מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

מטרו ימין 4
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
אינדיאן ימין
הווסקוורנה באנר שמאל
קונה אופנוע
מטרו באנר שמאל הכי עליון
שרקו
אבניר קוביה שמאל
אוגוסטה קוביה הכי עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
KTM שמאל
רפידו
אופנוסנטר קוביה שמאל
סטפן
1 על 1
סטומפ
פרפקט קוביה שמאל
רוית דדוש עליון
מתלה לקסדה
אינדיאן קוביה שמאל
ברקום שמאל
הארלי שמאל
HJC

השקה מקומית: אינדיאן FTR1200

השקה מקומית: אינדיאן FTR1200

מערכת מוטו

צילום: יצרן

ספורט ה"פלאט-טראק" אמנם לא מוכר כל כך בישראל, אך בארה"ב מדובר באחד התחומים הכי ותיקים בספורט המוטורי. בשנים האחרונות שולטת אינדיאן בסצנה שמהותה – מרוצים על מסלול עפר מעגלי ומהודק עם גז פתוח לרווחה.

שיווקית, זה תמיד טוב לחבר את דגמי הייצור הסדרתי לאגדות מסלול. אינדיאן לא המציאה את זה ולה יש את ה-FTR1200 – אופנוע "פלאט-טראק" לכביש הציבורי שמבוסס על דגם ה-FTR750 סקאוט – אופנוע מרוצים טהור, איתו ניצח בראיר באומן את המרוץ האחרון באליפות הפלאט-טראק האמריקנית, בה הוא מוביל בדירוג הכללי עם 4 נצחונות.

גרסאות ומחירים:

לישראל, מגיע האינדיאן FTR1200 בשלוש גרסאות:

גרסה רגילה, שמחירה נקבע על 104,900 ש"ח ותמכר במחיר השקה של 99,900 ש"ח.
גרסת S שמחירה נקבע על 114,900 ש"ח ותמכר במחיר השקה של 109,900 ש"ח.
גרסת ה-S RACE REPLICA, שמחירה נקבע על 124,900 ש"ח, ותמכר במחירי השקה של 119,900 ש"ח.


מנוע ושלדה:
מנוע ה-V-TWIN מקורר הנוזל של ה-FTR בנפח 1,203 סמ"ק מפיק הספק של 123 כ"ס, ומומנט בריא של 11.8 קג"מ. ה-1200 לא רק נראה "כמו" הדבר האמיתי, אלא גם שואב ממנו מספר מאפיינים מכניים, כמו לדוגמא תיבת האוויר שלפי אינדיאן, ממוקמת מעל וקרוב למנוע, לטובת ייעול הזרימה. ממבט מעמיק בסוכנות, ה-FTR1200 הוא בעיקר מנוע – ועוד כמה רכיבים חיוניים שעוטפים אותו מסביב.

השלדה היא שלדת מסבך משולשי פלדה, עם שלדת זנב מאלומיניום. ידיות האחיזה למורכב, שהן גם פריקות – יושבות למעשה על שלדת הזנב.

מערך המתלים:

מזלג הפוך בקוטר 43 מ"מ עם מהלך של 150 מ"מ מקדימה, וזווית היגוי של 26.3 מעלות.
בגרסת ה-S, המזלג הקדמי מוזהב, וב-RACE REPLICA כולל הבולם כוונון מלא לעומס קפיץ, לכיווץ ולהחזרה.

מאחור, מצויד ה-FTR 1200 בזרוע אחורית הזהה ל-FTR 750 ובולם אחורי צדי יחיד עם מהלך מתלה של 150 מ"מ. בגרסה ה"רגילה" כולל הבולם האחורי אפשרות לכוונון עומס קפיץ והחזרה, ובגרסאות ה-S וה-RACE REPLICA – מגיע הבולם האחורי עם מיכל אלומיניום חיצוני ואפשרות כוונן מלאות לעומס קפיץ, שיכוך והחזרה.


מרכיבים ואבזור:

בלמים:

בשלושת הגרסאות צמד דיסקים בקוטר 320 מ"מ מלפנים עם שני קליפרים רדיאליים מתוצרת ברמבו, בעלי ארבע בוכנות, ודיסק בקוטר 265 מ"מ עם קליפר כפול בוכנות – גם כן מתוצרת ברמבו. בכל הגרסאות ישנה גם מערכת ABS, כאשר בגרסאות ה-S וה'רייס-רפליקה', מערכת ה-ABS היא גם להטייה.

חישוקים וצמיגים:

צמיגי ה-DT3-R פותחו ויוצרו על ידי דאנלופ במיוחד עבור ה-FTR. הצמיג דומה בעיצובו לזה שבאופנוע המירוץ ה-FTR 750, כאשר ב-1200 הצמיג הוא בעל מבנה קוביות צפוף יותר ועם עומק חריצים מוקטן, כדי להתאים לשימוש בכביש הציבורי. כל גרסאות ה-FTR כוללות חישוקי אלומיניום בקוטר 19 אינץ' מלפנים ו-18 אינץ' מאחור.


כידון ולוח מחוונים:

בגרסה הרגילה, לוח התצוגה אנלוגי בקוטר 4 אינץ', וכולל שקע טעינה USB. גרסאות ה-S וה-RACE REPLICA מגיעות עם מסך מגע LCD צבעוני בגודל 4.3 אינץ'. מסך התצוגה בגרסאות היקרות יותר כולל חיבור בלוטות' המאפשר סנכרון עם הטלפון החכם, לטובת שימוש במגוון פונקציות כמו שליטה על המוזיקה, שיחות וכו'. מסך זה כולל גם מספר אפשרויות תצוגה, ושקע USB לטעינה מהירה.
בשלושת הגרסאות – כידון פאט באר מאלומיניום של ProTaper.

מערכת פליטה:

מערכת הפליטה של כל גרסאות ה-FTR 1200 כוללות יציאה כפולה, ובגרסת ה-S ניתן לשדרג למערכת פליטה מבית אקרפוביץ'. גרסת ה-RACE REPLICA היוקרתית, כוללת את מערכת הפליטה של אקרפוביץ' כסטנדרט.


בקרות וטכנולוגיה:

בקרת שיוט המופעלת בלחיצת כפתור בצידו השמאלי של הכידון זמינה כאבזור סטנדרט בכל הגרסאות, כאשר גרסאות ה-S וה-REPLICA מגיעות חמושות גם בבקרת יציבות, ווילי ואחיזה, האחרונה כוללת חישן למדידת תאוצה וזווית ההטיה של האופנוע. בגרסאות אלו 3 מצבי ניהול מנוע (סטנדרט, ספורט וגשם) וגם אפשרות לביטול מערכת ה-ABS.

כאשר הנחנו את ישבננו לראשונה על ה-FTR בסוכנות, הופתענו לגלות אופנוע די גבוה ועם הגובה שלנו שעומד על כ-1.74 מטרים, הצלחנו להגיע לקרקע עם שתי רגליים, אך על קצות האצבעות. המושב מרגיש מפנק, ותנוחת הרכיבה מרגישה מבטיחה, עד כמה שניתן לחוש מישיבה קצרה. המשקל המוצהר של 221 ק"ג (ק"ג אחד יותר בגרסאות ה-S וה-RACE REPLICA) לא הורגש במצב דומם. המכלולים מפתים, ובהחלט מדובר באחד מהדגמים היפים שהגיעו לישראל לאחרונה. אנחנו מחכים למבחן הדרכים.

גרסאות ה-FTR מוצעות בשלוש רמות גימור מאובזרות – ראלי, טרקר, ספורט או טורינג, כאשר לכל גרסה תוספות ושדרוגים ייחודיים משלה, עם אופציה לבחירה של כ-40 אביזרים לרוכב ולעיצוב אישי של האופנוע, הזמינים בקטלוג החברה. רכיבה ראשונה בקרוב, בהחלט יש למה לחכות.

עוד הנושא ה-FTR:
10 דברים שאתם חייבים לדעת על האינדיאן FTR1200 החדש

 

מפרט טכני:

מנוע: V-טווין, 4 שסת' לצילינדר, מקורר נוזל

נפח: 1,203 סמ"ק

הספק: 123 כ"ס ב-8,250 סל"ד

מומנט: 11.8 קג"מ ב-6,000 סל"ד

מצמד: סליפר + אסיסט

נפח מכל דלק: 13 ליטר

בלמים קדמיים: צמד דיסקים 320 מ"מ, קאליפרים רדיאלים 4 בוכנות ברמבו

בלם אחורי: דיסק 265 מ"מ, קאליפר 2 בוכנות, ברמבו

מזלג קדמי: בפוך, 43 מ"מ קוטר, 150 מ"מ מהלך (כוונון מלא ב-S וב- RACE REPLICA)

מתלה אחורי: בולם יחיד, 150 מ"מ מהלך, עומס קפיץ ושיכוך (כוונון מלא ב-S וב- RACE REPLICA)

זווית מזלג: 26.3 מעלות

צמיג קדמי: 120/70 R19

צמיג אחורי: 150/80 R18

משקל: 221 ק"ג (222 ק"ג ב-S וב- RACE REPLICA )

גובה מושב: 805-840 מ"מ

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל