מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
מונדיאל MENU
מתחת לשורת MENU מטרו
אינסטגרם
עופר אבניר קוביה שמאל
קונה אופנוע
מטרו באנר שמאל הכי עליון
הווסקוורנה באנר שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
סטפן
לרט
קריפטונייט
פרפקט קוביה שמאל
תמוז
KTM עליון קוביה
לרט
ברקום שמאל
מוטוליין עפולה
סטומפ
מתלה לקסדה
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
הארלי שמאל
מונדיאל קוביה

למבורגיני חוגגת יובל להיווסדה

למבורגיני חוגגת יובל להיווסדה

אופיר דואק

צילום: יח"צ

יצרנית מכוניות העל האיטלקית למבורגיני החלה בימים אלו את חגיגות ה-50 שנם להיווסדה. יריית הפתיחה בשנת החגיגות הייתה באמצע השבוע שעבר אז יצאה ממילאנו שיירה של 350 מכוניות למבורגיני מכל השנים והצבעים אל עבר מטה החברה בסנתה אגתה שבסמוך לעיר בולוניה. בדרך חלפה השיירה דרך אתרים היסטוריים כמו מגדל פיזה כדי לספק למאות בעלי המכוניות שהגיעו מ-29 מדינות גם פן היסטורי איטלקי. השיירה הצבעונית סחפה אחריה בהתרגשות לא מעט מעריצים ברחובות בהן עברה, סימן להערצה הגדולה אותה מעורר המותג אך גם לתרבות המוטרית השורשית והגאווה הלאומית באיטליה (למרות שכבר עשורים רבים למבורגיני מוחזקת בידיים זרות).

ההיסטוריה של למבורגיני בחמישים שנותיה ארוכה ומלאת תהפוכות אבל אפשר לסכם אותה במילה אחת: "אגו". פרוצ'יו למבורגיני היה יצרן טרקטורים שהייתה בבעלותו מכונית פרארי אך הוא אינו היה שבע רצון ממנה. כאשר ניגש אל אנזו פרארי כדי להתלונן ולהציע הצעות לייעול גורש ממטה פרארי בבושת פנים. כנקמה החליט למבורגיני לבנות מכונית ספורט משלו  והמשך כבר ידוע. למבורגיני עיצבה את דמותה של מכונית העל המודרנית עם המיורה ובעקבותיה הגיעו עוד מספר מכוניות שכיכבו בחלומותיהם ועל קירותיהם של נערים מתבגרים. היריבות העזה בין למבורגיני לפרארי נמשכה על המסלול ומחוצה לו ועד ימנו אנו כאשר שתי היצרניות מציעות לבעלי הממון את מכוניות העל הטובות ביותר שכסף יכול לקנות.

בנוסף לרגל החגיגות חושפת למבורגיני מכונית קונספט אקצנטרית, גם במונחים של למבורגיני. המכונית הנקראת אגואיסטה ובהתאם לכך מיועדת לנהג בלבד. הקו החמקני של האוונטדור הוקצן באמצעות מעצב העל וולטר דה סילבה שעמד שנים רבות בראש מחלקת העיצוב של אלפא רומיאו ואודי. מקור ההשראה של האגואיסטה הוא דווקא מסוק האפאצ'י וכזה כולל את החופה הפלסטית המתרוממת שמחליפה את הדלתות. אלמנטים מעולם התעופה ניתן למצוא בתא הנהג  שמצויד בהגה המזכיר הגה של מטוס ובתצוגה עילית הלקוחה מקוקפיט של מטוסי קרב. המנוע של האגואיסטה הוא V10 בנפח 5.2 ליטר שנלקח מהגאיירדו הוותיקה ומספק 600 כ"ס והמרכב עוי שילוב של אלומיניום וסיבי פחם. נכון לעתה אין שום כוונה לייצר את האגואיסטה שתישאר הפגנת כוח יחידה במינה.

גלריה

5 תגובות ל למבורגיני חוגגת יובל להיווסדה

  1. כל היופי מגיע מאיטליה ?? יאאלה על העולם הזה איזה אקסמפלרים יש שם

  2. ארכיב אותה בסלון וכל היום אשב ואסתכל עליה. החלום.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל