fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מוטוטאץ דקר
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
סטפן
HJC
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה

ימאהה X סיטי 250 – מקום טוב באמצע

ימאהה X סיטי 250 – מקום טוב באמצע

תומר לשר

צילום: תומר לשר

קטנועים גדולי גלגלים לא זוכים בארץ לפופולאריות כפי שהם זוכים לה באירופה. למרות זאת אם כבר רואים כאן קטנועים גדולי גלגלים רובם המכריע הוא מקטגוריית ה-125 סמ"ק. אחת הסיבות לכך הן שבקטגורית הנפח הבינונית היצע הקטנועים גדולי הגלגלים מגיע מאירופה ומיפן והמחירים בהתאם, צפונה מ-30 אלף ש"ח. למרות זאת ישנו יוצא מן הכלל אחד והוא הימאהה X סיטי 250. הסיטי נמכר כאן כבר כחצי עשור וזוכה להצלחה נאה, בין אם זה בגלל מחיר אטרקטיבי ובין אם זה כי הוא נהנה מהילת אחיו ה-X מקס 250 עליו הוא מבוסס.
ה-X סיטי מציע שילוב מעניין וייחודי בשוק הישראלי: קטנוע יפני גדול גלגלים שנמכר במחיר של קטנועי 250 סטנדרטיים. האם למרות גילו ה-X סיטי עדין אטרקטיבי כבעבר?

השורה התחתונה
ה-X סיטי הוא קטנוע מאוד בולט בזכות עיצובן המזכיר את ה-X מקס עליו הוא מתבסס. הביצועים שלו בעיר מעולים והתנהגות ספורטיבית ללא פשרות על נוחות.  השילוב בין צמד חישוקים בקוטר 16 אינץ' מלפנים ו-15 אינץ' מאחור יחד עם מתלים המכוילים באופן מעט קשה מניבים קטנוע המשרה בטחון בסיבובים ויחד עם זאת התמודדות לא רעה עם תוואי הכבישים הרעוע במחזותינו. יחידת ההנעה הותאמה יותר למהירויות עירוניות שם ה –X סיטי ישאיר לא מעט קטנועים גדולים ממנו מאחור כשגם במהירות השיוט המכובדת שאליה הוא מגיע הוא מעניק תחושה נינוחה.

בסך הכל מדובר בקטנוע מאוד מהנה ונעים לרכיבה עירונית שיודע לתת גם פאן ספורטיבי ברכיבות בין עירוניות, נוח מאוד עם דגש מובהק על תפעול יומיומי נוח. עם תג מחיר של 25 אלף ש"ח , 5 אלף ש"ח יותר מה-X מקס, מתמקם ה-X סיטי בלב קטגוריית ה-250 כשהוא שולף את יתרון הגלגלים הגדולים וההתנהגות. ישנם עוד מספר קטנועים גדולי גלגלים קטגוריית הנפח הבינונית בארץ אך הם יקרים יותר ומצוידים במנועי 300 סמ"ק שאמנם מעניקים ביצועים עדיפים אך קונסים בעלויות ביטוח גבוהות. המחיר הנוח והיתרונות הדינמיים הופכים אותו לאחת האופציות היותר טובות בקרב קטנועי ה-250.

מנוע, תמסורת, ביצועים
יחידת ההנעה של ה-X סיטי  מוזרקת, מקוררת מים ומפיקה כ-21 כ"ס ב-7,500 סל"ד. נתונים זהים לאלו של ה-X מקס. המנוע מרגיש חזק ביחס לנפח ותפעול המצערת קל לשליטה ומסתמך על מערכת הזרקה שמרגישה מדויקת ונעימה. תמסורת הקטנוע מרגישה שהותאמה בעיקר לרכיבות עירוניות. הקטנוע מזנק בצורה מרשימה מאוד ומניב מהירויות מכובדות מאוד במרחקים קצרים. גם האצות בטווח בין 40 ל-90 קמ"ש יבוצעו ללא השתהות מיותרת.

מחוץ לעיר דברים נרגעים מעט. יציאה לכביש מהיר וה-X  סיטי יגיע ל-100 קמ"ש בקלות אך טיפוס בהמשך הסקאלה לכוון המהירות הסופית יבוצע בנונשלנטיות וללא דרמות מיוחדות. מרגיש שמתכנני הקטנוע העדיפו מהירות שיוט גבוהה שתושג ללא מאמץ מצד המנוע ולכן בשיוט של 120 קמ"ש ה-X  סיטי מרגיש רגוע ושליו. עם זאת  אל תצפו לעקיפות מרשימות או שינוי מהירות קיצונים בטווח מהירות זו.

מתלים, התנהגות, בלמים
המתלים של ה-X סיטי מגיעים עם אופי ספורטיבי ונוקשה. מה שמפליא זו הצורה בה הם סופגים מהמורות למרות הקשיחות שלהם. ההיגיון אומר שמעבר על מהמורות ובורות יגרמו לחוסר יציבות וטלטלות מסוימות אבל אין שום דבר. הקטנוע מגהץ את האספלט העירוני ה"משובח" ושומר על יציבות מרשימה למרות האופי הספורטיבי הטמון בו. מאחור תמצאו צמד בולמים הניתנים לכוונון.  את הקטנוע המבחן קיבלנו את במצב 2 כאשר 1 הוא הרך ביותר. מלפנים תמצאו בולם טלסקופי שגם הוא מאופיין בצורת עבודה ספורטיבית ונוקשה במעט אבל גם הוא יודע להתנהל היטב עם מפגעי דרך בצורה הטובה ביותר.

התנהגות הקטנוע גם היא מותאמת לאופי המתלים. ה-X סיטי הוא קטנוע גדול גלגלים ומצויד בחישוק בקוטר של 16 אינץ' מלפנים אך 15 אינץ' מאחור (לטובת תא אכסון מתחת המושב). הפועל היוצא של חישוקים גדולים הוא היציבות הגבוהה של הקטנוע תוך יכולת מדהימה לשמור קו ולבלוע מהמורות ובורות תוך כדי שינוי כוון. עם זאת, במהירויות העולות צפונה מ-120 קמ"ש היכולות לשנות כיוון היא לא המעלה הכי גדולה שלו. הקטנוע מתנדנד ומאבד מהיכולת לשמור קו רציף ומתעוררת הרגשה של חוסר יציבות. גם כאן ניכר שבמהירויות כאלה שיוט היא הפעולה המועדפת עליו.
התניידות בעיר בעומסי התנועה של אחר הצהריים קלה מאוד לביצוע. השילוב בין תמסורת מעולה לצד זווית היגוי נדיבה מאפשרת שליטה נעימה בקטנוע. הכידון הרחב עוזר מאוד לדיוק במיקום הגלגל הקדמי בנקודה בה אנו רוצים לעבור ועוזר בשינוי כוון במהירויות בין עירוניות. בנוסף לכך, מיקום הכידון נמצא יחסית קרוב לגוף הרוכב מה שמאפשר העברת משקל הגוף וייצוב הכלי  בעת האצות ובלימות. בהרכבת נוסע נוסף כמעט ואין השפעה כלשהיא על יכולת הקטנוע לשמר את התכונות בהן הוא ניכן כאשר על אוכפו רוכב אחד.

הבלמים בקטנוע השאירו תחושה מעורבת. הקדמי פשוט מדהים. הוא מרגיש כאילו  המוח מחובר ישירות לידית הבלם כשכל תפעול קטן ומערכת הבלימה מלפנים פשוט נושכת בעוצמה וברגש מצוינים. מאחור הסיפור קצת שונה. ידית הבלם האחורי הרגישה ספוגית ללא רגש וללא עוצמה, לדעתי נכלא שם אויר מיותר שגרם לתופעה הזו.

עיצוב, נוחות, שימושיות
גם למעלה מ-5 שנים לאחר שהוצג עיצובו של ה-X סיטי מעורר התפעלות אצל עוברי הדרך, במיוחד שאת קטנוע המבחן קיבלנו בצבע לבן ומושב בצבע חום המשדר יוקרה וסטייל אירופאי. גם משקף הרוח נשאר יחסית מינימאלי מבחינת העיצוב ועם זאת עושה את מלאכתו בצורה מושלמת. גם אלו שימצאו עצמם נלחמים במערבולות אויר יוכלו לשחק עם גובה המשקף המתכוונן ל-4 מצבים שונים. שאר המכלולים בקטנוע מצביעים על איכות  ולא גבוהה במיוחד. הפלסטיק באזור הכידון ואזור הרגליים הרגיש זול ברמה יצור המצויה אצל הקטנועים הסינים וחבל. בצד הארגונומי ה-Xסיטי ראוי לשבח. רגליות המורכב נפתחות ללא מאמץ, מתגי ההפעלה על הכידון נגישים מאוד לאצבעות ותפעולם נוח ונגיש והסבל המשמש גם כידיות אחיזה למורכב מרגיש חסון ומשתלב בעיצוב הקטנוע

ב-X סיטי תמצאו שני תאי אחסון,  אחד מתחת למושב והשני תחת לכידון. תא האחסון המצוי מתחת למושב ארוך ושטוח ולכן קסדה שלמה לא תמצא את מקומה ואני בספק אם קסדת 3/4 תכנס גם כן. דבר זה מאלץ לרכוש בנוסף ארגז ונכון ליום פרסום המבחן ארגז כזה מוענק מתנה לרוכשים במסגרת מבצע. התא הנמצא מתחת לכידון מיועד בעיקר לרישיונות, ארנק, סלולרי ושאר חפצים העונים לממדים הללו. מעל אותו תא ישנו וו תליה לנשיאת מצרכים.

מושב הקטנוע מפנק ומקבע את פלג הגוף התחתון בצורה מצוינת ועם זאת המושב אינו רחב מידי, מה שמאפשר גם לנמוכי קומה להגיע עם כפות הרגליים לכביש בצורה קלה. רוכבים גבוהי קומה ימצאו את מקומם במדרסים באופן נסבל והברכיים רחוקות מלהתקרב לאזור תא המטען הקדמי. עדין אין מקום של ממש להתרווח כמו בקטנועי מנהלים אבל  המרחב מספק בהחלט גם לרוכבים מעל לגובה של 180 ס"מ.

מחיר, אחריות
מחירו של ה-X סיטי עומד על 25 אלף ש"ח, מחיר זהה לסאניאנג ג'וימקס 250 שהוא אחד מרבי המכר של קטגורית קטנועי ה-250. המתחרים הישירים של ה-X סיטי בקטגוריית גדולי הגלגלים (פיג'ו גיאופוליס, הונדה SH300, פיאג'ו בוורלי ) יקרים ממנו משמעותית בכ-5 עד 10 אלף ש"ח אך גם מצוידים במנוע גדול יותר. המנוע הגדול מבטיח ביצועים בין עירוניים עדיפים אך מענישים במחיר ביטוח גבוהה משמעותית. בסופו  דבר עיקר התחרות היא מכיוונים של קטנועי 250 הסטנדרטיים הנמכרים במחיר דומה ומהווה אלטרנטיבה מעניינת דווקא ל-X מקס היקר. ה-X סיטי מגיע עם אחריות לשנתיים וללא הגבלת ק"מ.

תעודת זהות

ימאהה X סיטי 250
מחיר: 25,000 ש"ח
אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ
שנת דגם: 2012
דרגת רשיון: A1

נתונים טכניים

מנוע: סינגל, 249.8 סמ"ק, קירור מים, הזרקת דלק
הספק: 20.9 כ"ס ב-7,500 סל"ד
מומנט: 2.2 קג"מ ב-5,800 סל"ד
קדחXמהלך: 66.8X69 מ"מ
יחס דחיסה: 10.0:1
מתלים:
קדמי – מזלג טלסקופי, מהלך 100 מ"מ
אחורי – בולם כפול, מהלך 105 מ"מ
בלמים:
קדמי – דיסק 270 מ"מ
אחורי – דיסק 240 מ"מ
צמיגים:
קדמי – 120/70-16
אחורי – 140/70-15
בסיס גלגלים: 1,470 מ"מ
גובה מושב: 790 מ"מ
מיכל דלק: 10.5 ליטר
משקל: 173 ק"ג (רטוב)

מדידות

מהירות מרבית על השעון: 142 קמ"ש
מהירות מרבית מדודה: 138.6 קמ"ש
צריכת דלק: 22.8 ק"מ לליטר
טווח רכיבה: 239 ק"מ
מרווח גחון: 15.5 ס"מ

18 תגובות ל ימאהה X סיטי 250 – מקום טוב באמצע

  1. אני רוכבת על מיו 100. רוצה לעבור לכלי גדול יותר. ההחלטה מאוד קשה. יש כזה מבחר ובכל סוכנות מספרים לך סיפורי לילה … למי מאמינים..?

  2. רכבתי על אופנועים ספורטיביים. עברתי לTMAX. כיום רוכב על כזה כבר כמעט חצי שנה ומברך את ההחלטה שקיבלתי בזמנו. ותודה לצביקה ממוטומן…שדאג לעשות לי טרייד אין על הקטנוע שגם קניתי אצלו קודם.

  3. לכי על מה שהלב שלך אומר.. כנסי לסוכנות אחת ואו יותר ונסי לראות מי מסתדר לך טוב בעין.. ולכי לפי הלב. …הלא תמיד אתן הולכות אחריו…לא…? יש כמה סוכנוניות שהייתי ממליץ..אבל בטח לא יעלו את מה שכתבתי ולכן תמצאי לבדך.

  4. אתה אומנם לא טל. אבל אני חייב לציין שאני עוקב אחרי האתר וגם אחרי הכתבות שאתה מעלה.
    אתה הולך ומתקדם יפה. כל הכבוד . אתם שומרים את זכרו של טל וכל הכבוד.

  5. בתחילת החודש אני מתכוונות לסגור על 250. אבדוק אותו, דווקא משום שאלו גלגלים גדולים. רק מלחיץ אותי שהוא כל כך כבד.

  6. מבחינת גמישות במחיר. הפג'ו יקרע אתכם אם לא תוזילו.

  7. המושב החום, אמנם תפור ומגומר יפה. וכאילו מכוון לפלח של רוכבים מבוגרים עם תיק מנהלים. לדעתי המושב החום הוא אחד הדברים הכי מזעזעים שראיתי אצלם בשנים האחרונות- פשע.

  8. בעניין הסחירות מול הג'וימקס. ימים יגידו.

  9. הרעיון של 3 תמונות ביחד ממחישות יפה את הפרקטיות.
    באותה נשימה טל ראה ככה את המבחנים שלו, אולי סגנון טיפה שונה אבל מגיש לקורא את מירב המידע שרלוונטי לגביו.
    כל ההסבר על השימוש בעיר ובסביבתו הטבעית מרגישה מקרוב כאילו אני זה שרכבתי.

  10. היה לי אותו שנתיים. כיום עם איקסמקס. ממש מצטער שמכרתי אותו…

  11. יש כאלו שנתקלים בו באופן חיובי ויש כאלו שבשלילי. וזה לא תמיד בגלל המדיניות של היבואן אלא לפעמים בגלל איזה עובד שהוא "עבד כי ימלוך כזה…..אני דווקא נתקלתי במטרו בצורה חיובית.

  12. נוסע עליו כבר ארבע שנים ומבסוט רצח. חלק, נעים, ללא תקלות ולמי שבא מאופנועים כבדים הוא נותן טיפה מהתחושה המוכרת. מעולה לדעתי למי שמחפש כלי נחמד ואמין במחיר שפוי

  13. כתבתם בטעות יותר…בשורה הראשונה בפסקה השלישית

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל