fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
HJC
סטפן
אודי דגן 140 על 70

עו"ד ענת ברדה: מהי תביעה בגין נזקי הגוף?

עו"ד ענת ברדה: מהי תביעה בגין נזקי הגוף?

על פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, תשל"ה – 1975 (להלן: "חוק הפיצויים") אם נפגעת בתאונת דרכים ונגרם לך נזק גוף עקב תאונת הדרכים אתה זכאי לפיצוי על נזקי הגוף אשר נגרמו לך בתאונה.

לשם קבלת הפיצוי עליך לפנות אל חברת הביטוח אשר ביטחה את השימוש בכלי הרכב שלך בביטוח חובה. גם אם התאונה אירעה באשמתו של צד ג' או בשל מחדל או רשלנות של גורם שלישי, התביעה בגין נזקי הגוף היא כנגד חברת הביטוח שלך ולא כנגד חברת הביטוח של צד אחר שאשם בתאונה, כלומר כל נפגע תובע את חברת הביטוח של הרכב אשר בו הוא נסע. רק כאשר מדובר בהולך רגל או רוכב אופניים, התביעה תהיה נגד חברת הביטוח של הרכב שפגע בו.

חוק הפיצויים קובע עקרון של אחריות מוחלטת אשר משמעותו היא זניחת עקרון האשם. כלומר לעניין הפיצוי על נזקי גוף שנגרמים כתוצאה מתאונת דרכים לא משנה האם אתה אשם בתאונה או לא. לא קיים מנגנון של פיצוי חלקי בשל רשלנות תורמת ולא מפחיתים לנפגע את סכום הפיצוי גם אם הוא אשם בתאונה.

על מנת לתבוע את חברת הביטוח יש להציג אישור משטרה, פוליסת ביטוח חובה תקפה המכסה את השימוש שנעשה בכלי הרכב, את רשיון הרכב ורישיון נהיגה תקף, וכן את המסמכים הרפואיים המעידים על נזקי הגוף שנגרמו.

הטיפול הרפואי לאחר תאונת דרכים ניתן כיום על ידי קופות החולים. חוק ביטוח בריאות ממלכתי קובע כי על קופות החולים להעניק טיפול רפואי גם לנפגעי תאונות דרכים כחלק מסל השירותים אשר מעניקה קופת החולים. במשרדי קופת החולים קרוב לוודאי תתבקשו למלא טפסים מסוימים ולדווח על המקרה כתאונת דרכים. יש לשים לב כי במקרים מסוימים ניתן להמשיך ולקבל טיפול רפואי במרפאות החוץ של בתי החולים.

מאחר ותביעת הגוף מסתמכת על הטיפול הרפואי, יש חשיבות גדולה מאוד לשמירה על כל המסמכים הרפואיים אשר מעידים על הטיפול הרפואי שניתן לנפגע לאחר התאונה.

האמור לעיל הינו למידע כללי וראשוני בלבד, ואינו נועד בשום מקרה לשמש כייעוץ משפטי ו/או כתחליף לייעוץ משפטי. הדברים נכונים למועד כתיבתם בלבד ונכונותם עלולה להשתנות מעת לעת.

עו"ד ענת ברדה.

2 תגובות ל עו"ד ענת ברדה: מהי תביעה בגין נזקי הגוף?

  1. ענת
    את מספר אחד ואת יודעת את זה.
    מקווה שהעציץ ששלחתי לך חי ומקשט לך את המשרד.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל