fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
סטפן
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
HJC

קאוואסאקי וורסיס 1000 החדש במבחן בכורה בישראל

קאוואסאקי וורסיס 1000 החדש במבחן בכורה בישראל

אדם בלנגה


בוחנים: ניסים ברדה, סטפן אבנדיצ'י, אדם בלנגה, אריק רוזנבלום.

עורך: גב"ב

 

שורה תחתונה: פרטנר למגוון עצום של משימות, החל ברכיבות תיור אינסופיות בארץ ובחו"ל וכלה בקפיצה עם הילד לגן, אך אל תלחצו אותו לעומסים להם אינו בנוי ומיועד. מספק את הנוחות והחלקות של אופנוע גדול בלי להיות בהמה מסורבלת.

 

‫וורסיס 1000 מגיע לישראל בגרסת 2017 החדשה. הדגם הגדול במשפחת וורסיס הגדלה והמצליחה של קאוואסאקי זכה לשדרוג לכבוד שנתו השלישית, ובמבחן הבכורה שעשינו לו בישראל נוכחנו כי במחיר יוצא דופן של 85,000 שקל הוא מהווה ביתר שאת תמורה מעולה לכסף. 

השינויים שחווה הוורסיס 1000 לשנת 2017 מתמקדים בעיצוב קומפקטי וחד יותר מהמקור, ארגונומיה משופרת ובחיבור טוב יותר לאופנוע. הדגם מצויד ב- ABS הכלול במחיר וקיבל שיפור באבזור עם לוח שעונים חדש הכולל את מצב הילוכים – וטוב שכך, למרות שעם המנוע הבשרני הזה אפשר לא ממש לדייק בהחלפות ועדיין הוא ימשוך אכזרי. הוורסיס הגדול הוא הפרשנות של קאוואסאקי לשוק האדוונצ'רים, עם נטיה מוחלטת לכביש בסגנון סוזוקי וי-סטרום 1000 או דוקאטי מולטיסטרדה, אך עם יכולת תיור למרחקים אינסופיים במגוון כבישים ורמת סלילה של אספלט, עד לרמת שבילי כורכר, עם שני נוסעים בנוחות ובמהירות.

 
לוורסיס הזה יש מנוע שאוהב לצעוק, ובשביל להירגע עדיף שתשמרו אותו בסל״ד נמוך. כמה נמוך? מתחת ל – 5 במד הסל״ד הגדול שנמצא מול העיניים בלוח השעונים החדש והיעיל בעליל. למען האמת, אפילו צריכת הדלק תודה לכם ותישאר שפויה ביחס לנפח. שמעתי פעם שאפשר להעביר חיים שלמים בסל״ד הנמוך של האופנוע הזה… לטייל בעיר ובכפר… פיהוק.

 

אבל מי לעזאזל קונה אופנוע ליטר ארבע בשורה בשביל לשמור אותו בסל״ד נמוך!?

אל תתנו למראה התיורי של האופנוע הזה להטעות אתכם, כי בבטן של האופנוע הזה שוכן לו מנוע ארבעה צילינדרים בנפח 1,043 סמ"ק. המנוע הזה מצליח לחלץ 120 סוסים ב- 9,000 סל״ד וכמעט 10 וחצי קג״מ קצת מעל קו ה- 7 וחצי. הנתונים השמרניים הללו בעידן של 180 כוחות סוס לאופנועים ערומים מצליחים להיות מתורגמים להמון כיף בעולם האמיתי. המנוע נושם טוב בסל״ד גבוה ומצליח להיות נעים מאוד לייעוד של הכלי הזה. חבל שלא הכל ורוד…
 
בשיחת מסדרון במערכת תפסתי את סטפן ואמרתי לו שאני מרגיש משהו מוזר באופנוע. הוא מצידו לקח את האופנוע לסיבוב וחזר עם התובנה הבאה: ״מפת ההצתה של האופנוע הזה אינה מעודנת מספיק״. מסתבר שמה שהרגשתי במעבר מגז סגור לפתוח, ההשהיה הקטנה הזאת, היא משהו מוכר. נכון, לא סוף העולם, אבל חבל מאוד שקאוואסאקי מפספסים מנוע כל כך מוצלח בגלל מפת הצתה לא אפויה עד הסוף – בייחוד בסל״ד נמוך. מה שכן העלה חיוך והצליח כמעט להשכיח מאיתנו את מפת ההצתה הם הבלמים של האופנוע: מדובר במערכת בלימה עם 2 דיסקים גדולים בקוטר 310 מילימטר של חברת ניסין שמצליחים לשתול את האופנוע הזה מהר מאוד במקום בזמן בלימה. עזר חיובי למערכת בלימה זו הינה מערכת ה- ABS – פשוט ללקק את האצבעות.

 

תזכיר לי שוב לאן אמרת שרצית לצאת לטיול…

אני מאמין שהמבחן האמיתי של אופנוע מתרחש בשבת בבוקר, שהשעה רבע למוקדם מידי, השמש עוד לא יצאה בדיוק, ואתם – יחד עם עוד קומץ של משוגעים – יוצאים לכבוש כבישים שנמצאים לא בדיוק מאחורי הבית (כשהאישה שבבית בטוחה שאתם יצאתם לזרוק את הזבל). תודה לאל שהמנוע הזה שקט מתחת ל- 7,000 סל״ד. בדרך למסלול הרגיל שלי אני מגלה ששוב יש איזה מירוץ מטופש כזה או אחר שחסם לי את היציאה המועדפת לכביש המהיר. אני מחשב מסלול מחדש ועולה על הכביש המהיר.
 
בכביש המהיר האופנוע הזה מראה בדיוק היכן וכיצד הוא אוהב לחיות. מהירות שיוט שהשתיקה יפה לה (לאופנועים יש מגבלת מהירות מינימום, לא רק מקסימום…) תחזיר לכם תצרוכת דלק סבירה, 17 קילומטר לליטר בערך (תזכרו את זה לפסקה הבאה). בדיוק שם הכי כיף להיות עם האופנועים האלה, בכביש המהיר, מתחבא מתחת למשקף הגבוה והמצוין, שמתכוונן בעזרת שני ״ברזים״ בקדמת האופנוע. אמנם המשקף לא מתכוונן תוך כדי נסיעה, אבל התפעול מספיק טוב בשביל לשנות מיקום בכל עצירה שתחפצו. ד״א, הכביש המהיר מתחילת הפסקה היה פנוי במיוחד, והמהירות עלתה מהר מאוד ובנוחות מפתיעה.
 

כאשר המהירות עלתה, גיליתי שלמרות שהמנוע הגיבור יכול למשוך עד מחר, כדאי מאוד שארגע. למה כדאי? כי פספסתי כבר שלושה מחלפים בדרך לבית של הצלמת/מורכבת שלנו… 

 

מקדימה ישנו מתלה ארוך עם מהלך של 150 מילימטר, מכובד לכל הדעות. מצד אחד, המתלה מצליח  לבודד את הסלילה האיומה של מע״צ, אבל מצד שני, כשהכביש מתהדק, הוא דואג לאותת לכם שלא לפה הוא תוכנן. ואם בענייני תכנון עסקינן, צריכת הדלק של אופנוע ליטר בשיתוף עם מיכל דלק של 21 ליטרים הופכים את הביקורים בתחנות דלק לתכופים יותר ממה שהתרגלנו- מיכל דלק גדול יותר היה מחמיא מאוד לאופנוע הזה.


 

לוגיסטיקה ומטען
אופנוע המבחן שלנו הגיע עם שתי תוספות המותקנות במקור: הראשונה- צפצפה חזקה ממש, והשנייה- חשובה לא פחות- אורות ערפל מצוינים. לאופנוע זה יש 2 מערכות בטיחות: הראשונה היא ה- KTRC, מערכת למניעת החלקה של חברת קאוואסאקי. הקטע המיוחד במערכת הזו הוא התממשקות המערכת לרכיבי ה- ABS ולמנוע. כאשר חיישני ה- ABS חשים כי קיימת החלקה של הגלגל, המנוע מקבל פקודה להשתהות לחלקיק שניה עד שהגלגל חוזר ומתיישר וזה עובד פנטסטי. מערכות בטיחות שכאלה עוזרות מאוד לרוכב, בייחוד כשמדובר באופנוע גבוה ששוקל 250 קילוגרם.
 
עניין האבזור של האופנוע הזה לא נעצר בדברים הטובים שנמצאים בפסקה למעלה אלא ממשיך גם עם ג׳ק מרכזי קל מאוד לתפעול שאפשר למצוא למטה. דבר אחד שהיה חסר לי ומשום מה לא מגיע כסטנדרט הוא שקע הטענה לסלולארי/התקן חיצוני. לא לעניין שב- 2017 מדובר באופציה שהיא בתוספת תשלום. ומה עם מזוודות צד? למרות שהן נמצאות בגרסת ה- LT החדשה של הוורסיס 1000 הן אינן מיובאת נכון לעכשיו לישראל.

אופנועים טובים נהיים זולים, אופנועים זולים נהיים טובים
עם האמירה הזאת אני מתנגש בתג המחיר של האופנוע הזה, 85 אלף שקלים חדשים לאופנוע ליטר מזווד שיכול לשתות את כל המדינה הזאת מצד לצד בלי למצמץ. עד לפני כמה שנים, תמורת 85 אלף ש"ח הייתם מקבלים בקושי נייקד 700 כשהיום תוכלו לרכוש את פאר היצירה, אופנוע ליטר אמיתי עם מנוע ובלמים כמו שצריך היישר ממחסן הכלים הגדול של קאוואסאקי ועוד מהחלק האיכותי במדף. אז מה הבעיה אתם שואלים? שהיום יש המון אופציות אחרות שעלולות לנשוך את הכלי הזה בזנב, לפעמים בגלל תג המחיר ולפעמים בגלל הביצועים לשקל. היום יש כלים מכווני-מטרה ומדויקים שעושים בדיוק מה שנדרש מהם. משום מה, אני רואה פחות ופחות כלים שיודעים לעשות הכל. נכון שהקאוואסאקי הזה לא מושלם, ואין ספק שהוא לא הכי טוב – אבל הוורסיס הזה, מצליח לעשות כמעט הכול טוב והכי חשוב, להחזיר את החשק לטייל כמו פעם.
 
ניסים ברדה / חזק ובשרני
המנוע הזה מאוד נעים. מזכיר לי את שנות השמונים כשהגיע לארץ הסוזוקי GSX 550 ועברנו משניים לארבעה צילינדרים – בפעם הראשונה חשנו בפעולה כה חלקה של מנוע אופנוע, המונח 'עובד חלק כמו מכונת תפירה' נולד אז, וזה מה שאני מרגיש עכשיו עם מנוע הוורסיס 1000. זה מנוע חזק ובשרני המספק כוח בכול הילוך ובכול סל"ד. רוצה לזנק בשני, אפילו בשלישי? אין בעיה. תאוצות ביניים מעולות וצריך לשים לב למהירות מכיוון שבלי להרגיש אתה דוחף את ה-200 קמ"ש. התנהגות זריזה ושליטה מצוינת בזכות הנדסת אנוש טובה, מושב מעולה, תנוחת רכיבה יעילה ולא מעייפת, כידון רחב שבא אליך אך לא דוחף אותך אחורה מדי, מראות מצוינות, התגובות מיידיות למרות הממדים והמשקל. העיקר מבחינתי הוא ההתחברות המהירה לוורסיס 1000 הזה, כאילו אתה רוכב עליו כבר שנים ולא עשר דקות. המעצורים שלו מעולים, אתה פשוט נשתל עליו. יש זמזום קטן שמגיע באזור 3,500 סל"ד ומורגש רק כי בכול מקום אחר הכול שקט וחלק כל כך…. 
סטפן אבנדיצ'י / מצוין – במגבלות היעוד

וורסיס 1000 הוא אופנוע מעולה כול עוד זוכרים למה הוא מיועד – טיולים ארוכים ורכיבה פונקציונאלית – ולא קצוות, לא ספורט קיצוני ובוודאי לא שטח. האופנוע עובד טוב מאוד אבל יודיע לך מהר במידה ואתה חורג מהלחץ לו הוא יועד. חשים זאת במצערת שאינה מיועדת לתפעול ספורטיבי מהיר, יש שיהוקים בפתיחות וסגירות מהירות, וגם המיתלים עובדים מעולה כול עוד לא לוחצים אותם לספורט מוגזם. מעבר לזה אופנוע נוח מאוד, מספק שליטה טובה בזכות המושב, תנוחת רכיבה ובמיוחד כידון רחב הממוקם מצוין. חשתי בדיוק מה שניסים אומר – האופנוע מרגיש זריז יותר ממה שהוא נראה – ועדיין הסיבה העיקרית לקנות אותו: הוורסיס 1000 הוא מלך בטיולים ארוכים. 

 

 

מיומנה של מורכבת / ריטה
את יושבת מאחורי הנהג, השיער שלך מתנופף ברוח, אנשים נושאים אליכם עיניים, את מרגישה כמו נסיכה עד שהנהג בלי שום התרעה מוקדמת מחליט להאיץ ואת נאלצת לחזור למציאות ולתפוס אותו לפני שאת עפה אחורה… במקרה אחר כל הסיטואציה הזו בכלל לא מתרחשת ואת מרגישה כמו הארגז שמוברג מאחור, סתם יושבת שם ולא מרגישה כלום. 

ובכן, בוקר יום שבת, ואני תוהה לעצמי, מעניין איך יהיה היום? בשנייה הראשונה כשראיתי את האופנוע נשאתי תפילה קטנה בלב – "בבקשה עשני גמישה מספיק כדי לעלות ולרדת מהקאוואסאקי הזה" (יצרנים יקרים, אנא מכם תתחילו להתחשב במורכבות הקטנות, לא כולנו נולדנו עם יכולת לעשות שפגט). הצלחתי לטפס והתחלנו ברכיבה. 


מבלי להרחיב יותר מידי אני אתחיל ואודה בכך שלא הפסקתי לחייך (ואפילו לעצום עיניים ברגע הראשון שבו אדם הגביר את המהירות). האופנוע הזה לא רק נותן לי להרגיש שאני חלק מהרכיבה ולא עוד נספח – אלא הוא גורם גם לתחושת בטחון שמאפשרת לי ליהנות כראוי מהדרך בכל מהירות ובכל פניה ולא משנה כמה היא חדה, כי לא צריך מאמץ מיוחד כדי לזרום איתו. עוד פלוס אחד הוא שחזרתי מהנסיעה הארוכה ללא שום כאב בשרירים, העלולים להיתפס בגלל הצורך להתכוונן לפי הנהג ברכיבה. 

 

הדבר היחיד שהציק היה: לא הפסקתי להחליק. אינני מורכבת בפעם הראשונה וכבר פיתחתי אין ספור שיטות על "איך להתחמק מלהחליק על הנהג", אבל היום ובמיוחד בירידות הרגשתי שאני לא מצליחה לעצור את עצמי מלהחליק ולתת כמה נשיקות קסדה. יכול להיות שדבר כזה מאוד ימצא חן בעיניי בנות הזוג הדביקות, אבל פחות למי שמעדיף\ה להיות מורכב\ת על המושב המיועד ולא על הנהג. אסיים ואומר שאני בהחלט מורידה את הכובע בפני קאוואסאקי על כך שהצליחו לגרום לי להיות שותפה לחוויית הרכיבה גם אם לא הייתי הנהג.  

 

תעודת זהות

קאוואסאקי וורסיס 1000
שנת ייצור: 2017

מחיר: 84,985 ש"ח
אחריות לחדש: שנתיים ללא הגבלת ק"מ
דרגת רשיון: A 
דרגת זיהום אוויר:
3

 

 

נתונים טכניים

מנוע: 4 פעימות,  4 צילינדרים
נפח מנוע: 1,043 סמ"ק
הספק: 118 כ"ס
מומנט: 7,700/10.4
הצתה: אלקטרונית/דיגיטלית
גיר:  6 הילוכים
מתלה קידמי: מזלג הפוך 43 מ"מ
בלם קדמי: דיסק כפול 300 מ"מ
בלם אחורי: דיסק 250 מ"מ
צמיג קדמי: 120/70-17

צמיג אחורי: 180/55-17

מדידות

גובה מושב: 845 מ"מ
בסיס גלגלים: 1520 מ"מ
משקל רטוב: 239 ק"ג
אורך: 2235 מ"מ
רוחב: 900 מ"מ
גובה: 1405 מ"מ

מיכל דלק: 21 ליטר

צריכת מבחן: 17 קמ"ל

מחירון טיפולים (עבודה + חלפים):

(המחירים כוללים מע"מ)

טיפול        עלות 
1,000 ק"מ    674 שקל

6,000 ק"מ    241 שקל

12,000 ק"מ  2,042 שקל

18,000 ק"מ  780 שקל

24,000 ק"מ  2,269 שקל

30,000 ק"מ  241 שקל

36,000 ק"מ  2,302 שקל

42,000 ק"מ  1,684 שקל
 
מחירון הטיפולים עודכן ע"פ החברה נכון לתאריך ה-04-06-17 בהמשך לפניות גולשים.
עם האמירה הזאת אני מתנגש בתג המחיר של האופנוע הזה, 85 אלף שקלים חדשים לאופנוע ליטר מזווד שיכול לשתות את כל המדינה הזאת מצד לצד בלי למצמץ. עד לפני כמה שנים תמורת 85 אלף שקלים הייתם מקבלים בקושי נייקד 700 והיום את פאר היצירה, אופנוע ליטר אמיתי עם מנוע ובלמים כמו שצריך היישר ממחסן הכלים הגדול של קאוואסאקי ועוד מהחלק האיכותי במדף.
                                                                                                              
התנהגות זריזה ושליטה מצוינת בזכות הנדסת אנוש טובה, מושב מעולה, תנוחת רכיבה יעילה ולא מעייפת, כידון רחב שבא אליך אך לא דוחף אותך אחורה מדי, מראות מצוינות, התגובות מיידיות למרות הממדים והמשקל. העיקר מבחינתי הוא ההתחברות המהירה לוורסיס 1000 הזה, כאילו אתה רוכב עליו כבר שנים ולא עשר דקות.
                                                                                                              

 

25 תגובות ל קאוואסאקי וורסיס 1000 החדש במבחן בכורה בישראל

  1. עד טיפול 12 אלף תשכחו שם 1800 ש"ח.
    עד 24 אלף תשכחו עוד 2800 ש"ח.

    כלומר טיפולים בשנה 4800 ש"ח.
    כבר מעדיף אופנוע איטלקי אקזוטי, לפחות יש סיבה שיקרעו אותי במוסך.

  2. תוך שנה יהיה ניתן לרכוש אותו ב50/60K בגלל שוק שלא יודע להעריך….

  3. אתה חי בסרט, טיפולים בשנה 4800 ש"ח? לא נראה לי הגיוני, ובדקת פעם אחרונה עלויות של טיפולים של קטנועים איטלקיים או קוראנים? של נדבר על טימקס משכנתא?

  4. איך זה שוורסיס 1000 עולה 85 אלף ו Z900 רק 69 ???

    משהו פשוט לא ברור לי.

  5. אופנוע נהדר ברשותי כבר כשנה נותן תמורה מעולה למחיר נוח מאוד לנסיעות ארוכות בזוג עם ציוד רק חשוב לזכור שהמתלים שלו אינם של אופנוע ספורט ולכן צריך להיזהר בסיבובים

  6. "אדון מרווח טיפולים".
    נו באמת אתה לא באמת חושב שלתגובה כזו אני צריך באמת לאאמין?
    הם כותבים שהאופנוע אחלה, קליל נוח לתפעול.
    אז דווקא איטלקי?

  7. מאיפה הבאת את האלפי שקלים לטיפולים?
    אלא אם כן אתה רגיל למוסך שפתח לך את השושנה כל פעם על הדרך.

  8. וגם הגיוניים יחסית לאופנוע בעל נפח של 1000 לא?

  9. נראה לי שהאופנוע מיועד לאנשים ענקיים.
    האם אני צודקת?

  10. זה קטנוע? מוגזם ומי שהנסועה שלו גבוהה צריך לבקר ביקורים חודשיים במוסך.

  11. מרווחי הטיפולים שפורסמו כאן נראים כטעות. בכעלים לשעבר של וורסיס 1000, מרווח הטיפולים היה כל 6K. לא מכיר אופנוע סטנדרטי עם מרווח פחות מ-6K שגם זה לא מרשים…

  12. רוצים אופנועים קטנים וזולים. שיביאו אותם . איפה הורסיס 300?

  13. באירופאים המרווח עומד על 15, וברוב היפנים על 12, זה מרווח של קימקו מובי!!!!
    בכלי אדוונצר שעושה בממוצע בין 15-30 בשנה!!!!!
    רוכש אדוונצר ממוצע בעל מקצוע חופשי לרוב, מפסיד יום עבודה, ושם כל יום זה יקר, ובורסיס מדובר ביותר משבוע לשנה! פסיכי לגמרי!!!!!!!

  14. יש לי z900 ואני אחרי טיפול 1000
    המחיר 804 ש"ח,יש פה טעות במחירי הטיפולים שכן מטרו לטיפול שכולל החלפת שמנים לא גובים פחות.
    החלפת שמן מומלצת אצלי כל 12000 והיתר טיפולי חיזוק ברגים ונראה לי שגם בכלי הזה עם מנוע זהה מעט מוגדל הטיפולים זהים.

  15. יצטרך להפרד מכמעט 6000 אלף שקל טיפולים ? הזוי .

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל