מוטו מדריך. עכשיו בחנויות וכאן

קיוואי בנלי
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
KTM
הווסקוורנה באנר שמאל
אפריליה
אבניר באנר קוביה שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
סטפן
אייפקס
רפידו
לארט
אופנוסנטר קוביה שמאל
Ad motorsport
KTM עליון קוביה
תמוז
כרמיאל קוביה שמאל
הארלי שמאל
אוגוסטה קוביה הכי עליון
מטרו באנר שמאל הכי עליון
HJC
HRP קוביה שמאל
ברקום קוביה שמאל
מטרו לבן – קוביה שמאל

הקרוזר החשמלי הראשון יבוא דווקא… מאיטליה

הקרוזר החשמלי הראשון יבוא דווקא… מאיטליה

גיא בן ברק

צלם: יצרן

בשקט בשקט – תרתי משמע – מהפיכת המנועים החשמליים קרובה מאי פעם; זה לא ניכר – עדיין – בשום טבלת מכירות של אופנועים בעולם, אולם הדגש הוא על ה"עדיין" מכיוון שכול הכתובות כבר על הקיר: מדינות משמעותיות שוקלות לאסור כליל את השימוש במנועי בעירה פנימית, ובטירוף המערכות השורר בעולם כיום, לא נתפלא אם החלטה כזו תתקבל מהיום למחר ולכן יצרני החשמליים לא רק שאינם מתייאשים ונעלמים – הם מתרבים.

יצרן חשמלי שכבר בתחום נקרא טאצי'טה ומוצאו איטליה, החברים מציגים קרוזר חשמלי בשתי גרסאות, T-Cruise ו-Iron, במפתיע עיצובם של הכלים האיטלקים החשמליים הללו הוא הרבה יותר קרוזר מהאופנוע החשמלי של גדול יצרני הקרוזרים הרלי, ה-LiveWire אב טיפוס המעוצב כאופנוע כביש עירום ספורטיבי. הרלי התחייבו לייצור אופנוע חשמלי במהלך עשר השנים הקרובות, וזה יקרה הרבה קודם, קרוזרים הם בחירה עיצובית מצוינת שכן קרוזרים הם ממילא גדולים, לא מיועדים למהירות שגומרת סוללה בדקה ושוקלים הרבה כך שעוד מספר קילוגרמים למערכת החשמל הם ממש לא אסון. הבעיה אפרופו עיצוב היא שהמנוע החשוף כמובן מהווה פרט עיצובי מרכזי בקרוזר קאסטום – ומה לעשות מנוע חשמלי ומצבריו הם מכוערים להפליא בהשוואה לוי-טווין חשופי המתכת, לזכותם של טאצי'טה יאמר שהקרוזר שלהם מצליח להיראות לא רע למרות בעיית מראה המנוע.

טאצי'טה הם חברה רצינית שכבר מייצרת אופנועי חשמל לשטח – יצרו בעצמם את המנוע החשמלי המשודך לתיבת הילוכים בת חמש מהירויות. 40 כוח סוס מייצר המנוע הזה, אך זה לא משמעותי לקרוזר שלא חי על הספק אלא על המומנט וכאן כבר מדובר ב-7 קג"מ המתקבלים בבעיטה מייד עם פתיחת המצערת כי כך עובד מנוע חשמלי… המנוע כולל בורר לשני מצבים כוח – אולם לא לתאוצות אלא לבלימת מנוע. המשקלעומד על 256 קילו. ברכיבה רגועה האופיינית לקרוזר טווח הנסיעה שמספק המצבר ממש לא רע ועומד על 270 קילומטר, זמן הטעינה עומד על 40 דקות בלבד. מחירו של הקרוזר החשמלי עומד על 20,000 אירו באיטליה.

תגובות

הונדה מגדל 299