מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

מטרו ימין 4
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
אינדיאן ימין
שרקו
אבניר קוביה שמאל
הווסקוורנה באנר שמאל
קונה אופנוע
מטרו באנר שמאל הכי עליון
תמוז
פרפקט קוביה שמאל
1 על 1
ברקום שמאל
לרט
KTM עליון קוביה
סטומפ
KTM שמאל
סטפן
לרט
HJC
אינדיאן קוביה שמאל
מתלה לקסדה
מונדיאל קוביה
הארלי שמאל

מתיחת פנים לאסטון מרטין ראפיד

מתיחת פנים לאסטון מרטין ראפיד

אופיר דואק

צילום: יצרן

 עד לפני כעשור קטגוריית מכוניות הספורט סדאן האולטרה יוקרתיות כמעט ולא הייתה קיימת. אמנם לבנטלי תמיד הייתה נוכחות בתת הנישה היוקרתית אך היא תמיד נתפסה כספינת פאר חזקה אך לא ממש אתלטית. הקוואטרופורטה של מזארטי תמיד הייתה נמצאת בנישה הזו אך רק הדגם שהוצג בשנת 2003 (ויוצא בימים אלו לגמלאות) הוא זה שגרם גם ליצרניות אחרות לפזול לכיוון. אותה קוואטרופורטה היא למעשה שהציתה גם את אופנת הקופה 4 דלתות שפורחת בימים אלו יחד עם המרצדס CLS  הזולה משמעותית שהופיעה מעט אחריה.
זה לקח קצת זמן אך לבסוף הופיעו מתחרות לקוואטרופורטה כשהראשונה בהן הייתה הפורשה פנאמרה, מכונית ה-4 דלתות הראשונה של היצרן, שהוצגה בשנת 2009. שנה לאחר מכן הופיעה התשובה של אסטון מרטין בדמות הראפיד ואפילו למבורגיני  הציגה את האסטוק, קופה 4 דלתות סופר ספורטיבית שאמורה להגיע ליצור בקרוב.

בניגוד לפורשה ולמבורגיני, לאסטון מרטין יש כבר ניסיון בייצור מכוניות ספורט סדאן יוקרתיות אלא שהניסיון היה כאוב. בסוף שנות ה-70' הציגה אסטון מרטין את הלגונדה, מכונית 4 דלתות ספורטיבית עם עיצוב אוונגרדי שהקדימה את זמנה במובנים רבים. הלגונדה הייתה כישלון חרוץ בעיקר בגלל מחיר אסטרונמי ואמינות מפוקפקת מה שגם לה להיעלם בסוף שנות ה-80' ללא מחליפה. אגב, השמות ראפיד ולגונדה שימשו את אסטון מרטין לדגמי סאלון ושוטינג ברייק בשנות ה-50' וה-60'. בכל אופן, הראפיד המודרנית היא אנטיתזה לאותה לגונדה ובניגוד אליה זכתה ללא מעט שבחים על עיצובה והיכולת הדינמית הגבוהה. אלא שלא לעולם חוסן ו-3 שנים לאחר השקתה עוברת הראפיד מתיחת פנים כשאחת הסיבות לכך היא הופעתה של המזארטי קוואטרופורטה החדשה.

במסגרת מתיחת הפנים נוספה האות S לשמה של הראפיד אך היא עבר עוד מספר שינויים מלבד ענייני הסמנטיקה. העיצוב של הראפיד הוא מהמוצלחים שבנמצא אך הדגם החדש קיבל עיצוב מחדש לחזית שמציגה את השבכה העדכנית של אסטון מרטין. השבכה החדשה אחידה ולא מחולקת לשניים כבעבר. יחד עם השבכה החדשה ישנו גם פגוש קדמי חדש וגם מראות חדשות ועוד מספר נגיעות עיצוביות קלות ובלתי מורגשות.

השינוי העיקרי מלבד הנגיעות העיצוביות הוא המנוע. בניגוד למגמה של מנועים מוקטנים בעלי מגדשי הטורבו באסטון מרטין ממשיכים להיות נאמנים למנוע ה-V12 האטמוספרי. זה של הראפיד נשאר בנפח של 6.0 ליטר אך זכה לתכנון מחדש של תאי הבעירה, גלי זיזים חדשים ועדכונים במחשב המנוע שהקפיצו את ההספק ל-558 כ"ס, תוספת של 81 כ"ס, המושגים 750 סל"ד גבוה יותר מבמנוע הקודם. שיפור ישנו גם בנתון המומנט שעומד עתה על 62.6 קג"מ, תוספת של 2 קג"מ, שמושגים אמנם 500 סל"ד גבוה יותר מבעבר. לטענת אנשי אסטון מרטין זמינות הכוח דווקא השתפרה והמנוע החדש מציע תוספת של 5 קג"מ ב-2,500 סל"ד . תוספת הכוח הובילה לשיפור בביצועים שעתה מסכמים בזינוק ל-100 קמ"ש ב-4.9, שיפור של 0.3 שניות, ומהירות מרבית של 306 קמ"ש במקום 295 קמ"ש בעבר. למרות תוספת הכוח ישנה ירידה בפליטת ה- CO2 של הרפיד ובחברה טוענים גם לשיפור בצריכת הדלק, כאילו שזה מה שמעניין את הלקוחות של אסטון מרטין.

המנוע הממוקם מאחורי הסרן הקדמי הונמך ב-19 מ"מ מבעבר כדי להוריד את מרכז הכובד ויחד עם תיבת ההילוכים (6 יחסי העברה) הממוקמת על הסרן האחורי מתקבלת חלוקת משקל של 52/48 לפנים. המתלים האדפטיביים עברו כיול מחדשו לרשימת האבזור העשירה שמציעה אסטון מרטין נוספה כעת גם חבילת קרבון הכוללת ספויילר קדמי, דפיוזר וכיסויי מראות.
הראפיד  S תהיה זמינה החל מהחודש הבא ב-146 סוכנויות אסטון מרטין ברחבי העולם. למרבה הצער, אף אחת מהן לא כאן אצלנו.
 

אסטון מרטין ראפיד S – מפרט טכני

מנוע 5,935 סמ"ק, V12 אורכי, 4 שסתומים לצילינדר, 4 גלי זיזים עליונים, תזמון שסתומים משתנה, הזרקת דלק
הספק 558 כ"ס ב-6,750 סל"ד
מומנט 62.6 קג"מ ב-5,500 סל"ד
יחס דחיסה 10.9:1
תיבת הילוכים

אוטומטית עם 6 יחסי העברה ואפשרות לתפעול ידני

מתלים קדמי – עצמות עצה כפולות, בולמים אדפטיביים עם 3 מצבים, מוט מייצב

אחורי – עצמות עצה כפולות, בולמים אדפטיביים עם 3 מצבים, מוט מייצב 

בלמים קדמי – דיסקים מאווררים בקוטר 398 מ"מ, קליפרים מונובלוק 6 בוכנות, ABS

אחורי – דיסקים מאווררים בקוטר 360 מ"מ, קליפרים מונובלוק 4 בוכנות, ABS

צמיגים קדמי – 245/35-20
אחורי – 295/30-20
בסיס גלגלים 299 ס"מ
אXרXג 136X193X502 ס"מ
מיכל דלק 90 ליטר
משקל 1,990 ק"ג
0-100 4.9 שניות
מהירות מרבית 306 קמ"ש

10 תגובות ל מתיחת פנים לאסטון מרטין ראפיד

  1. אם אני אצפה את הכנף הקדמית ב DJ שלי בקרבון הוא יסגור 60 קמ"ש?

  2. גם אם זה יהיה הרכב הבא של בונד כמו אסטון מרטין קודמים בסדרה: הוא לא יחזיק הרבה והוא יחזיר אותו מרוסק, אלא אם יש מערכת השמדה עצמית.

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל 2