fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מוטוטאץ דקר
תמוז
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
אודי דגן 140 על 70
HJC
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

גאס גאס EC300 Racing – ספרדי כפול

גאס גאס EC300 Racing  –  ספרדי כפול

גדי חן

צילום: גיל פריאנטה

גאס גאס היא יצרנית אופנועים הספרדית המתמחה באופנועי שטח אך קנתה את פרסומה בעיקר בזכות אופנועי הטריאל אותם היא מייצרת. גאס גאס הינה תוצר לוואי של חברת  Bultaco אשר פשטה רגל כאשר שני סוכנים של החברה, נרקיס קאסאס וג'וזף פיברנט, החליטו לשתף פעולה והתחילו את דרכם אי שם בשנת 1985. בתחילה יצרו אופנועי טריאל ובשנת 1989 החלו בייצור אופנועי שטח. בשנת 2002 החלה החברה לייצר גם טרקטורונים. החברה חרטה על דגלה להתבלט בזכות טכנולוגיה הגבוהה אשר מיושמת החל מיומה הראשון בכל הכלים אשר מיוצרים תחתה
מאז ועד היום גאס גאס נחשבת ליצרנית נישה אקזוטית אך עם זאת מקפידים בגאס גאס לקחת חלק בכל ארועי השטח הנחשבים וביניהם באליפות האינדורו העולמית.

החל מהשנה אופנועי גאס גאס מיובאים באופן סדיר לארץ על ידי חברת מוטוטראק אשר הינה חברת בת של סמל"ת היבואנית הישראלית של מותגי הרכב האיטלקים פיאט, אלפא-רומאו, לנצ'יה ואבארט. אירוע ההשקה של גאס גאס בישראל נערך לפני כשבוע בהשתתפות אלוף העולם באינדורו ורוכב המפעל איבן סרבנטס. בנוסף הקים היבואן המקומי קבוצת מרוצים תומכת במספר רוכבים באליפות האינדורו הישראלית וביניהם בר נוב הצעיר.

השורה התחתונה
ה-EC300 של גאס גאס (להלן גאס) הוא כלי שמתאים לרוכבים בעלי נסיון בשטח ולא היינו ממליצים עליו ככלי ראשון בכניסה לעולם השטח. הגאס הוא מכונת שטח מעולה בכל אספקט. המנוע הדו-פעימתי חזק אך עדיין נשלט ממרום 300 הסמ"ק בזכות היגוי קליל וזריז. הבולמים מגהצים הכל, הבלמים יפניים עוצרים כאן ומיד ובנוסף לכל הוא גם יפה. מחירו של ה-EC300 בגרסת הרייסינג המאובזרת עומד על 77,500 ₪, זול במעט מהמתחרה הישיר מבית ק.ט.מ. מי שיבחר לשלם במזומן יאלץ להיפרד רק מ-65 אלף ₪ מה שהופך את החבילה של גאס גאס לאטרקטיבית במיוחד.

מראה עיצוב, מכלולים
הגאס חתיך עושה רושם קרבי כבר במבט ראשון מה שעושה חשק לבעוט בו בקיק. הוא מגיע עם גרפיקה נעימה, עבה, איכותית ולא צעקנית. גרסת ה-Racing שבמבחן מאובזרת יותר מאשר ה-EC300 הרגיל. האבזור בגרסת הרייסינג כולל צירים שליפה מהירה, כידון רנטל twin wall (בניגוד לרנטל Fat Bar בגרסה הרגילה), מגני גחון ורדיאטורים מאלומיניום ומגני ידים מקוריים של גאס גאס.
כמו כן מצוייד הגאס בלוח שעונים אשר אמור לתת חיווי רב אך תפעולו לא ברור ,ובנוסף עקב הגשר המותקן על כידון הרנטל twin wall  נוצרת גישה מוגבלת ללוח השעונים. אהבתי את בית המתגים אשר מותקן על הכידון  ואחראי לשלל פונקציות שבד"כ מושגות אצל המתחרים על ידי  שני בתי מתגים.
מושב הגאס אינו רופס וקשיח במידה הנכונה לאיכלוס לאורך זמן, זווית המושב מאפשרת גלישה קדימה ואחורה תוך כדי הטיית משקל הגוף וחביקת מיכל הדלק אשר אינו מורגש.

מערכת הבלמים של הגאס היא מתוצרת NISSIN היפנית האכותית והאהובה עלי אישית, אשר מעניקה בלימה מדוייקת ומיידית.
הגאס שנבחן הגיע עם בולם קדמי של מרזוקי 48 מ"מ עם מהלך של 315 מ"מ ואילו הבולם האחורי מבית אוהלינס עם מהלך של 310 מ"מ, הצד הנ"ל מתפקד בשיתוף פעולה הרמוני כל עוד דואגים לכיוונים מתאימים.
רגלית הצד בגאס דורשת תשומת לב מיוחדת עקב נטיות אובדנית. הגאס מגיע מצויד במערכת פליטה איכותית מבית FMF ובעלת צליל בשרני אהוב של 2 פעימות. חיסרון בולט באופנוע המבחן הוא המחסור במתנע חשמלי אך ניתן לטפל בנקודה זו בתוספת מחיר.

מנוע, ביצועים
בגאס שנפל לידי היה נטול מתנע חשמלי ולמרות זאת חסרונו לא היה מורגש פרט להרגל המגונה שלי לתניע אופנוע באמצעות האצבע. לא נורא, בעיטה לא הגונה והכל מתעורר לחיים גם אחרי שהגאס שטעם את טעמה של אמא אדמה.
הגאס מגיע עם זוג מפות הצתה :אחת רגועה והשני אגרסיבית. וכן, יש הבדל ביניהן והוא מורגש. הגאס זכה לכל הסיבוב הקבוע שאני עושה לכל אופנועי המבחן הכולל תנאי שטח משתנים והתנהג למופת.
כל עוד נוכחותו כובדה הוא סיפק הנאה ובכמויות. למנוע הגאס יש כוח ובשפע, הוא חזק אך לא פראי ומאיים, עקומת המומנט מתחילה אי שם בתחתית הסל"ד ומטפסת בעדינות עד לפתיחת שסתום הכוח.

דשדוש בין הסלעים הבליט מאוד את מומנט הגאס עד כי היתה הרגשה של רכיבה על אופנוע טריאל בחלקים מסויימים של המסלול. הן בתוואי של ספיישל ומחוצה לו ששת ההילוכים בהם מצויד גאס מספיקים מאוד. למטרות טיולים ארוכי טווח ובעלי מהירות גבוהה כמו ראליים מומלץ להתקין משכך היגוי ולהחליף יחסי העברה.

התנהגות, בולמים
עליה על מושב האופנוע ,הכל נראה ומרגיש במקום, התפעול של מנופי הבלם והקלאץ רכים ונוחים. מכניס לראשון וקדימה לסבב ההקפות הקבוע שלי. זווית הצידוד של הגאס מוגבלת במעט אך לא בצורה גסה ומאפשר חופש פעולה. הבולמים כאמור הינם של מרזוקי ואוהלינס ומתפקדים מעולה, סופגים את המהמורות והסלעים אשר ננגחו. הבלמים של NISSIN ידעו לבצע בלימה נאה ומרשימה ללא איבוד אחיזה כתוצאה מנעילה.
מנוע הגאס שופע המומנט יודע להוריד את עצמתו ונחת זורעו בצורה נאה אל הקרקע. עדות לכך הינה העליות זרעות הסלעים והדרדרת שבה הגאס שמר על קו ולא בחר לפרפר את עצמו, גם אם מצאתי את עצמי רוכב בהילוך גבוהה יותר.
ההפתעה הכי גדולה שזכיתי לה היה ההיגוי. הוווו ההיגוי. כל כך רך ,כל כך מדויק וכל זה ללא מאמץ. ביצוע סלאלום בין עצי האורן במהירות איטית והכניסה לעיקולים במסלול הספיישל הפכו להיות זריזים יותר ומדויקים הודות להיגוי המדויק של הגאס.

מחיר, אחזקה, אחריות
מחירו של ה-EC300 בגרסת הרייסינג עומד על 77,500 ₪ או על 65 אלף ₪ במזומן. עולם האינדורו אמנם נשלט ברובו על ידי אופנועים ארבע-פעימתיים אך בהיצע הדו-פעימתיים הלא רחב מצליח הגאס גאס להתבלט באיכויותיו כאשר המחיר הופך אותו לאלטרנטיבה מעניינת גם לדגמים ארבע-פעימתיים. מי שמוכן לשאוף עשן סגול יגלה שעלויות האחזקה של אופנועים דו-פעימתיים נמוכות יותר ומהוות יתרון לא מבוטל. היבואן מעניק אחריות מלאה לשנה והמנוע נדרש לטיפול כל 20 שעות מנוע. 

תעודת זהות

גאס גאס EC300 Racing
מחיר
: 77,500 ש"ח
אחריות: שנה
שנת דגם: 2011
דרגת רשיון: A1

נתונים טכניים

מנוע: סינגל, 299 סמ"ק, דו-פעימתי, קירור מים
מהלךXקדח: 72.5X72.5 מ"מ
הזנת דלק: קרבורטור קייהין 38 מ"מ
מתלים:
קדמי – מזלג הפוך מרזוקי 43 מ"מ, מהלך 315 מ"מ, כיוונון מלא
אחורי – מונושוק, בולם אוהלינס 888 מתכוונן
בלמים:
קדמי: דיסק פרפרי 260 מ"מ, שתי בוכנות לקליפר
אחורי: דיסק פרפרי 220 מ"מ, בוכנה אחת לקליפר
צמיגים:
קדמי – 90/90-21
אחורי: 140/80-18
בסיס גלגלים: 1,475 מ"מ
גובה מושב: 940 מ"מ
מיכל דלק: 9.5 ליטר
משקל: 102 ק"ג (יבש) 

11 תגובות ל גאס גאס EC300 Racing – ספרדי כפול

  1. איזה אופנוע יפה (תואם הפועל), סחתיין על הנחת המזומן

  2. שווה לתת צ'אנס, אני השתכנתי שיש להם מקום פה.

  3. גדי,כל הכבוד על הכתבה ,היא ממוקדת וחסרת פלצנות של נתונים יבשים.
    נהנה לקרוא את הכבת כי היא מדברת גם אלי למרות שאני לא מתחרה עמותה או ראליים.

    כל הכבוד

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל