מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

קיוואי בנלי
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
אינדיאן ימין
הווסקוורנה באנר שמאל
אבניר קוביה שמאל
שרקו
קונה אופנוע
מטרו באנר שמאל הכי עליון
תמוז
פרפקט קוביה שמאל
אוגוסטה קוביה הכי עליון
סטפן
1 על 1
KTM שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
רוית דדוש עליון
סטומפ
לרט
HJC
ברקום שמאל
מתלה לקסדה
אינדיאן קוביה שמאל
הארלי שמאל

הונדה ואלקירי רון – באופן ראדיקלי

הונדה ואלקירי רון – באופן ראדיקלי

אופיר דואק

צלם: רון בן יוחנן

צילומי דו"גמית חודש ספטמבר הפגישו אותנו עם אופנוע יוצא דופן שהגיע ארצה לזמן קצר בתור תייר. מדובר בהונדה ואלקירי רון (Valkyrie Rune), קרוזר גדל מידות העושה שימוש במנוע ששת הצילינדרים של הגולדווינג. הואלקירי רון הוא הכל חוץ מקרוזר במובן הקלאסי של המילה. העיצוב מוחצן על גבול העתידני, תצורת המנוע לא שגרתית וגם המכלולים, שלדת אלומיניום, זרוע חד צידית, הם מהסוג שהייתם מצפים לפגוש באופנוע ספורטיבי ולא בספינה ששוקלת כ-350 ק"ג.

הרעיון של אופנוע קרוזר עם מנוע שישה צילינדרים מהגולדווינג הוא לא חדש. הואלקירי המקורי של הונדה הוצג בשנת 1996 כאשר בהונדה החליטו לעשות שימוש נוסף ביחידת ההנעה של הגולדווינג בעיקר עבור השוק האמריקאי חובב הקרוזרים. אז למה קרוזר עם שישה צילינדרים?  אפשר להגיד שבהונדה רצו לבדל את עצמם משפע הקרוזרים המקובלים וגם כי בתור יצרן האופנועים הגדול בעולם הם פשוט יכולים.

הואלקירי המקורי היה נראה כמו קרוזר שגרתי מלבד העובדה שבמקום מנוע וי-טווין מקובל הוא השתמש במנוע הגולדווינג שנפחו היה אז 1,520 סמ"ק והוזן על ידי שישה קרבורטורים. היתרון הגדול היה בכוח. לואלקירי היו כ-100 כ"ס שהפכו אותו לקרוזר הבריון ביותר בסביבה אם לא מביאים בחשבון את הימאהה V-MAX הקרבי. בדומה לקרוזרים מקובלים הואלקירי הוצע עם שפע תוספות וזיווד וקנה לו עם הזמן לא מעט מעריצים בעולם. בתחילת הדרך המכירות היו לא רעות אך בחלוף השנים הן התמתנו עד כמעט עצירה ועד סיום ייצורו של הדור הראשון בשנת 2003 יוצרו כ-50 אלף יחידות.

בשנת 2003 חשפה הונדה את הואלקירי רון שלקח את קונספט הקרוזר בעל ששת הצילינדרים לכיוון הרבה יותר ראדיקלי הן בעיצוב והן בטכנולוגיה.
הואלקירי רון עוצב בצורה מודרנית ואף עתידנית ביחס לאופנועי קרוזר/קאסטום אך מן הצד השני הוא משלב אלמנטים קלאסיים. המתלה הקדמי למשל הוא בעל מבנה מעניין הכולל זרועות תמיכהלצד המזלג  ומזכיר במראהו אופנועי הארלי משנות ה-30'. הכנף האחורית הענקית שמכסה את הגלגל מעלה באוב דגמי אינדיאן עתיקים אך משובצים בה יחידות תאורה אנכיות ושקופות והמצנן הענק בחזית מזכיר סבכה של מכונות הוט-רוד.

הואלקירי רון משתמש ביחידת הנעה המוזרקת בנפח 1,820 סמ"ק שנלקחה מהדור האחרון של הגולדווינג שהוצג ב-2001. השלדה כאמור עשויה אלומיניום והזרוע האחורית הכוללת את גל ההינע היא חד צידית. המתלים בעלי מהלך של 100 מ"מ מלפנים ומאחור הקצר ב-30% מזה של הואלקירי המקורי מה שאומר שיחד עם תנוחת הרכיבה זנחו למעשה בהונדה את יכולת התיור. למעשה, עם 120 כ"ס ולמעלה מ-17 קג"מ הואלקירי רון הוא פאוור קרוזר ראדיקאלי. בהונדה הגדירו את הואלקירי רון כמהדורה מיוחדת והוא יוצר רק בשנת 2004 אך נמער בשווקים מסוימים גם כמודל 2008. בסך הכל ייצרו בהונדה כ-4,000 יחידות של הואלקירי רון מה שהופך אותו לאופנוע נדיר למדי וסביר להניח שבחלוף השנים יהפוך לפריט אספנים מבוקש.

הונדה ואלקירי רון – מפרט טכני

מנוע: 1,832 סמ"ק, שישה צילינדרים בתצורת בוקסר, גל זיזים עילי, קירור מים, הזרקת דלק
הספק מרבי: 120 כ"ס ב-5,500 סל"ד
מומנט: 17.3 קג"מ ב-4,000 סל"ד
הילוכים:5
הינע סופי: גל הינע
צמיגים: קדמי – 150/60-18 , אחורי – 180/55-17
בלמים: קדמי – דיסק כפול, 330 מ"מ  אחורי-דיסק 336 מ"מ
בסיס גלגלים: 1,750 מ"מ
גובה מושב: 691 מ"מ
משקל: 349 ק"ג (יבש)
מיכל דלק: 23.5 ליטר

11 תגובות ל הונדה ואלקירי רון – באופן ראדיקלי

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל 2