fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
voge מוטו24 באנר
MV קוביה
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
אודי דגן 140 על 70

מבחן דרכים: ימאהה טימקס 530 – שומר מסורת

מבחן דרכים: ימאהה טימקס 530 – שומר מסורת

תומר לשר

צילום: תומר לשר

בימים אלו מושק בישראל הדור החדש של ימאהה טימקס, השלישי במספר. הטימקס החדש נחשף לראשונה בתערוכת מילאנו האחרונה וזכה לתגובות מעורבות. לצד מתחרים נועזים שהוצגו לצידו בתערוכה בחרה ימאהה לדבוק בשמרנות ולא להיגרר למהפכות ובכך אכזב את מי שציפה שימאהה תיגרר למרוץ החימוש הקטנועי אותו החל אותו טימקס עצמו במהדורתו המקורית.
הטימקס 2012 מציע עיצוב חדש אך נאמן למקור ומסתפק בתוספת נפח צנועה של 30 סמ"ק בלבד. הדור חדש זכה לדיאטה קלה ומכלולים משודרגים כשהמטרה ברורה: להמשיך בהצלחה של קודמיו תוך שיפור מינורי ועקבי. את המהפכה שלו עשה הטימקס כשהוצג בשנת 2001. על תולדות הטימקס, התפתחותו ועוד על הגרסה החדשה תוכלו לקרוא בסקירה הנפרדת שהכנו עבורכם. לכן ללא השתהות עלינו על אוכפו ויצאנו לבדוק מה נשתנה הטימקס הזה.

השורה התחתונה
הטימקס החדש הוא יצירה מגובשת ושלמה. הדבר הזה, המכונה הזו, מצליחה לשלב בין שני עולמות הדו"ג בצורה כל כך שלמה ומעוררת השתאות. הכלי הזה מעלה חיוך על הפנים והירידה ממנו, אפילו לקניית מצרכים במכולת, מעלה געגועים. המתלים המשובחים עובדים בצורה הרמונית להפליא ומרגישים יחידה אחת יחד עם שילדת האלומיניום הקשיחה מה שהופך את שמירת הקו בכניסה לפניה על הבלמים למשימה קלה מאין כמותה. הדיוק והשליטה במצערת בכל מצב הסל"ד עוזר גם הוא למנוע חוסר יציבות ומזמין סחיטה נשלטת ביציאה מפניות.
המנוע המעודכן שהתווספו לו 30 סמ"ק  מרגיש כוחני ובעל אופי נמרץ שמצליח להניע את הכלי הלא קל (217 ק"ג) באופן שהצליח להשכיח את ההיסטוריה הספורטיבית שלי מימי הג'יקסרים עמוסי הסוסים. בין אם זה ברכיבה עירונית עמוסה או ברכיבה ספורטיבית בכביש הפתוח הטימקס מצליח לרגש.

מחירו של הטימקס לא זול ועומד על 74,895 ש"ח. מי מחפש ריגוש ברכיבה בשילוב של שימושיות שלא ניתן למצוא באופנוע הרי הטימקס החדש הוא ללא ספק המענה לדרישה שכזו וגרסת 2012 עושה את כל מה שקודמתה עשתה אבל קצת יותר טוב. ללא ספק למתחרים החדשים צפויים חיים לא קלים.

מראה, עיצוב, מכלולים
הטימקס 530 לשנת 2012 עבר מתיחת פנים הכוללת לא מעט שינויים, מיציקת החישוק האחורי ועד לקצה מחוג הסל"ד. מבחינה עיצובית תמצאו לא מעט דמיון ל YZF-R1 החדש, בין אם זה ביחידת הזנב ועד המסכה הקדמית. אין ספק שהמעצבים של ימאהה יודעים להפיק את המיטב על שולחן השרטוטים. אישית מצאתי את אותו קטנוע (קצת קשה לי לכתוב קטנוע אבל הוא קטנוע אחרי הכל) כבעל עיצוב ספורטיבי ללא רבב. כמו בשאר הטימקסים משנים עברו, ימאהה לא חוסכת בזוזים. הקטנוע עשוי ממיטב החומרים האיכותיים וכמעט שלא נמצאו מקומות שבהן יש תחושה של חיסכון. המקום היחידי שנמצא בעל אופי סיני וסלחו לי על הקטנוניות, הוא הפלסטיק ממנו עשוי המכסה של פיית התדלוק.

מנוע, תמסורת, ביצועים
מסכת שינויים אותה עברה יחידת ההינע מתאפיינת בשיפורים מכאניים פנימיים ותוספת של עוד 30 סמ"ק שתפקידם העיקרי: מנה נוספת של מומנט בסל"ד הנמוך עד הבינוני. למרות תוספת הסמ"קים הרעננים שהתווספו הצליחו ימאהה לגלף משקל מיחידת המנוע ואף ממערכת הפליטה החדשה גם כן. חידוש נוסף ומשמעותי הוא הדרך בה מגיע אותו כוח לגלגל האחורי. ימאהה אינה הולכת אחרי שאר היצרנים ובשונה מהשרשראות שישנן אצל המתחרים (GP800/אינטגרה700, בין אם השרשרת חיצונית או בתוך תיבה סגורה)  כשבטימקס תמצאו רצועת הינע העשויה מסיבי ארמיד.

בפועל המכלולים מרגישים יחידה אחת שמחוברת הישר ממצערת הקטנוע ועד לאותה פיסת גומי בגלגל האחורי באופן חלק ובשליטה אבסולוטית. יציאה מהרמזור והטימקס ישאיר את רוב הכלים הדו-הגלגלים מאחור הודות לשילוב מצוין של הוריאטור. המכונה הזו שועטת קדימה ויורה את עצמה בצורה בלתי נלאית. בדרך כלל אני לא נוטה להשתמש במילים מפוצצות אבל הטימקס מוציא ממני משהו אחר. נדיר שאני מתבאס להחזיר כלי ליבואן. היום היה אחד מאותם ימים.
נחזור לדברים החשובים, איפה היינו? המנוע, כן? ובכן, המנוע הזה יעשה את העבודה בכל משימה שתציבו בפניו. העיר פקוקה? אין בעיה. בר גיורא/סטף/נס הרים/כוכב יאיר/ערד? אין בעיה, יעבוד גם שם. וכן, שוב פעם, בצורה חלקה נעימה ועם זאת מאוד כריזמטית. יש לציין כי אופי התמסורת הרגיש מותאם היטב לכל טווחי המהירות בהם הכלי יודע לחיות והשילוב בין התיבה למנוע עובד בצורה חלקה וללא גמגומים.

התנהגות, מתלים, בלמים
בדומה לדגם היוצא, ימאהה ממשיכה את המסורת המנוע שוכן בשלדת אלומיניום קשיחה בעלת חלוקת משקל אופטימאלית. המטרה העיקרית היא לתת לקטנוע מאפייני התנהגות כביש דומה עד כמה שיותר לזו הנמצאת בעולם האופנועים הספורטיביים, והיא עושה זאת היטב. יחד עם המתלים המשובחים הקטנוע מרגיש גם כאן כיחידה אחת זורמת ואיכותית שיודעת לעשות פלאים על כל סוג תוואי שתתנו לו. כניסה להטיה על הבלמים? תרגישו חופשי, כולל שמירה "וקליעה" בקו נבחר שזו שיטה הנהוגה בדרך כלל ברכיבה על אופנועים ספורטיביים. הטימקס יודע לעשות זאת גם ולא רע בכלל. כל קו שנבחר נשמר וכניסה לרצף פניות באופן רכיבה ספורטיבי היה פשוט מדויק וזורם זאת בזכות מתלים שעובדים בצורה הרמונית ומכוילת היטב לאופי ומשקל הקטנוע. שינוי כוון זו נקודת תורפה בלא מעט קטנועים בקטגוריה, במיוחד במהירויות גבוהות בהן ישנה תסמונת ה "הד שייק". הטימקס לא מכיר בתופעה הזו ואפילו גם שניסיתי להכיר לו אותה במהירות גבוהה הוא סירב בתוקף להכיר בקיומה. יותר מכך וחשוב לא פחות, הטימקס שומר היטב על אופי התנהגות ספורטיבי ומרגיש עדיין יציב גם בהרכבת רוכב נוסף. באמת ובתמים, אין לי אף לא מילה אחת רעה לאמור על התנהגות הטימקס שעושה בדיוק את מה שמצופה מקטנוע גדול בעל אופי ספורטיבי.

על הבלימה בטימקס מופקדים מלפנים צמד דיסקים בקוטר של 267 מ"מ ומאחור הוגדל הדיסק לגודל של 282 מ"מ. מערכת ABS מגיעה כעת בכסטנדרט. יש לציין שמעולם לא נתקלתי בגודל כזה של דיסק אחורי ובשילוב שכזה. ההיגיון אומר דיסק גדול שווה בלימה חזקה יותר, זהו שלא. הבלם האחורי מתפקד באופן לא יוצא דופן מבחינת עוצמת הבלימה. בסך הכל הבלמים מקבלים אצלי ציון של 8 מתוך 10. בקטנוע כמו הטימקס ציפיתי לקבל יותר נשיכה ראשונית ויותר עוצמת בלימה. קצת היה חסר לי משניהם. כאמור הטימקס מגיע עם מערכת ABS כמו רוב קטנועי העל אשר מוצעים בשוק. המערכת מתערבת לא מוקדם ולא מאוחר מדיי ועושה את עבודתה מעולה.

נוחות, שימושיות
ישיבה על הטימקס מרגישה כאילו הכלי צר ולא גדול במיוחד למרות מראהו הראשוני. השתחלות בין מכוניות  בעיר לא תהיה קשה יותר מזו שתמצאו בקטנועי ה-250 הגדולים ובעזרת מערכת הינע סופר חלקה העבודה הזו מאוד קלה בעיר. עם זאת, רוחב המושב טיפה יפריע לנמוכי קומה להגיע לרצפה בעת הגעה לרמזורים. כשיושבים לראשונה על הטימקס מיד מרגישים כי הכידון ממקום נמוך וקרוב לגוף  ואילו מושב הרוכב מרמז לנו "שב עוד אחורה" מה שמציב את הגוף במאין תנוחה ספורטיבית שלא נתקלתי בה עדיין על קטנועים מסוג זה. הנני מתנשא לגובה של 180 ס"מ ובמצב בו ישבתי על המושב, בצורה בה הוא מאכלס את האגן, היה לי מעט קשה לתפוס את הכידון בצורה הגיונית ונוחה.  כתוצאה מכך הגוף נשען קדימה על מנת להגיע בצורה ראויה לכידון ולתפעל את המנופים כראוי. כך פשוט מצאתי את עצמי יושב במרכז המושב ולא היכן שהאגן אמור להיות ולהיתמך.

משקף הטימקס מתכוונן ועושה עבודתו כראוי ואפילו מכיל פתח אוורור שמנקז אויר הישר לחזה הרוכב לימים חמים וקשים. לרגלי הרוכב הוקצה המון מרחב תמרון גם גבוהי קומה לא ימצאו בעיה להתמקם על הטימקס החדש. לוח השעונים בעל עיצוב אגרסיבי ומיישר קו עם שאר מכלולי הקטנוע. כמו בשאר הכלים בקטגוריה תמצאו אינפורמציה רבה על המתרחש החל מהטמפרטורה בחוץ ועד ממוצע צריכת הדלק בליטרים לכל 100 ק"מ. תא המטען המרכזי יכיל  קסדה שלמה וכפפות ואולי עוד כמה פיצ'פקס. מקדימה מתחת לכידון תמצאו שני תאים: התא הימיני ננעל ויכול לאכלס מסמכים וכו' ואילו ה"תא" השמאלי הוא בעצם מגירה נשלפת.

מחיר, אחריות
עם מחיר של כ-75 אלף ש"ח הטימקס הוא לא כלי זול. הוא אמנם מתאפיין במכלולים איכותיים ויכולת גבוהה אך תג המחיר מעמיד אותו ישירות מול מספר אופנועים בעלי יכולת שימושיות וגמיעת מרחקים לא מבוטלת. כאמור לטימקס לא ממש היו מתחרים ישירים עד כה. הבורגמן והסילברוינג נמכרים במחיר דומה אך אופיים תיורי. האינטגרה של הונדה זול יותר בכ-5,000  ש"ח ומהווה אופציה מעניינת לפחות במה שקשור למראה כאילו אופנועי (זאת לפני שבחנו אותו). המתחרה השני של הטימקס החדש הוא הב.מ.וו C600 ספורט שטרם הגיע ארצה אך מחירו אמור לחצות את קו 80 אלף השקלים. הטימקס החדש מגיע עם אחריות לשנתיים ללא הגבלת ק"מ.

תודה לאמיל טל על הסיוע בצילומים

כל החדשות המוטוריות ישירות ל-WhatsApp

תעודת זהות

 

ימאהה טימקס 530

 

מחיר: 74,985 ש"ח

 

אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ

 

שנת דגם: 2012

 

דרגת רשיון: A

 

נתונים טכניים

 

מנוע: שני צילינדרים רוחבי, 530 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, גל זיזים עילי כפול, קירור מים, הזרקת דלק

 

הספק: 46 כ"ס ב-6,750 סל"ד

 

מומנט: 5.3 ק"גמ ב-5,250 סל"ד

 

קדחXמהלך: 73X68 מ"מ

 

יחס דחיסה: 10.9:1

 

מתלים:

קדמי – מזלג טלסקופי 43 מ"מ, מהלך 120 מ"מ
אחורי – זרוע אלומיניום, בולם יחיד, מהלך 116 מ"מ

 

בלמים:

קדמי – דיסק כפול 267 מ"מ, ABS
אחורי – דיסק 282 מ"מ, ABS

 

צמיגים:

קדמי – 120/70-15
אחורי – 160/60-15

 

בסיס גלגלים: 1,580 מ"מ

 

גובה מושב: 800 מ"מ

 

מיכל דלק: 15 ליטר

 

משקל: 217 ק"ג (רטוב)

 

מדידות

 

מהירות מרבית על השעון: 177 קמ"ש

 

מהירות מרבית מדודה: 167.7 קמ"ש

 

קוטר סיבוב: 424 ס"מ

 

צריכת דלק: 18.5 ק"מ לליטר

 

טווח רכיבה: 277 ק"מ

 

19 תגובות ל מבחן דרכים: ימאהה טימקס 530 – שומר מסורת

  1. למרות הנוחות הקטנוע לעיר. הייתי משלב בקניה בסכום כזה אופנוע שיתן לי שרות גם של קטנוע העיר וגם של אופנוע לשבתות.

  2. אתם באמת מחרמנים עם הסקירה ועם התמונות. אבל בסכום הזה באמת צריך לצאת לשדוד את הבנק הקרוב ….

  3. למען כל מי שמתעניין בכלים באותה הקטגוריה אתם צריכים לעשות מבחן השוואתי.

  4. ומחכה לראות מבחנים על ה- BMW. למרות ששמעתי שהמנוע בו הוא של קימקו. אבל אין ויכוח שהטימקס הוא אחד הכלים ששולטים בקטגוריה.

  5. החדשים מבית הונדה וBMW נראה לי שתם עידן בישראל.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל