מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

קיוואי בנלי
ברקום
ייעוץ קניה – עליון מתחת ללוגו
KTM MENU
הווסקוורנה באנר שמאל
קונה אופנוע
מטרו באנר שמאל הכי עליון
שרקו
אבניר קוביה שמאל
תמוז
פרפקט קוביה שמאל
אוגוסטה קוביה הכי עליון
KTM עליון קוביה
סטומפ
לרט
סטפן
רפידו
אופנוסנטר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
אינדיאן קוביה שמאל
הארלי שמאל
מתלה לקסדה
HJC
ברקום שמאל

השקת הקימקו AK550 בישראל – כל הפרטים

השקת הקימקו AK550 בישראל – כל הפרטים

אסף לביא

צילום: אסף לביא

ה-AK550 שואב השראה מאוד בגלוי מהטי-מקס של ימאהה אשר נמצא בין כוונותיו, בעיצוב, במנוע, בתנוחת הרכיבה ובהנדסת הבסיס. בישראל ובעולם קמו הרבה טוענים לכתר אך אף אחד לא הדיח את מלך המכירות של ימאהה מכיסאו.

ב.מ.וו היו הראשונים להציג "טי-מקס" משלהם, בגישתם הבווארית הציגו זוג קטנועים המבוססים על אותה פלפורמה עם מנוע 650 סמ"ק ואורינטציה ספורטיבית לאחד ותיור לשני. הונדה הציגו את האינטגרה בעלת מכלולי האופנוע שלקחה את הקונספט לכיוון אחר ובשנה שעברה החלה לשווק את ה-X-ADV 750 אשר משדרג את אותה אינטגרה אל כיוון האדוונצ'ר-ספורט בדמות קטנוע. פיאג'ו עירבבה את הקלפים עם מנוע וי-טווין בנפח 850 סמ"ק אשר הותקן תחילה בג'ילרה GP800 ולאחר מכן באפריליה SRV.

היום השיקה עופר אבניר את הדבר הקרוב ביותר לטימקס, ה-AK550 של קימקו, עם מנוע טווין מקבילי בנפח 550 סמ"ק המפיק 53.5 כ"ס ב-7,500 סל"ד ו-5.6 קג"מ ב-5,500 סל"ד. שלדת אלומיניום, מתלה קדמי הפוך בקוטר 41 מ"מ, גלגלים במידות 120/70-15 ו-160/60-15, שני מצבי רכיבה, זוג דיסקים בקוטר 270 מ"מ מקדימה, משקל של 226 ק"ג ומיכל דלק בנפח 15 ליטר. בתחום האיבזור תמצאו תאורת לדים מזנב עד חזית, ABS, חיישני לחץ אוויר בגלגלים, מחממי ידיות, ותא אחסון המכיל קסדה מלאה בנוסף לקסדה פתוחה.

מחירו של ה-AK550 נקבע על 59,900 ש"ח על הכביש ויוצע גם בגרסה מוגבלת הספק לרישיון A1 באותו המחיר, היבואן מציין שבעתיד יהיה ניתן לפתוח את המגבלה בדרך חוקית במשרד הרישוי.

במסגרת חגיגות 50 שנים לקימקו נחשף הקונספט הראשון למה שעתיד להיות ה-AK550, שנה שעברה בתערוכת קלן כבר פגשנו את דגם היצור, כעת אנו חשים אותו בהשקתו בארץ. אכן, כל דבר בקימקו משדר "טי-מקס" – החל מהעיצוב והמכלולים ועד לפרטים הקטנים, בלם החניה, מיקום פתח התדלוק, אופן פתיחת המושב והצליל. קימקו מייצרת את מנועי ה-650 של קטנועי ב.מ.וו ומקורות יודעי דבר יודעים לספר לנו שמנוע ה-AK דומה מאוד למנועי סדרת ה-C של ב.מ.וו.

נתח השוק של קימקו בשוק הטאיווני המוכר כ-900,000 כלים בשנה הוא 40% והיום היא היצרנית הנמכרת ביותר שם, שניה לה ימאהה ולאחר מכן סאן יאנג, לכן ניתן להבין לאן ולמה מכוונים את ה-AK550.

לבינתיים נוכל לספר שזהו ממש לא "טימקס לעניים" כפי שניתן היה לתאר מהתמונות, אלא קטנוע בפני עצמו, ואחד הרבה יותר טוב מניסיונה האחרון של קימקו בקטגורית הנפח הנ"ל – האקסייטינג 500.

בקרוב נעביר התרשמות ראשונית מהקימקו AK550 עליו רכבנו היום ברכיבת בכורה בישראל.

היו עימנו.

6 תגובות ל השקת הקימקו AK550 בישראל – כל הפרטים

  1. ה bmw הוא בכלל בנפח אחר ובקטגוריית רישוי אחרת
    כך גם הונדה אינטגרה ו GP800.
    הדבר היחיד שמחזיק את הטימקס במחיר הלא הגיוני הוא העובדה שהוא מתאים לקטגוריית A1 הכל כך נפוצה.
    לגבי ה BMW ו Gilera הבעיה העיקרית שלהם גם בקטגוריית הA אליה הם שייכים הוא עלות הטיפולים הרצחנית שנובעת מהבחירה בשימוש ב CVT שבו הרצועה לבד עולה הון…. ולכן תכלס לא שווים את הכסף….. ובגלל זה הם די נדירים ומאבדים ערך בצורה מטורפת.
    לעומתם ה אינטגרה הוא בעל גיר אוטומטי אמתי ובניגוד לסוזוקי בורגמן הוא גם אמין…… לבסוף ההשוואות בכתבה לא הגיוניות כמו שלא לוקחים אינטגרה אל מול טימקס במבחן השוואתי ככה גם אין מטרה לנסות להציג קטנועים בקטגוריות רישוי שונות כנסיון להביס את הטימקס

  2. וורסיס 650, mt 07 טרייסר…. ב 55,000 שקל, למה לקנות את החרא הזה?

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל