מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

מטרו ימין 4
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
KTM MENU
אבניר קוביה שמאל
שרקו
מטרו באנר שמאל הכי עליון
הווסקוורנה באנר שמאל
קונה אופנוע
רפידו
אופנוסנטר קוביה שמאל
KTM שמאל
פרפקט קוביה שמאל
סטומפ
רוית דדוש עליון
לרט
KTM עליון קוביה
אישימוטו באנר קוביה שמאל
אוגוסטה קוביה הכי עליון
מתלה לקסדה
אינדיאן קוביה שמאל
HJC
הארלי שמאל
ברקום שמאל

בא מאהבה – סוזוקי ג'ימיני במבחן דרכים

בא מאהבה – סוזוקי ג'ימיני במבחן דרכים

שי שיוביץ

צילום: אריק רוזנבלום

השורה התחתונה: 
אי אפשר להסביר אהבה. איך יכול להיות שרכב כמו הג'ימיני, שעל פי כל קנ"מ מודרני כבר לא ראוי למאכל, הצליח ככה לגרום לנו להתאהב? אנחנו לא יודעים. מה שאנחנו כן יודעים הוא שפשוט קשה שלא להתאהב בג'ימיני, למרות כל המגרעות- ואולי דווקא בגללן. כאשר מוסיפים למשוואה את העובדה שלא נותרו כמעט רכבי שטח אמיתיים (הילוך כוח אמיתי, סרנים חיים קשיחים ועוד) במחיר סביר, עם מחיר המתחיל ב- 99,990 ₪ (לדגם הידני, לפני אגרת רישוי) הג'ימיני הקשוח והספרטני הצליח לשבות את ליבנו המצולק לעד, אף על פי ולמרות הכל. 
וקצת יותר בהרחבה:
בהתחלה הגיע הסמוראי. הוא היה ספרטני בטירוף, לא נוח בעליל, עם מנוע של מכסחת דשא ונטיה מדאיגה להתהפך אם לטעמו הסיבובים היו חדים מדי. למרות זאת, במבחן השטח האמיתי הוא השאיר רבים וגדולים ממנו עם פה פתוח לרווחה לנוכח ביצועיו, והראה לכולם שדברים טובים באים בעטיפות קטנות. ב- 1998 הסמוראי הוחלף ע"י הג'ימיני. יכולת השטח לא נפגעה בזכות ציודו במכלולי שטח (שלדת סולם, סרנים חיים והילוך כוח), אבל להבדיל מבעבר, בעיקר בזכות עיצוב שמצליח להיות חמוד וקרבי בו זמנית והרבה יותר אביזרי נוחות ובטיחות, הפעם הג'ימיני הצליח לקרוץ ולשבות לא רק את הלבבות והחניות של אנשים שרצו לנסוע ולטייל בשטח בלי להזדקק למשכנתא- אלא גם לקוחות ללא נטיית שטח מובהקת. שינוי התקנות הישראליות שמחייבות בבקרת יציבות אילצו את הג'ימיני לעזוב אותנו, אולם בזכות ציודו ב- ESP הגמד השובב חזר אלינו לסיבוב נוסף. למרות שעברו 17 שנה מאז שהוצג לא בוצעו בג'ימיני כמעט שינויים, מה שהופך אותו לרכב השטח הקשוח ביותר הניתן לקניה במחיר סביר.

עיצוב, תא נוסעים, שימושיות
כאמור הג'ימיני כמעט ולא השתנה מבחוץ. פה ושם נוספו לו נגיעות כרום וכונס אוויר (מזויף אבל עדיין מגניב. מה לעשות, אנחנו ילדים בנשמה) על מכסה המנוע. המידות שלו זערוריות במפתיע, ועד שלא מתקרבים אליו ממש לא קולטים עד כמה הוא קטן. 

עיצוב תא הנוסעים מזכיר כלים אחרים של סוזוקי, כמו הקונסולה המרכזית הדומה מאוד לזו הנמצאת ב- SX4 הקודמת- מה ששובר מעט את המראה הקודר ומכניס מעט מודרניות. גם ההגה ומסילת ההילוכים יהיו מוכרים למי שמכיר סוזוקי. 

 

המחשבה הראשונה שעלתה בראשי כאשר הגעתי לג'ימיני היתה "איך לכל הרוחות אני אצליח להיכנס אליו? הוא כל כך קטן וצר, ואני… לא בדיוק." אז אין בעיה להיכנס, אבל מאוד מהר מגלים שאי אפשר להתחמק מהעובדה שהתא פשוט קטן- במיוחד אם אתם מעט גדולים ו/או רחבים מהממוצע. אם נוסעים שני אנשים מקדימה, הקרבה שתיווצר בינם תתאים רק לחברים טובים/ בני זוג מאוהבים. רגל שמאל של הנהג תפגוש מהר מאוד הבליטה בדלת המאכלסת את מתגי חלונות חשמל וכתף שמאל תהיה צמודה מאוד לחלון, כך שלראשונה בחיי היה לי יותר נוח לנהוג עם חלון פתוח ומרפק בחוץ… למרבה הפתעתי גיליתי שאין אפשרות לכוון בכלל את הגובה או את המרחק של ההגה, מה שגרם לי להרגיש כאילו אני מסובב את ההגה עם הברכיים.


נכון, יש שני מושבים אחוריים, אבל הם יהיו נוחים רק לאנשים צנומים או לילדים. דלת תא המטען נפתחת הצידה ולא למעלה, אז במידה ורוצים להכניס דברים לבאגז' רצוי לא לחנות בצמוד לרכב שמאחור. עם 113 ליטרים, התא עצמו פשוט פיצפון. קיפול המושבים האחוריים קל למדי ומגדיל את הנפח הכולל ל- 324 ליטרים, שיספיקו לאחסון ציוד לטיול זוגי לשטח.
 
 
מנוע, ביצועים, התנהגות
המנוע עצמו, בדיוק כמו הג'ימיני, צנוע וקטן. נפחו עומד על 1328 סמ"ק, מספר סוסיו על 85 (ב- 6000 סל"ד) והמומנט על 11.2 קג"מ (ב- 4100 סל"ד). גם המשקל העצמי של הג'ימיני צנוע יחסית– 1105 ק"ג, אבל זה לא אומר שהג'ימיני זריז. בדגם האוטומטי התאוצה ל- 100 אורכת 17.2 שניות (!) והמהירות המרבית עומדת על 135 קמ"ש בלבד. התיבה האוטומטית בעלת 4 הילוכים קצרים יחסית המותאמים למנוע, וכמצופה מסוזוקי פעולתה חלקה וזריזה. הביצועים סבירים- ותו לא, כאשר במהירויות של כביש 6 כבר צריך ממש להתאמץ כדי לא לעכב את התנועה, והמאמץ וכמות הרעשים (רוח, כביש) הנדרשת לצורך כך תגרום שלא אתם ולא הג'ימיני תיהנו מהעניין. במבחן הקצר שערכנו לו, צריכת הדלק עמדה על כ-10 קמ"ל לא מזהירים בהתחשב במשקל ובגודל המנוע.

 

 

התנהגות הג'ימיני משקפת את התקופה בה הוא תוכנן. הג'ימיני מצויד בסרן חי קדמי ואחורי, מה שמשפיע לרעה על ההתנהגות, הנוחות ותחושת ההיגוי. הנסיעה עצמה מטלטלת למדי- בעיקר בעיר, וכאשר נכנסים לבור או עוברים מעל מהמורה ההגה משדר אותה באלימות לידי הנהג. בנוסף לכך, ההגה עצמו בעל שטח מת ענקי במרכזו ותחושה מוזרה. לא זה הרכב בו תרצו לנהוג מהר… למרות כל הביקורת , חובה עלי לומר שלומר שהתנהגות הג'ימיני לא היתה "סוף העולם". צריך לזכור שהוא פשוט רכב שטח בכל רמ"ח איבריו, וככזה הוא מרגיש בנוח יותר בשטח מאשר בכביש.

 

ובשטח הג'ימיני פשוט זורח. השילוב להנעה כפולה ולהילוך הכוח מתבצעים בעזרת מתגים נוחים (ואני בטוח שיש כאלה שיקטרו ש"ברכב שטח אמיתי זה מתבצע בעזרת ידיות ולא מתגים רכרוכיים". להם אני אומר- שבו בשקט…), וזוויות הגישה והנטישה פשוט מעולות. מרווח הגחון עומד על 19 ס"מ מכובדים, ומהלך המתלים הארוך עוזר לשמור על מגע עם הדרך. בקיצור, בשטח אמיתי הג'ימיני מהווה תענוג אמיתי, ולצערנו גם נדיר למדי. מי שצריך רכב ששימושו העיקרי הוא לשטח- טוב יעשה אם יבדוק את הג'ימיני החמוד, ומהר- לפני שיגמר…

 
 

סוזוקי ג'ימיני – נתונים טכניים

מנוע: בנזין 4 צילנדרים, 1328 סמ"ק

הספק (כ"ס/סל"ד): 85/ 6000

מומנט (קג"מ/סל"ד): 11.2/ 4100

תיבת הילוכים: אוטומטית 4 הילוכים

האצה 0-100: 17.2 שניות

מהירות מירבית: 135 קמ"ש

הנעה: אחורית, כפולה לא קבועה והילוך כוח

אורך/רוחב/גובה (ס"מ): 369.5/ 170/ 160

בסיס גלגלים (ס"מ): 225

משקל (ק"ג): 1105

מיכל דלק (ליטר): 40

נפח תא מטען (ליטר): 113

צריכת דלק משולבת (נתוני יצרן): 13.6 קמ"ל

צריכת דלק מבחן:  10 קמ"ל

מחיר: 119,990  ש"ח לאוטומט


עוד באותו הנושא:


מיני קופר מבחן דרכים

אופל מריבה מבחן דרכים

יונדאי i20 מבחן דרכים

קיה ספורטאז' – מבחן דרכים בוידאו

אופל אדם מבחן דרכים

פיג'ו 2008 מבחן דרכים 

מיצובישי אאוטלנדר PHEV מבחן דרכים

אופל מוקה במבחן דרכים

ב.מ.וו 235M מבחן דרכים בוידאו

וולוו S60  מבחן דרכים בוידאו

סוזוקי גרנד ויטרה מבחן דרכים בוידאו

קיה סול מבחן דרכים בוידאו

סקודה יטי במבחן דרכים בוידאו

שברולט סוניק RS מבחן דרכים בוידאו

אופל אינסיגניה במבחן דרכים בוידאו

רנו קליאו במבחן דרכים בוידאו

קיה סורנטו במבחן דרכים בוידאו

7 תגובות ל בא מאהבה – סוזוקי ג'ימיני במבחן דרכים

  1. אתה לא מבין כמה השפלתי פאגרוים וסיקסים עם הקטנציק הזה

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל