מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

קיוואי בנלי
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
אינדיאן ימין
הווסקוורנה באנר שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אבניר קוביה שמאל
שרקו
קונה אופנוע
סטפן
תמוז
רפידו
אישימוטו באנר קוביה שמאל
פרפקט קוביה שמאל
לרט
KTM עליון קוביה
רוית דדוש עליון
אוגוסטה קוביה הכי עליון
1 על 1
הארלי שמאל
HJC
ברקום שמאל
מתלה לקסדה
אינדיאן קוביה שמאל

קופה 4 דלתות גם לב.מ.וו

קופה 4 דלתות גם לב.מ.וו

אופיר דואק

צילום: יצרן

כמו בהרבה מקרים ניסיון מקורי קטן שהתחיל כקוריוז הופך להיות אופנה וכך גם  מכוניות הקופה בעלות 4 הדלתות. לקראת שנת 2004 הציגה מרצדס את ה-CLS כשהעיקרון פשוט: לקחו את שלדת ה-E קלאס הסאלונית והשמרנית והלבישו עליה מרכב מעוצב ומסוגנן עם גג משתפל. כשאומרים מכונית קופה הנטייה לחשוב על מכונית בעלת שתי דלתות עם גג משתפל אך בראשית ימי המכונית גם מכוניות בעלות 4 דלתות זכו לכינוי קופה הודות לגג נמוך הנחתך בחדות. עם השנים מכוניות הקופה 4 דלתות נעלמו והותירו את הזירה למכוניות הקופה המסורתיות המוכרות לנו, עד שכאמור הופיעה ה-CLS. ה-CLS זכתה לשבחים על עיצובה והפכה להצלחה גדולה ומשתלמת במיוחד עבור מרצדס שתמחרה את ה-CLS במחיר גבוה בכ-20% מ-E קלאס מקבילה.

אפשר להתווכח על יעילות תצורת הקופה 4 דלתות  שכן המקטרגים (ואני ביניהם) טוענים שמה הטעם במכונית סאלון 4 דלתות שיכולים לשבת בה מאחור רק נמוכי קומה ובשביל מה נחוץ למכונית קופה מושב אחורי עם מרווח רגלים נכבד. פרקטית או לא, על המראה של ה- CLS לא היה אפשר להישאר אדיש וכך גם המתחרים שראו כיצד מתרגמים את הרעיון לכסף. ה-CLS הביאה לכך שמכוניות משפחתיות עממיות רבות החליטו להקריב את מרווח הראש האחורי לטובת צללית דמוית קופה 4 דלתות כשבפולקסווגן הגדילו והוציאו את ה-CC גרסה קצוצת גג לפאסאט המוכרת. מהצד היוקרתי יותר החליטו יצרניות פרימיום ספורטיביות לייצר מכוניות 4 דלתות עם גג משתפל כשהדוגמאות הבולטות הן הפורשה פאנאמרה והאסטון מרטין רפיד. ומה עם מתחרות ישירות ל-CLS? אלו בוששו להגיע ורק כשבר התייצב הדור השני של ה-CLS הוא פגש את ה-אודי A7 ספורטבק היפייפיה (ה-A5 ספורטבק אמנם הופיעה מוקדם יותר אך היא מתחרה בקטגוריה נמוכה יותר). ומה עם המתחרה המושבעת ב.מ.וו? באופן מפתיע בחרו קודם בב.מ.וו להציג את הסדרה 5 GT, מעין ואריאציה מוגבהת וכעורה לסדרה 5 והמתינו עד לתערוכת ביג'ין 2010  לחשוף מכונית את הגאן קופה כדגם תצוגה. אחרי שבשנה שעברה הציגו את סדרה 6 החדשה (קופה על בסיס סדרה 5) חשפה ב.מ.וו בתערוכת ז'נבה האחרונה את הגרסה הסדרתית של סדרה 6 גראן קופה ששיווקה מתחיל בעולם בימים אלו.

סדרה 6 גראן קופה אמנם מציגה את החזית של סדרה 6 ונושאת את שמה אך היא יותר 5 פחוסה מ-6 מאורכת. בסיס הגלגלים של הגראן קופה זהה לזה של סדרה 5  (297 ס"מ) וקצר ב-11 ס"מ מסדרה 6 קופה. עם אורך של 501 ס"מ הגראן קופה ארוכה ב-12 ס"מ מסדרה 6 רגילה וגובה של 139 ס"מ נמוך ב-8 ס"מ מזה של סדרה  5 אך גבוה ב-2 ס"מ מסדרה 6 קופה. המידות מכתיבות כאמור פרופורציות וצללית ספורטיבית כשיאמר לזכותה של הגראן קופה שהיא נראית לא פחות טוב ממתחרותיה. כמובן שעיקר העניין הוא במושב האחורי.  בב.מ.וו טוענים שהגראן קופה מיועדת לחמישה נוסעים או כהגדרתם נהג + 4 נוסעים אלא שמבנה המושב האחורי מתאים יותר לשני נוסעים בלבד שכן השדרה המרכזית הכוללת את פתחי האמיזוג האחרוים ובקרות השליטה לנוסעים לא מותירות לנוסע האמצעי מקום רב. כמובן שרצוי שגם שני הנוסעים שכן יזכו למרווח רגלים מכובד יצטרכו להקריב את פדחתם על מזבח העיצוב.

הגראן בדומה לגרסאות הקופה והקבריולה של סדרה 6 גם הגראן קופה מוצעת בגרסאות 640i ו-i650. גרסת ה-640i מצוידת במנוע שישה צילינדרים הזרקה ישירה בנפח 3.0 בעל שני מגדשי טורבו עם מניפה כפולה המספק 320 כ"ס ו-45.9 קג"מ כשהמומנט המרבי זמין כבר מ-1,300 סל"ד. המנוע של גרסת ה-650i הוא V8 בנפח 4.4 גם כאן הוא עם צמד מגדשים והזרקה ישירה כשההספק עומד על 450 כ"ס, 43 כ"ס יותר מאשר בגרסאות הקופה והקבריולה של סדרה 6. נתון המומנט הוא 66.2 קג"מ, תוספת של 5 קג"מ. שני המנועים משודכים לתיבת הילוכים אוטומטית בלבד עם שמונה הילוכים ואפשרות לתפעול ידני. ההנעה היא כמובן אחורית אך מוצעת גם אופציה להנעה כפולה ומנועי דיזל אבל תודו שהם לא מעניינים אתכם. למרות תוספת משקל של כמעט 100 ק"ג לעומת מרכב הקופה שתי דלתות הגראן קופה לא נחותה בביצועיה. ה-640i גראן קופה מזנקת ל-100 קמ"ש ב-5.4 שניות נתון זהה לקופה הרגילה בעוד גרסת ה-V8 של הגראן קופה זקוקה ל4.6 שניות בזינוק ל-100, 0.3 מאשר הקופה הרגילה. בכל הגרסאות המהירות המרבית מוגבלת ל-250 קמ"ש.

כיאה למכונית הקופה הבכירה של ב.מ.וו לגראן קופה שפע של מערכות מתקדמות כמו מתלים עם בולמים אקטיביים מתכווננים, מוטות מיצבים אקטיביים, מערכת שליטה המאפשרת בחירה בין 4 מצבי נהיגה בהם מושפעים תגובת המנוע, תיבת ההילוכים, ההגה ובקרת היציבות. כאופציה מציעה הגראן קופה היגוי אקטיבי גם לגלגלים האחוריים, מערכת לראיית לילה, פנסים אדפטיביים, בקרת שיוט אקטיבית עם רדאר ומערכת לשמירה על הנתיב.
לארץ צפויה להגיע סדרה 6 גראן קופה בחודש יולי הקרוב ולהצטרף לגרסאות הקופה והקבריולה של סדרה 6 שכבר נמכרות כאן. המחיר אם שאלתם יחל ב-670 אלף ש"ח.

ב.מ.וו סדרה 6 גראן קופה – מפרט טכני

  640i גראן קופה 650i גראן קופה
מנוע 6 צילינדרים בטור, שני מגדשי טורבו עם מניפה כפולה, 2,979 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, גל זיזים עילי כפול, תזמון שסתומים משתנה, הזרקת דלק ישירה 8 צילינדרים בתצורת V, שני מגדשי טורבו עם מניפה כפולה, 4395 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, גל זיזים עילי כפול, תזמון שסתומים משתנה, הזרקת דלק ישירה
הספק 320 כ"ס ב-5,800-6,000 סל"ד 450 כ"ס ב-5,500 סל"ד
מומנט 45.9 קג"מ ב-1,300-4,500 סל"ד 66.2 קג"מ ב-2,000-4,500 סל"ד
קדחXמהלך 89.6X84 מ"מ 88.3X89 מ"מ
יחס דחיסה 10.2:1 10:1
תמסורת תיבת הילוכים אוטומטית 8 מהירויות עם תפעול ידני, הנעה אחורית  תיבת הילוכים אוטומטית 8 מהירויות עם תפעול ידני, הנעה אחורית
מתלים קדמי – עצמות עצה כפולות, מוט מייצב אקטיבי

אחורי- רב חיבורי, מוט מיצב אקטיבי, אופציה להיגוי אחורי 

 קדמי – עצמות עצה כפולות, מוט מייצב אקטיבי

אחורי- רב חיבורי, מוט מיצב אקטיבי, אופציה להיגוי אחורי

בלמים קדמי – דיסקים מאווררים, קליפר בוכנה אחת, ABS

אחורי – דיסקים מאווררים, קליפר בוכנה אחת, ABS

קדמי – דיסקים מאווררים, קליפר בוכנה אחת, ABS

אחורי – דיסקים מאווררים, קליפר בוכנה אחת, ABS

צמיגים 225/55-17 245/45-18
בסיס גלגלים 297 ס"מ 297 ס"מ
אXרXג 139.2X189.4X500.7 ס"מ  139.2X189.4X500.7 ס"מ
תא מטען 460-1,265 ליטר  460-1,265 ליטר
מיכל דלק 70 ליטר 70 ליטר
משקל 1,750 ק"ג 1,865 ק"ג
0-100 5.4 שניות 4.6 שניות
מהירות מרבית 250 קמ"ש (מוגבל אלקטרונית) 250 קמ"ש (מוגבל אלקטרונית)

14 תגובות ל קופה 4 דלתות גם לב.מ.וו

  1. אני מת על אופנועים וניהנה לא פחות לקרוא ולראות סרטים על רכבים טובים. נחמד מאוד.

  2. כמה פרקטי, צריך להלביש את הילדים בניילון נצמד שלא יתלכלך

  3. עוד הסידרה הישנה.. שתהיה לי משפחה בלי נדר.. ארכוש BMW, ישן, חדש לא משנה – זה האוטו.

  4. אבל כיאה לגרמנים, הכל אצלהם יותר פרפקט.

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל