fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
voge מוטו24 באנר
HJC

ימאהה YZF-R1 חוגג 20 שנה עם שיפורים ל-2018

ימאהה YZF-R1 חוגג 20 שנה עם שיפורים ל-2018

גיא בן ברק

צילום: יח"צ

שנות התשעים של המאה הקודמת סבלו ממיעוט דגמים חדשים מהפכניים, בוודאי בהשוואה לעשור שנות השמונים בו כול שנה התברכה באבולוציה משמעותית אחרת. אבל! ככול שהיו מעטים – הדגמים החדשים שכן הופיעו בשנות התשעים היו פצצות. ב-1992 הונדה פתחה את העשור עם הפיירבלייד המקורי, הספורט ליטר הראשון במשקל וממדי 600, ו-6 שנים חלפו בטרם ימאהה לקחה את הנוסחא של הונדה ואפתה אותה במיקרוווייב כדי לקבל את האופנוע המטורף ביותר – ה-YZF-R1 המקורי של 1998. מאחר והשנה חוגגים 20 שנה לאותו סופרבייק מקורי שהגדיר מחדש את קיצוניות הרכיבה על אופנועים הרי שנעסוק בו עוד ועוד במהלך השנה, נבקש מכול מי שהחזיק בדגם המקורי של ה-R1 ליצור איתנו קשר בתקווה שאפשר יהיה לעשות עם זה משהו נחמד.

בינתיים ימאהה חוגגת את העשרים שנה עם שיפורים ל-R1 דגם 2018, לא שינויים גדולים, בכול זאת דגם בן 3 שנים בלבד, כשעיקר השיפורים מוכנסים בגרסת ה-M היקרה והטכנולוגית. דור חדש של מתלים אלקטרוניים מתוצרת אוהלינס, כולל שינויים שהוכנסו לאחר תגובות וביקורות של לקוחות ימאהה בעולם. מערכת המתלים הקרויה EC 2.0 מוזנת מ-12 חיישנים במקום 9 עד היום, נוספים חיישנים למדידת עצמת בלימה ומהירות גלגל קדמי. בנוסף הפריסטים משתנים, במקום A1 2 3 כעת הם נקראים T-1 T-2 R-1 , שני הראשונים מיועדים למסלול והשלישי לכביש הציבורי, כאשר שינוי משמעותי נוסף הוא הזנת מחשב המיתלים לא רק ממצבי הרכיבה כפי שהיה בדגם המקורי – אלא גם ממערכת הבלמים, חיישני זווית ההטיה וחיישני התאוצה ביציאה מפניה, וכיול הפריסטים משפיע גם על המדדים הללו. הכיול הפרטני של המיתלים באמצעות "קליקים וירטואליים" מלוח השעונים נותר ללא שינוי.

שינוי המוכנס גם בגרסה הרגילה וגם ב-M הוא קוויק שיפטר גם להורדת הילוכים.

הדגם החדש צפוי להתחיל להימכר באירופה בחודש מרץ הקרוב אז גם יגיע לישראל.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל