מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
אינסטגרם
עופר אבניר קוביה שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
הווסקוורנה באנר שמאל
קונה אופנוע
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
ברקום שמאל
KTM עליון קוביה
קריפטונייט
סטפן
פרפקט קוביה שמאל
לרט
לרט
סטומפ
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
מונדיאל קוביה
מתלה לקסדה
הארלי שמאל
HJC

דקירה כוחנית / סיטרואן קקטוס טורבו במבחן דרכים

דקירה כוחנית / סיטרואן קקטוס טורבו במבחן דרכים

שי שיוביץ ואריק רוזנבלום

צילום: אריק רוזנבלום

 
השורה התחתונה
תוספת המגדש טיפלה באחת מנקודות התורפה היחסיות של הקטטוס- הספק המנוע- והפכה אותו לרכב חזק ומהיר, אך גבתה את מחירה באיבוד העידון והזרימה שאפיינו את הדגם החלש יותר. למרות זאת אי אפשר להתעלם מהתוספת המבורכת של 28 הסוסים הנוספים, ולנו נשאר לחכות לתיבה אוטומטית שתוכל לעדן את המצב ולהפוך את הקקטוס לרב מכר אמיתי.

 

יש למישהו פינצטה?

אם אתם זוכרים, אהבנו מאוד את הקקטוס האטמוספרי ואף הכתרנו אותו לרכב השנה, זאת למרות (ואולי דווקא בגלל) ציודו במנוע 3 צילינדרים חלש יחסית עם 82 כ"ס בלבד. המנוע הצנוע הצליח להתמודד בכבוד עם משימת שינוע החבילה המעוצבת, אבל לא יכולנו שלא לתהות איך הקטטוס ירגיש עם גרסת הטורבו של אותו המנוע, אותה ניתן למצוא במגוון רחב מאוד של דגמי קבוצת פיג'ו-סיטרואן (208, 308, C4, 2008). הקקטוס טורבו עולה 96,900 ש"ח- 8000 ש"ח יותר מאשר גרסת הלא-טורבו.

השינוי היחידי שנעשה הוא במנוע, ואין שום דרך לדעת אם לפניכם עומד קקטוס על סטרואידים או לא. גם בתוך הרכב אין שום רמז, והקטטוס נשאר בדיוק אותו הדבר- לטוב ולרע, על מושביו הנוחים בטירוף, העיצוב המיוחד שמלווה במרווח מכובד, אך גם ללא מד הסל"ד או פתח המיזוג הרביעי… כנראה שהמעצב של סיטרואן מעולם לא ביקר בגוש דן באוגוסט. למרות זאת, חשוב לציין שהמזגן הצליח להתמודד בכבוד עם הקיץ הישראלי ללא גרימת סבל מיותר.

קוץ-על 
מדובר בגרסת ה- 110 כ"ס של מנוע ה- 1.2 (לעומת 130 ב- 308 וב- C4), מה שאומר שיפור רציני של 28 כ"ס שאף מגיעים בסל"ד נמוך יותר, ושיפור רציני עוד יותר של המומנט- 20.9 קג"מ שמנמנים ונחמדים לעומת 12 קג"מ צנועים יחסית. להשלמת התמונה הוורודה, המומנט מגיע בסל"ד נמוך משמעותית לעומת האח נטול הטורבו, וכבר ב- 1500 סל"ד נמוכים מאוד תקבלו את כולו (לעומת 2750 סל"ד במנוע האטמוספרי).

טבלת הנתונים מספרת שהקנס במשקל עומד על 55 ק"ג בלבד, מה שאומר שיפור משמעותי מאוד בביצועים: המאוץ ל- 100 לוקח כעת 9.3 ש' בלבד (לעומת כמעט 13), והמהירות המרבית קפצה ב-21 קמ"ש- 188 לעומת 167 "בלבד".

והטבלה לא משקרת. הקקטוס המוגדש מרגיש חזק משמעותית מהאח החלש, עם דחיפת מומנט מורגשת ובשרנית המורגשת היטב בגב, והמנוע אף מצליח לאתגר את אחיזת הגלגלים הקדמיים גם בהילוך שני ושלישי. האצות הביניים שופרו בצורה דרמטית ביותר, וכעת אין שום בעיה לעקוף מטרדים איטיים בדרך, גם אם הקטטוס עמוס באנשים או נוסע בעליה.

 

אך לא הכל וורדים ושושנים בארץ הקקטוס: פחות אהבנו את אופי השילוב של המנוע עם תיבת ההילוכים והקלאץ'. הכוח לא נמסר בליניאריות ובחלקות, ולמרות שהמומנט מגיע בסל"ד נמוך מאוד- הרגשנו שיש צורך "לתת יותר גז" כדי שהטורבו יכנס לפעולה ויעיף את הקקטוס קדימה. גם כשהמנוע כבר הגיע לסל"ד האפקטיבי, התחושה היתה שהכוח מגיע בבת אחת ואף קצת באלימות- גם אם היינו בהילוך השני או השלישי- מה שגרם לנסיעה לא נינוחה ולא רגועה מספיק לטעמנו. את החוויה הבלתי-זורמת השלימו ידית ההילוכים חסרת הדיוק והקלאץ' נטול הליניאריות שהקשו על מינון הורדת הכוח לכביש, אך למרות הכל- תיבה ידנית היא עדיין תיבה ידנית, וזה תמיד תענוג אמיתי.


חובה עלינו לסייג שבהחלט יכול להיות שמדובר באופי הספציפי של רכב ההדגמה למוד הסבל, כיוון שניסיוננו עם המנוע הזה בעבר הפגישו אותנו עם יחידת כוח זורמת ונעימה מאוד לשימוש. 

צריכת הדלק עמדה על 17.8 קמ"ל בנהיגה "נורמלית"- תוצאה פנומנלית לכל הדעות, שירדה ל- 12.3 בתנאי המבחן הקשים והעירוניים. בכל מקרה מדובר בתוצאות נהדרות שיחסכו לכם הוצאות.

10 תגובות ל דקירה כוחנית / סיטרואן קקטוס טורבו במבחן דרכים

  1. את ההוצאות האמיתיות תרגישו בתקלות וקלקולים ושהות מוגברת במוסכים.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
מטרו מגדל שמאל