fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
תמוז
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
HJC
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70

זכות ראשונים

זכות ראשונים

טל שביט

צילום: טל שביט

רקע  הבורגמן הראשון יצא לשוק העולמי בסוף שנת ה-90, והביא עימו בשורה: היה זה קטנוע ה-400 הראשון בשוק – גם אצלנו – כאשר עד אז הקטנוע הגדול ביותר הסתפק במנוע 250 סמ"ק. מאז, באופן טבעי, קמו לו מתחרים, בעיקר מצד יצרני יפן האחרים – ויש כבר לא מעט קטנועים עם מנועים גדולים מ-400 סמ"ק. במקביל עבר הבורגמן תהליך מתמשך של שדרוגים ועדכונים, בצד המכני והעיצובי, עם שני שלבי שינויים עיקריים: מעבר להזרקת דלק החל מדגמי 2003, ומנוע חדש לגמרי ב-2007 שעימו הגיע גם בלם קדמי עם 2 דיסקים, חישוק קדמי גדול יותר ועיצוב חדש. מאז התווספה גם אופציית ABS, ובשנה שעברה גם עדכון מכני נוסף בדמות תמסורת משופרת. השנה נמכר כאן הבורגמן לראשונה גם בגרסת ABS, וכן בגרסת "לימיטד" אותה קיבלנו למבחן ואשר כוללת תוספות כמו משענת לנוסע האחורי, מגיני ידיים בנוסח אופנועי שטח, דיפון דמוי עץ (!) בקוקפיט, ציפוי כרום למפלט וידיות כידון מחוממות.

שורה תחתונה  הבורגמן 400 הוא קטנוע גדול ומרווח במיוחד, נוח מאד, מתאים לרוכבים בכל הממדים, קרוב באופיו להונדה SW-T400 עליו כתבנו כאן לא מכבר יותר מאשר למתחרה מצד ימאהה, המג'סטי 400, לו אופי ספורטיבי יותר. העיצוב יוצר רושם של קטנוע גדול אף יותר ממה שהוא באמת ומקנה לו הופעה מכובדת, אך היינו מוותרים בשמחה על המפלט הענק והמגושם למראה. בעיר הוא מסורבל אך לשימושים מחוץ לעיר הבורגמן מהווה בחירה מעולה למי שהנוחות חשובה לו, במיוחד אם הרשיון מוגבל ל-A1 (מה שמוצאי את ההונדה מהמשוואה). כושר נשיאה מרשים תחת המושב עוזר לשימושיות היומיומית, כמו גם מרווחי טיפולים גדולים. גרסת הלימיטד מיותרת לטעמנו, ועדיף להשאר עם גרסת ה-ABS הרגילה (ולחסוך כ-2,000 ש"ח).

מנוע וביצועים  כאן אין שום הפתעות. המנוע מספק בדיוק את הסחורה שתצפה ממנו – משיכה טובה, האצה שמספיקה להשאיר כל מכונית ממוצעת הרחק מאחור ברמזור, ומספיק רזרבות כוח כדי לשייט בבטחה בכביש 6 ולטפס בעליות לירושלים ללא בעיה גם עם רוכב נוסף מאחור. פעולת הואריאטור נמרצת, נעימה וחלקה (זהו אחד השינויים שבוצעו בדגם מאז 2007). המהירות המירבית כפי שנמדדה עם GPS עמדה על 145 קמ"ש (כאשר מד המהירות מראה בדיוק 10% יותר), קרוב מאד למה שמדדנו למג'סטי 400 וכ-6 קמ"ש פחות מאשר ההונדה SW-T400.

התנהגות ונוחות  בורגמנים קודמים סבלו ממיתלים רכים והיגוי מנותק ומעורפל. בדגם החדש המיתלים עדיין רכים ומפנקים מאד, אך ההיגוי טוב מבעבר – כנראה בשל הגדלת הגלגל הקדמי. עדיין לא מדובר בהיגוי חד ומדוייק כמו של קטנועים גדולים ספורטיביים יותר, אך בהחלט מספק. נקודת ההסתייגות היחידה היא במהירות גבוהות, מעל 145 קמ"ש על השעון, כאשר אז עלול להופיע פה-ושם במצבים מסוימים רמז לנענוע ראש מטריד במקצת. הבלמים – ללא כל מערכת משולבת – אולי לא חזקים כפי שהיינו מצפים משני דיסקים, אך חזקים די הצורך לכל משימה שאפשר לדרוש מקטנוע, ותוספת ה-ABS מוסיפה הרבה בטחון. ה-ABS, יש לציין, לא ממהר מדי להכנס לפעולה ואפשר להגיע לעצירות-חירום דרמטיות גם מבלי להפעיל את המערכת. המושב מרווח מאד, ונוח מאד – גם מאחור, אם כי היינו מעדיפים רגליות נשלפות במקום מדרסים. תוספת המשענת בהחלט ברוכה, וחבל שהיא קיימת רק בגרסת "לימיטד"; החדשות הטובות הן שניתן לרכשה בנפרד במחלקת האביזרים של היבואן.

ביום-יום  הבורגמן מציע תא גדול מאד תחת המושב, עם מקום לשתי קסדות ללא בעיה, צורה נוחה לאחסון חפצים שונים ותאורה שימושית הממוקמת בתחתית המושב. היינו מעדיפים שהמושב (הנתמך על-ידי זרוע פניאומטית) יתרומם קדימה מעט יותר. באזור הכידון יש עוד לא פחות מ-3 תאי אחסון: שניים קטנים מימין ומשמאל תחת הכידון, עם גישה מלמעלה כאשר המכסים נפתחים בצורה סיבובית; ועוד תא גדול יותר מול ברכי הרוכב, בו קיים גם שקע 12 וולט.
תמרון עירוני אינו הצד החזק של הבורגמן. קוטר הסיבוב, כצפוי מקטנוע כה ארוך, הינו 5.30 מ'; יחד עם ממד רוחב נידב התוצאה היא כושר התפתלות מוגבל בין מכוניות. גם בטיפוס על מדרכות הבורגמן אינו מצטיין, אלא שבמקרה זה גם הירידה מהן עלולה להיות בעייתית: חיפוי הפלסטיק לכל אורך הגחון התגלה כרגיש לפגיעה בירידה גם ממדרכות לא גבוהות במיוחד.
צריכת הדלק במרוצת המבחן היתה דומה למה שמדדו בקטנועים מקבילים, 21 ק"מ/ל'. מיכל דלק בנפח נאה של 13 ל' מקנה טווח נסיעה סביר ולא יותר; בפועל תמצא עצמך מחפש תחנת דלק אחרי 250 ק"מ במקרה הטוב. בהקשר זז, לוח המחוונים (המצויין) כולל שני מדי מרחק מתאפסים שימושיים, בצג LCD קטן מרכזי.
אהבנו את ידית התפעול של בלם-היד, ואת אופן תפקודה. אהבנו גם את הירידה לפרטים שבאה לידי ביטוי בחיתוך במדרסי הרגליים, בדיוק היכן שצריך כדי להשאיר מקום להורדת רגלי הרוכב בעת עצירה. ידיות הכידון המחוממות – חלק מחבילת האבזור בגרסה זו – היו כמובן מיותרות לחלוטין בימים החמים בהם נערך המבחן, ובמזג האוויר הישראלי אפשר להערכתנו להסתדר בלעדיהן – אלא אם אתה גר בירושלים או באזור קר אחר. בכל מקרה גם זה, כמו משענת הגב, אביזר שאפשר להוסיפו בנפרד לאלו הסובלים מקור בידיים.

מחיר, אחזקה, אחריות  במחיר של 44,800 ש"ח לגרסה הבסיסית, הבורגמן כמעט זהה במחירו לימאהה מג'סטי 400. גרסת ה-ABS המומלצת בחום תוסיף עוד כ-2,000 ש"ח, וגרסת "לימיטד" של המבחן תעלה את המחיר בעוד אלפיים שקלים. עבורנו, התוספות העיצוביות של גרסה זה רק פוגמות במראהו של הקטנוע, וכאמור את התוספות המעשיות שיש להן ערך אפשר לרכוש בנפרד. הבורגמן מכוסה באחריות לשנתיים, ללא הגבלת ק"מ. מרווחי הטיפולים מהווים יתרון, אחת ל-6,000 ק"מ בלבד, וטיפול גדול מתבצע מדי 24,000 ק"מ – אבל אז זהו גם טיפול יקר מאד. עלות האחזקה הכוללת אינה חריגה לטוב או לרע עבור קטנועים בגודל זה.

תעודת זהות

סוזוקי בורגמן 400
מחיר
44,800 ש"ח 
אחריות שנתיים ללא הגבלת ק"מ
שנת דגם 2010
דרגת רשיון A1

בעד
נוחות, מרווח, תא מטען, ABS, מרווחי טיפולים 
נגד מסורבל בעיר, מרווח גחון מגביל, גרסת 'לימיטד' מיותרת 

נתונים טכניים

מנוע 1 ציל', 4 שס', הזרקת דלק, 400 סמ"ק
הספק מרבי  32 כ"ס
גובה מושב 76 ס"מ
צמיגים
קדמי 120/80-14,
אחורי 150/70-13
בלמים: ק' דיסק כפול, א' דיסק יחיד, ABS 
מיכל דלק 13 ל'
משקל יבש 199-203 ק"ג 
עלות אחזקה ל-24,000 ק"מ כ-5,800 ש"ח

מדידות

מהירות מירבית (GPS, ישיבה זקופה): 145 קמ"ש
זיוף ספידומטר 10%+
צריכת דלק 21.0 ק"מ/ל' 
קוטר סיבוב 5.30 מ'
טיפוס מדרכה 15.5 ס"מ 

8 תגובות ל זכות ראשונים

  1. שייכת לסילבר ולא לבורגמן. חוץ מזה האתר מדהים!

  2. כאחד שחשוב לו עולם הדו גלגלי בארצנו הקטנטונת , כמה טימטום יש בשאלתך,האם רכבת על כלי כזה וסבלת או סתם מצרות עין או אתה שייך לח'ב מתחרה .אני לא מאמין כמה אפשר "לשנוא".

  3. קניתי את הבורגמן הפילון המטמטם הזה. לצערי הוא נגנב- פיצחו את הכידון והסטרטר. לאחר שקיבלתי את הכסף מהביטוח-קניתי כזה חדש. ולפני שנתיים התלבטתי קשות לגביי ה650 סמ"ק. פשוט היה לי יקר מדיי. מאוד מרוצה מהבורגמן 400- כבד, מאסיבי, יושב טוב. מאוד מאוד חזק.

  4. מה שרואים מפה לא מרגישים משם, יקר אבל שווה כל שקל, סוס מנצח

  5. יש לי בורגמן 400 אם כל התוספות נטיפולים ממש זולים הבורגמן נוסע ממש טוב חזק מהיר יציב נוח אבל הצריכתדלק שלו קצת יקרה 23 ק"מ ל1 ליטר לרכב דו גלגלי קצת הרבה

  6. הלפ,.צריכה ייעוץ,אני סטודנטית,
    מתעניינת בבורגמן400 יד 2 .
    77.000 קילומטרז /2010.
    צריכה כיוון ,דעה/חוות דעת..
    תודה לעונים וחגים נעימים

  7. דניאלה זה קילומטראז׳ גבוהה מאוד מה שלדעתי מחייב בדיקה לפני רכישה במוסך אמין

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל