fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
voge מוטו24 באנר
MV קוביה
סטפן

הוסקוורנה WR125 – בסיס מקצועי

הוסקוורנה WR125 – בסיס מקצועי

גיל פריאנטה

צילום: גיל פריאנטה

רוכב מבחן: אפי שטינבום

קטגורית ה-125 סמ"ק היא הדבר החם בנוף השטח הישראלי.הם זולים, נגישים, מתאימים לרשיון A2 , הביטוח שלהם זול והם מסוגלים לבצע הכל כמו הגדולים. ה-WR125 של הוסקוורנה הוא אחד המובילים בקטגוריה זו וזוכה להצלחה נאה בשנים האחרונות. אופנועי הוסקוורנה נחתו בארצנו בשלהי 2008, זמן קצר אחרי שהחברה עברה לבעלות ב.מ.וו, עם מספר דגמי אינדורו ביניהם ה-WR125.

ה-WR125 מהווה את כרטיסה הכניסה לאינדורו המקצועי והדו-פעימתי של הוסקוורנה. מאז ועד היום עבר האופנוע שלל שינויים החל בשלדה חדשה, מתלים וגם שיפורי מנוע ומערכות הצתה שנועדו לטובת רצועת כוח טובה וזמינה יותר. השינוי המהותי האחרון שעברו דגמי ה-WR125 היה לקראת 2011 וכלל  החלפת המזלג הקדמי לאחד מתוצרת קאייבה בקוטר 48 מ"מ ובולם מרזוקי חדש מאחור. השלדה עברה קיצוץ מרשים באזור התחתון של האופנוע לטובת מרווח גחון משופר והאופנוע הפך צר יותר. בתחום הגרפיקה האופנוע קיבל עיצוב של הלוגו מעבר לכך לא מצאנו שינויים מהותיים. לאור התחרות הגוברת בשוק אופנועי השטח בארץ, במיוחד בקרב אופנועי האינדורו קטני הנפח יצאנו לבדוק מה יש לצרצר הקטן של הוסקוורנה להציע.

השורה התחתונה
בסופו של יום הופתעתי לגמרי. לאחר שנים רבות של רכיבה על אופנועי שטח ארבע-פעימתיים התאהבתי בצרצר של הוסקוורנה. הוא ללא ספק כלי מהנה ותחרותי ממדרגה ראשונה שיתאים לקהל רחב של משתמשים. החל מנערים בעלי רשיון A2 ועד לבוגרים כמוני שלא היה מתנגד לאחד כזה בחניה/בתוך הבית לשעשועי סוף שבוע.
בחלומות שלי בגיל 16 הפכתי עולמות איך להשיג קיט 125 לג'ילרה 50 סמ"ק שלי ותאמינו לי, זה אחד הפרויקטים שלא אשכח לעולם. היום אפשר לגשת ישירות לסוכנות ולקנות כלי מוכן לתחרות.

ה-WR125 יתאים למי שמחפש קצת יותר מאופנוע 125 סמ"ק שיכול לקחת אותו רק לבית הספר. בדגם החדש רצועת הכוח מתחלקת על טווח רחב יותר עד כמה שאפשר להגיד את הדבר הזה על 125 סמ"ק דו-פעימתי. למנוע יש מספיק כוח בכל סל"ד החל מסל"ד נמוך בעת טיפוסים קשים ואינדורו צפוף ועד לפרץ כוח בסל"ד גבוה ברכיבת פוטוצ'אטו מפותל. הWR125- הוא אמנם אופנוע אינדורו מקצועי אך גם ידידותי מאוד למשתמש שעושה את צעדיו הראשונים בשטח. במחיר של כ-50 אלף שקל ההוסקוורנה הקטן מתמקם במרכז הסקאלה הישראלית, הוא אמנם יקר עבור בני 16 אך מתאים לכל מי שמחפש אופנוע מקצועי שיוכל להקנות לו יסודות רכיבה בשטח והרבה מעבר לכך.

מראה, עיצוב, מכלולים
העיצוב של ה-WR125 נשאר מינימליסטי, חד ובעל סממנים מובהקים של אופנועי אינדורו. מינימום אביזרים מקסימום ביצועים. ה-WR125 מגיע מצויד בלוח מכוונים דיגיטלי מפורט הכולל מד סל"ד, מד מרחק, טריפמטר, שעון מהירות, שעון יומי ושעון עצר. כל מנוהל על ידי לחיצה על כפתור אחד. לא נשכחה גם פונקצית שעון מנוע כשרק GPS וחיבור ל-IPHONE היה חסר.
הכידון איכותי ונוח מבית TOMASSELI והגריפים הם מקוריים של הוסקוורנה. המושב גבוה, צר ומאפשר תנועה חלקה ומהירה על גביו. מערכת הבולמים כאמור עברה שינוי מהותי והוסקוורנה ששנים עבדו עם מרזוקי הפנו להם עורף ועברו לצייד את ה-WR עם קאייבה 48 מ"מ מלפנים וזאקס חדש מאחור.

מנוע, ביצועים
את ההוסקוורנה לקחנו למקומו הטבעי, אל אזורי האנדורו הצפופים והמסולעים. בעיטה קלה על רגלית ההתנעה העירה את מנוע ה-WR, מספר דקות של חימום וריח של שתי פעימות עלה באוויר. יש לציין ואני מתוודה, הגזים הדליקו אות  כבר בזמן החימום מנוע ה-WR צעק לשמיים והוא בהחלט יודע לצעוק. מאותו רגע ועד שנתפסו לי הידיים (תסלחו לזקן בלי כושר) הוא לא עצר. הרכיבה הייתה מלווה בחיוך מפה לאוזן וצעקות בתוך הקסדה פשוט התלהבתי כמו ילד קטן, תענוג!

אין ספק שתחום המחייה שה-WR אוהב ואני הוא מהשליש התחתון ומעלה כאשר בסל"ד הגבוה הוא ממש מרגיש טוב ומייצר כוח לרוכב עליו ובעיקר התלהבות. הכוח לא מרמז על איום על הרוכב ומרגישים די בטוח עליו. במסלולים הצפופים ובעיקר בפניות הדוקות יש לשים לב להילוך והסל"ד הנכון על מנת לצאת מהפניה במהירות הנכונה.
בתוואי של ספיישל ומחוצה לו ששת ההילוכים בהם מצויד ה-WR125 מספיקים ומספקים. עבור מי שירכב אך ורק באזורי אינדורו צפופים מומלץ להחליף את גלגל השיניים הקדמי לקטן יותר ולקבל רצועת כוח זמינה יותר במהירות נמוכה.למרות שההוסקוורנה אינו מצויד במצמד הידראולי כמו שקיים אצל ק.ט.מ עדיין פעולתו חלקה, קלה ומדויקת מאוד. ברכיבת הספיישלים המנוע הקטן מרגיש כמו גדול. המנוע מתפקד נהדר כמעט בכל סל"ד, ובסל"ד הנמוך בסלעים תחושת הרכיבה היא על אוטומט, רק כאשר המהירות יורדת לכמעט אפס מצאנו את עצמנו מפצים על הכוח עם ידית המצמד.

התנהגות, בולמים
כשעולים על מושב האופנוע הכל נראה ומרגיש במקום למרות שהוא מרגיש גבוה כשתפעול של מנופי הבלם והמצמד רכים ומאוד נוחים. הוסקוורנה תמיד הצטיינו בתחום המתלים וה-WR125 אינו שונה בכך. הוא מכונת אינדורו מקצועית והמתלים מקבלים את הציון הכי גבוה כי הם פשוט מגהצים כל דבר: חלוקי נחל מדרגות סלע ואבנים קטנות. כל זאת ללא להידרש לכיוונונים מיותרים של המתלים.
במסלול הפוטוצ'אטו מצאנו אופנוע זריז, פונה נהדר ובעיקר שומר על הקו. הבלימות בפוטוצ'אטו מטורפות והבלם הקדמי נמצא כידיד נאמן עם רגישות נהדרת. היה לי קשה ל'שבור" את ההוסקוורנה והייתי בטוח שתוך 10 דקות מיציתי את הכלי ויאללה אפשר להמשיך הלאה, מי שתמיד נשבר בסוף ויצא לנוח זה אני, פירק אותי  האיטלקי הזה.

מחיר, אחזקה, אחריות
מחירו של ה-WR125 עומד על 51,900 ₪, אך התחרות בשוק גורמת ליבואן לא פעם להוריד את המחיר כדי להישאר בתמונה מול המתחרים ובעיקר החדשים מבית גאס גאס . ה-WR125 הוא אופנוע איכותי , אמין וכל הפידבקים מקהל הרוכבים עליו טובים וחיוביים. האחזקה יחסית זולה מאוד. יש להחליף שמן גיר כל כ-800 ק"מ בערך, לבדוק רינגים כל 1,600 ק"מ  אם צרוך אז מחליפים ועוד בדיקה נעשית ב-3,200 ק"מ. לפי ההבדיקה שלנו רוב הלקוחות מחליפים בוכנה ורינגים אחרי כ-5,000 ק"מ.
האחריות שמציע היבואן הייתה עד לא מכבר בלתי נתפסת בנוף הישראלי ועומדת על 24 חודשים ללא הגבלת קלומטרז'. מאז החליטו יבואנים נוספים להגדיל את מסגרת האחריות שלהם ובהחלט מגיע על כך חיזוק חיובי.
מחירו של ההוסקוורנה WR125 מציב אותו ישירות מול הק.ט.מ EXC125 המתומחר באופן מעט יקר יותר כמו גם הגאס גאס EC125 שמחירו דומה. בתחרות שקיימת היום בענף מומלץ לערוך בדיקה לפני הקניה כדי למצוא תנאים נוחים לרכישת האופנוע וגם לפעמים גם מבצעים מעניינים.

תעודת זהות

הוסקוורנה WR125
מחיר:
51,900
אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ
שנת דגם: 2012
דרגת רשיון: A2

נתונים טכניים

מנוע: סינגל, 124.8 סמ"ק, שתי פעימות, קירור מים
הספק: 14 כ"ס
קדחXמהלך: 54.5X54 מ"מ
יחס דחיסה: 8.8:1
הזנת דלק: קרבורטור מיקוני 38 מ"מ
התנעה: רגלית
מתלים:
קדמי – מזלג הפוך קאייבה 48 מ"מ, מהלך 300 מ"מ
אחורי – מונושוק זאקס, מהלך 296 מ"מ
בלמים:
קדמי – דיסק פרפרי 260 מ"מ
אחורי – דיסק פרפרי 240 מ"מ
צמיגים:
קדמי – 90/90-21
אחורי – 120/90-18
בסיס גלגלים: 1,465 מ"מ
גובה מושב: 975 מ"מ
מרווח גחון: 325 מ"מ
מיכל דלק: 9.5 ליטר
משקל: 98 ק"ג (יבש)

22 תגובות ל הוסקוורנה WR125 – בסיס מקצועי

  1. הייתי שמח לקצת יותר פירוט לגבי התפקוד של המתלים, לא שאני מתכוון להחליף את הק.ט.מ שלי אבל יהיה מעניין לראות מבחן השוואתי

  2. כל הכבוד שיש אחריות כזו ארוכה אבל עדין, אופנוע מוגבל ל-A2 שצריך לפתוח מנוע כל 5K? מילא אם הוא היה לא מוגבל עם איזה 30 כ"ס אז זה היה מתקבל על הדעת

  3. גם 50 אלף זה יקר מידי. המיסים האלה הורגים את החשק לרכב בשטח. אופנוע בסיסי ב-50 אלף ש"ח? מצטער אבל עם כמה שההאסקי הזה מגניב אני נשאר עם ה-DR350 עד שהוא יתפגר או עד שאני אזכה בלוטו

  4. נפח מיכל שבעה ליטר, היה צריך לציין: ביום טוב. מה זה הליטר וחצי הזה?

  5. 1983, אדומה, גבוהה, יפיפייה, ומאוד מהירה. אתה זוכר את ידית האחיזה המעוגלת מאחורי המושב?

  6. עד 2006 הוא היה אוהד של מכבי תל-אביב- כחול צהוב. ועכשיו- אדום לבן. של הפועל ירושלים

  7. KTM ו HUSKAVARNA עולים בדיוק כמו סוזוקי אלטו. נו מה יהיה עם הקמור האלה. כשהבאתם אותם לארץ- צ'יפרתם בקיטים, מגינים וכרטיס טיסה לחו"ל. ועכשיו מה?? 24 חודשי אחריות. באמת תודה רבה.

  8. מכוער. נקודה. אבל הצילומים מקסימים- מורגש שיש לו המון מומנט, במיוחד בשטח האדמה.

  9. אחלה מן אחלה. סאחתן על הכתבה ובמיוחד על התמונות .

  10. כתבה טובה ומעניינת. תמונות מעולות.
    קבל שאפו.

  11. ה-144 סמ"ק מוצע כקיט ולא מגיע כאופנוע רשמי. חבל שהיבואן לא מציע את הקיט למי שרוצה "לגדול" עם האופנוע. אבל לא נורא, בשביל זה יש EBAY

  12. יש כזה מבחר גדול שקשה להחליט. דרוש מבחן השוואתי. האסקי נהגד ההוסאברג שבמבצע והק.ט.מ כמובן והגאסגאס סיקס דייז

  13. 50K ??? אני גר באנגליה זה עולה כמעט חצי מחיר. אני לא מבין למה כזה יקר בארץ. צריך לעשות לזה סוף

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל