מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

קיוואי בנלי
ברקום
ייעוץ קניה – עליון מתחת ללוגו
אינדיאן ימין
הווסקוורנה באנר שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אבניר קוביה שמאל
קונה אופנוע
שרקו
תמוז
סטפן
KTM שמאל
אופנוסנטר קוביה שמאל
KTM עליון קוביה
סטומפ
פרפקט קוביה שמאל
רוית דדוש עליון
1 על 1
לרט
ברקום שמאל
הארלי שמאל
HJC
מתלה לקסדה
אינדיאן קוביה שמאל

הונדה סיוויק במבחן דרכים

הונדה סיוויק במבחן דרכים

שי שיוביץ

צילום: אריק רוזנבלום

השורה התחתונה
מתיחת הפנים שעברה הסיוויק מצליחה לשמור על המראה המצופה מרכבי הונדה, והזריקה חיים נחוצים לדגם. מתחת לעור הונדה שמרה על רוב נקודות החוזק העיקריות של הסיוויק- נוחות הנסיעה, מרווח נאה לנוסעים ועיצוב לא שגרתי, רק חבל שהם לא ניצלו את הריענון להוציא לגמלאות את התיבה האוטומטית (5 הילוכים בלבד) שפוגמת במחץ המנוע הנעים והחסכוני ולשפר את איכות החומרים בתא שזוכה לציון סביר בלבד. במחיר של 146,600 ש"ח, גרסת ה- Sport Design שנבחנה סובלת ממחיר גבוה ולטעמינו גם לא ממש מוצדק, למרות המראה הקרבי מסובב הראשים שלה. מצד שני, הסיוויק הידנית תפטור את בעיית הגיר, תשאיר בידכם 22,000 ש"ח, ותזכה אתכם ברכב זריז, חסכוני ונאה ביותר. 
וקצת יותר בהרחבה
את שורשיה של ההונדה סיוויק אפשר למצוא עוד בתחילת שנות ה-70, אז הוצג הדגם הראשון. יותר מ- 40 שנה ותשעה דגמים אחרי, הסיוויק יצרה לעצמה בארץ שם של רכב (כמעט) פרימיום וקהל מעריצים אדוק ברחבי העולם. כרגיל בעולם הרכב, מספר שנים לאחר הצגת הדגם היצרן מבצע מתיחת פנים כדי לרענן את הרכב בזמן שנשאר עד להחלפתו, וזה בדיוק המצב כאן. הדור התשיעי של הסיוויק עבר מתיחת פנים ורענון אחוריים, כאשר כל החלקים המכנים נשארו אותו הדבר. החידוש העיקרי שהוא גרסת type R  מוגדשת ורותחת לא עשה (עדיין?) עליה לישראל, אך למרות זאת שמחנו לשים על הסיוויק התמימה והמתוחה את ידינו ולצאת לנסיעת מבחן כדי לבדוק מה השתנה.



עיצוב, תא נוסעים, שימושיות

מבחוץ הסיוויק המתוחה נשארה דומה מאוד לדגם של טרום המתיחה, מה שאומר עיצוב המזוהה מיידית אך עם תוספות רצויות ועדכניות כמו תאורת יום (לד) נאה ביותר שעברה מהפגוש הקדמי לתוך גוף הפנס הראשי, ומייצרת (בעיקר בלילה) מראה מכובד ובולט. גם מאחור בוצעו שינויים לפנסים, אך כל מי שהוא לא חולה הגה שרוף יתקשה לשים לב לשינויים. הצבע החדש (אדום/בורדו בוהק) נראה נהדר על הרכב, וגרסת ה- Sport Design הנבחנת מוסיפה עליו עם חישוקי 17" נאים ושחורים, עיצוב שונה לגריל הקדמי, וספויילר אחורי מעט בולט יותר. 

 

השינויים שבוצעו בתוך הרכב קטנים יותר, ומסתכמים בעיקר בריפוד חדש. עיצוב התא נשאר חללי למהדרין עם ערב רב של משטחים בעומקים שונים, כאשר הנהג מוקף במעין מחילה שכאילו מבודדת אותו משאר היושבים ברכב. למרות שהרושם הראשוני המתקבל הוא של באלאגן גדול, רוב הכפתורים ממוקמים בהגיון וקלים לשימוש, ומערכת השמע המקורית (המגיעה בגרסת הספורט בלבד) מבוססת אנדרואיד מתהדרת במסך 7" ובתפעול אינטואטיבי למדי. 

 

האבזור המגיע עם הסיוויק סטנדרטי, כאשר רק מערכת הבלימה האוטומטית (שפועלת עד מהירות של 30 קמ"ש) יוצאת מגדר הרגיל. בגרסת ה- Sport Design הנבחנת האבזור המקורי כולל את מערכת השמע המוזכרת למעלה, דוושות בעיצוב ספורטיבי, בקרת אקלים מפוצלת וזהו בערך. גרסת ה- Elegance תשאיר בכיסכם 3000 ש"ח ובתמורה תקבלו חיישני אורות וגשם, מראות צד מתקפלות, חלונות חשמל המופעלים מהשלט ומשענת יד במושב האחורי. דגם ה- Comfort האוטומטי הבסיסי עולה 131,900, וזה כבר מחיר סביר יחסית אל מול שאר המתחרות בקטגוריה.

 

כרגיל בסיוויק המרווח טוב, אך החלונות הגבוהים והתקרה הנמוכה יכולים ליצור אשליית של צפיפות מה. הנוסעים מאחור נהנים מרצפה שטוחה (כמיטב מסורת הונדה), ותא המטען שימושי מאוד עם 407 ליטרים ושפע אפשרויות לקבל את הכיסאות.

מנוע, ביצועים, התנהגות

מתיחת הפנים לא נגעה במנוע ובתיבת ההילוכים, מה שאומר שהמנוע נשאר בנפח 1.8 ל', 142 כ"ס ו- 17.7 קג"מ. גם התיבה האוטומטית נשארה כשהיתה עם חמישה הילוכים בלבד, וזה דווקא חבל מאוד. למרות שהמנוע מספק את הסחורה רק בסל"ד גבוה והוא כשלעצמו אינו רע, התיבה הצמודה אליו סובלת מפעולה איטית ומיחסי העברה ארוכים מדי המסרסים את יכולתו. 11.2 שניות ל- 100 הם לא החומר מהם נוצרות האגדות… בכל מקרה, חשוב לנו להדגיש שלא מדובר בעגלה מקרטעת, ובחיי היום-יום אפשר להתנהל עם הסיוויק בלי שום בעיה.

ולמי שלא מפחד מאתגרים- התיבה הידנית המשודכת למנוע משנה לחלוטין לטובה את האופי המנומנם של הסיוויק, ואם אין לכם פוביית קלאץ'- אנחנו ממליצים עליה בחום. לפחות צריכת הדלק יוצאת נשכרת מיחסי ההעברה הארוכים, ובמבחן נמדדה לסיוויק צריכה מעולה של 13.7 קמ"ל.

נוחות הנסיעה טובה למדי ובידוד הרעשים סביר רוב הזמן, אלא אם תצליפו במנוע. התנהגות הסיוויק בטוחה ברוב תנאי הנהיגה, אך ההגה הקל והמעורפל, זוויות הגלגול והמתלים שלא מכויילים לעבודה ספורטיבית באמת יוציאו לכם את החשק מהר מאוד. את הציפיות הספורטיביות באמת נשאיר לגרסת ה- R הלוהטת, אשר לפי דיווחים מחו"ל מצליחה להעפיל על יריבות גיבורות מאוד כמו המגאן RS, לאון קופרה ושות', אז נחכה בסבלנות.

 

 


הולכים אל הלא (הו)נדה-
הזווית הנשית/ רחל ריכטר
הכותרת למטרות שעשוע בלבד ואין בה כדי להעיד על דעתה של הכותבת, אלא רק על המציאות האובייקטיבית

באמצע הלילה, במחלף סואן, עמדה לה הונדה אדומה ומהממת. אמנם בלי שתי צמות, ואמנם זה לא היה בדיוק אדום אלא יותר צבע בלתי מוגדר, אבל ברגע שהתיישבתי בהחלט שאלתי את עצמי למה.

בתא הנוסעים תשומת הלב מתמגנטת ישירות אל המופע האור-קולי בקדמת הרכב (להלן: לוח המחוונים). הונדה, בהשראת לוחות הבקרה של נאס"א, שילבו את טרנד הדרייב-אין הצובר תאוצה ואפשרו לכל נהג ליהנות אצלו ברכב מחמישה (!) לוחות, מוארים, גדולים, עמוסי מידע, בשני (!) גבהים שונים ובשלושה (!) עומקים. שפע המידע, עם משחקי הצבעים והתאורה, בהחלט מהווים אמירה עיצובית ייחודית וחדשנית, אך בו זמנית יוצרים עומס ויזואלי שלי אישית היה מאוד קשה להסתגל אליו. גם ידית ההילוכים ממוקמת קצת אחרת מהפורמט השגור והמקובל ודורשת מבט נוסף בהעברות ההילוכים הראשונות.

העיצוב החיצוני של ההונדה יפהפה וממגנט מבטים. הצבע המקסים של הרכב, תאורת הלדים וקווי המתאר יוצרים רכב עם מראה כובש ושונה מהמקובל.

הנהיגה בהונדה מעניינת. במהירות קבועה היא מתנהגת יפה, לא מפגינה ביצועים פורצי דרך (תרתי משמע), אבל בסך הכל נעימה לנהיגה. בהאצה של הרכב רעשי המנוע עולים כמו קצב הלב של משתתפי מרתון תל אביב, ויוצרים חווית נהיגה לא רציפה לנסיעה במסגרת המהירות הקבועה בחוק.

בסופו של דבר ההונדה סיוויק מגישה רכב מיוחד מאוד, מעניין ולא שגרתי, שבהחלט ימצא את מקומו בקטגוריה, אבל יהיה רחוק מלכבוש אותה בסערה.
הונדה סיוויק – נתונים טכניים:
מנוע: בנזין 4 צילינדרים, 1798 סמ"ק
הספק (כ"ס/סל"ד): 142/ 6500
מומנט (קג"מ/סל"ד): 17.7/ 4300
תיבת הילוכים: אוטו' 5 הילוכים
האצה 0-100: 11.2 ש'
מהירות מירבית: 210 קמ"ש
הנעה: קדמית
אורך/רוחב/גובה (ס"מ): 437/ 177/ 144
בסיס גלגלים (ס"מ): 259.5
משקל (ק"ג): 1340
מיכל דלק (ליטר): 50
נפח תא מטען (ליטר): 407
צריכת דלק משולבת (נתוני יצרן): 15.6 קמ"ל
צריכת דלק מבחן: 13.7 קמ"ל
מחיר: 146,600 ש"ח לגרסת Sport Design הנבחנת


עוד מבחני דרכים:

סיטרואן C4 קקטוס

אופל אדם רוקס

מיצובישי אאוטלנדר החדש

לנד רובר דיסקברי ספורט

קיה סורנטו במבחן דרכים

מאזדה 2 במבחן דרכים

פיג'ו 308


קיה ספורטאז' 1.6


אופל קורסה – מבחן דרכים

סקודה אוקטביה RS – מבחן דרכים

וולוו V40 – מבחן דרכים

סוזוקי ג'ימיני – מבחן דרכים

מיני קופר מבחן דרכים

אופל מריבה מבחן דרכים

יונדאי i20 מבחן דרכים

קיה ספורטאז' – מבחן דרכים בוידאו

אופל אדם מבחן דרכים

פיג'ו 2008 מבחן דרכים 

מיצובישי אאוטלנדר PHEV מבחן דרכים

אופל מוקה במבחן דרכים

ב.מ.וו 235M מבחן דרכים בוידאו

וולוו S60  מבחן דרכים בוידאו

סוזוקי גרנד ויטרה מבחן דרכים בוידאו

קיה סול מבחן דרכים בוידאו

סקודה יטי במבחן דרכים בוידאו

שברולט סוניק RS מבחן דרכים בוידאו

אופל אינסיגניה במבחן דרכים בוידאו

רנו קליאו במבחן דרכים בוידאו

קיה סורנטו במבחן דרכים בוידאו

7 תגובות ל הונדה סיוויק במבחן דרכים

  1. אחלה תמונות. אהבתי את הילדים בתמונות.
    כל הכבוד.

  2. אדגיש שאני בסופשים בשטח, ומה שלא יהיה אתקין תפוח

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל