מגזין מוטו מדריך, עכשיו בחנויות. וכאן

קיוואי בנלי
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
KTM
מטרו באנר שמאל הכי עליון
הווסקוורנה באנר שמאל
שרקו
אבניר באנר קוביה שמאל
לארט
סטפן
אוגוסטה קוביה הכי עליון
תמוז
אופנוסנטר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
רוית עליון
KTM עליון קוביה
לרט
פרפקט קוביה שמאל
HRP קוביה שמאל
הארלי שמאל
כרמיאל קוביה שמאל
HJC

השקת הקימקו AK550 בישראל – כל הפרטים

השקת הקימקו AK550 בישראל – כל הפרטים

אסף לביא

צלם: אסף לביא

ה-AK550 שואב השראה מאוד בגלוי מהטי-מקס של ימאהה אשר נמצא בין כוונותיו, בעיצוב, במנוע, בתנוחת הרכיבה ובהנדסת הבסיס. בישראל ובעולם קמו הרבה טוענים לכתר אך אף אחד לא הדיח את מלך המכירות של ימאהה מכיסאו.

ב.מ.וו היו הראשונים להציג "טי-מקס" משלהם, בגישתם הבווארית הציגו זוג קטנועים המבוססים על אותה פלפורמה עם מנוע 650 סמ"ק ואורינטציה ספורטיבית לאחד ותיור לשני. הונדה הציגו את האינטגרה בעלת מכלולי האופנוע שלקחה את הקונספט לכיוון אחר ובשנה שעברה החלה לשווק את ה-X-ADV 750 אשר משדרג את אותה אינטגרה אל כיוון האדוונצ'ר-ספורט בדמות קטנוע. פיאג'ו עירבבה את הקלפים עם מנוע וי-טווין בנפח 850 סמ"ק אשר הותקן תחילה בג'ילרה GP800 ולאחר מכן באפריליה SRV.

היום השיקה עופר אבניר את הדבר הקרוב ביותר לטימקס, ה-AK550 של קימקו, עם מנוע טווין מקבילי בנפח 550 סמ"ק המפיק 53.5 כ"ס ב-7,500 סל"ד ו-5.6 קג"מ ב-5,500 סל"ד. שלדת אלומיניום, מתלה קדמי הפוך בקוטר 41 מ"מ, גלגלים במידות 120/70-15 ו-160/60-15, שני מצבי רכיבה, זוג דיסקים בקוטר 270 מ"מ מקדימה, משקל של 226 ק"ג ומיכל דלק בנפח 15 ליטר. בתחום האיבזור תמצאו תאורת לדים מזנב עד חזית, ABS, חיישני לחץ אוויר בגלגלים, מחממי ידיות, ותא אחסון המכיל קסדה מלאה בנוסף לקסדה פתוחה.

מחירו של ה-AK550 נקבע על 59,900 ש"ח על הכביש ויוצע גם בגרסה מוגבלת הספק לרישיון A1 באותו המחיר, היבואן מציין שבעתיד יהיה ניתן לפתוח את המגבלה בדרך חוקית במשרד הרישוי.

במסגרת חגיגות 50 שנים לקימקו נחשף הקונספט הראשון למה שעתיד להיות ה-AK550, שנה שעברה בתערוכת קלן כבר פגשנו את דגם היצור, כעת אנו חשים אותו בהשקתו בארץ. אכן, כל דבר בקימקו משדר "טי-מקס" – החל מהעיצוב והמכלולים ועד לפרטים הקטנים, בלם החניה, מיקום פתח התדלוק, אופן פתיחת המושב והצליל. קימקו מייצרת את מנועי ה-650 של קטנועי ב.מ.וו ומקורות יודעי דבר יודעים לספר לנו שמנוע ה-AK דומה מאוד למנועי סדרת ה-C של ב.מ.וו.

נתח השוק של קימקו בשוק הטאיווני המוכר כ-900,000 כלים בשנה הוא 40% והיום היא היצרנית הנמכרת ביותר שם, שניה לה ימאהה ולאחר מכן סאן יאנג, לכן ניתן להבין לאן ולמה מכוונים את ה-AK550.

לבינתיים נוכל לספר שזהו ממש לא "טימקס לעניים" כפי שניתן היה לתאר מהתמונות, אלא קטנוע בפני עצמו, ואחד הרבה יותר טוב מניסיונה האחרון של קימקו בקטגורית הנפח הנ"ל – האקסייטינג 500.

בקרוב נעביר התרשמות ראשונית מהקימקו AK550 עליו רכבנו היום ברכיבת בכורה בישראל.

היו עימנו.

תגיות:

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל