מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
אינסטגרם
מטרו באנר שמאל הכי עליון
הווסקוורנה באנר שמאל
קונה אופנוע
עופר אבניר קוביה שמאל
ברקום שמאל
קריפטונייט
תמוז
KTM עליון קוביה
פרפקט קוביה שמאל
מוטוליין עפולה
לרט
סטפן
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
סטומפ
מתלה לקסדה
מונדיאל קוביה
הארלי שמאל

חגיגת מרוצים באצטדיון המושבה

חגיגת מרוצים באצטדיון המושבה

גלעד בן-זקן

צילום: רונן טופלברג

הפעם כבר לא ניתן לטעון שאלה הם מרוצי האספלט החוקיים הראשונים שמתרחשים במדינת ישראל. שכן לפני שנה, בדצמבר 2011 נערך פיילוט ראשון באילת. כעת, שנה אחרי, מתקיימים שוב מרוצי האופנועים (סופרמוטו וכביש) באופן חוקי ומוסדר. המרוצים היו אמורים להתרחש בנמל יפו לאורך הפנינג מוטורי בן יומיים אך רצה הדבר, הרשויות, השכנים, הירוקים ועוד סיבות וגורמים ששלושה ימים לפני קיום המרוץ נפל הפור. יפו סגורה ומבוצרת, סופרמוטו לא נכנס, קארטינג לא מצייץ, ואופנוע כביש לא יורד מג'ק המרוצים. בתושיה של הרגע האחרון הועתק האירוע למגרש החניה של איצטדיון המושבה בפתח תקווה שעירייתה נתנה ברכתה לקיום המרוץ בשטחה.
אז זה המקום להודות לעיריית פתח תקווה שמאמצת רוכבי המרוצים (וגם אירחה את מבחני המיון של אירוע הפורמולה ישראל) ומקדמת את הספורט המוטורי בישראל. שאפו. לשמחתנו גם מזג האוויר החורפי שביקר בשבוע שעבר לקח מנוחה בשבת ואפשר לקהל ולמתחרים יום שלם תחת השמש. קרדיט על הפקת האירוע היו אחראים איתי דור, ביס אירועים ומופעים בע"מ. אירוע הסופרמוטו ומרוצי הכביש מצטרף למרוץ הבאחה חוצה ישראל שנערך גם הוא בסוף השבוע לצד אירועי ספורט מוטורי נוספים כמו מרוץ הדראג החוקי הראשון ומרוץ המוטוקרוס החוקי בוינגייט שבישרו על תחיית הספורט המוטורי בישראל.

לא הכל הלך חלק. ברגע האחרון כמעט שלא אושר המסלול ולאחר שעתיים וחצי אושר סופסוף,  אך הקהל שאמור היה להיכנס פנימה אל המתחם ולצפות מבין האצטדיון לבין החניון נשאר לצפות מבחוץ  מחניון הרכבת. לטענת המשטרה המקום לא היה בטיחותי מספיק ולכן לא אושרה כניסת הקהל. אם לומר את האמת, לא נורא בכלל, שכן משם ראו את כל המסלול, אולי מעז יצא מתוק.
לו"ז האירוע המתוכנן היה אמור להתחיל ב-8:00 בבוקר עם מקצי החימום ולסיים בשעה שלוש בצהריים על הפודיום. על תכנון המסלול אמון ברק גולדפינגר, בעליו של המסלול בכוכב יאיר. הכרוז הוא לא אחר מבועז קורפל האגדי שנתן  את האות וב-10:30 החלו סוף-סוף מקצי החימום.

מחממים צמיגים
ראשונים לעלות הם הקארטינג 100סמ"קב עלי מנועי ימאהה עם הספקים של כ-30 כ"ס ואחריהם עולים קארטינג עד 125 סמ"ק עם מנועי רוטקס, פיירבול וצ'יטה. הסופרמוטו עולים אחריהם כאשר קטגוריות S1 ו-S2 מתחממים ביחד. אלעד אליהב מספר 19 מחליק את האחורי באגרסיביות להוריד שכבות סיליקון מהצמיגים במהרה ונותן הופעה מצוינת כבר במקצי החימום. עידו כרמון מספר 27 רוכב קבוצת עופר אבניר מצליח לפרק את פלאג האופנוע ולא זוכה לעשות יותר מכמה רגעי חימום ספורים. מתגלגל אל רכבת הטיפולים של עופר אבניר לתיקון התקלה, מחמיץ את המשך החימום אך מגיע מוכן למקצי הדרוג.  אופנועי הסופרבייק יוצאים למקצה החימום והם נראו גדולים מידי על המסלול הקצר שבהחלט מותאם לסופרמוטו ובעיקר לקארטים. ההקפות נעשות באלגנטיות יחסית כאשר יוגב הרוש על ימאהה R6R מספר 77 נותן הופעת רכיבה מרהיבה ואילו נבו פרץ על אפריליה RS125 מספר 24 נופל להייסייד ביציאה מהרפין בסוף הקפה 11, מרים את האופנוע ומתיישב בצד להתאוששות.

מקצה מדידת הזמנים מחולק ל-10 הקפות כאשר הרוכבים יוצאים בקבוצות של שביעיות ובפערי זינוק משמעותיים יחסית בכדי לאפשר לכל רוכב לעבוד על קווים מדויקים ולייצר את ההקפה המהירה ביותר. אלעד אליהב ממשיך בקטגוריית S1 לתת את ההופעה והרכיבה הכי טובה ומשיג את הזמן הטוב ביותר על המסלול: 29:48 שניות ורק הקפה אחת שלו עוברת את רף 30 השניות. בהקפה 11 המקוללת נתפס מנוע הק.ט.מ המשופר שלו ולצערנו, ובוודאי שלצערו נאלץ לפרוש מהמרוץ. אחריו דלק עידו כרמון על אפריליה SXV450 כשההקפה הכי מהירה שלו עומדת על 30:017 שניות ואף הקפה לא יורדת למעשה מרף 30 השניות. שלישי לזנק הוא אלי שולגה על הוסקוורנה 450 עם זמן טוב של 30.44 שניות.

בקטגוריית S2 אור רפפורט על אפריליה SXV550 מספר 267 משיג את התוצאה הטובה ביותר של 29:96 שניות וכל היתר סביב ה-30 וכמה מאיות. אחריו מתמקם אדם מחרוק מספר 108 עם הקפה טובה של 30:826 שניות ושלישי לזנק דניאל גולדברג מספר 83 על הוסאברג 570 שחור שנראה כצץ משום מקום עם תוצאה של 31:407 שניות. בין המתחילים פגשנו ברותי ינובסקי מספר 85 על HM מוטו 450 שזהו המרוץ הראשון שלה ומגיע כבוד לבחורה העקבית הזו שמתמידה באימונים במסלול כוכב יאיר ובאימוני סופרמוטו מרכז המשותפים. הזמן הטוב ביותר מגיע מרון דנציגר מספר 66 על סוזוקי DRZ400 עם זמן של 32:863 שניות.

מדידת הזמנים של הסופרבייק מראה תוצאות עקביות וצפויות. ב-125 דו"פ גל ברדה מספר 1 סמלי על אפריליה RS125 יזנק ראשון עם זמן של 32.573 שניות ואחריו בצמוד מאוד ליעד לב מספר 119 גם הוא על אפריליה RS125 בזמן של 32.680. בסופרבייק הגדולים, פותח ראשון עם הזמן הטוב ביותר יוגב הרוש עם הימאהה שלו בזמן מצוין של 33.607 שניות ובמקום השני שני מתייצב על הגריד ליאון לוי מספר 32 על סוזוקי R1000 בזמן של 35.053 שניות.

אקשן על המסלול
בשעה 15:30 מזנק מקצה הקארטינג הראשון של קטגוריית ה-100 סמ"ק, חצי שעה אחרי שאמור היה להסתיים כבר האירוע כולו למעשה. פרט לתאונה בפנייה הראשונה בין שלושה כלים לא היה כלל אקשן וכפי שנפתחה ההקפה הראשונה כך הסתיימה האחרונה. 20  דקות לאחר מכן מזנק המקצה השני של 125 סמ"ק כאשר כאן האקשן היה רב עם עקיפות וקרבות ואפילו בק-מארקרים. אבל אנו עוסקים באופנועים וניגשים לעניינים. ענת גלברט מתיישבת מאחורי הגה של הונדה S2000 ומשמשת כמכונית קוצבת המובילה את הזינוק הראשון של הסופרמוטו S1.

הזינוק מתבצע ובראש פותח חזק עידו כרמון עם פער משמעותי מיוחאי חכם מספר 44 על הונדה 450. אביב גואטה ממוסך דינאמיקה החדש בחולון שלישי ואלי שולגה עם ההוסקוורנה 450 עקובת הקרבות שלו דולק לו על ישבנו. בינתיים יוחאי שרוכב באמצע בנפרד מהקרב שמתחולל מאחוריו ובנפרד מכרמון שמקדים אותו בכמחצית הישורת מנסה לצמצם, אך עידו כרמון הכישרוני רוכב טוב ממנו ויוחאי יישאר כך עד הסוף. שולגה מאחור מצליח להכניע את גואטה ומעפיל לשלישי ומנסה להגיע אל יוחאי אך לא נותרו מספיק הקפות לסיום, שולגה מצליח לפתוח פער משמעותי מגואטה שנשאר מאחור במקום הרביעי אך לא מצליח להדביק את יוחאי.

קטגוריה S1 – תוצאות
1. עידו כרמון – אפריליה
2. יוחאי חכם – הונדה
3. אלי שולגה- הוסקוורנה

מקצה הסופרמוטו S2 נפתח כאשר אור רפפורט ואדם מחרוק מזנקים חזק מאוד על האפריליות 550 שלהם והשניים פותחים פער משמעותי מיתר המתחרים. אדם נלחם קרבות עזים בישבנו של רפפורט אך נופל בין שלושת פניות ההרפין בהקפה הרביעית ובתוך שמונה שניות גורליות מצליח להרים את האופנוע ולהמשיך במרוץ.

בינתיים הצליחו לעקוף אותו צמד ההוסאברגים של יניב סימסלו מספר 45 ודניאל גולדברג מספר 83 לפי הסדר הזה. מאחור גלעד ניר מספר 35 עוקף את לורן שלייפר מספר 37 וכך תיסגר הרשימה, שניהם על ק.ט.מ 690. רפפורט רוכב לבד וחזק, מתכנן על סגירת הקפות לבדו ומנסה לצמצם עד לבק-מארקר האחרון, אך אדם לא אמר את מילתו האחרונה. בעוז וברצון חזק הוא רוכב הכי חזק שרק יכול  ובאופן סמלי באותה הפניה בה נפל מצליח לסגור את שני ההוסאברגים מבפנים ובתוך פניה אחת מעפיל חזרה מהמקום הרביעי למקום השני. הקהל שנותר באירוע קופץ על הרגליים בתרועות רמות. דניאל לא אומר את מילתו האחרונה והבחור הטרי רוצה פודיום, עוקף את סימסלו ומתייצב במקום השלישי. רפפורט נשאר לבד מקדימה ומצליח להדביק בהקפה שלמה את לורן שלייפר שמקבל דגל כחול ונעקף. רפפורט חוצה את קו הסיום בווילי של אלופים.

סופרמוטו S2
1. אור רפפורט – אפריליה
2. אדם מחרוק – אפריליה
3. דניאל גולדברג – הוסאברג

מקצה מרוץ המתחלים מתחיל וכבר השעה 16:30, לא נותר קהל רב מעבר לגדרות והאירוע שאמור היה להתקיים כבר בשעה שלוש לכל היותר מאיץ לסיום. בזינוק רותי מזנקת לחזית, אחריה שאבי ורון שלישי. גיא לריאה מזנק שני מיקומים קדימה למקום השני אך לא לזמן רב, שכן שאבי ורותי עוקפים אותו בקרב קליל שידו של שאבי על העליונה מבין השניים. מאחור לא קורה הרבה וכולם פחות או יותר יושבים במקומם. שער הניצחון מציב את רון דנציגר ראשון על הפודיום כאשר הוא עוקף בהקפה שלמה את מושיק מימון מספר 69 על דרוזי 400 שהפך להיות סמן אחורי אחריו שאבי ושלישית ובמקום המכובד ביותר "סופר-רותי"

מיד לאחר מכן מזנקים אופנועי הכביש כולם יחדיו עקב השעה המאוחרת ולמעשה מתבצעים שני מרוצים נפרדים בו-זמנית. ב-125 גל ברדה ראשון, ליעד לב נופל בפניה השלישית ומרים את האופנוע מיד וממשיך, ושלישי מתמקם אבי אלבז מספר 47 בהפתעה יפה לפני חיים זנדברג. בין האופנועים הגדולים יוגב הרוש עם ה-R6R שלו שכבר מהחימום בתחילת היום הבטיח לעצמו את הפודיום מתמקם במקום הראשון. הסדר נשאר ללא דרמות והמסלול שלא מתאים ולא ממש מאפשר לאופנועים מהסוג הזה לבצע קרבות מסתיים כשהרוש מנצח, שני ליאון לוי על הסוזוקי R1000 ובר לוי עם ה-GS500 שלו מתייצב שלישי.

בשלבים האלה לא נותר כבר קהל, הקור של שעות החשכה בשעה 17:00 שעון חורף נכנס לתוך העצמות והגיע הזמן ללכת הביתה להדליק את הנר השמיני של חנוכה. סה"כ האירוע יפה, אך עדיין דורש יותר מוכנות קפדנית. זהו חלק מחבלי הלידה. אני מאמין שאם האירוע היה מתוכנן מלכתחילה בפתח תקווה לא היו פאקים של רגעים אחרונים שמתחו את האירוע בשעתיים וחצי. אך כשם שנעדרו יבואנים מהאירוע עקב המיקום, כך גם נעדר קהל. וזה המקום גם להודות לקהל על אורך הסבלנות והשהייה הארוכה לאורך השבת הזו.

גלריה

21 תגובות ל חגיגת מרוצים באצטדיון המושבה

  1. הגיע הזמן שיהיה פה קצת אקשן במדינה הזאת

  2. עופר אבניר יבואני המותגים אפריליה וסוזוקי, הרימו אוהלים עם צוות טכני שתמך ברוכבי קבוצת אפריליה עידו כרמון ( מקום 1 S1) ואור רפפורט ( מקום 1 S2).
    מאז ומתמיד תתמוך החברה בספורט המוטורי תוך תמיכה ברוכבים מתחילים לצד קבוצת יבואן רשמית.
    זה המקום גם להודות להפקה, איתי דור, שגיא שוורץ ולדודו מחרוק שפעלו כנגד כל הסיכויים והצליחו …

  3. התכוון המשורר היבואנים….אתם מעל כולם. כנראה אתה לא הבנת. אין על עופראבניר. האמת הכי משקיעים ברוכבים הדו גלגליים..

  4. ולאיזו מהירות מסוגלים הכלים בשתי הקטגוריות להגיע.

  5. אני מבחין שכולם הלכו על כלים כבדים וחזקים ולא כמו סלט דו"שטח עם שתיים וארבע פעימות

  6. אלו חודשים של השגים עקרוניים וספורטיביים חשובים בארצנו: מוטוקרוס בוינגייט בשבת, אנדורו במשאבי שדה וראלי חוצה ישראל ממרום גולן ועד אילת.

  7. האם את רותי יאן? אם כן או אם לא – בהצלחה בהמשך. חיזוקים וברכות מכל הלב.

  8. הפער בין הכוונות למימוש גדול מאד – גדול מדי.
    בפעם הבאה לפני שמשתינים מהמקפצה כדאי לבדוק אם יש מים. מה הקשר בין קארטינג לסופר בייק לסופר מוטו? בחייאתקום!
    בפעם הבאה תבדקו טוב בבקשה את הפרסומים שלכם!! אנשים פה משקיעים בזה יבמה כסף וזמן וקוצרים רוח.
    כדאי להיות יותר דייקנים ויותר לתכנן מראש מה שצריך, לא לגרור את זה לחושך ולקור ביום חורף בלי שום תנאים לקהל ובלי שום מידע מוקדם על מה הולך לקרות. כמה טוב שיש התחלות, ובכל זאת אלו התחלות שגובלות בבזיון.
    תודה.

  9. ישראל, מגיע לכם כי אפילו אתה תמכת בי בתחרות הזו יותר מהיבואן שלי כשנתת לי כובע!
    ציקי – אכן זו אני. תודה

  10. יופי של כתבה.אגב ,הרוכבים והנהגים הגיעו ביום שישי בבוקר – ונתנו 10 שעות עבודה ע"מ לפרוק משאיות צמיגים ובנייה פיזית של המסלול. ([email protected]@#$!)

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל