fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
סטפן
HJC
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה

האיטלקי הטוב – פיאג׳ו מדלי 125

האיטלקי הטוב – פיאג׳ו מדלי 125

בוחנים: ניסים ברדה, סטפן אבנדיצ'י, אדם בלנגה
צילום: אדם בלנגה ואריק רוזנבלום

 

שורה תחתונה: המדלי החדש הוא קטנוע מצוין, אשר שם לנגד עיניו בטיחות ושימושיות- ומצליח בשניהם.
קצת יותר בהרחבה
את המדלי 125 פגשנו לראשונה בהשקה באיטליה, כשאת אור הזרקורים גנבו (איך אפשר שלא) הווספה סופר-ספורט החדשה והבוורלי 350. עכשיו, אחרי שבילינו במחיצתו מספר ימים בתל אביב, אפשר להגיד שהקטנוע הצנוע הזה מכיל בתוכו את הנוסחא המושלמת לקטנוע עירוני.

גלגלים גדולים ותא מטען ענק?
איזה כיף שהיום כבר לא צריך לעשות פשרות כמו פעם; מקדימה ישנו גלגל "16 מרשים שהופך גם את המהמורות הגדולות ביותר שדרום תל אביב מצליחה לזרוק עליו ללא יותר מרעד קטן בקדמת הקטנוע; מאחור גלגל "14 צנוע למראה. בזכות אותו גלגל "14, המדלי מצליח להכיל 2 קסדות מלאות מתחת למושב. רוב חברי המערכת הסכימו לוותר על ה״דינמיות״ לטובת תא המטען עצום, ולא פחות חשוב מכך- נגיש ביותר. הגישה המצוינת לתא מתקבלת בעזרת ובזכות פתיחה מלאה של הכיסא למצב של 90 מעלות, כך שלא צריך להתאמץ להגיע לכל החלקים של התא המרכזי.

אם באחסון עסקינן (ושאף אחד לא ישמע – זה הדבר הכי חשוב בקטנוע), בטח תשמחו לשמוע שמקדימה ישנו תא כפפות נדיב שניתן לפתיחה מהסוויץ׳ בקלות, תא שיכול להכיל קצת ספרות רכב ואולי קופסת סיגריות. הוא אמנם קטן למדי, אבל לפחות הוא אינו מתחמם כמו בכלים אחרים מקוררי מים בהם הרדיאטור נמצא צמוד לתא הכפפות.


אי אפשר שלא להזכיר לחיוב את מדרך הרגליים הכמעט-שטוח שיש לקטנוע הזה, שעליו ניתן להעמיס כל טוב. בעניין מדרך הרגליים נאמר 2 דברים טובים: הראשון- יש וו תלייה קטן שעוזר לחבר את התיק שלכם ולעגן אותו בבטחה. השני- אמנם פתח התדלוק נמצא למטה במיקום לא הכי אידיאלי, אבל עדיין זה טוב באלפי רמות מאשר החבאתו מתחת למושב, ע״ע תסמונת קסדת מורכב בריח דלק.

זהו, מספיק לדבר על האחסון של הקטנוע הזה. נדמה שהאיטלקי הזה הוא תוצאה ישירה שלפיאג׳ו נמאס לראות SHים ברחובות רומא הצפופה, והפעם הם עשו את זה כמו שצריך. פיאג׳ו לקחו את העסק ברצינות, אפילו כשסטפן רכב על הקטנוע- הוא היה משוכנע שמדובר בקטנוע יפני באיכות נסיעתו, ומדובר במחמאה ענקית. סטפן המשיך והסביר שהקטנוע מרגיש איכותי ובנוי היטב, ונדמה כי הוא יצליח להתמודד עם ההזנחה הישראלית בצורה טובה יחסית.

 


המנוע החדש ששיך לסדרת מנועי I-GET שפיאג׳ו דואגת להזכיר בערך בכל מסיבת עיתונאים, ולצייד בו את כל הקטנועים החדשים שלהם, בנפח 124.6 סמ״ק מפיק 12 כ"ס, מרגיש חלק יותר וחזק יותר מקודמו, ורק חבל שתקנות הרישוי הישראליות הופכות את ה- 150 המוצלח כל-כך (שעליו רכבנו בהשקה) ללא רלוונטי. הרדיאטור מצא את דרכו בקדמת המנוע והתמקם לצד המנוע בדיוק כמו ב- SH Mode של הונדה.

איטליה בנוסח יפן
כשמסתכלים על המדלי אפשר לראות שהקונספט – קטנוע קטן ועירוני עם גלגלים גדולים הגיע מהנהוג ברחובות איטליה והעיצוב- הגיע מאחיו הגדול, הבוורלי 350. 

עיצובו של המדלי שנראה אגב יותר טוב בכל צבע חוץ מאפור. מצליח להיות מודרני ולשמור על המראה ה״איטלקי״ הקלאסי. אבל עם עיצוב איטלקי מגיעה גם תנוחת רכיבה איטלקית: משולש מדרך- כיסא- כידון ״ספורטיבי״ יחסית, עם כידון נמוך וכיסא גבוה, שילוב שהופך את תנוחת הרכיבה לדומה לזו שתמצאו בוספות ובשאר הכלים האיטלקיים. אנו אוהבים את התנוחה הזו כיוון שהיא מכניסה אותנו למוד של רכיבה מעט יותר ספורטיבית. אי אפשר לשלוח את הרגלים קדימה, ואם אתם מעדיפים את תנוחת הספפה- מיותר לציין שאותה לא תמצאו כאן.

עוד נקודה מעניינת היא הכיסא הגבוה יחסית שנגזר מהגלגלים הגדולים ותא המטען עמוק (בשביל שיוכל להכיל קסדה מלאה). מדובר בדבר שעלול להוות מכשול לרוכבים חדשים ו/או נמוכים. כותב שורות אלו מקבל עודף קל מ- 180 סנטימטרים והרגיש טוב עם תנוחת הרכיבה, וכידוע לכולם עניין זה יכול להשתנות מאדם לאדם (בלנגה).

 


הבטיחות חשובה מאוד ומהווה עוד נקודת זכות לטובתו של המדלי. הקטנוע מגיע עם מערכת ABS כסטדרנט, ולפי התרשמותם של רוב רוכבי המערכת עובדת טוב מאוד. 

מספר דברים נוספים: נציין מאוד לטובה את מערכת המתלים של הקטנוע הזה. גם כשסטפן רכב ציין עד כמה טוב הם מרגישים, ואנחנו, כידוע, עם מילה של סטפן לא מתווכחים.  מחסור בשקע הטענה לסלולארי הפריע לי מאוד כרוכב עירוני. זהו חסרון מרגיז במיוחד בהתחשב בעובדה שלקטנוע יש כבר מצבר גדול יותר בשל מנגנון ה-Start-Stop, שמדומם את מנוע הקטנוע בעמידה ברמזור ומתניע במידיית בסיבוב המצערת ובכך מסייע בחסכון בדלק. 

יש לציין לטובה את לוח השעונים המוצלח והקריא, שמכיל את כל המידע שאתם צריכים למצוא בקטנוע- ואפילו כולל תצוגה על מתח טעינת מצבר (כנראה הפרט הכי חשוב בכלי איטלקי) וטמפרטורה חיצונית.

 


בנימה אישית
את דעתי האישית אחלק ל- 2 חלקים: הראשון יתייחס להשוואת המדלי 125 אל מול ה-ווספה 125, והשני נוגע לקטנועים באופן כללי.

בעבר, אם היו שואלים אותי איזה קטנוע 125 סמ״ק חדש אני הכי ״אוהב״ ומתחבר אליו, התשובה הראשונה תמיד הייתה (כמובן!) הווספה 125. מדובר בקטנוע קטן, עירוני ומגניב, המציע את התנוחה והשיק האיטלקי שאני כל-כך אוהב. אבל ווספה, כמו כל קטנוע בעל עיצוב איטלקי שמקורו איי שם מלפני למעלה מ- 40 שנה, מגיעה עם הבעיות המוכרות של תא המטען הקטן והגלגלים הקטנים.

עכשיו סוף סוף אפשר לומר שיש אופוזיציה מעניינת. בעייני המדלי מפסיד לווספה בעניין העיצוב בצורה חד משמעית לחלוטין, אך מנצח את האחות הקטנה ומעוצבת בכל הפרמטרים החשובים באמת, החל מהדינמיות המשופרת דרך השימושיות ותא המטען המפנק. 

לעניות דעתי- קטנוע הוא כלי פרקטי, וככזה אני לעולם לא אוכל להבין למה לקנות קטנוע עם תא מטען קטן/ללא תא מטען. אני בחרתי את הקטנוע היום-יומי שלי בזכות תא המטען הגדול שלו (כי בשבילי, ארגז הוא לא באמת אופציה), ובקטע הזה אני אומר שאפו למהנדסים של פיאג׳ו כיוון שהם הצליחו לפתור את הבעיה (שבעיני היא) העיקרית ביותר בקטנוע – נפח אחסון ושימושיות. ברגע שאתה מבין שהקטנוע הזה יכול להכיל באמת 2 קסדות מלאות מתחת למושב וכבר אין צורך בארגז- זה מה שמבחינתי הופך אותו לקטנוע מוצלח במיוחד.

 

תעודת זהות

 

Medley 125IE

 

מדלי 125 IE

 

מחיר: 19,047 ₪

לפי מחירון 01/17 

המחיר ללא אגרת רישוי והוצאות רישוי וכולל מע"מ. 

דרגת רישיון: A2

דרגת זיהום אוויר: 2

אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ

 

10 תגובות ל האיטלקי הטוב – פיאג׳ו מדלי 125

  1. לפיאג'ו יש כלים טובים. רק כשהקרטל ממתג קטנועים עממיים לעשירים… סבבה לו, סבבה לי. העניין שגם לעשירים נראה שהפיוז יישרף בקרוב. בואנה, איזה גנבים, אין בושה, פשוט אין בושה! כולה קטנוע 125!!!

  2. סטפן הוא מומחה למה? סליחה, באמת שלא הבנתי.

  3. מה זה עשרים אלף ש לטוסטוס כלום כזה טוסטוס שווה מיניאום 40000

  4. פשוט תענוג, המראות בגובה שלי ואני בחור גבוה גם עם עודף מ-180, הכסא נוח מאוד, המורכבת הרגישה טוב בישיבה עליו וה-abs גם טוב, מי המתחרים שלו בקטגוריה עם גלגלים גדולים ו-abs?

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל