מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
מונדיאל MENU
מתחת לשורת MENU מטרו
אינסטגרם
קונה אופנוע
מטרו באנר שמאל הכי עליון
הווסקוורנה באנר שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
לרט
KTM עליון קוביה
מוטוליין עפולה
ברקום שמאל
לרט
סטפן
פרפקט קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
מתלה לקסדה
סטומפ
מונדיאל קוביה
HJC
הארלי שמאל

פורשה חושפת את ה-911 טורבו החדשה

פורשה חושפת את ה-911 טורבו החדשה

אופיר דואק

צילום: יצרן

ביובל האחרון מאז הוצגה בשנת 1963 הפכה הפורשה 911 לאחד האייקונים הבלתי מעורערים של עולם הרכב. קצת יותר מעשור לאחר מכן הוצגה ה-911 טורבו הראשונה שהפכה לאייקון בפני עצמה. ה-911 טורבו הקצינה את כל מה שהיה ל-911 המקורית להציע עם יותר כוח, יותר ביצועים ועיצוב מוחצן ששיאו כנפיים תפוחות מאחור וספויילר אחורי עצום ממדים. השנים חלפו וה-911 לדורותיה מתנה את אופיה הפראי, הפכה להיות מעודנת יותר והוסיפה ברבות השנים טונות של טכנולוגיה היישר ממסלולי המרוצים.

הדור האחרון של ה-911 (המוגדר בשם הקוד 991) הוצג לפני כשנה וחצי וחצי וזכה לגידול משמעותי בממדים עם תוספת משמעותית של 10 ס"מ לבסיס הגלגלים. יחד עם זאת זכתה ה-911 לחלקי אלומיניום רבים להפחתת המשקל, מנועים חדשים חזקים וחסכוניים מבעבר ולמרבה הצער גם הגה כוח עם תגבור חשמלי שנטל את העוקץ מאחת המכוניות הנחשקות ביותר בעולם. מאז הוצג הדור החדש של ה-911 נחשפו גם גרסאות ההנעה הכפולה (קאררה4), גרסת הקבריולט וגרסת ה-GT3 המיועדת למסלול המרוצים. כעת מגיע תור גרסת הטורבו החדשה של ה-911 שנחשפה בסוף השבוע.

ה-911 טורבו החדשה תוצע בשני דגמים, רגיל וטורבו S, שניהם חולקים את מנוע ה-3.8 ליטר הזרקה ישירה מהקאררה S שזכה לצמד מגדשי טורבו עם מניפה בעלת גאומטריה משתנה. המנוע הרגיל מספק 520 כ"ס, בדיוק פי 2 מאשר ב-911 טורבו המקורית. נתון המומנט עומד על 67.3 קג"מ כאשר גדישת יתר מוסיפה עוד 5 קג"מ בעת הצורך. את המיאוץ ל-100 קמ"ש גומעת ה-911 טורבו החדשה ב-3.4 שניות (3.2 עם חבילת הספורט פלוס) והמהירות המרבית היא 315 קמ"ש.
ה-911 טורבו S זוכה לתוספת של 40 כ"ס נוספים, 560 כ"ס בסך הכל, כשהמומנט המרבי הוא 71.4 קג"מ בגדישה רגילה או 76.5 קג"מ בגדישת יתר. הטורבו S מאיצה ל-100 קמ"ש ב-3.1 שניות בדרך למהירות מרבית של 318 קמ"ש אך הבדל בביצועים בין שתי הגרסאות בא לידי ביטוי בהאצות במהירויות גבוהות יותר, כך למשל הטורבו S מזנקת ל-200 קמ"ש ב-10.3 שניות, חצי שניה יותר מאשר הטורבו הרגילה עם חבילת הספורט פלוס.

שני דגמי הטורבו מצוידים אך ורק בתיבת הילוכים כפולת מצמדים (PDK  בשפת הפורשה) בעלת שבעה יחסי העברה בדיוק כמו ב-GT3. הדור החדש של ה-911 עושה שימוש גם הוא בהגה המתוגבר חשמלית ויחד עם היעדר האופציה לתיבת הילוכים ידנית גם ה-911 מקריבה את ההנאה הבסיסית על מזבח היעילות והפוליטיקלי קורקט. התיבה כפולת המצמדים וההגה המתוגבר חשמלית תורמים את שלהם לצריכת הדלק המשופרת כאשר הדור החדש של הטורבו חסכוני ב-16% לעומת קודמו.

תוספת גדולה ליכולת של הטורבו החדשה הוא המתלה האחורי שהגיע ישירות מה-GT3 וכולל גם היגוי אחורי אקטיבי. במהירויות של עד 50 קמ"ש מופנים הגלגלים האחוריים כנגד כיוון הפניית ההגה בזווית של 2.8 מעלות על מנת לסייע לצמצום קוטר הסיבוב בעיר ולתמרוני חניה. במהירויות של 80 קמ"ש ומעלה מופנים הגלגלים לכיוון הפניית ההגה. מערכת המתלים של ה-911 כוללת גם בולמים בעלי שיכוך אלקטרוני ומוטות מייצבים אקטיביים תקניים בטורבו S.

מערכת ההנעה הכפולה של ה-911 טורבו החדשה מתבססת על מצמד רב דיסקיות חדש עם שליטה אלקטרו-הידראולית לשינויים חלקים יותר בחלוקת הכוח בין הסרנים. גם הבלמים של הטורבו החדשה זכו לתגבור עם קליפרים בעלי 6 מכונות מלפנים ו-4 בוכנות מאחור כאשר לטורבו S דיסקים מוגדלים ובלמים קרמיים (אופציה בטורבו הרגילה).  דגמי הטורבו החדשים מתגלגלים על חישוקים תקניים בקוטר של 20 אינטש ולא נפקד מקומם של אביזרים אווירודינמיים מתקדמים כדוגמת כונסי אוויר מתכווננים וכמובן הכנף האחורית המסורתית המופעלת חשמלית. מחירה של ה-911 טורבו באירופה מתחיל ב-162 אלף יורו ואילו הטורבו S מצריכה תוספת של 33 אלף יורו.

פורשה 911 טורבו – מפרט טכני

911 טורבו 911 טורבו S
מנוע אחורי, שישה צילינדרים בתצורת בוקסר, 3,800 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, תזמון שסתומים משתנה, שני מגדשי טורבו עם מניפה משתנה, הזרקת דלק ישירה אחורי, שישה צילינדרים בתצורת בוקסר, 3,800 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, תזמון שסתומים משתנה, שני מגדשי טורבו עם מניפה משתנה, הזרקת דלק ישירה
הספק 520 כ"ס ב-6,000 סל"ד 560 כ"ס ב-6,500-6,750 סל"ד
מומנט 67.3 קג"מ ב-1,950-5,000 סל"ד 71.4 קג"מ ב-2,100-4,250 סל"ד
מומנט בגדישת יתר 72.4 קג"מ ב-2,100-4,250 סל"ד 76.5 קג"מ ב-2,200-4,000 סל"ד
יחס דחיסה 9.8:1 9.8:1
תיבת הילוכים כפולת מצמדים, 7 יחסי העברה כפולת מצמדים, 7 יחסי העברה
מתלים קדמי – תמוכות מקפרסון, בולמים מתכווננים אלקטרונית,

אחורי – רב חיבורי, בולמים מתכווננים אלקטונית,, היגוי אחורי

קדמי – תמוכות מקפרסון, בולמים מתכווננים אלקטרונית, מוטות מייצבים אקטיביים

אחורי – רב חיבורי, בולמים מתכווננים אלקטונית, מוטות מייצבים אקטיביים, היגוי אחורי

בלמים קדמי- דיסקים מאווררים 380 מ"מ, קליפרים 6 בוכנות

אחורי – דיסקים מאווררים 380 מ"מ, קליפרים 4 בוכנות

קדמי – דיסקים מאווררים קרמיים 410 מ"מ, קליפרים 6 בוכנות

אחורי – דיסקים מאוררים קרמיים 390 מ"מ, קליפרים 4 בוכנות

צמיגים קדמי – 245/35-20
אחורי – 305/30-20
קדמי – 245/35-20
אחורי – 305/30-20
בסיס גלגלים 245 ס"מ 245 ס"מ
אXרXג 129.6X188X450.6 ס"מ 129.6X188X450.6 ס"מ
מיכל דלק 68 ליטר 68 ליטר
משקל 1,595 ק"ג 1,605 ק"ג
0-100 3.4 שניות (3.2 עם חבילת ספורט פלוס) 3.1 שניות
0-200 11.1 שניות (10.8 עם חבילת ספורט פלוס) 10.3 שניות
מהירות מרבית 315 קמ"ש 318 קמ"ש

5 תגובות ל פורשה חושפת את ה-911 טורבו החדשה

  1. מספיק משפחת ורטהיים …רק עכשיו קיבלו איזה כמה שקלים לקניית הפורש החדש.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל