fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
תמוז
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
סטפן
HJC
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר

סאן יאנג ג'וירייד 125 S החדש במבחן בכורה בישראל

סאן יאנג ג'וירייד 125 S החדש במבחן בכורה בישראל

בחנו: ניסים ברדה, סטפן אבנדיצ'י, אריק רוזנבלום
ערך: גב"ב     צילום: אדם בלנגה, אריק רוזנבלום
שורה תחתונה: קטנוע רב שימושי מעולה למתחילים שבגרסתו החדשה יספק גם מנוסים, חזק יותר ובטיחותי יותר מקודמו.
ג'וירייד 125 של סאן יאנג הוא רב המכר הדו גלגלי של ישראל בשני העשורים האחרונים, והוא הדגם האחראי כמעט מדי שנה לדירוג סאן יאנג במקום הראשון מבין המותגים הדו גלגליים בישראל ברציפות מאז שנת 2001. מה שעשה את הג'וירייד 125 ללהיט הוא השילוב בין עיצוב קטנוע מנהלים, מחיר נוח, רב שימושיות שכוללת אפשרות לכיסוי מרחקים גדולים מהמקובל ל- 125, התאמה לרישיון נהיגה מוגבל וביצועים מצוינים. כך עלו אלפי יחידות על כבישי ישראל; גרסת "איבו" שיצאה ב- 2008 נהנתה במיוחד מ"חוק ה- 125" שנכנס כאן שנה קודם ולא חוותה שינויים שנים ארוכות. 
זאת עד השנה, כאשר לשנת הדגם 2017 מחדשת סאן יאנג עם ג'וירייד 125 חדש, שדרוג של האיבו ותוספת S לשם הדגם, מן הסתם כדי לבטא את תוספת הספורטיביות בזכות העליה בכוח יחסית לאיבו.

  • השיפור המרכזי שמציג ה- S הוא המעבר של המנוע להזרקת דלק במקום הקרבורטור של האיבו והעליה בהספק המרבי ל- 14 כוח סוס וזאת לעומת 11 כוח סוס של דגם האיבו. נתון שיא ההספק של המנוע החדש מתקבל ב- 9,000 סל"ד בעוד המומנט המרבי המונה 1.1 קג"מ מתקבל ב- 6,000 סל"ד, כלומר רצועת כוח רחבה למדי. העיצוב מזכיר את האיבו, כלומר גוף גדול ומודרני, מושב נמוך, גלגל קדמי "13 ואחורי "12, משקל רטוב 160 קילו. בנוסף ישנו חידוש בדגם והוא מערכת בלימה משולבת CBS בה לחיצה על כל אחד ממנופי הבלם מפעילה את הבלם שני, מה שעוזר לשפר את הבטיחות ברכיבה. כמו כן גובה המושב עומד על 760 מ"מ.

עם תג מחיר של 17,985 ש"ח, החל שיווקו של הסאן יאנג ג'וירייד 125 S בישראל – לקחנו אותו לסיבוב בכורה בשכונה.

מבחן
עם ההתמקמות היד נשלחת לאכסן את הנייד בתא הכפפות אבל… אין תא כפפות. תחושת ידיות הכידון שונה מבעבר, הגריפים עבים יותר ונעימים לאחיזה אך מי שהורגל לתגובות מיידיות מהידיות הקודמות יצטרך לסובב אותן קצת יותר כדי לקבל כוח. מבחינת העלייה המוצהרת בכוח המנוע – קשה היה לחוש בכך בתאוצות בזינוקים, כשלמעשה הוא הרגיש מעט עצל בזינוק. בהמשך עם העליה בסל"ד זה משתפר, אך עדיין מורגש שהמנוע קצת מתאמץ כדי לייצר תאוצה חזקה. מבחינת רעש פעולת המנוע והפליטה, הורגשה עליה של ממש יחסית לדגם הקודם. הוואריאטור זוכה לשבחים בזכות שמירה על יחס העברה קבוע בסל"ד נמוך מה שמאפשר תנועה נשלטת במהירויות איטיות, כשהמהירות המרבית שראינו עמדה על 120 קמ"ש. באשר לצריכת הדלק, מדדנו 30 קילומטר לליטר ברכיבת שיוט.

 

התנהגות הכביש טובה, ומורגש שיפור של ממש ברמת המיתלים. התגובות זריזות אך לא מאיימות בכול שינוי כיוון, כשבזכות בסיס גלגלים של 1,430 מ"מ יש לג'וירייד יציבות מצוינת במקביל לנכונות לשינויי כיוון. 


מערכת הבלימה המשולבת החדשה (CBS) מכוילת היטב. השיפור בבלימה מורגש ומשמעותי, ומורגש מייד עם תפעול מנוף הבלם האחורי המפעיל חלק מעצמת הבלימה גם מלפנים, ולחילופין הדבר מורגש היטב גם בתפעול הבלם הקדמי שבולם מעט גם את האחורי וביחד מתקבלת תאוטה החלטית ונשלטת.
 
הגנת הרוח טובה, בוודאי עבור קטנוע 125. לחלק מהבוחנים המושב הרגיש נמוך מידי, דבר אשר גרם לברכיים להתמקם גבוה מידי עקב ריצפת מדרך מעט גבוהה. יחד עם זאת, הברכיים בשום שלב אינן נתקלות בכידון. ניסים ברדה ציין כי הכידון מרגיש קרוב מדי לרוכב, דבר המונע העברה של יותר משקל לפרונט לטובת התנהגות. לאנשים גבוהים נדרשת הסטת מבט מסוימת הצידה בעת השימוש במראות, דבר שמנתק באופן רגעי את המבט מהכביש ומהמתרחש לפנינו.

 
סיכום
למרות הירידה בשנים האחרונות בחלקם של קטנועי ה- 125 בכלל מכירות השוק, הם עדיין מהווים אחוזים ניכרים מהמכירות, לכן מובנת ההשקעה של סאן יאנג בג'וירייד 125 S החדש ובהחלט מדובר בהשקעה המביאה לתמורה טובה יותר למחיר. הג'וירייד 125 S מעוצב מודרני, נהנה ממכלולים חדשים ובראשם מנוע המצויד בהזרקת דלק שהספקו עלה ל- 14 כוח סוס בהשוואה ל- 11 כוח סוס בגרסת האיבו. הדגם אף קיבל מערכת בלימה משולבת המתפקדת מעולה, וללא ספק תקל על רוכבים ורוכבות מתחילים להתמודד עם משימת הבלימה בכבישינו החלקלקים. וזו בעצם הפואנטה בקטנוע הזה: מדובר בכלי מצוין למתחילים, ועם תג מחיר של 17,985 ש"ח הוא גם לא יביא לפשיטת רגל של הנכנסים לעולם הדו גלגלי בפעם הראשונה. במקביל, לרוכבים יותר מנוסים, הוא יאפשר להסתפק ב- 125 ולא לעלות לנפח ומחיר וביטוח יקרים יותר, גם אם מרחקי הנסיעה גדולים מהמקובל ל- 125. עם המנוע החדש, מערכת הבלימה המצוינת, הממדים הגדולים, הנוכחות, והגנת הרוח- הג'וירייד 125 S  ייתן גם בכביש הפתוח הרבה יותר מאשר "עוד קטנוע 125". 

תעודת זהות

 

סאן יאנג ג'וירייד 125 S

JOYRIDE 125 S

 

אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ

 

מחיר: 17,985 ₪

 

לפי מחירון 01/17

 

המחיר ללא אגרת רישוי והוצאות רישוי וכולל מע"מ.

 

דרגת רישיון: A2

 

דרגת זיהום אוויר: 2

 

נתונים טכניים

 

מנוע: 4 פעימות, צילינדר יחיד

 

נפח: 125 סמ"ק

 

קירור: נוזל

 

הספק: 14 כ"ס

 

הצתה: אלקטרונית / חשמלית

 

הזנת דלק: הזרקה

 

מתלה קידמי: מזלג טלסקופי

 

מתלה אחורי: SWING בולם יחיד

 

בלם קדמי: דיסק 273 מ"מ

 

בלם אחורי: דיסק 220 מ"מ

 

צמיג קדמי: 110/90-13

 

צמיג אחורי: 130/70-12

 

מדידות

 

אורך: 2,100 מ"מ

 

רוחב: 760 מ"מ

 

גובה: 1,155 מ"מ

 

בסיס גלגלים: 1,345 מ"מ

 

משקל יבש: 144 ק"ג

 

מיכל דלק: 7.6 ליטר

 

צריכת מבחן: 30 קמ"ל

 

מחירון טיפולים (עבודה + חלפים):

(המחירים כוללים מע"מ)


טיפול        עלות 

1,000 ק"מ    458 שקל

10,000 ק"מ  241 שקל

15,000 ק"מ  1,450 שקל

20,000 ק"מ  754 שקל

30,000 ק"מ  1,827 שקל

27 תגובות ל סאן יאנג ג'וירייד 125 S החדש במבחן בכורה בישראל

  1. לא התייחסתם לגובה של הרוכב.
    אם הרוכב גבוה האם יש בעיה עם סיבוב הכידון לרגלים?

  2. תראה את התמונה התחתונה במבחן עצמו. תראה כמה רחוקות הרגלים מהכידון.
    אם אתה לא ששלוש מטר אתה נכנס שם.

  3. אבל באמת מעל 19,000 ש"ח על הכביש? כאשר המיסוי על 125 סמ"ק הוא רק 25% היית מצפה למחיר טוב יותר על קטנוע 125 טיוואני. חבל.

    • בעיני זה בדיחה לתת אופנוע לבחורה
      זה כמו גבר אם חזייה
      או כמו ג'ירפה רוכבת על אופניים
      זה כלי מאוד גברי.

      • יניב יניב כמה סטריאוטיפים ושטויות ב4 שורות.
        ההיפך הוא הנכון, ולראות בחורה על אופנוע זה לא פחות ממראה מלבב.

  4. אני הייתי בוחר בזול ביותר.
    זה לא דו גלגלי לטיולים ובטח לא צריך לשלם כל כך הרבה כסף על קטנוע.
    המחיר שלו יורד כל שנה חמישים אחוזים.

  5. בחיים לא הפסדתי 50% על הקטנוע שלי המכירה וגם לא בטרייד אין.
    אתמול מכר חבר שלי וספה ב- 1000 שח מתחת למחירון והקונה אמר לו שחיפש כמעט חודש וספה יפה.
    מפסידים קצת אבל זה מה שקורה אם אתה רוצה לעשות טריידאין.

  6. לדעתי צריך לעשות גם סרט קצר על הקטנוע.
    לא לכולם יש את הסבלנות לקרוא את כל הכתבה. ולא שהיא לא טובה אבל יותר מידי ארוכה.

  7. מה זה כתבה ארוכה.
    קיבלת כאן אינפורמציה אם לקנות או שלא.
    תמיד בכתבה כתובה אנחנו מקבלים יותר אינפורמציה טובה מאשר בסרט.
    חוץ מזה אתה בכל מקרה לא קונה.

  8. 19000 יקר בשביל כלי שהוא לא יפני לא שווה את הכסף

  9. אני 1.56 במשקל 50 קילו, רוכבת מתחילה… הגוי רייד יכול להתאים לי? אני לא יתקל בקושי איתו בגלל המשקל שלו?

  10. אני מטר שמונים וצריך מרווח מקדימה של 30 ס"מ, נראה לכם אפשרי?

  11. האם הבית משקולות (וורייטור ) עשוי גם כאן מאלומיניום כמו בדגם וי אס? או שכאן הוא מחומר יותר חזק?

  12. גלגל קטן ומשקל גבוה זה מבנה המנוגד לחוקי פיזיקת האחיזה בכביש, לא נותנים מענה להתנהגות כביש טובה לצערי , אני לא בוחר בקטנוע הזה. אני מעדיף את דגם הסימפוני גלגל 16 שגם נותן מערכת CBS ויציבות נהדרת וגם עולה פחות הרבה פחות.

  13. אני מתכוון לקנות קטנוע כזה, כקטנוע ראשון שלי. האם הs 125 יכול להתאים גם לנסיעות קצרות על כביש החוף? לדוגמה ת"א-חדרה, ת"א-נתניה? וגם ארוכות יותר, ת"א-חיפה?
    תודה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל