fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70
סטפן

מותק הוורסיס התכווץ! וורסיס 300-X במבחן דרכים

מותק הוורסיס התכווץ! וורסיס 300-X במבחן דרכים

כתב: אביעד רייס    בחנו: אביעד רייס, עודד גביש, אריק רוזנבלום ומיקי כהן
צילום: יואב זוהר, אריק רוזנבלום, אדם בלנגה

 

שורה תחתונה: כרטיס כניסה זול ואיכותי לסגמנט האדוונצ'ר. מציע יכולת כביש טובה בשילוב עם יכולת שטח מפתיעה ביותר. ירוק עולה.


בייבי אדוונצ'ר
 
בניגוד למה שישראלים רבים אולי חושבים, יוקר המחייה שאנחנו כל כך אוהבים להתלונן עליו, הוא לא נחלתנו בלבד. בכל העולם מנסים להוזיל עלויות ולחסוך היכן שניתן. הכי גדול הוא כבר לא הכי טוב, ויש מחשבה על מה צריך באמת. מתוך פילוסופיה זו נולדה בשנת 2016 קטגורייה חדשה, מיני או "בייבי" אדוונצ'ר שמה. 

נכון להיום, ועד שיצרנים נוספים יתעשתו ויבינו שגם הם צריכים לקחת חלק בחגיגה, מרכיבים ארבעה דגמים מארבע חברות שונות את קטגוריית הבייבי אדוונצ'ר: הונדה עם ה-CRF250RALLY, ב.מ.וו עם ה- GS310, סוזוקי עם הויסטרום 250 ואקזמפלר המבחן שלפניכם, ה- וורסיס 300-X של קאוואסאקי. האדום והירוק כבר נעים על הכבישים בארץ ובעולם, ועושים לא מעט רעש. 

אפילו שיש כאן רק 4 דגמים, ניתן לחלק את את הקבוצה לשני מחנות: הב.מ.וו והסוזוקי להם חישוקים יצוקים ומרווח גחון נמוך, והם נוטים יותר לכיוון הכביש, ומהצד השני- ההונדה (אותו בחנו בתחילת השנה) והקאוואסקי שחמושים בחישוקי שפיצים, ונוטים יותר על עבר השילוב שבין השטח לכביש (בעיקר ההונדה שמאמץ חזות של אופנוע "ראלי").

כשמריצים חיפוש בגוגל, לפחות שני דגמים מקטגוריית הבייבי מופיעים עם ציון מערכת ה- ABS ליד שמם, וזה לא במקרה: האופנועים האלה מיועדים לייצר Image של כלי תחבורה יומיומי יעיל, זול, ירוק (יחסית לרכב) וחסכוני, ועם זאת איכותי ובטוח – נתונים שיקסמו לקהלי היעד של אופנועים אלו, ובהם נהגי רכבים פרטיים ששוקלים מעבר לדו"ג, רוכבים שמחפשים כרטיס כניסה לעולם האדוונצ'ר וכאלו שרוכבים על כלי גדול ומחפשים דרך להקל בהוצאות. 


וורסיס 300-X

עם הצטרפותו של הדגם החדש, מתרחבת משפחת ה- 300 סמ"ק של קאוואסאקי ל- 3 אחים העושים שימוש באותו מנוע: הנייקד Z300, הספורטיבי נינג'ה 300 והמיני אדוונצ'ר וורסיס. 

לשווק כמה דגמי אופנועים שונים העושים שימוש באותו המנוע, זה לא דבר חדש – הונדה נחלה הצלחה אדירה בזכות שיטה זו עם משפחת ה- 500 שלה. המתחרים של הוורסיס X, עובדים גם הם על אותו קונספט – הב.מ.וו חולק מנוע עם אחיו ה- R, ההונדה ראלי עושה שימוש במנוע ה-CBR250 , וגם הויסטרום הקטן, שחולק מנוע עם הג'יקסר 250 החדש. 
 
נתונים והגיגים 
מנוע הטווין המקבילי מקורר הנוזל שבוורסיס 300-X, זכור לנו לטובה מה- Z הקטן. מדובר במנוע שפשוט אוהב לחיות ולצהול – הוא נהנה שמושכים את ההילוכים כמה שיותר ופורח בעיקר באזור שבין ה- 7,000 ל- 10,000 סל"ד, אבל ימשוך כמו שצריך גם למטה ולמעלה, עד האזור האדום שב- 12,000 סל"ד. 

יחסית למנוע 300 סמ"ק, הביצועים בכביש מפתיעים – יש כוח זמין בכל הילוך כאשר אתם רוצים לצאת לעקיפה, והמהירות המרבית מתייצבת איפשהו באזור ה- 170 קמ"ש – למרות שמעל 140 כבר מתחילות וויברציות קלות בכידון שהופכות את התחושה לנעימה מעט פחות. מהירות השיוט הראויה לאופנוע זה, תהיה לדעתנו באזור ה- 130-135 קמ"ש. 

מבחינת הספק, הוורסיס 300 הוא האופנוע החזק בקטגוריה עם הספק של 40 כוחות סוס אליהם הוא מגיע ב- 11,500 סל"ד. 
הוורסיס עושה שימוש במערכת הזרקת דלק אלקטרונית והוא בעל גיר 6 הילוכים.

השלדה היא שלדת פלדה צינורות בתצורת יהלום. מקדימה מזלג טלסקופי מתוצרת SHOWA עם מהלך של 130 מ"מ, ומאחורה בולם יחיד עם מהלך של 147 מ"מ ובעל אפשרות לכיוון עומס קפיץ. 

מקדימה וגם מאחורה דיסק אחד בלבד המופקד על הבלימה ומערכת ABS שעובדת טוב, מצריכה מעיכה חזקה של הברקס ומשתלבת בדיוק בזמן. החיסרון היחיד הוא, שלא ניתן לנתקה ברכיבת השטח. מנופי המצמד והבלם ארוכים מאד, ומרגישים די זולים. 

מידות הגלגלים הן 19 מקדימה ו-17 מאחורה, אורך כללי 2,169 מ"מ, רוחב 861 מ"מ, גובה 1,389 מ"מ, מרווח גחון 180 מ"מ, גובה מושב 816 מ"מ, משקל רטוב (מיכל דלק מלא) 175 קילוגרם, קיבולת מיכל דלק 17 ליטר ובסיס גלגלים 1,450 מ"מ. 

לוח שעונים גדול וקריא אמון על אספקת הנתונים, ומציע פיצ'רים כמו מד סל"ד, מחשב תצרוכת דלק, שעון, בורר מצב הילוכים וטווח רכיבה נותר בהתאם לכמות הדלק. 

מבחינת עיצוב, ובכן, מדובר בעניין של טעם וריח. מי שאוהב את סגמנט האדוונצ'ר והדושי"ם, וודאי יוכל להתחבר יותר למראה של אופנוע המבחן – שהגיע אלינו בצבע ירוק Candy (זמין גם בשחור). אלו שמתחברים יותר לנייקדים ואופנועי כביש, כנראה שלא יחשבו שמדובר בדוגמן. אנחנו חשבנו שהוא נראה לא רע בכלל. 

 

רכיבה בכביש

כיף לרכב על הוורסיס 300-X, גם בכביש וגם בשטח (ותכף נגיע לשם, אל דאגה). תנוחת הרכיבה – אדוונצ'רית קלאסית – הרוכב יושב זקוף וגבוה, ומשוך מעט קדימה – לא יותר מידי אלא בדיוק מה שצריך כדי להרגיש נוח.

רגלית ההילוכים הרגישה מעט קרובה מידי ל- Peg בדקות הראשונות של הרכיבה והרגל נתקעה מעט בין שתיהן, אך תחושה זו נעלמה כלא הייתה די מהר. 

הקוקפיט מציע הנדסת אנוש טובה, המתגים ממוקמים נוח וגם הכידון מרגיש טוב. המשקף הקדמי מגן מפני הרוח אך לא מתכוונן – בכל זאת, זהו אופנוע אדוונצ'ר שישאיר לכם עודף מ-40,000 ש"ח. 

לא רק כיף לרכב על הוורסיס בייבי, אלא גם קל; המבנה הצר, המשקל הלא מאיים, התנוחה הגבוהה שעוזרת לרוכב להשקיף מעבר לרכבים וגובה המושב הידידותי, הופכים את ה-3OO-X לאופנוע שמתאים מאד לא רק לכאלו שמחפשים את חווית האדוונצ'ר הזולה, אלא גם לרוכבים טריים שעושים את צעדיהם הראשונים בתחום (הוורסיס 300-X מתאים לרשיון A1).

ההוכחה הטובה ביותר לתחושות אלו, הייתה כאשר יואב, הצלם המוכשר שלנו, עלה לסיבוב על הוורסיס לאחר שלא טעם דו-גלגלי במשך כמה שנים. חוות הדעת שלו הייתה מוחלטת – האופנוע מרגיש "קל, ידידותי, בעל מנוע נעים וחלק. כלי נוח מאד לשימוש יומיומי". 

סך הכל הוורסיס מתנהג טוב מאד בכביש, ולעיתים קצת בורח מהראש שאתה על אופנוע בעל מנוע בנפח 300 סמ"ק בלבד. הגיר עובד טוב וחלק, המצמד רך בדיוק במידה והבולמים עושים עבודתם נאמנה – כל עוד לא נכנסתם לבורות גדולים מידי (נרחיב על כך בהמשך). למרות שלא מדובר באיזה ספורטיבי או טורר גדול, גם סשן פניות כביש עם הוורסיס הקטן יגרום לרוכבו כמויות של הנאה, על אחת כמה וכמה אם מדובר ברוכב מתחיל. 

הרכיבה על הוורסיס הקטן בתנועה צפופה בעיר היא תענוג אמיתי. האופנוע משתחל בקלות בין הרכבים, שדה הראייה קדימה פתוח בזכות התנוחה והגובה כאמור, המנוע מגיב טוב ויש אקסטרה כח לברוח מכל נהג רכב סורר ששולח SMS ( או נהגת שמסובבת ספינר – סיפור אמיתי).

מראות האופנוע מספקות לרוכב אינפורמציה טובה לגבי מה שקורה מאחוריו. משקולות הכידון בולטות מאד – בלי זהירות מספקת הן יכולות לגזור בקלות מראות של רכבים. נראה לנו שכדאי להעיף אותן כמה שיותר מהר ולמצוא פתרון ראוי וקצר יותר. 



רכיבה בשטח

קצת לא ברור לי למה בחרו בקאוואסאקי לשייך את ה-300-X למשפחת הוורסיס לה אין דבר וחצי דבר עם יכולת שטח, ולא ל- KLR650– אופנוע שלא מיובא לכאן ופחות מוכר לרוכב הישראלי, אבל עושה חיל בחו"ל והוא רב מכר בין רוכבי הדוש"ים הגדולים, ולו דומה הוורסיס 300-X הרבה יותר. 

בכל אופן, מדובר בוורסיס הראשון שמסוגל לייצר תוצאות אמיתיות בשטח – והן מפתיעות לחלוטין! 

עם חישוקי השפיצים, המשקל הלא מאד כבד וגובה המושב הנמוך שעוזר להגיע אל הקרקע עם שתי רגליים בטוחות (1.74 מטורפים נמדדו אצלי), הוורסיס הקטן הוא אופנוע דו"ש לא רע בכלל, ויכולות השטח שלו טובות הרבה יותר מסתם שביל כבוש שמתאים גם לפרייבטים. נוח לרכב עליו בעמידה, והמימדים כאמור משרים בטחון, ומאפשרים לרוכבו לנסות מעט יותר ממה שהוא היה מנסה מן הסתם, אם היה רכוב על בהמה גבוהה וכבדה של 200 קילו פלוס. 

כפי שניתן לראות בתמונות, גם שיטוט ביער ללא שביל מוגדר אפשרי לחלוטין עם הוורסיס 300-X. 

מי שמוגבלים בעבודתם בשטח הם הבולמים הקדמיים, שלא מצליחים לספוג בצורה טובה בורות עמוקים, קוליסים, סלעים וכל שינוי דרסטי אחר במבנה השטח. במצבים כאלה הם חווים טריקה אלימה שמזכירה שלא מדובר באופנוע שטח, כך שגם אם נסחפתם קצת ודחפתם את האופנוע מעבר ליכולותיו- הבולמים שם כדי להזכיר לכם שאולי הגיע הזמן להפסקת קפה.
אם תכננתם לרכב בשטח תדיר עם הוורסיס – מגן גחון הוא בגדר חובה. 

 

וורסיס 300-X–אופנוע אדוונצ'ר? 

מבחינת וורסטיליות (שלא לומר וורסיסטיליות) וודאי שיש כאן יכולות. הוורסיס ייסע ללא בעיה בין משימות האספלט היומיומיות במהלך השבוע, וישא אתכם בגאון לנקודת תצפית יפה בשטח לקפה של אחרי צהריים בסוף השבוע. 


מבחינת כיסוי מרחקים – קצת פחות. הוורסיס אמנם יכול להגיע לכל נקודה בישראל ללא שום בעיה, אך קשה להשוות את יכולותיו לאלו של אדוונצ'רים גדולים יותר. לא באשמתו –מטבע הדברים יהיה קשה למנוע בנפח 300 סמ"ק להתחרות עם מנועים בנפחים גדולים הרבה יותר. 

 

הוורסיס מגיע מאובזר בסבל אחורי כסטנדרט, ויש אפשרות גם לרכוש מזוודות צד – מה שיגדיל בצורה משמעותית את קיבולת הציוד של האופנוע. 


אז האם מדובר באדוונצ'ר או לא? לטעמנו לחלוטין כן, רק בקצת יותר קטן. יש פה יכולות שטח לא מבוטלות ויכולות כביש סבירות לחלוטין, יש פה מקום לשני רוכבים, יש אופציה למזוודות ויש אופנוע שרק רוצה לשמח את הרוכב ולצאת איתו להרפתקאות יחד. נכון, לא מדובר באפריקה טווין, בק.ט.מ 1090 או בוורסיס 1000 – כל אלו לא עולים 40,000 ש"ח. מה שכן יש כאן, זה כרטיס כניסה במחיר נוח ביותר לאחד הסגמנטים הכי פופולריים בשנים האחרונות. 

 

 

וורסיס 300-X –  עודד גביש
לורסיס בייבי חזות מרשימה – מרחוק הוא נראה כמו אופנוע אדוונצ'ר פול סייז: חזית גדולה עם מגן רוח, מיכל דלק גדול למראה, מושב מפנק, ג'נטים עם שפיצים ותחת מרוחק מהגלגל האחורי, המלמד על מהלך גלגל מכובד.

כשאתה מתקרב אליו אתה מבין שמדובר באופנוע קטן וקל, ולא בגודל של אופנוע אדוונצ'ר. כשאתה מתישב ומרים אותו מג'ק הצד אתה גם מבין שהמשקל לא דומה.

אם פעם טבעו את המושג זאב בעור כבש על גולף GTI- אז פה מדובר בכבש בעור זאב. בסה"כ אופנוע בסיסי, מאד נחמד ומרשים חיצונית.

המושב הנמוך מאפשר הורדת שתי רגליים לקרקע בביטחון וגם משקלו הקל תורם לתחושת הביטחון. הגיר מעט קשה אך מדויק מאוד, והשליטה הטובה במצערת מאפשרת העברת הילוכים ללא שימוש בקלאץ'. בולמי הזעזועים והברקסים עושים עבודה טובה ומיישרים קו עם שאר האופנוע. לוח השעונים ברור וקריא גם באור יום ומספק את כל האינפורמציה הדרושה.

שתי נקודות תורפה לאופנוע: הראשונה- כושר העמסה מומלץ של 6 ק"ג מאחור, שזה מגוחך לאופנוע שמתיימר להיות אדוונצ'ר ( אלא אם ההרפתקה היא לצאת לטיול ללא ציוד…).

השניה- המנוע. עד 4,500 סל"ד המנוע חלש יחסית, עד 6,500 הוא בסדר, ורק אח"כ הוא מקבל את הכוח שלו עד 10,000 סל"ד. וזה לא הכל: מעל 6,500 סל"ד יש למנוע זמזום מעצבן שמורגש בידיים, בברכיים, במושב ובכפות הרגליים, כשבהילוך השישי, במהירות 110 קמ"ש, השעון מראה 8,000 סל"ד.


בנסיעה בפקקים בעיר הוא עושה עבודה טובה: יציב עם רדיוס סיבוב טוב, עובר בבטחה בין מכוניות ועליה וירידה ממדרכות לא דורשת זהירות מפגיעה בגחון. מצד שני יש לקחת בחשבון שבמידה ורוצים להתקדם בקצב מהיר צריך לעבוד קשה עם ההילוכים. מאד הזכיר לי מנועי שתי פעימות בהתנהגותו.

 

בייבי וורסיס – מיקי כהן
כיום אופנועי אדוונצ'ר נמכרים בערמות, טוב לא ממש כשרובם עולים 100,000 ₪ ומעלה, אבל כן זו הקטגוריה הפורחת ביותר. ומה עושה מי שהפרוטה לא מצויה בידו או שבכלל הוא מוגבל ברישיון אבל עדיין רוצה לטייל ואם אפשר בזוג או אפילו בשטח? עד היום לא היה ממש מענה לכך. ואז באו קאוואסאקי עם ה-ורסיס 300X ובקרוב יגיע גם הויסטרום 250 ואחריו ה-GS310 של ב.מ.וו ובשנה הבאה, כך מספרים, גם KTM 390 אדוונצ'ר.
תראו אותו. כמו הגדולים רק בקטן. הצמיגים לא, הם כמעט בגודל הנכון 19 קדימה ו-17 אחורה כמו בדו"ש גדול. השאר כן מתאים, ויש לו את המראה הנכון. אבל האם הוא יודע לעשות מה שהגדולים עושים?
בשורה התחתונה, כן אבל לאט וזה טוב.
יש מחשב דרך, תצוגת הילוך נבחר, סבל אחורי מובנה, מיגון רוח ו-ABS. ממש כמו הגדולים.
עם 40 כ"ס והתאמה לרישיון A-1 הבייבי ורסיס מיועד בעיקר לעיר ולפריפריה. זה לא שאי אפשר להגיע איתו רחוק, אבל צריך להקדים את זמן היציאה אם ממהרים.
בעיר האופנוע זורח, מאוץ הרמזורים מתבצע בקלות במיוחד בזכות המצמד הקל ותיבת ההילוכים החלקה. זווית הצידוד מצויינת ומאפשרת השתחלות קלה בין המכוניות, מה עוד שהישיבה הזקופה תורמת לשדה ראיה רחב. ממונט יש אבל רק מסל"ד גבוה, מזל שניתן למשוך את המנוע עד לקו האדום אי שם ב-12,000 סל"ד. שם במחוזות הגבוהים, מרגישים משיכה נאה קדימה. מזל שיחסי העברה בתיבת ההילוכים קצרים, כך שקל מאוד להגיע לסל"ד גבוה במהירות.
בשיוט נינוח ב-110 קמ"ש בהילוך שישי הסל"ד מתייצב על 9,000 בדיוק במרכז המומנט המאפשר הגברת מהירות ללא מאמץ. בישורת ארוכה עם רוח גבית, הצלחנו לראות גם 160 על השעון והכל מתבצע בישיבה זקופה וללא כל דרמה. נראה כי ניתן לרכב כך כל היום רק אם המושב היה מעט יותר נוח, לאחר כחצי שעת רכיבה הוא מתחיל להציק. המתלים, בסיסיים וללא אפשרויות כיוון, מרגישים קשיחים וברכיבה על שברי האספלט בעיר זה מציק, כשהמהירות עולה מחוץ לעיר, זה מתחיל להסתדר וכשלוחצים את האופנוע, המתלים עובדים מצויין.
מבט על החישורים מגלה שיש פה אולי יכולות שטח, אי לכך, לקחתי אותו למגרש המשחקים ליד הבית והופתעתי לטובה. משקלו הנמוך וגובהו הלא מאיים, משרים תחושת ביטחון בירידה מאספלט. רכיבה מהירה על השבילים הלבנים עם המתלים הקשיחים מתבצעת בקלות, במעברים טכנים יותר, הרוכב יתקשה יותר מהאופנוע בגלל קשיחות המתלים. נכנסתי איתו לסינגל "לייט" אך מהר מאוד יצאתי מחשש לפגיעה בגחון הנמוך והלא ממוגן. בכל זאת, זה לא אופנוע שטח.
עד שיגיעו שאר המתחרים בקטגוריה, המתחרה היחיד היום הוא ההונדה CRF250 Rally, שמיועד יותר לשטח. מעבר להיותו של הורסיס אופנוע מצויין, כיום, לרישיון A-1, זו האופציה היחידה לאופנוע בעל אופי אדוונצ'ר והיא ממש לא פשרה.
סה"כ נראה לי אופנוע ראשון מוצלח. נח ומקנה ביטחון. מרווח מספיק לרכיבות ארוכות בזוג ויחייב את הרוכב ללמוד לעבוד נכון עם המנוע והגיר.

14 תגובות ל מותק הוורסיס התכווץ! וורסיס 300-X במבחן דרכים

  1. 40 אלף… מצד אחד זה לא מחיר יקר… אבל מצד שני גם לא כל כך אטרקטיבי. לא מושך. מיבואנית שידועה בתמחורים אגרסיביים כמו מטרו – ציפיתי ליותר.

  2. אופנוע 300 סמ'ק אמור כבר לתת את זה, מכונית עם מנוע פצפון מטיסה רכב ששוקל טונה וחצי בלי בעיה

  3. בגלל ששם יש טורבו וגיר כפול מצמד
    שיהיה שילוב מנוע גיר כזה באופנועים
    מנועי 250 יחליפו בקלות את אילה הכפולים בנפחם
    יש קיטי טורבו למנועי 300 סמק שמביאים 60 כח סוס למנועי ימהה r3 & mt3

  4. לכל הקטנים האלו, שימו ישר מגן גחון שאם תכנסו לשטח קשה, או שהמתלים לא יהיו המהמצטיינים, זה ישמור לכם לאורך זמן על האופנוע. בטח שחבל שהוא חדש.

  5. היי ניר
    לפי השאלה שלך נראה לי שקודם כל תחליט עם עצמך מה אופי השימוש שתבצע עם הדו"ג שלך, כי CBR500 ודו"ש אלו שני עולמות שונים מאד.
    בשביל להתחיל לטעום את השטח ברגוע ויותר לכיוון טיולים,אין טובים יותר מה- האדוונצ'רונים/ דוש"ים הקטנים. קשה לי להאמין שתהיה לבד – התחום מתפתח ויש המון רוכבים מכל מיני סוגים.

  6. ממש לא רק! מדובר בטכנולוגיה שונה ויותר יקרה מבחינת עלויות פיתוח וחומרים. אם אופנוע בנפח 300 סמ"ק היה מוציא פי שניים או יותר סוסים , (מארבע פעימות) הוא לא היה עולה את המחיר שעולה הורסיס הזה ואז היו נדרשים גם מכלולים יותר טובים ,כמו בולמים ובלמים ואולי שלדה המתוכננת בצורה אחרת,והרי לכם קטגורית מחיר אחרת.

  7. אופנוע בנפח קטן שנראה כמו אופנוע גדול זה פשוט נפלא.
    החברה הצעירים מתחילים באופנוע שגם נראה להם טוב וגדול וגם לא משתוללים ונכנסים לרכיבה בצורה מבוקרת.

  8. האם האופנועים האלו מתאימים גם לבחורות לא גבוהות?

  9. היי שני. אני חושב שכן. הוורסיס הקטן לא מאיים הן מבחינת גובה והן מבחינת משקל. בכל אופן אל תוותרי על רכיבת ניסיון כי אין תחליף לחוויה האישית.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל