מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

קיוואי בנלי
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
KTM MENU
אבניר קוביה שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
קונה אופנוע
שרקו
הווסקוורנה באנר שמאל
רוית דדוש עליון
פרפקט קוביה שמאל
1 על 1
תמוז
רפידו
סטומפ
אוגוסטה קוביה הכי עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
סטפן
לרט
הארלי שמאל
ברקום שמאל
אינדיאן קוביה שמאל
HJC
מתלה לקסדה

לוטוס אקסיג' מאבדת את הגג

לוטוס אקסיג' מאבדת את הגג

אופיר דואק

צילום: יצרן

מבין יצרניות מכוניות הספורט תמיד יש בליבנו חיבה מיוחדת ללוטוס. לחברה הבריטית הקטנה מסורת עשירה במרוצים ובפורמולה 1 והיא אחראית לכמה מאבני הדרך בהיסטוריה המוטורית. המוטו שמוביל את החברה והוטבע על ידי מייסדה קולין צ'פמן תמיד היה Light is Better ואין ברירה אלא להסכים. חוקי הפיזיקה, כמו גם אין ספור ניצחונות על המסלול, הוכיחו שמשקל קל הוא המפתח לביצועים, קל וחומר להנאה. זה נכון עבור מכוניות וזה נכון עבור אופנועים וראו את המאבק שמנהלות היצרניות כדי להסיר כל גרם מיותר מאופנועי הספורט שלהם.
המכוניות של לוטוס תמיד התאפיינו במשקל קל בזכות שימוש בטכנולוגיה וחומרים מתקדמים אך גם ויתור על כל מה שאינו ממש הכרחי. בדגמי האליז למשל המזגן הוא בגדר אופציה ועל תגבור לבלמים העדיפו לוותר. הגישה הספרטנית, שלא לומר אופנוענית, הזו התעמעם קצת בשנים האחרונות עם מכוניות הדור האחרון של לוטוס כמו האיבורה שהחליטו להציע קצת יותר פינוק כדי למשוך לקוחות ממתחרות קצת יותר יוקרתיות כמו פורשה.

בתערוכת ג'נבה שנערכת בימים אלו מציגים בלוטוס את גרסת הרודסטר לאקסיג' S  כשעבור מי שחשש שבלוטוס שכחו את כור מחצבתם מצהירים בלוטוס על משקל של פחות מ-1,100 ק"ג. אמנם מדובר בקצת יותר מ-200 ק"ג מהאליז הבסיסית (השוקלת 876 ק"ג) עליה מתבססת האקסיג' ,אבל אם לוקחים בחשבון שלאקסיג' הגדולה יותר יש מנוע V6 כבד יותר וגם אבזור עדיף אזי ההפרש מתקבל על הדעת. לשם השוואה משקלה של האקסיג' S רודסטר נמוך מזה של מכונית משפחתית ממוצעת ופורשה בוקסטר בסיסית שוקלת כ-250 ק"ג יותר.

את האקסיג' S רודסטר מניע מנוע V6 בנפח 3.5 ליטר שמקורו בטויוטה ומספק 350 כ"ס הודות לשימוש במגדש על. בזכות משקלה הנמוך נזקקת האקסיג' ל-4 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש ול-8.5 שניות בדרך ל-160 קמ"ש, נתוני תאוצה שישאירו מאחור אפילו פורשה 911 ספידסטר שחזקה, כבדה ויקרה משמעותית. המהירות המרבית עומדת על 233 קמ"ש, נמוך משמעותית מהגרסה הסגורה שמגיעה ל-274 קמ"ש אבל עדין מספיק מהר בשביל להעיף לכם את השערות מראש במידה ולא סגרתם את הגג העשוי בד, לשם החיסכון במשקל כמובן.

לוטוס אקסיג' S רודסטר – מפרט טכני

מנוע 6 צילינדרים בתצורת וי, 3,456 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, גל זיזים עילי כפול, הזרקת דלק, מגדש על
הספק 350 כ"ס ב-7,000 סל"ד
מומנט 40.8 קג"מ ב-4,500 סל"ד
קדחXמהלך 83X94 מ"מ
יחס דחיסה 10:1
תיבת הילוכים ידנית, 6 הילוכים (אופציה לתיבה רובוטית 6 הילוכים)
מתלים קדמי: עצמות עצה, בולמי גז בילשטיין
אחורי: עצמות עצה, בולמי גז בלישטיין, מוט מייצב
בלמים קדמי: דיסקים מאווררים 350 מ"מ, קליפרים 4 בוכנות, ABS
אחורי: דיסקים מאווררים 332 מ"מ, קליפרים 4 בוכנות, ABS
צמיגים קדמי: 205/45-17
אחורי: 265/45-18
בסיסי גלגלים  2,370 מ"מ
מיכל דלק 40 ליטר
משקל מתחת ל-1,100 ק"ג
0-100 4 שניות
0-160 8.5 שניות
מהירות מרבית 233 קמ"ש

גלריה

9 תגובות ל לוטוס אקסיג' מאבדת את הגג

  1. למצלמות המהירות החדשות אין בכלל את הנתונים לקלוט משהו כזה- הקובץ הדיגטאלי נשרף.

  2. אני כפרח הלוטוס החושני ליפייפיות גן העדן. שוות סוף…

  3. אם תחברו שלוש סוברו אימפרזה למכונית אחת- עדיין תראו עשן.

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל 2