מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

מטרו ימין 4
ברקום
ייעוץ קניה – עליון מתחת ללוגו
אינדיאן ימין
שרקו
אבניר קוביה שמאל
הווסקוורנה באנר שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
קונה אופנוע
פרפקט קוביה שמאל
לרט
1 על 1
KTM שמאל
אופנוסנטר קוביה שמאל
סטפן
KTM עליון קוביה
סטומפ
אישימוטו באנר קוביה שמאל
רוית דדוש עליון
אינדיאן קוביה שמאל
הארלי שמאל
ברקום שמאל
HJC
מתלה לקסדה

דאקאר 2012 – סיכום היום השלישי

דאקאר 2012 – סיכום היום השלישי

אופיר דואק

צילום: יח"צ

היום השלישי של דאקאר 2011 הביא איתו תהפוכות ודרמה כפי שרק הדאקאר יכול לספק. המתחרים יצאו מסאן ראפאל לסאן חואן כשבדרך היו צריכים להתמודד עם שבילים הררים, מעברי מים, דיונות עמוקות ואוויר דליל. המחסור בחמצן השפיע על המתמודדים, במיוחד על הרוכבים, כשאלו גמעו היום קרוב ל-600 ק"מ.

מארק קומה שניצח את היום השני הוביל בדירוג הכללי זינק ראשון אך טעות בניווט גרמה לו להיכנס לתוואי הדרך המיועד למכוניות. כעבור 8 ק"מ קומה עלה על הטעות ונאלץ לחזור על עקבותיו מה שעלה לו בזמן רב. בסופו של היום הגיע קומה למקום השישי כשהוא מפסיד את הבכורה בדירוג הכללי לסיריל דספרה שניצל את טעותו של קומה, ניצח את קטע הדירוג השלישי, ונטל את ההובלה הכללית. כעת עומד הפער בין השנים על 10 דקות ו-12 שניות. למקום השני ביום זה הגיע פרנס ורהובן ההולנדי על השרקו 8 דקות ו-37 שניות אחרי דספרה. שתי שניות אחריו הגיע למקום השלישי פאולו קונקלבס הפורטוגלי.פרנסיסקו לופז על האפריליה סיים את היום השלישי של הדאקאר רק במקום השביעי ונדחק למקום הרביעי בדירוג המצטבר. מי שעקף אותו היה דיויד קסטאו על הימאהה YZ450 שסיים את היום במקום החמישי ועלה למקום השלישי בדירוג הכללי.
הקושי של הדאקאר החל לתת את אותותיו עם לא מעט פרישות של רוכבים כשהבולט בם הוא קווין קודי האמריקאי שהתרסק לעיני המצלמות. קודי שבר את עצם הבריח וסיים את חלקו במרוץ. בסך הכל התחילו את היום 166 רוכבים ונכון לכתיבת שורות אלו רק 153 הצליחו לסיים את היום השלישי.

נהגי המכוניות נהנו ממסלול קצר יותר ב-62 ק"מ מרוכבי האופנועים אך זה לא אומר שמלאכתם הייתה קלה יותר. סטפן פורהאנסל שזינק ראשון סבל מתקרים שעקבו אותו במהלך היום וגרמו לו לסיים במקום השביעי. פטרהאנסל ירד למקום החמישי בדרוג המצטבר אך למזלו הפער מהמוביל קרישטוף הולוצ'יץ' הפולני (שסיים את היום במקום השני) עומד על שתי דקות ו-41 שניות בלבד.
מי שניצח את קטע הדירוג השלישי הוא חואן רומה במיני הצהובה שהקדים את הולוצ'יץ' בדקה ו-9 שניות. ממש בצמוד להם הגיע למקום השלישי נאסר אל עטיה המתאושש שנשאר במקום השישי בדרוג המצטבר אך צמצם משמעותית את הפער מהחבורה המובילה אחרי היום הראשון הקטסטרופלי מבחינתו. גינל דה וילרס בטנדר הטויוטה ממשיך להפתיע כשהוא ניצב במקום השלישי בדרוג המצטבר אחרי עוד יום מוצלח בחבורת החוד.
עבור רז הימן והלל סגל שסבלו מתקלות רבות ביום השני של הדאקאר היה היום השלישי מוצלח בהרבה. השניים הצליחו לסיים את היום במקום ה-41, כ-43 דקות מנצח היום, מה שהעלה אותם בדירוג המצטבר למקום ה-73.

ביום הרביעי של הדאקאר מצפים למתמודדים 714 ק"מ בסך הכל דרך קניונים וערוצי נחל בדרך לצ'ילקיטו (Chilecito) שלמרגלות רכס האנדים. כעת העומס הפיזי מתחיל להצטבר וכולם מחכים לראות מי יצליח לפרוץ קדימה בקרב קבוצות החוד הן שלהרוכבים והן של הנהגים.

תוצאות היום השלישי – אופנועים 

מיקום  מספר רוכב יצרן זמן
1  2' סיריל דספרה (צרפת) ק.ט.מ 3:48:38 שעות
2 15' פרנס ורהובן (הולנד) שרקו 8:37 + דקות
3 7' פאולו גונקלבס (פורטוגל) הוסקוורנה 8:39 + דק'
4 3' הלדר רודריגז (פורטוגל) ימאהה  10:03 + דק'
5 14' דויד קסטאו (צרפת) ימאהה 11:42 + דק'

תוצאות היום השלישי – מכוניות

מיקום  מספר נהג יצרן זמן
 1 305' חואן רומה מיני 2:26:51 שעות
 2 304' קרישטוף הולוצ'יץ' מיני 1:09 + דקות
 3 300' נאסר אל עטיה האמר 1:29 + דק'
 4 301' ג'ינל דה וירלס טויוטה 1:33 + דק'
 5 303' רובי גורדון האמר 2:08 + דק'
41 376' רז הימן ב.מ.וו 43:04 + דק'

דירוג מצטבר בתום היום השלישי – אופנועים

מיקום  מספר  רוכב יצרן זמן
1 2' סיריל דספרה (צרפת) ק.ט.מ 7:31:42 שעות 
2 1' מארק קומה (ספרד) ק.ט.מ 10:12 + דקות
3 14' דיויד קסטאו (צרפת) ימאהה 17:16 + דק'
4 4' פרנסיסקו לופז (צ'ילה) אפריליה 17:37 + דק'
5 3' הלדר רודריגז (פורטוגל) ימאהה  19:49 + דק'

דירוג מצטבר בתום היום השלישי – מכוניות

מיקום  מספר נהג יצרן זמן
1 304' קרישטוף הולוצ'יץ' מיני 5:51:06 שעות
2 303' רובי גורדון האמר 0:54 + דקות
3 301' ג'ינל דה וילרס טויוטה 1:40 + דק'
4 305' חואן רומה מיני 1:50 + דק'
5 302' סטפן פטרהאנסל מיני 2:41 + דק'
73 376' רז הימן ב.מ.וו 4:02:29 + שעות

גלריה

16 תגובות ל דאקאר 2012 – סיכום היום השלישי

  1. תחרות שמתחרות…..לסכן את החיים בשביל לזכות. וכמעט הרי בטוח שאתה לא זוכה. מה זה שווה.?????

  2. אלו נפילות והתהפכויות סירקולריות. מתרסקים, נמרחים, קמים, מרימים את האופנו-פלצת, מתניעים וממשיכים. איך?? לא מבין.

  3. קורה. עיכוב של עשר דקות- קטן עליו. אם זה היה בדיונות של אפריקה: היה לוקח לו יומיים לתקן את הניווט.

  4. למרות שגם מערכת הזרקה EFI צריכה כיוונון לפי כמות החמצן סביב.

  5. שלום: מדברים משירות הלקוחות של הוט... הגיב:

    בכל ערב בשעה שמונה- תבחרו בין הפריזורה הג'ינג'ית של יונית לוי, או המבטא הצרפתי הסקסי- של המראיינת בסיום הסטייג'.

  6. זה מדהים לראות האדם מול הטבע.
    אילו נופים, חולות !! מדהים.

  7. מבין אתרים שאני מחפש, קבלו שאפו על עבודה יפה. המרוץ הזה מדהים, לדעתי KTM לוקחת.

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל