fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
HJC
MV קוביה
סטפן
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70

סוזוקי GSX-R600 2012 – התרשמות ראשונית (וראשונה)

סוזוקי GSX-R600 2012 – התרשמות ראשונית (וראשונה)

סטפן אבנדיצ'י

צילום: תומר לשר

לפני הכל, הקדמה קלה:
אין בכוונתי להיכנס כאן לסקירה מעמיקה אלא להעביר לכם את תחושותי על האופנוע החדש שלי לאחר 700 ק"מ ראשונים של רכיבה. אני נשען כאן על העובדה שיש לי נקודות יחוס רבות לצורך ההשוואה הראשונית, כיוון שביום-יום אני בודק ומאבחן כלים ספורטיביים רבים של כל החברות. מבחן מקיף בעומסים גבוהים יותר יחד עם כל הנתונים הטכנים יבוצע בהמשך לאחר סיום ההרצה.
 

אם תשימו לב טוב כשאתם מביטים לעומק על אופנועי כביש ספורטיביים, תבחינו שהאופנוע בנוי כולו סביב הפרונט שלו. כאילו בנו קודם את הפרונט והחלק הקדמי, ורק אחר כך הוסיפו לו שובל של דברים ומכלולים מאחור שמשלימים את החסר.
מתוך כל האלמנטים הקיימים ברכיבת כביש, הדבר הכי מסובך הוא כניסה לפניה במהירות גבוהה. ועל כן, אפשר להבין בדיוק למה היצרנים בונים כך אופנועי כביש ספורטיביים. בסופו של דבר הכל נמצא סביב הפרונט. לחלק הקדמי של האופנוע יש תפקיד מכריע בכל הקשור להתנהגות הכלי. הפרונט הוא זה שנושא את רוב העומס בעת התאמת המהירות (בלימה) בכניסה לפניה ומכאן חשיבותו הרבה.

ולמה לנו כל הפתיח הזה?

ל GSX R 600 הזה יש פרונט מ ד ה י ם המשלב בהצלחה רבה יציבות, רגש בבלימה ופידבק מהכביש ברמה שעדיין לא פגשתי בשום כלי אחר (ולא זכור לי בדגם הקודם פרונט כלכך מוצלח שמסוגל לתפקד מעולה גם תחת עומסי בלימה גבוהים).
מה שמדהים הוא שמזלג קדמי כזה שהינו מהדור החדש, קיים כבר בכמה אופנועי כביש ספורטיביים בשנים האחרונות, אבל באף אחד מהם אין רמה כזאת של היזון-חוזר (פידבק).
קשה מאוד ליצרנים לתכנן אופנוע שיעביר תחושות באופן מושלם מהאופנוע לרוכב וזאת עקב ריבוי הגורמים המשפיעים והקושי לשלב ביניהם.
סוזוקי – הצליחו!

לגבי המנוע, עדיין אין לי מספיק נתונים כי אני עדיין בתקופת ההרצה אך אני יכול לספר כבר עכשיו שהמנוע הזה חזק בסל"ד הנמוך והסאונד של מע' יניקת האויר בעת פתיחת המצערת, משכר !
יש גם צליל בס מגניב לאגזוז בעזיבת גז בנסיעה בין 5 ל 4 אלף סל"ד. ההילוך הראשון ארוך יותר מבעבר וזה אכן תואם את הצהרת היצרן. השינוי הנ"ל מבורך ומקל מאוד ברכיבה.

באופן כללי, אין לי הרבה דרישות מאופנועי כביש . . . רק שיהיה קל משקל, שמערכת הזרקת הדלק שלו תתפקד חלק, ובסוף, שיספק המון רגש מהכביש. הכלי הזה, זריז יותר מהדור הקודם של ה Rים באופן משמעותי. הוא גם מרגיש קל יותר וזה מורגש בין היתר, כאשר אני מזיז ביד את האופנוע ממקום למקום. בשלב זה של ההכרות הRאשונית שלי עם האופנוע, יש רושם שהמתלים עובדים מצוין בשני הצדדים.
בסוף, סוזוקי גם שיפרו את תפקוד מע' הזרקת הדלק וזה מקל על הזרימה בנסיעה בעת תפעול האופנוע בתוך העיר.

דבר נוסף שהתרשמתי ממנו לטובה הוא כמה נוח האופנוע הזה.
לפני חודש בערך קיבלתי מאבניר את ה750 R לסופ"ש שבו ביצעתי הדרכת רכיבה בערד של אתר דוג"רי. בימים עמוסי רכיבה שכאלה אני חוזר הביתה בדרך כלל עם כאבים בכל הגוף (כמובן שגם לגיל יש השפעה בעניין . . .), אך באותה שבת לא היה לי ולו כאב בודד אחד ועל כך אני מברך את מתכנני הכלי הזה.

אה, ועוד משהו קטן: אינני אוהב ג'אנטים לבנים ולכן נצבעו בשחור.

סטפן.

תעודת זהות

סוזוקי GSX-R600
מחיר:
98,195 ש"ח (מבצע)
אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ
שנת דגם: 2012
דרגת רשיון: A

נתונים טכניים

מנוע: 4 צילינדרים לרוחב, 599 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, גל זיזים עילי כפול, קירור מים, הזרקת דלק
הספק: 124 כ"ס ב-13,500 סל"ד
מומנט: 7.1 קג"מ ב-11,500 סל"ד
מהלךXקדח: 42.5X67 מ"מ
יחס דחיסה: 12.9:1
מתלים:
קדמי – מזלג הפוך שואה BPF, מהלך 130 מ"מ
אחורי – מונושוק, מהלך 136 מ"מ
בלמים:
קדמי- דיסק כפול 310 מ"מ, קליפר רדיאלי 4 בוכנות
אחורי – דיסק 220 מ"מ, קליפר בוכנה אחת
צמיגים:
קדמי – 120/70-17
אחורי – 180/55-17
בסיס גלגלים: 1,385 מ"מ
גובה מושב: 810 מ"מ
מיכל דלק: 17 ליטר
משקל: 187 ק"ג

61 תגובות ל סוזוקי GSX-R600 2012 – התרשמות ראשונית (וראשונה)

  1. יותר ממצה ויותר סוחפת מכל מבחן דרכים בנאלי ומשעמם…
    תענוג!

  2. סטפן כיף לקרוא!
    תהנה וסע רק בדרכים טובות!

  3. מהיכרותי הקצרה עמך, מהידע והניסיון הנלמדים כל יום מחדש , אין לי אלא לדמיין אותך רוכב על הכלי המדהים הזה , מפליג למחוזות רחוקים בבטחה ונהנה לשתף ב R החדש היפיפה הזה . נסיעות בטוחות

  4. קטנועים שעחיהם רק רוכב, ללא עומס או משקל נוסף? והאם זה נכון גם לגביי הקרוזרים- או רק הספורטיביים, כדי להכנס לפניה בשליטה גבוהה?

  5. אפשרי בכלל להשתחל בתנועה צפופה? ואיזה כלי בפורטיבי מקביל, נוא מזכיר לך?

  6. מעבר להנאת הרכיבה. וההיכרות עמו. יש בכלל מישהו שמביט ובוחן את מד הסל"ד, לאחר ההרצה וההתרגלות אליו. כי כשאתה כבר רגיל, הוא לא מעניין אותך, אלא רק כשהמומנט מרביץ לך בטוסיק.

  7. מעולה, משנה את כל תפיסת הביצועים ומעניק לך פידבק מהכביש. ובלי להשתולל. מאפשר לך, כמו בזמן עקיפת חירום בכביש פתוח- לפתוח חזק חזק, בשני ושלישי. כך שאם הראשון ארוך ומאפשר לך זמן להתארגנות: זה משפיע על כל יחסי-ההעברה. והערכת הפתיחה.

  8. שלא יתנתקו, אחרת יחשבו שאתה דובי ולא ברדלס או כלבלב לברדות ג'ינג'י (-:

  9. אבל מהכרות זעומה עם רח' אבן גבירול. יש לי הרגשה שחתכתם על כיכר רבין.

  10. הונדה עשו טעות, שהשקיעו המון השנה באיבזור ושיפור ההורנט, במקום להשקיע בסי.בי.אר, העם החליט- מבחן השוואתי. ודווקא הייתי ממליץ לצרף את האח הגדול ה 750. אני ממריח הבדלים קטנטנים בלבד.

  11. בארצנו זה הכי מתאים. עד מעל הראש עם קומפקטיות ונוחות וביצועים של חיית טרף.

  12. הפרונט והפנס הקדמי- אנימאוד אוהב. משתלב בול מבחינה אסטטית.

  13. לכוסיות ולמ"כים נתנו מקוצר ואני סחבתי את הבאגט.

  14. bpf הבנתי שזה קשור למערכת הבלימה.

  15. אבניר באו לקראתי באחל'ה מסלול מימון.

  16. נראה לי שבשנייה שמסתיימת האחריות, אתה מסתגר במוסך שלך. ומרכיב ים שיפורים ופאווור קומנדר שייתן לך ביצועים של האלף. בבקשה סע בזהירות. שבת שלום.

  17. רוכב על סוזוקי כבר יותר מעשור. לא מחליף בעד כל הון.

  18. היום האופנועים היגיעו חמשקלים כאלו …שנראה שהאופנועים מסוכנים "מחוסר משקל"….

  19. עברו לאופנועים הבטוחים….בואו להיות איתנו עם הקסטומים…יהייה לכם זמן לראות קצת נוף ברכיבה..

  20. אתה נותן גז ואחרי שנייה אתה ברמת הגולן….קנו קטנוע.

  21. למרות שהאמינות של היפנים השתפרה ללא הייכר. עדין הגרמנים מובילים באיכות.

  22. התחלתי לחשוב שיהייה יותר טוב עבורי לעבור ל600. האופנוע השתפר לטובה ונותן כמעט כל מה שה750 נותן ובפחות כסף…

  23. רואים שהתגובות כאן אמיתיות… "תמונות פצצה"?!? איזה אקשן… בחיאת – כמה סיבובים במגרש חנייה? ציפיתי ליותר

  24. אני חייב לציין שהפרונט החדש מכוער ברמות לעומת השנתונים של 2008-2010..
    פשוט חזרו אחורה כמה שנים טובות..

  25. כבעלים לשעבר של R750 08 (וכיום בשטח) בהחלט עושה חשק לרכיבת התרשמות מהאופנוע הזה.
    מאחל לך רק רכיבות מהנות סטפן!!

  26. עשית עבורם מבלי שתרצה כמובן אני מקווה כתבת פרופיל על האופנוע שלא השאירה ספק לכל. אופנוע מדהים רכוב על ידי רוכב מדהים. שווה להזמין אחד.

  27. תתחדש אוזניים של אלפקה ! הוא מדהים ! וכיף לראות אותך מתרגש ממנו !

  28. מאז הישן שלך לא עשית סרטון בערד, הגיע הזמן לאחד חדש ומרענן !

  29. אתה היחידי שיודע להעביר תחושות אמתיות ! כל מילה שלך בסלע !

  30. אין על R1000, מי צריך את החלשים האלו, תן כוח, תן ווילים

  31. התמונות איכותיות ביותר, הקומפוזיציה מדליקה. לא תמיד חייבים לראות את נס הרים וחברים… אז מה קרה ? אני לא יכול לפרגן ? מה אתה קופץ.
    בברכה
    זאב כהן.

  32. אני שמח שהעלת על הכתב שאתה ניהנה מהאופנוע החדש, למרות שכבר תיארת בפני את התחושות בע"פ. אבל הגיע הזמן לעבור ל1000 סמ"ק ולהיות קצת יותר "עצלן" ברכיבה. תתחדש.

  33. להזכירך אני דויד לקוח שלכם עוד ממוטו-טסט. לצערי כבר לא רוכב על אופנוע ונאלץ, בגלל המחירים של האופנועים והביטוח לרכב על קטנוע. בל הקריאה כאן נותנת לי קצת זרימה של הדם בגוף ומחשבה שאולי יגיע שוב היום ואחזור לרכב. תתחדש ותרכב בזהירות.

  34. איפה אפשר לקנות כאלו אוזניים כמו שיש לך על הקסדה…?
    האופנוע יפה והכתבה קצרה ומעבירה תחושות כמו שצריך. קצר וקולע.

  35. פשוט מחשמל ממש נהנתי לקרוא. כל מילה בצבע. עשית לי חשק לקנות כזה מחר אני פותח הזמנה

  36. לדעתי כתבה מצוינת, קלילה, קצרה ולעניין.. פה המקום חברים. תותח אתה סטפנון.

  37. הכתבה כאן קצרה ועינינית. אבל עדין לא נתת בגז עם האופנוע. תן כמה מילים גם אחרי שתסיים את ההרצה. בהצלחה ותתחדש.

  38. תתחדש סטפן וסע בזהירות.
    האופנוע מדהים למרות שלדעתי ג'אנטים לבנים יותר מחמיאים לו, תתחדש ושתדע רק דרכים טובות

  39. סוזוקי מקלים על הזRימה ברכיבה
    ואתה,סטפן,מקל על הזRימה בקריאה.
    תענוג להבין הכול, להנות מהאופנוע
    דרך ההסברים הרהוטים שלך.
    (וג'אנטים שחורים נותנים לו לוק
    ספורטיבי ולא צעקני. אני ? אותו ככה)

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל