מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

מטרו ימין 4
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
KTM MENU
מטרו באנר שמאל הכי עליון
קונה אופנוע
הווסקוורנה באנר שמאל
שרקו
אבניר קוביה שמאל
פרפקט קוביה שמאל
סטפן
אישימוטו באנר קוביה שמאל
רפידו
אופנוסנטר קוביה שמאל
KTM שמאל
לרט
תמוז
KTM עליון קוביה
סטומפ
מתלה לקסדה
הארלי שמאל
HJC
ברקום שמאל
אינדיאן קוביה שמאל

אופל קורסה הסופר-מיני החדשה במבחן דרכים בדוגרי

אופל קורסה הסופר-מיני החדשה במבחן דרכים בדוגרי

שי שיוביץ

צילום: אריק רוזנבלום

השורה התחתונה
קשה, קשה להיות סופר-מיני בישראל בחודשים האחרונים. הפאביה חדשה, המאזדה 2 והיונדאי i20 העירו את התחרות שהפכה עזה יותר מאי פעם, וכידוע לכולם, אם רוצים להצליח- חייבים להצטיין. הקורסה החדשה הגיעה בדיוק בזמן כדי להשאיר את אופל בתחרות, ולפי ההתרשמות שלנו- היא בהחלט מצליחה במשימתה. הקורסה החדשה נוחה, שקטה, מעודנת ומאובזרת יותר מאי פעם, ונותנת פייט לא קטן למתחרותיה. 

קצת יותר בהרחבה
הדור החמישי לקורסה ממשיך את השושלת שהתחילה עוד בשנת 82. מדובר באחד הרכבים הנמכרים ביותר באירופה- עם דגש על בריטניה, שם היא נמכרת תחת מדי ווקסהול. הדור החמישי משתמש בפלטפורמה של קודמו בתפקיד (שבעצמו חלק אותה עם הפיאט פונטו), אולם למרות השימוש בה מדובר ברכב חדש כמעט לחלוטין, עם עיצוב חדש, מתלים חדשים, תא נוסעים מעודכן לחלוטין ועוד. האם השינוי באמת הצליח? אזהרה! ספויילר אלרט- בהחלט כן.

 

עיצוב, תא נוסעים, שימושיות

קשה לפספס את העובדה שמדובר באופל, ובהתחשב בעיצובים האחרונים שלהם זה בהחלט דבר טוב המידות החיצוניות לא השתנו בהרבה, עם גידול של 3 סמ' לרוחב, 3 סמ' לאורך, ורק הגובה רשם ירידה של 7 מ"מ לא משמעותיים. למרות השימוש בפלטפורמה הקודמת, העיצוב החדש מצליח לעמוד בפני עצמו ולהיות נאה מאוד ומודרני עם חרטום חדש ומחודד ויחידות תאורה חדשות ואלגנטיות וזורמות. גם מאחור תמצאו פנסים חדשים המזכירים את אלה שבמריבה, אולם הפרשנות שניתנה להם בקורסה מעט פחות מוצלחת ויוצרת מראה מעט גוצי.

 

תא הנוסעים מציג קפיצת מדרגה משמעותית לעומת קודמו. את הדשבורד הישן, המשעמם והפלסטיקי החליפה קונסולה מרכזית נאה מאוד, ופקדי מערכת השמע והמיזוג זכו לעיצוב חדש לחלוטין ונקי למראה שהגיע גם ללוח השעונים הברור והנאה. עוד לחיוב נציין כי קורות A רחוקות מראש הנהג ומאפשרות שדה ראיה מצוין (ונדיר) בעיר, האבזור לא מדהים אבל מספק למדי (בקרת שיוט, בלוטות', שליטה מלאה מההגה, חיישני לחץ אויר ועוד) ויש מספיק תאי אחסון גדולים בתא. בצד השלילה נציין כי חבל שאופל  לא החליפו את העיצוב המפוקסל המאפיין את מסך מערכת השמע (המצוינת אגב), כיוון שהוא היה נראה ישן גם לפני 7 שנים; דוושות הגז והברקס היו קרובות מדי לחלק מהאנשים; הכיוון של פתחי המיזוג אינו אינטואיטיבי או מדויק (אגב, המזגן עצמו חזק למדי אך רועש מעוצמת מאוורר 3 ומעלה); מבנה הכיסאות (גם מקדימה וגם מאחור) פשוט מדי ואינו תומך מספיק; חישוקים קלים ו/או פנסי ערפל קדמיים היו יכולים להוסיף המון למראה הרכב, ולקינוח חלונות החשמל מאחור הם בהתקנה מקומית בלבד כך שלנהג אין שליטה עליהם. 

 

תא המטען נמצא במקום טוב באמצע עם 285 ליטרים (יותר מבמאזדה 2, אבל עדיין פחות מב-i20 ומבפאביה).

 

 

מנוע, ביצועים, התנהגות
מנוע ה-1.4 של הקורסה החדשה אינו חדש כלל. הוא מגיע אלינו הישר מהדור הקודם, ואף איבד 10 סוסים לעומת העבר כתוצאה משיקולי זיהום אוויר וצריכת דלק, כך שמספרם עומד על 90 בלבד (ב-6000 סל"ד). המומנט נשאר כבעבר, 13.2 קג"מ ב- 4000 סל"ד. למזלו של המנוע (ושלנו), אופל זנחה את תיבת 4 ההילוכים הישנה ושידכה אותו לתיבה מודרנית עם שישה הילוכים. התיבה הזו מצליחה להוציא ממנו את המיטב בזכות יחסי העברה שמחולקים היטב. כך נתוני ההאצה לא נפגעו למרות הירידה בהספק (13.9 ש' ל- 100), שיוט ב- 100 קמ"ש מתבצע ב- 2500 רגועים, שקטים וחסכוניים להפליא, וגם מהירויות גבוהות יותר לא יטרידו את מנוחת אוזנכם יתר על המידה. גם צריכת הדלק יצאה נשכרת; במבחן נרשמה תוצאה משולבת של 14 קמ"ל, כאשר בעיר הנתון עמד על 10 קמ"ל. 


פעולת התיבה סבירה רוב הזמן. הביקורת מופנית כלפי החלפת הילוכים מעט איטית, כאשר מפעם לפעם ההחלפה אינה מתבצעת בחלקות מספיקה. בכל מקרה, לא מדובר בקטסטרופה, וסביר להניח שרוב האנשים בכלל לא ישימו לב לדבר זה. ועכשיו לפינת הקיטורים: אני לא מצליח להבין למה אופל מתעקשת להשתמש במתג החלפת ההילוכים הממוקם בראש הידית עצמה. זה פשוט לא נוח, לא אינטואיטיבי, לא יעיל וכן מעצבן.

 

אפשר לחזור לדברים הטובים? תודה. הנהיגה בקורסה נעימה מאוד ו"חמאתית" בזכות תפעול נעים ורך של אביזרי הנהיגה השונים. ההגה עצמו קל למדי ומצויד במצב CITY שמקליל אותו עוד יותר. נוחות הנסיעה טובה מאוד, ומצליחה לספוג בצורה נאה את רוב השיבושים בכבישים, כולל בכאלה שתוכלו למצוא באיזורי תעשיה שונים. גם בידוד הרעשים מוצלח, כאשר רק במהירויות של כביש שש ומעלה (לא שניסיתי, כן?) מופיע רעש רוח חזק מכיוון מסגרת החלונות. התנהגות הקורסה צפויה ובטוחה, והיא לא תאבד ממנוחתה גם אם ממש תנסו. מצד שני- היא גם לא תלהיב אתכם יתר על המידה. בשביל זה תצטרכו לחכות לגרסת ה- OPC… נוחות הנסיעה הטובה ובידוד הרעשים יוצרים קרוזרית מפתיעה למרחקים ארוכים, ובתחום זה הקורסה עולה על מספר רכבים גדולים ויקרים ממנה. שאפו אופל.
 

אופל קורסה – נתונים טכניים

מנוע: בנזין 4 צלינדרים, 1398 סמ"ק
הספק (כ"ס/סל"ד): 90/6000
מומנט (קג"מ/סל"ד): 13.2/4000
תיבת הילוכים: אוטו' 6 הילוכים
האצה 0-100: 13.9 שניות
מהירות מירבית: 170
הנעה: קדמית
אורך/רוחב/גובה (ס"מ): 402/174.6/148
בסיס גלגלים (ס"מ): 251
משקל (ק"ג): 1199
מיכל דלק (ליטר): 45
נפח תא מטען (ליטר): 285
צריכת דלק משולבת (נתוני יצרן): 16.6 קמ"ל
צריכת דלק מבחן: 14 קמ"ל
מחיר: 103,990 ש"ח


עוד באותו הנושא:


סקודה אוקטביה RS – מבחן דרכים

וולוו V40 – מבחן דרכים

סוזוקי ג'ימיני – מבחן דרכים

מיני קופר מבחן דרכים

אופל מריבה מבחן דרכים

יונדאי i20 מבחן דרכים

קיה ספורטאז' – מבחן דרכים בוידאו

אופל אדם מבחן דרכים

פיג'ו 2008 מבחן דרכים 

מיצובישי אאוטלנדר PHEV מבחן דרכים

אופל מוקה במבחן דרכים

ב.מ.וו 235M מבחן דרכים בוידאו

וולוו S60  מבחן דרכים בוידאו

סוזוקי גרנד ויטרה מבחן דרכים בוידאו

קיה סול מבחן דרכים בוידאו

סקודה יטי במבחן דרכים בוידאו

שברולט סוניק RS מבחן דרכים בוידאו

אופל אינסיגניה במבחן דרכים בוידאו

רנו קליאו במבחן דרכים בוידאו

קיה סורנטו במבחן דרכים בוידאו

6 תגובות ל אופל קורסה הסופר-מיני החדשה במבחן דרכים בדוגרי

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל