מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
מונדיאל MENU
מתחת לשורת MENU מטרו
אינסטגרם
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
קונה אופנוע
הווסקוורנה באנר שמאל
לרט
מוטוליין עפולה
לרט
סטפן
ברקום שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
KTM עליון קוביה
פרפקט קוביה שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
מונדיאל קוביה
HJC
מתלה לקסדה
הארלי שמאל

מזראטי גיבלי הושקה בישראל

מזראטי גיבלי הושקה בישראל

אופיר דואק

צילום: יצרן

בתערוכת שנחאי שנערכה לפני שלושה חודשים חשפה מזראטי מכונית סאלון חדשה בשם גיבלי, כשמה של הקלאסיקה הספורטיבית של החברה משנות ה-60' וה-70'. הבוקר, יום ד', הושקה הגיבלי החדשה בישראל כאשר את הלוט הסירו מנהל המכירות האזורי של מזראטי יוסט ריינביק ויואב הורוביץ יו"ר אוטו איטליה. הורוביץ גם הצליח לרגש כאשר בפתיחת מסיבת העיתונאים אמר שחסר לו אדם אחד בקרב קהל העיתונאים הרב שהגיע להשקה והוא טל שביט ז"ל.

כאמור, הגיבלי החדשה היא מכונית סאלון בניגוד לדורות הקודמים שהיו מכוניות קופה. הגיבלי דור הראשון שהוצגה בשלהי שנות ה-60' הייתה מכונית GT  מהנחשקות בזמנה ואילו הדור השני שהוצג בשנות ה-90 היה למעשה גרסת קופה מקוצרת לקוואטרופורטה של אותו הזמן. גם הג'יבלי החדשה שומרת על קשר לקוואטרופורטה כשהפעם מדובר כמובן בקוואטרופורטה החדשה שהוצגה לפני כחצי שנה. השתיים חולקות פלטפורמה משותפת אך לגיבלי בסיס גלגלים קצר ב-17 ס"מ (3 מטרים בסך הכל) ואורך כולל של קצת פחות מחמישה מטרים. גם הדמיון החיצוני בין השתיים גדול, ולא בכדי. בכל מקרה, התוצאה הסופית היא נאה וסקסית ועם החזית העדכנית של מזראטי שלא ניתן לטעות בה.
לגיבלי החדשה תפקיד חשוב בתוכנית ההתרחבות של מזראטי, שעוברת בשנים אחרונות מייצור בסדרות קטנות ואקסקלוסיביות לייצור המוני (באופן יחסי כמובן). כך אמורה הגיבלי להזניק את היקף הייצור של מזראטי ל-50 אלף יחידות. לשם כך הקימה מזראטי מפעל חדש בו תיוצר הגיבלי יחד עם הקובאנג, רכב הפנאי היוקרתי העתידי של החברה.

כיוון שבמזראטי מיעדים את הגיבלי להתחרות במיטב התוצרת הגרמנית ניתן דגש גדול על היכולת הדינמית, בהתאם למורשת הספורטיבית של החברה, וטכנולוגיה עדכנית. חלוקת המשקל של המכונית מאוזנת ועומדת על יחס של 50:50 בין הסרנים, דיפרנציאל מוגבל החלקה הינו ציוד סטנדרטי יחד עם מערכת מתלים עם בולמים אדפטיביים ומערכת בלימה עם דיסקים מאווררים מחורצים וקליפרי מונובלוק מתוצרת ברמבו.
הגיבלי הוצגה בארבע גרסאות וכולן יגיעו ארצה. הגיבלי הבסיסית מצוידת במנוע V6 כפול מגדשים בנפח 3.0 ליטר המספק 330 כ"ס ו-51 קג"מ. מחירה עומד על 595 אלף ש"ח. מעליה נמצאת הגיבלי S עם מנוע זהה אך בהספק של 410 כ"ס ו-56 קג"מ ומחירה 720 אלף ש"ח. הגיבלי S מוצעת גם בגרסת הנעה כפולה המכונה Q4, לראשונה במזראטי, ומחירה מתחיל ב-749 אלף ש"ח. שלושת גרסאות אלו יגיעו ארצה באופן סדיר כאשר בנוסף אליהן תיובא לפי דרישה גם הגיבלי דיזל (לראשונה מזראטי עם מנוע דיזל) עם מנוע טורבו דיזל V6 המספק 275 כ"ס ו-57.1 קג"מ אשר מחירה מתחיל ב-590 אלף ש"ח. כל המנועים משודכים לתיבת הילוכים אוטומטית של ZF עם שמונה יחסי העברה ואפשרות לתפעול ידני מלא מההגה.

הגיבלי ממוצבת על מנת להתחרות בגרסאות העילית של מרצדס E קלאס, ב.מ.וו סדרה 5 ואודי A6 אך באופן ספציפי מייעדים אותה להתחרות דווקא בדגמי הקופה 4 דלתות המוצבים מעל לדגמי הסאלון הסטנדרטיים. מחיר הג'יבלי הבסיסית יקרים יחסית בהשוואה לדגמי ה-3.0 ליטר של ב.מ.וו סדרה 5, מרצדס E  קלאס ואודי A6 אך אם משווים אותה לדגמי הקופה 4 דלתות המקבילים של היצרניות הגרמניות מגלים שהגיבלי הבסיסית אמנם יקרה במקצת מהאודי A7 3.0 ליטר טורבו אך היא זולה מהב.מ.וו 640 גראן קבריו ומהמרצדס CLS350 בכ-100 אלף ש"ח. הגיבלי S קרובה יותר במחיר למתחרות הגרמניות אך עדין זולה מהן.
על פניו יש לגיבלי את כל הכלים להצליח בתוספת הילה של מותג אקזוטי. אנחנו סקרנים לראות את היכולת שלה על הכביש.

מזראטי גיבלי – מפרט טכני

גיבלי גיבלי S (גיבלי S Q4) גיבלי דיזל
מנוע 6 צילינדרים בתצורת V של 60 מעלות, 2,979 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, גל זיזים עילי כפול, שני מגדשי טורבו 6 צילינדרים בתצורת V של 60 מעלות, 2,979 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, גל זיזים עילי כפול, שני מגדשי טורבו 6 צילינדרים בתצורת V של 60 מעלות, 2,987 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, גל זיזים עילי כפול, מגדש טורבו, הזרקת סולר ישירה
הספק 330 כ"ס ב-5,000 סל"ד 410 כ"ס ב-5,500 סל"ד 275 כ"ס ב-4,000 סל"ד
מומנט 51 קג"מ ב-4,500 סל"ד 56 קג"מ ב-4,500-5,000 סל"ד 57.1 קג"מ ב-2,000-2,600 סל"ד
קדחXמהלך 84.5X86.5 מ"מ 84.5X86.5 מ"מ  84.5X86.4 מ"מ
יחס דחיסה 9.7:1 9.7:1 16.5:1
תיבת הילוכים אוטומטית, 8 יחסי העברה עם אפשרות לתפעול ידני אוטומטית, 8 יחסי העברה עם אפשרות לתפעול ידני אוטומטית, 8 יחסי העברה עם אפשרות לתפעול ידני
הנעה אחורית אחורית (כפולה) אחורית
מתלים קדמי – רב חיבורי, בולמים אקטיביים, מוט מייצב

אחורי – רב חיבורי, בולמים אקטיביים, מוט מייצב

קדמי – רב חיבורי, בולמים אקטיביים, מוט מייצב

אחורי – רב חיבורי, בולמים אקטיביים, מוט מייצב

קדמי – רב חיבורי, בולמים אקטיביים, מוט מייצב

אחורי – רב חיבורי, בולמים אקטיביים, מוט מייצב

בלמים קדמי – דיסקים מאווררים 360 מ"מ, קליפרים מונובלוק 6 בוכנות

אחורי – דיסקים מאווררים 350 מ"מ,קליפרים מונובלוק 4 בוכנות

קדמי – דיסקים מאווררים 360 מ"מ, קליפרים מונובלוק 6 בוכנות

אחורי – דיסקים מאווררים 350 מ"מ,קליפרים מונובלוק 4 בוכנות

קדמי – דיסקים מאווררים 360 מ"מ, קליפרים מונובלוק 6 בוכנות

אחורי – דיסקים מאווררים 350 מ"מ,קליפרים מונובלוק 4 בוכנות

צמיגים קדמי – 235/50-18
אחורי – 275/45-18
קדמי – 235/50-18
אחורי – 275/45-18
קדמי – 235/50-18
אחורי – 275/45-18
בסיס גלגלים 299.8 ס"מ 299.8 ס"מ 299.8 ס"מ
אXרXג 146X194.5X497 ס"מ 146X194.5X497 ס"מ 146X194.5X497 ס"מ
מיכל דלק 80 ליטר 80 ליטר 80 ליטר
תא מטען 500 ליטר 500 ליטר 500 ליטר
משקל 1,710 ק"ג 1,710 (1,770) ק"ג 1,745 ק"ג
0-100 5.6 שניות 5 (4.8) שניות 6.3 שניות
מהירות מרבית 263 קמ"ש 285 (284) קמ"ש 250 קמ"ש

 

גלריה

27 תגובות ל מזראטי גיבלי הושקה בישראל

  1. עיצוב איטלקי זה הכי הכי הכי. פשוט להתמוגג מהחלום.

  2. למרות שאישית אני מעדיף את הקוואטרופורטה המרובעת של שנות ה-90 יחד עם הבי-טורבו

  3. יאירקה אמר לי, ריקי תמתיני בסבלנות, עוד מעט יהיה לך רכב שיהלום את מעמדך כנציגת מעמד הביניים הנושא בנטל. גם לך מגיע מכונית אמיתית ולא מאזדה 3 בליסינג עם 170 אלף ק"מ. יש עתיד

  4. רק איך שזה מתנגן על הלשון המאסססרררראטי הזה. פורצה איטליה

  5. הקוואטרופורטה היתה אחת המכוניות היותר יפות שהיו אז בתקופה ההיא.

  6. היתה לי A6, זרקתי אותה שעשיתי סיבוב על הBMW הקודמת סידרה 5. אני מכור מודה. אני לפני קניה של BMW חדשה בת שנה, 250 אלף ש"ח נראת מהניילון. חדשה לא ארכוש כי משהו לא טוב לי בסוכנות ומוסך יש לי. פתאום קראתי את הכתבה פה, לא הייתי מודע בכלל שיש כזה אוטו. אני חייב נסיעת מבחן, רגע לפני שאני מחליף. דעתם?

  7. מי שיש לו כזה אוטו, זה לא חמישים אחוז דירה, סביר להניח שהוא "מסודר" עם בניין או כמה דירות. בכל אופן לנו האנשים הפשוטים זה באמת חצי חיים..

  8. איפה שר האוצר הגולם הזה. למה לא הכין לי צ'ק גם לחבילת הסיגרים החדשה שהיגיע למשרד.

  9. רק לחלום על כזה אחד. ואו לשכור אותו בחו"ל לחצי יום.

  10. זה רכב לצעירים עם כסף. ואני חושב שהם היו הולכים על צבעים רעים יותר לעין.

  11. רואים שהשקיעו בו הרבה מחשבה על עיצוב וקווים. אבל רכב רק לעשירים.

  12. גילית את אמריקה. זה רכב לעשירים. נו באמת. לא זה רכב לעובדי קבלן בבית חולים לניידו ליד הבית שלי.

  13. כאן כולם יעשו לך עין ותמצא את עצמך פושע ואו בבית חולים. רכב מדהים ביופיו.

  14. למרות שזה צבע לא משוגע. אבל יפה מאוד על הואטו הזה. ולא ריפודים אדומים.

  15. כולכם לא רציניים. מי יכול להרשות לעצמו כזה אוטו. אין לי כסף לקנות מאזדה 3 מליסינג. האופנוע לוקח לי את כל המשכורת.

  16. מה זה החרטה הזה? שוב הכל פה לעשירים. תגובה 9 – עצוב אבל משעשע.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל