fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
תמוז
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
סטפן
HJC

רכיבה ראשונה | אינדיאן סקאוט וסקאוט-סיקסטי

רכיבה ראשונה | אינדיאן סקאוט וסקאוט-סיקסטי

אריק רוזנבלום

צילום: רונן טופלברג

 

ד.ל.ב מוטוספורט השיקה את אופנועי אינדיאן בישראל ואנחנו זכינו לטעום משני הדגמים הראשונים, הסקאוט והסקאוט סיקסטי.
 

אינדיאן סקאוט סיקסטי הוא אופנוע הכניסה למותג, אשר מציע מחיר אטרקטיבי עבור הרוכב שמעוניין בחוויית הרכיבה על אינדיאן. אופנוע זה מצויד במנוע וי-טווין, מקורר נוזל, בנפח 1,000 סמ"ק המפיק 78 כ"ס ו- 9.0 קג"מ ב-5,800 סל"ד, המנוע משודך לתיבת 5 הילוכים. מלפנים נמצא מזלג בזווית של 29 מעלות עם מהלך של 120 מ"מ ומאחור, צמד בולמים עם מהלך של 76 מ"מ. על הבלימה אחראים דיסק קדמי בקוטר 298 מ"מ וקאליפר עם שתי בוכנות; מאחור דיסק בקוטר זהה וקאליפר עם בוכנה אחת. הצמיגים במידות 130/90-16 מלפנים ו- 150/80-16 מאחור, בסיס הגלגלים 1,562 מ"מ מתוך 2,311 מ"מ אורך כולל. גובה המושב 643 מ"מ, מיכל הדלק בנפח 12.5 ליטר והמשקל הרטוב עומד על 252 ק"ג. הסקאוט סיקסטי מגיע בצבע שחור או אדום, ומחירו 86,200 ש"ח על הכביש.

הסקאוט סיקסטי מרגיש נמוך וקטן, מימדיו לא יותר גדולים משל הרבל 500 של הונדה, מרגיש קליל למרות רבע הטון האימתניים וכל רוכב יגיע בבטחה לקרקע וירגיש ביטחון עליו. הסוויץ בצד שמאל מתחת למיכל, המתגים על הכידון עשוים פלסטיק ומשדרים מודרניות אם כי מרגישים מעט זולים. צליל המנוע בס עמוק ונשמע נפלא, כמעט ממכר, אגזוז תחליפי יעשה את העבודה, לאורך הרכיבה הצליל עמום ונעים ולא מעיק. תנוחת הכיבה מרגישה טבעית והרגלים שלוחות קדימה במידה נכונה.

האופנוע מאיץ בצורה ליניארית ומרשימה ביחס למשקלו והספקו "הצנוע" של 78 כ"ס ממנוע ליטר, הסוד של המנוע הזה טמון בקלות התפעול והגמישות שהוא מציע. בזכות מרכז הכובד הנמוך האופנוע פונה בקלות, ההיגוי קל ובפניה האופנוע נכנס עמוק מבלי לגעת מוקדם מדי ברגליות, עוד דבר שחשוב לציין הם הבולמים שעושים עבודה טובה בשיכוח מפגעי הכביש ולא מתנדנדים בהטיה חריפה או בעומס. כבר אמרנו שמימדיו מזכירים את הרבל 500 של הונדה? אז זאת נקודת האור הכי גדולה של הסקאוט סיקסטי – הוא קל ונעים בדיוק כמו אופנוע בנפח ובמשקל נמוך יותר.

המושב ותנוחת הרכיבה נוחים, המראות רחבות ורואים בהן טוב, קשה לרכוב לאורך זמן במהירות גבוהה ללא מיגון רוח אך באינדיאן בזכות תנוחת הרכיבה זה לא כל כך נורא. מכיוון שהאופנוע עוד בהרצה וכל מכלוליו חדשים הבלמים לא היו בשיאם אך עשו עבודה סבירה ביותר, לאחר שיצבור מספר קילומטרים המצב יהיה הרבה יותר טוב.

האינדיאן סקאוט לוקח את רוכבו שלב אחד גבוה יותר מבחינת אפשרויות הגימור, סכמות הצביעה וכמובן הביצועים בזכות המנוע החזק יותר. בלבו מנוע וי-טווין בנפח 1,133 סמ"ק, מקורר נוזל, שמפיק 95 כ"ס ו- 9.9 קג"מ ב-5,900 סל"ד עם תיבת שישה הילוכים. מלפנים מזלג בזווית 29 מעלות עם מהלך של 120 מ"מ, מאחור צמד בולמים עם מהלך של 76 מ"מ. על הבלימה דיסק בקוטר 298 מ"מ עם קאליפר בעל שתי בוכנות מלפנים, מאחור דיסק בקוטר זהה וקאליפר עם בוכנה אחת.

מידות הצמיגים 130/90-16 מלפנים ו- 150/80-16 מאחור. בסיס הגלגלים של 1,562 מ"מ, גם כאן האורך הכללי 2,311 מ"מ, גובה המושב 635 מ"מ, מיכל הדלק בנפח 12.5 ליטר והמשקל עומד על 254 ק"ג רטוב. הסקאוט מגיע במגוון של צביעות. מחירו החל מ- 100,200 ש"ח. כל מה שציינו על הסיקסטי תקף גם כאן בשינויים קטנים – הסקאוט מרגיש חזק יותר, משמעותית, מעט יותר אגרסיבי ו"עצבני" ממנוע הסיקסטי. ההיגוי מעט יותר מעורפל וכבד והבלמים דורשים יותר כוח, אך נזכיר שוב שלאחר שיצבור מעט קילומטרים יעבוד יותר טוב.

 

 

לסיכום: האינדיאן מגיע לשוק בו נמכרים בשנה כ- 150 הארלים ועוד עשרות קסטומים יפנים, מחירו ההתחלתי סביר ואנו צופים הצלחה גדולה יותר לדגמים היקרים ולדגמי הצ'יף בעיקר. הרכיבה על הסקאוט הותירה אותנו עם רושם חיובי ואף הופתענו מקלילותו, לאופנוע יש סטייל, הרבה סטייל, ואישית אהבנו את הלוק הכוחני חסר צלעות הקירור. בקרוב נבחן את דגמי אינדיאן יותר לעומק. ובהזדמנות זו נאמר מזל טוב לזיו אופנהיים על מינויו למנהל מותג אינדיאן ונאחל לו הצלחה רבה.

 

23 תגובות ל רכיבה ראשונה | אינדיאן סקאוט וסקאוט-סיקסטי

  1. תמונה 5 – עובד נמל זוכה לטעימת מבחן על הרציף …

  2. אופנועים יפים, וכמו במאה שנה האחרונות המותגים מזנבים זבה בזה (בעיקר הנוכחי), היו לי ציפיות למחיר אטרקטיבי יותר, בלעדיו אין לאינדיאן סיכוי. חבל..

  3. נראה אופנוע מפלצתי…מעניין איך הוא נשמע במציאות…וכמובן למלך הבלתי מעורער – אריק התותח אוהבים!

  4. כמי שמכיר את קבוצת לובינסקי ,יעשו עבודה נכונה וטובה. זה טוב שיש אינדיאן בארץ ונראה אחלה אופנועים ,אבל מצד שנ its look to soft to clean to me אין סיכוי שהייתי מחליף את הריגוש של רכיבה על הארלי שלי זה כמו שתחןיף קאדיחק 1972 עם מיליון מומנט וכח גדול ורך בקדילאק 2017 הרבה פלסטיק הרבה דיוק אבל 0 הנאה .יש דברים שלא כתובים בספר זה עובדה אף דבר לא יכול לתת לי את הריגוש של הרעידות העוצמה והאהבה כמו הארלי כבובן חוץ מאשתי

  5. הסוזוקי הישן שלי הרבה יותר מרגש
    אבל מה לעשות העולם שייך לפוזה לכסף ומקושרות …
    הרי הדבר הזה שווה רק מבטים בבית קפה,ש…עשיתי את זה 🙂

  6. הפכת את היוצרות!!! קדילאק הינה חטיבת היוקרה של gm ומעולם לא נחשבו בעבר כמכוניות שרירים .הקדילאק של פעם היו רופסות, חלשות ועלובות,(חלשות למרות מנועי הענק שהיו אז ריקים מכוחות סוס) אם כי קלאסיות למי שאהב את הזאנר. הקדילאק של היום, נהפכו לעומת זאת למכוניות שרירים אמיתיות עם ה cts-v וגם הדגמים הרגילים אינם קוטלי קנים ואפילו מצליחים לגרום להנאה מנהיגה, בטח לעומת הדגמים של פעם ,כך שהאנלוגיה שלך קצת אומללה .

  7. במקרה הרע האינדיאן כאן כדי לפזר מסך עשן כאילו יש כאן תחרות, הצגה לממונה על ההגבלים העסקיים שסוף סוף התחיל לחקור מה קורה בשוק האופנועים הישראלי, אז עושים לו הצגה, וכתבות תדמית בכל העיתונים(בונים תדמית על תחרות, כשהרוכבים יודעים שהיא לא קיימת). במקרה הרע השני, סתם סכסוך בחבורות הארלי, מישהו לא הסתדר לו עם אלבר אז עשה לעצמו יבוא אישי של אינדיאן, המישהו הזה הוא מהקרטל אז "הייבוא האישי" עולה לו בזול. יבואנים משלמים חצי מס יבוא מאדם פרטי, וכאן יבואן עשה לעצמו יבוא אישי, לכן התמחור הגבוה, אף אחד לא התכוון שתקנו אותם(רבותי, זאת הזמנה אישית). אם אתם מצפים שאני הספר לכם על החלק הטוב, ובכן, אין חלק טוב. עד שלא יפרקו את הקרטל מכוחו ענף האופנועים ימשיך להיות רחוק מניצול הפוטנציאל(בעולם 20% בישראל 4%).

  8. אופנוע בדיוק כמו ההארלי לא ריאתי ליום יום צעצוע נוצץ לעורכי דין טחונים בני 200.

    לא מבין למה אופנוע צריך לשקול רבע טון

  9. האופנוע הזה לא בנוי לתחרויות דראג ולא לשייף רגליות, זה אופנוע שקונים לנפש, להרגשה ומכל סיבה שבא לך לשבת על אופנוע עם מסורת של יותר ממאה שנים.
    למה רבע טון – למה לא?
    מי שרוצה יפני שרירי או איטלקי ערום שלא יקנה אינדיאן.
    לדעתי דגם חשוב מאוד בארץ ולו רק בכדי להגדיל את ההיצע והמבחר שגדל מאוד בארץ ובא לידי ביטוי בכמויות האופנועים שעולים על הכביש.
    אני בכלל רוכב שטח ואם הייתי קונה משהו לכביש אז רק VMAX (שמיוצר רק עד השנה… עצוב)

  10. 1.תחרות לא הייתה ולא תהיה כל עוד לא מפרקים את הקרטל מכוח. זה לא הולך לקרות בקרוב, אולי אף פעם לא. 2. היצע הדגמים אומנם גדל, גם מכירות האופנועים בנפח קטן עלו(על חשבון הקטנועים), אך נפח השוק נשאר קבוע. זה מה שנוח לקרטל, כי ההפסד של חברות הביטוח על ביטוח החובה לאופנועים, גדול מרווח היבואנים על מכירת האופנועים. זה מבנה קרטלי שיחודי לישראל. בעולם במדינות עם מזג אוויר כמו אצלנו 20% מכלי הרכב הם אופנועים, בישראל רק 4%. הגידול היחידי שהקרטל מאפשר הוא הגידול הטבעי, ולא פרומיל אחד יותר. רבים מאלו שמתעסקים עם ענף האופנועים בישראל מרוויחים מהקומבינות, ולא מהאופנועים עצמם(דוגמאות לקומבינה: זכייה במכרזים תפורים או קיום מרוצים לא חוקיים שגורפים מהם מיליונים). זאת המהות!!! סליחה אם אני מקלקל לך את השנטי.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל