fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
סטפן
HJC
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70

TM רייסינג EN125 G – אקזוטי בשטח

TM רייסינג EN125 G – אקזוטי בשטח

גלעד בן-זקן

צילום: גלעד בן-זקן

בוחן: יוני רבן
המבחן הופיע במגזין האופנועים של מחירון לוי יצחק

הכל התחיל ב-1976, כאשר שני חבר'ה איטלקים (פלנג'י ובטיסטלי) שהמשותף להם הוא מרוצים ואופנועים הגו את חברת TM-Racing כאשר קלאודיו הוא "מר מנוע" ופרנצ'סקו "מר שילדה". צמד האותיות TM הורכב משמות בניהם ועל דגלם חרטו השניים איכות חומרים ללא פשרות. ב-1982 בטיסטילי פרש לענייניו לאחר שהסדנא האיטלקית כבר התבססה במפעל ראוי ולהם כבר ליין של 2000 כלים בשנה, במקומו הצטרף רוכב המרוצים לשעבר גסטון סרפיני כאשר הגיע לשיא קריירת המרוצים על מנת לעזור בפיתוח כלי המרוצים של החברה. לאחר כמעט שנה שמותג האקזוטיקה מיובא ארצה, הצלחנו לשים ידינו על אופנוע האנדורו TM EN125G למבחן שטח מעניין, הישארו איתנו.

השורה התחתונה
ה-EN125 G הוא אופנוע מקצועי מאובזר למופת. הוא עצבני באופיו ולמרות שניתן להתחיל לרכב איתו גם כרוכב מתחיל, הרוכב המקצועי ידע להעריך את תופיניו טוב יותר ולכן נעדיף להמליץ אותו לרוכב שכבר יודע מה הוא עושה פחות או יותר. הפרארי של אופנועי השטח. עד לפני חודש בסך הכל היה ה-125 היקר ביותר בישראל עם תג מחיר של 61,500 ש"ח, כעת מקבל תג מחיר תחרותי מאוד של 52,000 ש"ח בתמיכת היצרן דבר ההופך אותו לאטרקטיבי בהרבה עבור הרוכב המקצועי.

מראה, מכלולים
האמת, די מרענן לנהוג באוטו כשאופנוע ממותג שלא חשבת שמעולם תניח עליו ישבן מונח בעגלת הנגרר. העיצוב לא מעלף אומנם, אבל מיד מזהים פרצופים של אנשים חובבי אופנועים במהלך הדרך כאשר ראשם כמעט נחבט בעמודי תאורה ותמרורים כשהרכב עם האופנוע חלף על פניהם.

ל-TM קווי עיצוב פשוטים ונקיים, שכיום לאחר שכל יצרן אופנועי שטח מקצועי אימץ לעצמו "פיגורה", פשטות עיצובית הפכה למיוחדת בפני עצמה. במבט מעמיק מגלים שהמכלולים המותקנים על המכונה הם כמעט בגדר תכשיטים, מהטובים והיוקרתיים שבהיצע. במבט אל נאבות הגלגלים כבר ניתן לראות שאינן סטנדרטיות, אפילו גלגל השיניים מאחור ממחיש איך עבר כאן אט-אט בדיוק רב הכרסום. בולמי המרזוקי בחזית והאוהלינס מאחור יחד עם שילדת האלומיניום היוקרתית מעבירים את המסר, אופנוע אנדורו ללא פשרות. בהחלט לא ממוצע. ועדיין לא הורדנו אותו מהנגרר.

מנוע, ביצועים

ישיבה על האופנוע מגלה ארגונומיה מעולה גם בעמידה וגם בישיבה ועם התנעת מנוע הדו-פעימתי הקטן הפועם כאן מתגלה צליל של רוצח קטן. יציאה לדרך בשבילים לכיוון אזורי המחיה מגלה את אשר הרגשנו מיד עם העמסתו, מדובר באחד מאופנועי האנדורו הקלים ביותר. חברת TM כלל לא מספקים נתון משקל לצערנו וחבל, כי להרגשתו האופנוע יורד מ-90 ק"ג רטוב ללא דלק בקלות. האופנוע מאיץ עם המנוע הקטן כאילו אין מחר והגיר החמאתי המדהים מצליח לחלק את המהירויות באופן שימושי מאוד לצורך התנהלות מהירה. קל מאוד לערבב את רגלית ההילוכים והקלאץ' רך נעים ונוח (אופי המנוע מחייב ערבוב הילוכים), גם קל מאוד למצוא את הניוטרל. חלוקת ששת ההילוכים מחפה על אופי המנוע שאוהב פיק גבוה, קרבוראטור הקייהין 37 מהווה לדעת מכונאים שעימם התייעצנו כקרבוראטור איכותי ביותר.

בפיק הגבוה שהמנוע משיג נגלה את אחד המנועים החזקים שנושם בסל"ד מאוד גבוה בליין ה-125 סמ"ק דו-פעימתי אותו יכיר רוכב האנדורו הישראלי. אך בתאי שטח צפופים ירידה לסל"ד נמוך מגלה שקשה להתקדם ואם נכניס את האופנוע למצב איטי מידי בעליה סלעית או בוץ עמוק נגלה שהמנוע, למרות ה-V-force 3 לא יתמודד עם זה בעצמו וידרוש דאבל קלאץ' וסל"ד גבוה מהמקובל על מנת להיחלץ. את רוב היום בחרנו לבלות במסלולי ספיישלים, שם האופנוע מככב ככזה שאם ניקח שני רוכבים בעלי רמת רכיבה טובה וזהה על TM ועל אופנוע מקביל, זה שיבחר ב-TM ככל הנראה יהיה המהיר מבין השניים.

התנהגות
ה-TM  מדבר לרוכב המקצועי ומתנהג כמעט כמוטוקרוס. הוא קל משקל ובעל אופי מנוע די בועט. שלדת האלומיניום המלוטשת כאבן חן מתנהגת בדיוק כמו שלדת אלומיניום, לטוב ולרע. אין אלסטיות וספיגה מצד השלדה, מה שאומר חדות וזריזות לרוכב מדויק. בצירוף חבילת המתלים זה פשוט וואו. לא נורמאלי. התנהגות האופנוע היא על המטבע, ללא פשרות ובדיוק המחוגה, קלישאות מוטוריות רבות ניתן למרוח לטקסט הזה שפשוט ניתן לדמיונכם להמשיך. חזית המרזוקי מובילת דרך נהדר בספיישל ובפוטוצ'אטו והאוהלינס מאחור עוקב פלאים אחר הדרך אותה התווה הקדמי. למעשה TM-Racing מציעים את האופנוע עם בולם TM מתוצרתם, שעושה רושם על פי קריאה שהוא מעניין, אך בליגל בחרו להוסיף את הבולם של אוהלינס כסטנדרט ובכך למכור את האופנוע כביכול ללא פשרות.

ברכיבת אנדורו ביערות ועל הסלעים, זריזות האופנוע מקבלת אופן חדש וכמעט פרשנות מיוחדת בה הרוכב יכול לנווט דרכו במהירות בין העצים. אך ככל שהשטח מתערער ונהיה מסולע יותר, דרוש רוכב מיומן יותר שידע לנצל את הכוח הרב שהמנוע מציע, יחד עם המשקל הנמוך שמוסט מכיוון נסיעתו בקלות עקב המכשולים ולא שומר על כיוון. חשוב לציין שבאופן כללי כך ינהגו כל דגמי ה-125 דו"פ, אך ב-TM לעומת מתחריו מורגש הדבר ברזולוציה גבוהה יותר, ובצורה משמעותית. בלמי האופנוע הם by far, הבלמים הטובים ביותר בהם נתקלנו עד כה. קוטר הדיסק מאחור (245 מ"מ) הינו הגדול ביותר בו נתקלנו יחד עם מכלול בלם של דיסק "ברייקינג", קליפר "ניסין" ומשאבת בלם "ברמבו" בחזית ומאחור מהווים חבילה מנצחת. איכות מכלולים מהסוג שרוכבים ישקיעו אלפים כדי להשלימם למכונה הפרטית שלהם כשהיא מתוצרת שונה.

גימור, שימושיות
גם כשתפגשנו בנו על אופנועינו הפרטיים ברכיבות השטח המהנות נמשיך להרעיף מחמאות רבות על החוויה אותה עברנו על גבו של ה-TM הקטן והראשון עליו רכבנו. אך ראוי לציין שדברים קטנים כמו לוח השעונים ותאורת האופנוע עבדו באופן די מציק רק לסירוגין במהלך המבחן, ושהמתגים הלא סטנדרטיים על הכידון מרגישים מעט לא ברור, ומתג המדומם מרגיש לא במקום. ואחרון, שדלק נזל מפקק המיכל. אופנוע המבחן מדגם 2011 נשאר זהה לדגם 2012 ולכן המבחן. ל-2012 תגיע מסכת חזית חדשה ולוח שעונים חדש, שאולי יפתרו חלק מתקלות החשמל שתוארו הרגע.

מחיר אחריות
בסך הכל לכל כיוון שתביטו תראו את אופנוע השטח שזוכה לתדמית "הפרארי של אופנועי השטח". הוא מתנהג פשוט מצוין, אך לא כאופנוע מתחילים ולטעמנו הוא אופנוע שני למי שהיה כבר 125 של חברה מקבילה ועכשיו מבקש באותו הנפח רייסר ללא פשרות להמשך דרכו. מכלוליו האקזוטיים שווים כסף רב ועד לחודש שעבר היה מדובר בדגם ה-125 דו-פעימתי מקצועי היקר ביותר בישראל, אך כעת עם תחילת החודש הוזלו משמעותית מחירי כל משפחת TM, מה שממקם אותו במקום תחרותי טוב ו-3,500 ש"ח פחות ממוביל הקטגוריה מבית KTM, יחד עם התמורה מותג השטח האיטלקי מציע חבילה מקצועית ביותר ובמחיר תחרותי של 52,000 ש"ח. המחיר המעודכן מציב אותו ראש בראש מול ההוסקוורנה WR125 אותו בחנו לא מכבר ומול הגאס גאס 125 הדו-פעימתי החדש שצפוי להיות מוצג בחודשים הקרובים. לעומת מתחרים אחרים שמעניקים אחריות של שנתיים ללא הגבלת ק"מ מסתפק ה-TM באחריות של שנה בלבד ללא הגבלת ק"מ.

תעודת זהות

TM רייסינג EN125 G
מחיר: 52,000 ש"ח
אחריות: שנה, ללא הגבלת ק"מ
שנת דגם: 2012
דרגת רשיון: A2

נתונים טכניים

מנוע: צילינדר אחד, 123.5 סמ"ק, דו-פעימתי, קירור מים
קדחXמהלך: 54.5X54 מ"מ
הזנת דלק: מאייד קייהין 38 מ"מ
התנעה: רגלית
תיבת הילוכים: 6 הילוכים
מתלים:
קדמי – מזלג הפוך מרזוקי 50 מ"מ USB, כיוונון מלא
אחורי – בולם אוהלינס, כיוונון מלא
בלמים:
קדמי – דיסק פרפרי 270 מ"מ, קליפר ברמבו
אחורי – דיסק פרפרי 240 מ"מ, קליפר ניסין
צמיגים:
קדמי – 90/90-21
אחור-: 120/90-18
מיכל דלק: 8.7 ליטר

גלריה

18 תגובות ל TM רייסינג EN125 G – אקזוטי בשטח

  1. חכו חכו לגאס גאס החדש שיראה לכולם מי המלך בשטח

  2. בשביל עוד 3000 שקל עדיף ללכת על הק.ט.מ. הכי מוכח באמינות ובאיכות

  3. ההספק המרבי מוגבל או שזה המקסימום שאפשר להוציא מ125 דו"פ.

  4. יהיה תקוע עם הכלי כי אף אחד לא רוצה אותם יד שניה. רק ק.ט.מ או גאס גאס. וזה לפני שדיברנו על האמינות המוטלת בספק של אופנוע איטלקי ועוד בשטח

  5. לאבד יותר מ-10 אלף ש"ח במחירון וזה עוד לפני הורדת ערך רק בגלל שהיבואן נכנס עם תמחור מעל הפופיק. אני צריך להודות שאני מאד מרוצה מהאופנוע כי הוא גרן אמיתי אבל אחרי שדפקו אותי ככה ני לא אחזור להיות לקוח שלהם

  6. צריך לעלות גג 30. מספיק לגזור עלינו קופונים.
    ועוד ה-125 אמורה להיות קטגוריה עממית. הצחקתם אותי.

  7. אבל מה עם משהו עממי לתפרני שטח? 52 אלף לאופנוע רק לסופי שבוע ועוד רק 125 זה יותר מידי. יוחזר ה-DR350 לאלתר!

  8. עכשיו כשהדוקאטים מקבלים כזו חשיפה נרחבת באתרכם, הגיע הזמן להוסיף את ה: TM! כדי שנוכל להיות בעניינים און-ליין. בהצלחה

  9. מדליק חבל"ז. נראה אותם בליגות. בהצלחה.

  10. כל עוד מגיעים לישראל עוד ועוד דגמים. ואשתמש במילה- מקצועיים. זה רק טוב לענף.

  11. קיי.טי.אם/ גאס גאס/ הוסקוורנה/ איי.ג'י.פי/ טי.אם/ ימאהה…השלימו את החסר

  12. קדימה, זרקו לכם כפפה- הנחות הוזלות ומבצעים לקראת האביב. גם 50 זה יפה.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל