מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

מטרו ימין 4
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
אינדיאן ימין
שרקו
הווסקוורנה באנר שמאל
אבניר קוביה שמאל
קונה אופנוע
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
רוית דדוש עליון
KTM שמאל
אוגוסטה קוביה הכי עליון
KTM עליון קוביה
תמוז
סטפן
רפידו
לרט
סטומפ
ברקום שמאל
הארלי שמאל
אינדיאן קוביה שמאל
מתלה לקסדה
HJC
שוברט

שולטת בפוטנציאל / פיג'ו 3008 במבחן דרכים

שולטת בפוטנציאל / פיג'ו 3008 במבחן דרכים

שי שיוביץ

צילום: אריק רוזנבלום

 

השורה התחתונה
לראשונה לפיג'ו יש קלף שיכול לנצח, בשוק הפנאי- ובכלל. ה- 3008 החדשה מציעה את המראה הכי אטרקטיבי בשוק רכבי הפנאי, תא נוסעים שאין כדוגמתו, יחידת כוח משכנעת וחסכונית ואבזור טוב, וכל זה במחיר תחרותי יחסית. רק שימו לב שאתם לא בוחרים לשדרג לחישוקי ה- "18, כי נוחות הנסיעה תיפגע קשות (בעיקר ליושבים מאחור).

 

קצת יותר בהרחבה

הדור הראשון של ה- 3008 היה הניסיון הראשון של פיג'ו בשוק רכבי הפנאי, ואם נודה על האמת- היה זה ניסיון שלא הלך כל כך טוב (לפחות בארץ). שילוב של מחיר גבוה (לפחות בתחילת דרכו) ומראה לא קונבנציונאלי (גם בסוף הדרך…) גרמו ל- 3008 להעלם מהרדאר של הקהל הישראלי. הדור החדש (והשני) של ה- 3008 הוצג לא מזמן, ועל כתפיו מוטלת המשימה (המכובדת) להצליח בכל מקום שקודמו בתפקיד נכשל. להבדיל מהדור הקודם שהגיע עם מנוע אחד בלבד, ה- 3008 החדשה מגיעה עם מגוון מנועים  (בנזין ו- 2 מנועי דיזל), רמות גימור ומחירים, כך שכל אחד יוכל למצוא לעצמו את השילוב האידיאלי. אנו לקחנו למבחן את דגם הדיזל החלש (1.6 עם 120 כ"ס) ברמת הגימור ההתחלתית שעולה 144,900 ש"ח, ומתמודד מול גרסאות הכניסה של הספורטאז', הקדג'אר והטוסון. 

 

מ-ה-פ-כ-ה

אין מילה טובה יותר לתאר את המראה של ה- 3008 מאשר מהפכה. מפיגורה שמנמנה ומעט קשה לעיכול- הישר אל מסלול הדוגמנות הבין לאומי. מכל כיוון שלא תסתכלו על ה- 3008, הכל חדש ונוצץ, ומאחור המראה אף עתידני- ובעיקר לא דומה לשום דבר אחר שזז על הכבישים, ורק לטובה.

בתוך הרכב, פיג'ו המשיכה את מוטיב הקוקפיט של מטוס- אך עם ביצוע הרבה יותר משכנע מבעבר (i-cocpit בלשון פיג'ו). את פני הנהג מקבל לוח שעונים המורכב ממסך תצוגה גדול וברור עם גרפיקה מעולה ומרהיבה שמקדמת את פני הנהג בפליקלקים נלהבים ומלאי פירוטכניקה, ולקינוח – גם דוברת עברית שוטפת. מתחת ללוח התצוגה תמצאו את ההגה האופייני לפיג'ו בשנים האחרונות- קטן מאוד, אליפסי ומגניב, אך ממוקם מעט נמוך ודורש התרגלות. 

הקונסולה המרכזית מורכבת ממסך תצוגה גדול עוד יותר ששולט על כל מערכות הרכב, כאשר מתחתיו מורכבת שורת כפתורים (שמזכירה את הסידור שהיה הדור הקודם) שכל אחד מהם מעביר את המסך לעמוד השליטה על פונקציה אחרת (בקרת אקלים, רדיו, טלפון, מערכות הרכב וכו'). זה נראה מעולה ומרגיש טוב, אבל התפעול בפועל פחות נוח ואינטואיטיבי, כאשר כל פעולה פשוטה לכאורה דורשת עוד צעד אחד או שניים בנוסף למה שאנחנו רגילים ברכבים "רגילים". בנוסף, התצוגה מעט מסנוורת מדי בנסיעה בכבישים חשוכים, וגם הורדת הבהירות דורשת יותר צעדים. לביקורת דומה זוכה ידית הילוכים המגניבה שנראית כאילו נלקחה מה- F-35 החדש של חיל האוויר, אך פעולתה לא אינטואיטיבית מספיק.

יש הרבה תאי אחסון גדולים בדלתות ובקונסולה המרכזית, איכות החומרים טובה מאוד בכל מקום שתסתכלו, אך איכות ההרכבה והגימור לא תמיד אחידים, ויש הבדלי גובה בחלק מהחיבורים בין המשטחים השונים. קצת קטנוני, אבל כאשר התא נראה כל כך טוב כמו זה של ה- 3008, חבל לפספס בדברים הקטנים האלה. 

המרווח טוב מאוד לכל הכיוונים ולכל הנוסעים, כאשר היושבים מלפנים "עטופים" כל אחד במנהרה שלו. בשילוב קו החלונות הגבוה- ולמרות שלא חסר מקום- היו כאלה שזה גרם להם להרגשה קלסטרופובית. התלונה על קו החלונות הגבוה ממשיך גם לספסל האחורי שמציע מרווח ברכיים וראש מעולה, אך הוא יכול לגרום לילדים להרגיש "כמו בצוללת". לפחות הם ייהנו מפתחי מזגן ויציאת V12 נפרדת, כמו גם ריצפה שטוחה. תא המטען ענק עם 520 ליטר, מצויד ברצפה בעלת שני גבהים ומתהדר בשפת הטענה נמוכה. הדובדבן שבקצפת מתקבל עם קיפול המושבים האחוריים שיוצר משטח הטענה שטוח לחלוטין וענק עוד יותר. 

 

תתקדם, סיל וו פלה

ה- 3008 מגיע עם שלושה מנועי טורבו, שני דיזל (120 ו- 180 כ"ס) ובנזין אחד (165 כ"ס), כולם עם תיבה אוטומטית 6 הילוכים מבית אייסין. רכב המבחן צויד במנוע הדיזל הבסיסי, 1.6 ל' HDI עם 120 כ"ס. נתון ההספק לא ממש מרגש, אך המומנט השמן- 30.6 קג"מ- יותר ממפצה על כך, וגורם לגרסאות הבסיס של הספורט-וסון (ספורטראז'-טוסון, נו…) והקדג'אר להחוויר בבושה. הביצועים סבירים לחלוטין: 11.6 ש' ל- 100 קמ"ש ומהירות מרבית של 185 קמ"ש, אך המספרים היבשים לא מצליחים להעביר את הקלות והנינוחות שהפיג'ו המגודלת הזו נעה על הכבישים. כל הקגמי"ם הנ"ל  מוגשים לרשות הנהג כבר ב- 1750 סיבובים נמוכים, והתוצאה היא התנהלות נינוחה וזורמת, עם שיתוף פעולה מעולה מצד התיבה, שעושה עבודה טובה מאוד רוב הזמן. הגמגום היחיד בו נתקלנו קרה בנהיגת פקקים איטית ומסוייטת, בה היינו צריכים להאיץ בפתאומיות והתיבה התמהמהה בהורדה להילוך ראשון (וגרמה לנו לדפיקות לב חזקות…). ההילוך השישי ארוך מאוד, וב- 100 קמ"ש המנוע סובב לו על 1600 סיבובים תת-קרקעיים. כתוצאה מכך, צריכת הדלק בנסיעה בין עירונית רגועה יכולה לעבור את ה- 20 קמ"ל, ואנו קיבלנו צריכת דלק מעולה של 15 קמ"ל בממוצע המבחן, תוצאה מעולה לכל הדעות. מי שחושש מרעש הדיזל יכול להירגע: אמנם אי אפשר לפספס את העובדה שמדובר במנוע דיזל, אך רוב הזמן קולו מוחרש היטב ואינו מפריע או טורד את מנוחת הנוסעים. 

 


שנסון לצמיגים
פיג'ו העניקה ל- 3008 כיול מתלים הדוק ומעט קשוח, וכתוצאה מכך, איכות הנסיעה שמתקבלת היא "גרמנית" ונוקשה משהו. זה לא רע כשלעצמו, אך השילוב הנ"ל עם חישוקי ה- "18 הענקיים (והאופציונלים) והצמיגים בעלי חתך נמוך יוצר בעיה של ממש בנסיעה על כבישים פחות ממושלמים, כאשר הסובלים העיקריים מכך הם הנוסעים מאחור. עצה שלנו? קחו את ה- 3008 עם חישוקי ה- "17 הסטנדרטיים. הצד החיובי של המתלים הקשוחים הוא התנהגות הכביש של האריה-פנאי החביב שלנו: ה- 3008 מגיבה לפקודות ההגה הקטן בהתלהבות של רכב קטן בהרבה, עם רמות אחיזה גבוהות ובטחון רב לנהג הממהר. הבלמים משלמים את התמונה עם דוושה רגישה ומגיבה, פעולה מהירה ונשיכה החלטית, וסוגרים חבילה דינאמית שעולה על כל המתחרות. פלוס נוסף הוא בידוד הרעשים המעולה- בעיקר של רעשי הכביש- ברמה של רכבים יקרים ממנה בהרבה, דבר המאפשר נסיעה ארוכה (וגם מהירה) בלי להתעייף.
פיג'ו 3008 – נתוניים טכניים

מנוע: טורבו דיזל, 4 צילינדרים, 1560 סמ"ק

הספק (סל"ד/ כ"ס): 120/3500

מומנט (סל"ד/ קג"מ): 30.6/ 1750

תיבת הילוכים: אוטו', 6 הילוכים

האצה 0-100: 11.6 ש'

מהירות מרבית: 185 קמ"ש

הנעה: קדמית

אורך/רוחב/גובה (ס"מ): 444.7/ 184.1/ 162

בסיס גלגלים (ס"מ): 267.5

משקל (ק"ג): 1315

מיכל דלק (ליטר): 53

נפח תא מטען (ליטר): 520

צריכת דלק משולבת (נתוני יצרן): 23.8 קמ"ל

צריכת דלק מבחן: 15 קמ"ל

מחיר: 144,900 ש"ח

4 תגובות ל שולטת בפוטנציאל / פיג'ו 3008 במבחן דרכים

  1. למה מחיר מופלץ? זה רכב אירופאי, רמות אבזור ובטיחות גבוהות. כאחד שנוהג בפיקסו וחושב להחליף לזה, הכתבה הזאת דחפה אותי לשם יותר חזק. המחיר לא בשמים, סליחה שזה לא ספורטאז

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל