fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
סטפן
HJC
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה

סוזוקי GSX-S750 במבחן דרכים

סוזוקי GSX-S750 במבחן דרכים

כתב: נמרוד בוקר | בוחנים: נמרוד בוקר, אריק רוזנבלום, רביב כהן

 

שורה תחתונה: אופנוע ידידותי וקל לתפעול, המבוסס על מנוע חסין תקלות משושלת יוחסין ארוכה ושילדה שהוכיחה את עצמה על המסלול, עם מערכות שנועדו לסייע לרוכב. בתמחור מעולה לסגמנט, הכולל את ה-MT-09 וה-Z900.

 

בהרחבה
ה-GSX-S750, מחליף את ה-GSR750 הוותיק ולמעט שינוי שם הדגם מציג עוד כמה שינויים, בדמות עיצוב מחדש, עדכון מכלולים והוספת מערכות אלקטרוניות.

בדיוק כמו אחיו גדול הנפח, המצויד במנוע ה-R1000 K5 ממודל 2005, כך גם ה-GSX-S750, המצויד במנוע R750 מבציר 2005, שהוא בהשוואה למנועי משפחת ה-R כיום, בעל קדח בוכנה צר יותר, ומהלך ארוך יותר. נתון שמשפיע על יחס מומנט-הספק באופן כזה שככל שהקדח רחב יותר ומהלך הבוכנה קצר יותר, כך נקבל מנוע תאב סל"ד שמאופיין בטיפוס מהיר מאוד בקשת הסל"ד, בעל הספק גבוה ומומנט נמוך יחסית, וכך גם להיפך – מנוע בעל מהלך בוכנה ארוך מהקדח יגיע לסל"ד נמוך יותר, יעלה בו בצורה מתונה יותר ויפיק יותר מומנט ו"גמישות" על חשבון הספק סופי נמוך יותר.

עוד מצויד ה-GSX-S750 במערכת בלימה חדשה, בעלת זוג קליפרים רדיאליים מבית NISSIN ומערכת ABS , לעומת הדגם היוצא שהיה מצויד במערכת בלימה בעלת שני קליפרים צפים צנועים. כן צויד הג'יקסס בדיסקים בגימור גלי, למראה קרבי יותר.
השלדה לקוחה כמו אצל האח גדול הנפח, מה-R750 של 2005, כשהזרוע האחורית ארוכה בחמישה מילימטרים לצורך הגברת יציבות האופנוע בקו ישר, והבולמים, ובכן, מאוד סטנדרטים ללא שום אפשרות כיוונון, למעט עומס הקפיץ מאחור.
לשנת 2017 מקבל ה-GSX-S750 יותר סוסים לאורווה, כ-115 כ"ס, לעומת 105 כ"ס בגרסה היוצאת, המשקל עלה קצת ועם משקל של 213 ק"ג, איכשהו ה-750 כבד יותר בכמעט 5 ק"ג מאחיו גדול הנפח, שמשקלו עומד על 209 ק"ג.

לוח השעונים לקוח בשלמותו מהאח הגדול והוא ברור וקריא


השם שונה מ-GSR ל-GSX-S, לא בטוחים מה יותר טוב, ה-GSR נעים יותר לביטוי וכבר הושרש לשפה המקומית, ואת ה-GSX-S קשה לבטא אך הוא הקרוב יותר למקור האלמותי – GSX-R, בראשי התיבות הצירוף GS מייצג Grand Sport, ה-X מנוע 4 צילינדרים עם 4 שסתומים לצילינדר וה-R כמובן, Racing. בשפת היום יום נקרא גם ג'יקסר. ה-GSX-S ייקרא מעטה ג'יקסס לשם נוחות הקריאה, ואם תסלחו לי, גם הכתיבה.

בגזרת האלקטרוניקה נוספה השנה בקרת אחיזה חדשה, בעלת שלושה מצבים. כפתור ברירת מצבי הבקרה ממוקם על הידית השמאלית עם גישה נוחה ואינטואיטיבית לברירת מצב הבקרה. במצב 1, היותר ספורטיבי, בקרת האחיזה תיכנס לפעולה מאוחר יחסית, ומיועדת לשימוש בימי מסלול או ברכיבת כסאח בכבישים בעלי אחיזה טובה. מצב 2 מותאם יותר לרכיבה בכביש הציבורי, עם איכות אחיזה משתנה בהתאם לאיכות האספלט ותדירות המפגעים על הכביש, ומצב 3 מותאם יותר למזג אוויר ירוד עם אחיזת כביש נמוכה. סוזוקי מתגאה שבקרת האחיזה היא תוצר פיתוח של בקרות אופנועי המרוץ שלה, ומקושרת ישירות למנוע, כך שהתוצאה הסופית היא מעין שילוב בין קרת אחיזה למפת הצתה משתנה בהתאם למצב הנבחר.

 

אז איך הוא מרגיש?
אז זהו, שתלוי את מי אתה שואל, ומה באמת אתה מצפה מאופנוע נייקד בנפח בינוני שמתומחר בסביבות ה-70,000 ₪.

תנוחת הרכיבה – מעט רכונה לפנים, אם כי לא בזווית קדימה כמו אצל האח גדול הנפח, ופחות זקופה כמקובל באופנועי הנייקד. לא מושלם. גובה המושב מתנשא ל-820 מ"מ, מעט גבוה מהדגם היוצא. הכידון רחב מספיק לתפעול קליל של האופנוע, "נופל לידיים" היא הדרך הנכונה לתאר את מיקום הכידון. הרגליות בעלות אופציות הכוונון ממוקמות נמוך יחסית, כדי לאפשר רכיבה עירונית קלה ונוחה, ואם זאת לא פוגעות במרווח ההטיה בכבישים מפותלים. למתקדמים קיימת אופציה להרים מעט את הרגליות, אבל במבחן באחד הימים היותר חמים בקיץ הזה, לא חשתי צורך עז לעשות זאת, בגלל החום וגם כי הרגישו נכון גם במצבן הנמוך.

בכללי, האופנוע הרגיש לי ממש "קטן" וצפוף, וההרגשה הכללית היא שאתה ממש יושב על הפרונט של הג'יקסס.

לוח השעונים לקוח בשלמותו מהאח הגדול והוא ברור וקריא, אם כי תחת שמש ישירה צריך להביט לפרק זמן ארוך מהרצוי כדי להבין את הנתונים.
ברכיבה בעיר, הג'יקסס מתנהג כמו בבית. תודות ליחס העברה קצר, (תוספת של שן אחת לגלגל השיניים האחורי לעומת הדגם היוצא, ליחס העברה קצר יותר) האופנוע מזנק ממצב עמידה בקלילות ובאמצעות מנוע מגזע Rי, המכויל קצת אחרת, נישא על גל המומנט (כ-8.5 קג"מ שמתחיל איפשהו בסביבות ה-3,500 ושיאו ב-9,000 סל"ד) במעלה הסל"ד, בצורה ליניארית עד למנתק ההצתה שנמצא בסביבות ה-11,500 סל"ד.

המהירות בה אתה עף מצומת לצומת היא מסחררת ודורשת ריכוז, בעיקר משום שהאופנוע הזה, על שלל 114 סוסיו, לא מתאפיין בבעיטה באחוריים או משיכה כזו היסטרית המאיימת לתלוש לך את הידיים מחיבוריהן. לא. ולכן כדאי לשים לב למד המהירות, כי בכל זאת, מדובר באופנוע די מהיר, שלא תטעו.
העברת ההילוכים, אם ניתפס רגע לקלישאות, היא כמו חיתוך חמאה בעזרת סכין חמה. העברה קלילה, ללא מאמץ והעלאת ההילוכים שמתבצעת ללא תיווך המצמד, מתבצעת בלי נקישות ומחאות, וכל הילוך משתלב במקום ממש בלי מאמץ. קצת צבט לי בלב לראות כמה רחוקה תיבת ההילוכים של ה-SV1000 הפרטי שלי מתיבת ההילוכים הפנטסטית הזו.

בכל פנייה הביטחון בכלי עולה ואיתו המהירות. תכשיט של ממש.

 מערכת הבלימה הרדיאלית מבית NISSIN, שכאמור, מגיעה בדגם החדש כשהיא מצוידת בארבע בוכנות לקאליפר, פועלת היטב, הן בנשיכה הראשונית והן בהמשך, עד עצירה מלאה. שילוב של בלם אחורי וקדמי עם הורדת הילוך מתקבל היטב אצל הג'יקסס, ולרגע לא חווינו נעילה או החלקה של האחורי תחת בלימה חריפה. במשך כל רכיבת המבחן לא נכנסה מערכת ה- ABS לפעולה, פרט שמעיד על איכות די גבוהה של המערכת, או שהחמסין המיס את מוחי וכלל לא שמתי לב שהיא כבויה…

 

מחוץ לעיר האופנוע מתגלה במערומיו, תרתי משמע.
מעל ל-160 קמ"ש (לפי מקורות זרים) הרוח עושה שמות בצוואר, ואחרי זמן מה במהירות גבוהה הצוואר מתחיל ממש לכאוב וביחס ישיר הריכוז גם יורד. הבולמים חסרי הכוונון, מכוילים על הצד הקשה, ומקטעי כביש משופעי מהמורות, יקפיצו את האופנוע באוויר, עד כדי אבדן מגע של הישבן עם המושב, שאגב, די נוח. ניתן היה לרכך קצת את הקופצניות של הג'יקסס בהורדה של לחצי האוויר לכיוון ה-32-34 PSI.

בכל מקרה, כל זה לא משפיע כהוא זה על האופנוע בפיתולי הכביש בין הסטאף לבר בהר, שם האופנוע מתגלה במיטבו, נוסך ביטחון, קל מאוד להטיה מצד לצד על סף הפיתוי ממש. צמיג אחורי של 180 מ"מ מאפשר רכיבה מהירה, בדרך מפותלת, ופקודות ההטייה הן על סף האינטואטיביות. רוצה לומר, הג'יקסס נשכב על הצד במהירות וביעילות והטיית האופנוע בטוחה ומהנה, בלי שום בעיה. על הצד, למרות המתלים הפושרים, האופנוע מתנהג היטב, ולא נזקקתי אפילו פעם אחת לתקן את הטעויות באמצע הנגינה. לאן שאתה מסתכל לשם האופנוע לוקח אותך בצורה חלקה ורציפה, בלי דרמות. למען האמת, קטע הכביש המפותל בין תחנת השאיבה לבר בהר אפילו כופה עליך רכיבה חוליגנית משהו על ג'יקסס, ובאיזשהו שלב כבר לא יכולתי להתאפק ונתתי דרור לקוף לשחרר את ההגבלות והעכבות ביד הימנית וה-"לא נעים מהחברים לרכיבה", נעלם. חיוך ופרץ אדרנלין כל הדרך למעלה, כשבכל פנייה הביטחון בכלי עולה ואיתו המהירות. תכשיט של ממש. מצד שני, במהירות הנושקת לאיזור החיוג ירושלים, התקבלו מירכתי הג'יקסס איתותים על תחילת תנועות מעגליות משהו, מה שגורם לך להרפות קצת מהמצערת, לנשום, להירגע ולהיזכר שמדובר בכלי מבחן ללא ביטוח מקיף – חבל.

 

סיכום
הג'יקסס ידידותי וקל מאוד לתפעול, בזכות מנוע נעים וגמיש, מערכות עזר אלקטרוניות ותנוחת רכיבה נוחה ובטוחה. הוא לא מיועד להחליף את ה-R750 הנוכחי אך בקלות יכול להוות תחליף מצויין לאופנוע ספורט לרוכב הממוצע – או שלב אחד לפני המעבר לאופנוע עתיר מדבקות R ומעטה פלסטיק. הג'יקסס מעוצב על הצד היותר קיצוני ומרשים, עם נגיעות של שמרנות יפנית ובהחלט מרגיש מודרני. לטעמי הג'יקסס ידידותי יותר מהמתחרה שלו לסגמנט, ה-MT-09, שמתומחר מעט גבוה יותר מהג'יקסס, אך לא ניתן לומר בקביעה ברורה שהג'יקסס טוב או נכון יותר ממנו, מכיוון שעוד לא רכבנו על הגרסה החדשה שלו ואין זה מבחן השוואתי, כן נמליץ לבחון גם את הג'יקסס בחיפוש אחר נייקד בינוני מתחת ל-70,000 ש"ח.

תעודת זהות

Suzuki GSX-S750

 

מחיר: 70,000 ₪ "על הכביש"

 

דרגת רישיון: A

 

אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ

 

נתונים טכניים

 

מנוע: 4 פעימות, 4 צילינדרים, 2 גלי זיזים עליונים

 

נפח: 749 סמ"ק

 

הספק: 114.5 כ"ס ב-10,500 סל"ד

 

מומנט: 8.5 קג"מ ב-9,000 סל"ד

 

גיר: 6 הילוכים

 

צמיגים: ברידג'סטון S21 בטלאקס היפרספורט, קדמי: 120/70-17 אחורי: 180/55-17 (סוזוקי מתגאה שהצמיג הזה פותח במיוחד לג'יקסס)

 

בולמים: מקדימה מזלג הפוך 43 מ"מ, אפשרות לכיוון עומס קפיץ, מהלך מתלה של 120 מ"מ. מאחור בולם יחיד, 7 מצבי ברירה לכיוון עומס קפיץ, מהלך מתלה של 138 מ"מ.

 

משקל רטוב: 213 ק"ג

 

בסיס גלגלים: 1455 מ"מ

 

גובה מושב: 820 מ"מ

 

נפח מיכל דלק: 16 ליטר

 

טבלת טיפולים:
1,000 ק"מ  – 585 ש"ח
12,000 ק"מ – 1,288 ש"ח
24,000 ק"מ – 1,653 ש"ח
36,000 ק"מ – 1,540 ש"ח
48,000 ק"מ – 1,653 ש"ח
 * המחירים אינם כוללים מע"מ.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל