fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
MV קוביה
HJC
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

אתה לא בן אדם

אתה לא בן אדם

צילום: אריק רוזנבלום

כתב: אדם בלנגה.  בוחנים נוספים: שי שיוביץ ואריק רוזנבלום

פתח דבר
יש משהו מאוד מחמיא בלנהוג באוטו הקרוי על שמך, אפילו אם הוא לא על שמך והוא בכלל בא כהומז' למייסד אופל. אחרי שהוצאתי את זה שלי קוראים אדם ולאוטו קוראים אדם, אפשר סוף סוף להגיע לאוטו. האופל אדם (אני הולך לכתוב את השם שלי המון בכתבה הזאת) הוא אוטו קטן מאוד, צעיר מאוד ומיוחד לא פחות שבא להתחרות- גם אם בצורה קצת שונה- בשטף מכוניות הוינטג' שהציפו את הכרך. עם מתחרות שמחזיקות בשושלות אדירות כמו מיני (ב.מ.וו), חיפושית (פולקסווגן) ו- 500 (פיאט)- קצת קשה שלא לעקם את האף שרואים "סתם" אוטו של אופל, ועוד כזה ללא מסורת עבר.
לא בדיוק ללא מסורת עבר
חברת אופל (אם אתם מאמינים לויקיפדיה, שמה בגרמנית הוא "Adam Opel AG"), היא בין יצרניות הרכב הותיקות בעולם שמסיבה לא כל כך ברורה לא הצליחה יותר מידי בארץ, להוציא תקופה קצרה בתחילת שנות ה-80. החברה הגרמנית הזאת נמצאת בבעלות אמריקאית, ג'נרל מוטורס, עובדה שמקרבת אותנו לחלק הראשון של הכתבה.
מבחוץ מדובר פה באוטו שנראה לא פחות ממצוין, עם קווים עגלגלים חמודים, צבע אדום בוהק וגג לבן שמשלים את כל החבילה בצורה שמרגישה כאילו היא תמיד הייתה שם. יחד עם זאת, מבנה של שלוש דלתות מקנה יתרונות וחסרונות: מצד אחד הכניסה למושבים הקדמיים של האוטו פשוטה וקלה; לעומת זאת הכיסאות האחוריים קטנים מאוד (לפחות הם לא היו אופטמיים מידי ודחפו שם שלוש מקומות) ומבוגר בגודל מלא לא ישרוד מעבר לנסיעה עירונית. כמובן שניתן למצוא תקני בטיחות כמו isofix, אף שהתקנת כיסא התינוק תהיה מאתגרת למדי.
את מוכרת לי מאיזשהו מקום, לא?
מי שבילה את זמנו במכוניות אמריקאיות בזמן האחרון (שברולט בעיקר) ימצא את פנים האוטו מאוד מזמין- ובעיקר מאוד מוכר, עם מתגים המוכרים משאר דגמי אופל ושברולט. שתי הדלתות הגדולות נותנות את האפשרות להכנס בקלות והמושבים תומכים ומזמינים (עם תשלום בדמות חגורת בטיחות הממוקמת אחורה מדי). על מערכת האודיו המצוינת אני לא ארחיב יותר מדי, פרט לכך שמאוד אהבתי אותה. דבר נוסף שתמצאו בקבינה הינה מערכת ה- My Link אשר מגיעה ישירות מהאם האוהבת, ג'נרל מוטורס. בתוך תא הנוסעים ממוקמים נורות לד קטנות שממלאות את הקבינה באור נעים (הניתן לשינוי), ובזכות גימור הנראה לא פחות ממצוין- מדובר באוטו שלא משפיל מבט גם ליקרים ממנו.
מפתח לסוויטצ' להניע ולגלות
עוד לפני ההתנעה, בחניית היבואן, הרגשתי שיש באוטו משהו מוזר,כמו ניחוח נשכח מימים עברו שאני כבר לא רגיל להריח. התנעה, יד ימין נשלחה לידית ההילוכים, והפלא ופלא- התגלה מקור המוזרות: מדובר באוטו י-ד-נ-י. למי שממש רוצה, אופל השיקו ממש לאחרונה אדם עם תיבה רובוטית שתעשה את העבודה בשבילכם.

המנוע על כל 1400 סמ"קיו ו-87 כוחות סוסיו עשו קולות של, ובכן, מנוע 1400 סמ"ק עם 87 כוחות סוס. עם מומנט של 13.3 קג"מ ו- 12.5 שניות ל-100 קמ"ש שום הפתעה לא נרשמה פה. החלפת ההילוכים נעימה ורכה, מושלם למי שלא בדיוק אוהב תיבה ידנית. את עיצוב ההגה הסטנדרטי של שברולט/אופל הם החליפו באחד אחר ומקורי שנראה טוב מאוד. אמנם ההגה אילם לחלוטין ואינו בעל ערימות של רגש, אבל בהתאם לדרישות קהל היעד ולאופי הרכב הוא עושה את העבודה, ולמי שממש ירצה- יש גם מצב "סיטי"  שהופך אותו לקל עוד יותר.

מחוץ לעיר גיליתי מספר דברים שקצת סותרים את עצמם: מצד אחד הבידוד של הרכב הזה טוב מאוד, ולמרות שמצאתי את עצמי נוסע מתל אביב לחיפה בערב של שיא הסופה, לא סבלתי מרעשי רוח מוגזמים, והקרוז קונטרול (בקרת השיוט) שמגיעה כסטנדרט בהחלט הפכה את הנסיעה לנעימה. אז איפה הבעיה? הבעיה היא שלמרות כל הטוב הזה הרגשתי שחסר לי הילוך, כיוון שבמהירות בין עירונית גם בהילוך חמישי המנוע מסתובב מעט מהר מידי. כמה מהר? 100 קמ"ש סביב ה- 3000 סל"ד. שלא תבינו לא נכון; המנוע אינו מרעיש יתר על המידה ואינו מרגיש חנוק או מתאמץ באופן מוגזם, זוהי פשוט עדות נוספת לאופי העירוני המאוד מובהק של האדם.
אם כבר נגענו בנקודה של מחוץ לעיר אני אתן עוד שתי נקודות חשובות מאוד, הראשונה היא האבזור הבולט לטובה, אני אוהב את הנגיעות תאורה הקטנות שיש מפוזרות ברכב ונהיגה בלילה הופכת לתענוג נעים בזכותן. חסרון נוסף פה הוא תא המטען המזערי שנפחו עומד על 170 ליטרים בלבד. אמנם לא מדובר פה ברכב שיוכל לצאת חמוש בארבעה מבוגרים וציוד, אבל קטן ככל שהוא- ציוד לסוף שבוע רומנטי בצפון תוכלו לדחוק פה, ואם תקפלו את המושבים תקבלו נפח שמיש של 663 ליטר.
שורה תחתונה – אני השתכנעתי
אני יודע שאני לא מייצג את כלל האוכלוסייה- אבל אני בהחלט הייתי מוכן לחיות עם אוטו כזה ביום יום, כי לי אין צורך ביותר מארבעה מקומות, העיצוב עובד מאוד בשבילי, והכי חשוב- אני רואה את תיבת ההילוכים הידנית כסוג של בונוס. אפילו תג המחיר לא נראה בעיניי רחוק מידי מהמציאות (94,990 ₪, ומי שירצה את התיבה הרובוטית יוכל לקבל את האדם במחיר נמוך עוד יותר של 91,990 ₪ בתמורה לאבזור מופחת), אבל עדיין אני מבין טוב מאוד למה לא כל אחד ירוץ לקנות את האוטו הזה. בסופו של דבר, למרות החסרונות הקטנים הנמצאים באוטו הזה, האדם עושה המון חשק. אולי פשוט צריך לחכות שהוא יתבגר קצת. אולי באדם הבאה, לא?


הזווית הנשית, רחל ריכטר
מבט אחד מבחוץ על האופל אדם הוא כל מה שנחוץ כדי להתחיל לחייך. עיצוב שובה לב וצבעים עשירים ושמחים באריזה קטנה ומתוקה, מעניקים לאדם מראה כובש וייחודי בחניה אצלי ברחוב. אמנם הרקע הוא סובארו פשע ויונדאי חבוטה, אבל גם על כבישי ארצנו המלאים במגוון רחב יותר של מכוניות, אתם בהחלט תשמחו להעיף בה מבט שני.
הצבעוניות השמחה נכנסת איתנו גם לתא הנוסעים, ומשתלבת בו היטב לצד טקסטורות מעניינות על לוח המחוונים ובריפודי המושבים. אופל השקיעה בפרטים הקטנים וניכר שאיכות החומרים והגימורים גבוהה.
המבט השני מחייב להקדיש כמה מילים לגודל. כלומר לקוטן. שלא תבינו לא נכון, קטן זה חמוד. עד שנכנסים פנימה.
בהנחה שתרצו לנסוע בנוחות, המרווח בתא הנוסעים מיועד לזוג נוסעים שאינו מאותגר מרחבית. בשעת הדחק (תרתי משמע) האופל יכולה להכיל שני נוסעים נוספים מאחורה, רצוי תל אביבים שכבר מתורגלים מהכניסה לדירונת- פעם מחסן- פעם חניה שלהם, או לחלופין, כאלה שיסכימו מראש (ורצוי בכתב) לשלושת האתגרים הבאים:1. להיכנס 2. לשבת 3.לצאת.
כן, לאדם יש שתי דלתות בלבד, וגם לאחר הזזת המושבים קדימה, המרווח שנותר מאפשר כניסה מסורבלת בלבד לאחור. אם בטעות רציתם לנסוע עם פעוט, הכנסת כסא בטיחות סטנדרטי דורשת כישורי אקרובטיקה מתקדמים. אם לוקחים בחשבון שקהל היעד של האדם רחוק מלהיות משפחות צעירות ומפסיקים להיות קטנוניים, היא בהחלט ממלאת את תפקידה.
הנהיגה באדם מפתיעה. מאוד. ההפתעה הראשונה היא שמדובר בגיר ידני, סלחני ומהנה לנהיגה. ההפתעה השניה היא חווית הנהיגה- זורמת, קלילה, נוחה ונותנת טעם של עוד. תענוג.
דברים טובים באים באריזות קטנות. ואופל אדם היא בהחלט אחד מהם.
אופל אדם – נתונים טכניים:

מנוע:
בנזין 4 צלינדרים, 1398 סמ"ק

הספק (כ"ס/סל"ד):
87/ 6000

מומנט (קג"מ/סל"ד):
13.28/ 4000

תיבת הילוכים:
ידנית, 5 הילוכים

האצה 0-100:
12.5 שניות

מהירות מירבית:
176 קמ"ש

הנעה:
קדמית

אורך/רוחב/גובה (ס"מ):
369/ 172/ 148

בסיס גלגלים (ס"מ):
231

משקל (ק"ג):
1120

מיכל דלק (ליטר):
38

נפח תא מטען (ליטר):
170

צריכת דלק משולבת (נתוני יצרן):
19.6 קמ"ל

מחיר:
94,900 ש"ח

6 תגובות ל אתה לא בן אדם

  1. לפי מה שאני מבין אין מרחב מחייה בפנים האוטו

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל