fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
תמוז
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
HJC
סטפן

סוזוקי GSX-S1000 – המלך הוא עירום

סוזוקי GSX-S1000 – המלך הוא עירום
כתב: נמרוד בוקר   בוחנים:  נמרוד בוקר וסטפן אבנדיצ'י
צילום סטילס: אדם בלנגה   וידאו: מכבי ליפשיץ

 

שורה תחתונה: לא סתם R בלי פיירינג אלא לוחם עירוני/הררי שתוכנן סטריט פייטר מהבסיס, תנוחת רכיבה תוקפנית וצפופה, מנוע בשרני חייתי והתנהגות זריזה – למעט בעיית מיגון רוח באוטוסטרדות הוא בהחלט שווה את תג המחיר של 89,950 שקל.

 


וידאו: מכבי ליפשיץ

אחרי בילד אפ קצר ומסקרן שנמשך כמה ימים, מגיעה הבשורה מאריק, המנכ"ל בפועל של דוגרי. נימיץ, יש לך לסופהשבוע אופנוע שעל הנייר צריך להיות פנטסטי. קח אותו, תשמור עליו, תלחץ אותו ותחזור עם רשמים. ותחזיר אותו שלם שמעת? אה ומתואם לך צלם מערוץ 1, תתמודד. 


בהפתעה נעימה לסופ"ש באמת מוצלח, הוקדם מועד איסוף האופנוע ליום חמישי, כך שנותרה לנו מספיק שהות לבחון את האופנוע בארבעת מצבי הצבירה שמתאימים לתבנית "מבחן דרכים": רכיבה בעיר, רכיבה עם בת זוג, רכיבה בכבישים מפותלים עם רדיוסי פנייה שונים, ורכיבה בכביש בין עירוני. על כל ארבעת אבני הדרך ביצענו צ'ק, ורובם ככולם חיוביים. חוצמהקטע של הרכיבה בכביש בינעירוני…

 

יום חמישי, סוכנות אבניר. איציק החביב לוקח אותי החוצה אל הסוזוקי S1000 לפגישת היכרות. הסבר קצר על האופנוע, מתגים ידיות, בוררי מצב וכפתור אורות, חתימה בלתי נמנעת על מסמכי הסרת ולקיחת אחריות (איך הגיל הופך אותך מפרחח חסר אחריות לאדם אחראי, נשגב מבינתי) והאופנוע שלי.


ארגונומיה:
מושב ספורטיבי רך רחב ונוח בסגנון שנות התשעים קולט אותי אליו. גובה המושב נמוך יחסית, כ- 810 מ"מ, מבטיח עצירה והורדת רגליים נוחה גם למאותגר גובה. כידון פלאטבאר של רנת'אל הבריטית, מאלץ את הרוכב להזדקף טיפה, אם כי לא לרכון קדימה, מה שבהמשך יתברר כגורם שמקשה על רכיבה במהירות גבוהה. הכידון רחב, רחב יותר מרוחב הכתפיים, רוחב המבטיח שינויי כיוון נטולי מאמץ בכבישים מפותלים. רגליות הרוכב והנוסע החפות מכיסוי גומי, מרמזות על DNA הספורטיבי של ה- S1000. הרגליות ממוקמות נמוך, יחסית למקור, ה- GSX-R1000, אבל חרף המיקום היחסית נמוך מספקות שפע של מרווח הטיה לאופנוע. מיכל דלק בריא נפח של 17 ליטרים, ממוקם גבוה יחסית ליצרנים אחרים, ובשילוב עם המושב הנמוך מעניק לך תחושת סוזוקי קלאסית, בה אתה יושב "בתוך" האופנוע, ולא על האופנוע. לוח שעונים סביר למראה ממוקם נמוך בהמשך מיכל הדלק ומכיל מידע אינפורמטיבי על מיקום הילוך, טמפרטורה, מלאי הדלק במיכל (לא מובן מאליו בימינו), צריכת דלק ממוצעת וטווח נסיעה צפוי ביחס לכמות הדלק שנותרה. על ידית שמאל בורר מצבים, המאפשר לאפס את הק"מ לפני יציאה לרכיבה וכן לברור את רמות מערכת בקרת האחיזה שמגיעה עם האופנוע. בשל כידון הפלאטבאר בו מצויד ה- S1000, הסוויץ' ממוקם בין מיכל הדלק ללוח השעונים. שקוע משהו ולא הכי נגיש.

 

מנוע: נגיעה קלה במתג ההתנעה והמנוע מתעורר לחיים בנהמה עמוקה, וכל כך אהובה ומוכרת מימי ה- R1000 העליזים. שילוב לראשון ויציאה לדרך. ואיך הוא יוצא. לא תהיה מוכן והידיים שלך ייעקרו מהכתפיים ברגע. מומנט עבה עוקר ידיים משגר את האופנוע קדימה, בסל"ד נמוך. לא צריך להזין את המנוע ולא ולהשתהות עם הקלאץ'. פשוט סע.

כאמור, המנוע הוא בדיוק אותו מנוע של ה- GSX-R1000  K5  המוכר לנו מאמצע שנות האלפיים. הסיבה שסוזוקי בחרה להשתמש במנוע הזה ולא במנועים בעיצוב חדיש יותר הייתה העובדה שמנוע ה- K5 מגיע עם קדח בוכנה צר ומהלך בוכנה ארוך, מה שמעבה את המומנט בצורה משמעותית,  לעומת מנוע עם קדח בוכנה רחב ומהלך קצר, שבתורו ייצר מנוע עצבני יותר, עם פחות מומנט והרבה יותר הספק בסל"ד גבוה. למנוע ה- K5 הוכנסו מספר שינויים, כמו החלפת שסתומי הטיטניום בשסתומים רגילים, הרחבת לועות היניקה בצילינדרים ומיתון מפת ההצתה, וכך מתקבל ממנוע ה- S1000 כ- 145 כ"ס, לעומת עדר של 167 סוסים ב- K5 לפני כעשור, וכאמור, מומנט בשרני וליניארי ששיאו, 10.8 קג"מ, מתקבל גם כן בסביבות ה- 11,000 סל"ד. ובאופנועים עירומים, מומנט הוא שם המשחק. כדי לעבות יותר את עקומת המומנט, סוזוקי הוסיפה שתי שיניים לגלגל השיניים האחורי (ספרתי, יצא לי 42…), תמהיל שכאמור, עוקר אותך מהמקום בתנופה עם תחילת הנסיעה.

חובה לציין שחרף המומנט הבשרני של ה- S1000, כדאי שלרגע לא תתבלבלו ותחשבו שאין לאופנוע מה לחפש מעל ל- 9,000 סל"ד. זו תהיה טעות. המנוע של ה- S1000 חי ואף בועט חזק לאורך כל קשת הסל"ד, עד למנתק ההצתה בסביבות ה- 12,000 סל"ד. מצד שני, היעדר חיפוי כלשהו מלפנים, לא מאפשר לרוכב הסביר להתקרב למחוזות שיא הסל"ד, אפילו בהילוך שני, יען כי עלול הרוכב פשוט לעוף מהאופנוע. שני ב- 11,000 סל"ד, זה הרבה יותר מהר ממה שנדמה לך בהתחלה…

בניגוד לסטריט פייטרים מתחרים, בעיקר מאירופה, ה- S1000 לא מגיע עם מפות הצתה מתוחכמות, או קלאץ' מחליק, זיליון מצבי בלימת מנוע ואפילו לא מצערת פוטנציומטר Fly by wire, אלא כבל מתכת פשוט וטוב. אבל בכל זאת אנחנו כבר בשלהי 2016, ולא נעים. כולם באים לגן עם שלל מערכות אלקטרוניות מכף ראש ועד רגל אצבע, אז אי אפשר לשלוח את ה- S1000 לגן בלי משהו. אז ל S1000 הוענקה מערכת בקרת אחיזה בסיסית, אבל מניסיון, די יעילה.

לבקרת האחיזה שלושה מצבי פעולה, השלישי, הרגיש יותר, נועד למעשה לימי גשם, מצב שני, בו בקרת האחיזה נכנסת לפעולה מהר יחסית, אם כי ללא דרמות מיוחדות, ומצב אחד, בו בקרת האחיזה נכנסת לפעולה במצב חירום מתהווה, וכן אפשרות לביטול מוחלט של בקרת האחיזה. לא ניסיתי. אולי במסלול מסודר זה מתבקש, אבל בכבישי הרי בית שמש ועמק האלה, היום? אני שמח על כל עזרה שאני יכול לקבל. 

שילדה ובולמים: סוזוקי שתלה את מנוע ה- K5 בשלדה מאותו שנתון. כן חזר לשימוש הבולם הקדמי, שכבר אז היה פנטסטי, בעובי של 43 מ"מ מבית קיאבה היפני, וכל אפשרויות הכוונון של שיכוך, כיווץ, ועומס הקפיץ. לשלדה שודכה הזרוע האחורית של אופנועי הליטר של ימינו (איך זה נעשה בפועל, איך מעירים פס ייצור לחיים וחוזרים לייצר משהו מלפני עשור? מרתק אותי לראות ולדעת). שלדת הזנב, שונתה לשלדת צינורות פשוטה, אבל פריקה וניתנת להחלפה ולא מרותכת לשלדה.  גלגל קידמי במידות 120 מ"מ על 17 אינץ' וגלגל אחורי רחב של 190 מ"מ וקוטר של 17 אינץ' מאחור, משלימים את התמונה. לגלגל הקדמי משודך בלם מונובלוק מפואר של ברמבו, שבגרסה המשווקת בארץ מצוייד במערכת ABS. הגלגל האחורי מצוייד בבולם זול ופשוט יחסית של ניסין היפנית, וכמו הקדמי מצוייד במערכת ABS. זהו, אפשר לצאת לדרך.

בעיר: חרף בסיס גלגלים ארוך יחסית למכונות המלחמה של ימינו, של 1,460 מ"מ, ה- S1000 מרגיש קצר. טווח התנועה של הכידון קצר, בדיוק כמו באופנוע ליטר מרובה Rים, ועדיין ההשתחלות בתנועה היתה קלה יחסית, בטח מעבר מנתיב לנתיב בתנועה מזדחלת. עם זאת, טווח התנועה של הכידון הופך את משימת שינוי הנתיבים בפקק עומד לבעייתי משהו. התנהגות המנוע חדה ותגובה מהירה כמו גם מומנט עוקר כתפיים מטיס אותך מרמזור לרמזור ללא מאמץ מיוחד ובלי לגרד ה- 6,000 סל"ד. פשוט אין צורך להגיע לשם. הבולמים מטפלים יפה במחלות הכבישים של ערי המרכז, ומערכת ה- ABS לא מציקה, אבל על ערימת חול חצץ בקרבת ביתי באזור אתר בניית הרקבת הקלה, 

(ופה בשכונה, אלה שגרים סמוך לצומת כבר נרקבו מזמן) העירה את מערכת ה- ABS לפעולה החלטית ונמרצת, אם כי טיפה ארוכה מדי לטעמי.

רכיבה בעיר עם מכנסיים קצרות מבטיחה לך בישול של החלק התחתון של הרגליים, אבל מתנחם בכך שהחום לא מפונה למעלה לכיוון המבושים. ציון 7.
רכיבה בזוג: למחרת הצטרפה לרכיבה זוגתי שתחייה. בתחילה היא דיווחה שקשה לה ואף דואב לה הישבן המפואר מהכיסא הסימלי שמאחור. על הרגליות לא הייתה לה ביקורת, הן נמוכות מספיק כדי לאפשר ישיבה נוחה על האופנוע. מבחינתי להרכיב זו הייתה כבר חוויה אחרת. ההרגשה היא שאין מרווח מספיק לשניים, ושהמורכבת חצי מרוחה עלי, מה שמעיק בהמשך על הידיים והכתפיים. מבט לאחור כדי לבדוק את פשר הקרבה, מבהיר שלא מדובר בפרץ מחודש של אהבה אלא פשוט חוסר מרווח מספק ושחלק מישבנה גולש כבר מעבר לכיסא שלה. 

למחרת בשבת, כשיצאנו לרכיבה של 250 ק"מ, המורכבת דיווחה שהיה לה קל יותר. כנראה שהתרגלה. למרות בסיס הגלגלים שכאמור טיפה ארוך, כל תנועה של המורכבת מורגשת בהתנהגות האופנוע, ומומלץ לתדרך מורכבת חדשה שגירודים, גירבוצים, התעטשויות ושיעולים, מוטב להם שייעשו כשהאופנוע בקו ישר. בהטיות ה- S1000 דורש ריכוז ממי שעליו, בין אם יחיד ובין אם זוג. רקאומר… ציון 6.5.

רכיבה בכבישים מפותלים: בשבת ויסלחו לי שומריה, יצאנו לרכיבה במסלול הקבוע, לעבר הרי יהודה ועמק האלה. בואך אשתאול מתחיל רצף פנטסטי ובלתי נגמר של כל הפניות שאפשר לחלום עליהן. מהירות, איטיות, כפולות, נפתחות וננעלות. עליות וירידות, לונה פארק של פניות. וכל זה בנוף עוצר נשימה, ואוויר צלול שהולך והופך לקריר יותר, ככל שאנחנו מתקדמים במעלה ההר, ספטמבר, וחגי אלול. זה בדיוק האיזור שבו ה- S1000 פשוט במיטבו. פנייה רודפת פנייה והאופנוע מגיב ללא מאמץ, תודות לכידון רחב לכל פקודת הטיה. בקרת האחיזה על מצב אחד, היד על הגז נדיבה, והביטחון עולה ככל שהצמיגים והדם מתחממים והסל"ד והדופק מואצים. פנטסטי. מדי פעם בשיא הפנייה אתה קולט בזווית העין הבהובים צהובים. אתה לא ממש יכול להתיק את המבט מהאספלט, רחוק ככל האפשר, אבל יכול לשער שמערכת בקרת האחיזה נכנסת לפעולה פה ושם, ללא דרמות שיעולים ונביחות מנוע.


בסל"ד נמוך, מתחת ל- 5,000, כשאתה מנסה לקחת פנייה על גז קבוע עם פתיחה ממש מדורגת, בעיקר באותן פניות שאין לך מושג איך יסתיימו (אני ממש לא זוכר את כל רצף הפניות שם, יש כאלה שכן, סטפן למשל, ולכן הנאה שלהם שם גדולה יותר) תגובת האופנוע מ- OFF ל- ON, קופצנית, חדה ומאוד מורגשת. אמנם לא משהו שיעיף אותך מהכיסא, או יבהיל אותך סטייל הונדה CBR 929, הראשון שהגיע עם הזרקת דלק ופרפר מגופה יחיד שהיה די אלים במעבר מסגור לפתוח, אבל עדיין מורגש וטיפה מפריע לחוויה. אבל חוצמזה, באמת, הרכיבה בקטע הכביש הזה מאשתאול לבר בהר, היתה חלקה, זורמת, בקצב מהיר, עם חיוך רחב על השפתיים. 

מגיעים לבר בהר ואני משאיר שם את היפה שלי ומצטרף לחבורת רכיבה מיומנת, וותיקה, שמובלת ע"י יוסי ג. מאישימוטו, ואחריו שגיא, סטפן, יורי מפרפר וניסים ברדה. אלינו הצטרף הפעם שי, בחור נהדר שיצא לי להכיר בסרס לפני כחודש, על גבי ZZR 1400. והוא בהחלט ידע לנצל את מה שיש לבהמה הזאת להציע. כולם חברים וותיקים, ועם כולם יצא לי לרכב בלא מעט הזדמנויות שונות ומקצבים שונים. איתם אין הפתעות, אין ברקסים באמצע הפנייה, או פניית פרסה בפס לבן או מקום לא צפוי. 


וה- S1000 לבד, הופך לכלי מושחז וחד, שיודע לרדת ולעלות בחזרה את עמק האלה בקצב די מהיר, ולא מסתיר פניו גם מול GSXR 1000 חדש מהניילון. ללא המורכבת הפרונט מבקש מדי פעם להתרומם באוויר ונדרשת יד ימין מרסנת כדי להשאירו על האספלט. אם רצף הפניות של אשתאול היה קל ומהיר עם מורכבת מאחור, הרכיבה לבד עם החבורה מגלה לי אופנוע אחר לגמרי, הרבה יותר חד ומהיר, מכונת מלחמה של ממש, שיודע לטוס גם על גל או בעצם, נחשול מומנט שלא נגמר. ציון 9.

חזרה לבר בהר, קפה, ארוחה קלה, ירידה דרך הסטאף, ומפגש עם מכבי הצלם, לניסיון ראשון שלנו להתחיל לתת סרטוני ווידאו במבחנים, לטובת הדיסלקטים ומוגבלי הטקסט למיניהם. לא קל.

בסיום הצילומים, אנחנו יוצאים מצומת שער הגיא לכביש מספר 1 לכיוון תל אביב. וזה לא היה כל כך נעים. כביש ישר, משעמם וחד גוני, ללא מצלמות מהירות ומלכדות פתאים אחרות, פתיחת המצערת ובחינת התנהגות האופנוע באיזור חיוג 2 ירושלים, מתבקש. אבל זה פשוט בלתי אפשרי. מעל 150 קמ"ש, הצוואר ואח"כ הכתפיים, (את כולם שברתי בכמה הזדמנויות) דואבים עד כואבים ממש והחוויה הופכת לבלתי נסבלת. מהירות השיוט יורדת, האישה כבר נרגנת והחזרה הביתה נמרחת. ברור שרכיבה בקו ישר על כביש בין עירוני זה לא הקטע של ה-S1000, וחבל לאנוס אותו לבצע את זה. בחודשים האחרונים יצא לי לבחון עוד כמה אופנועים עירומים, שאיכשהו הצליחו להפתיע ולשמור על הצוואר שלי במצב סביר גם מעל ל- 150. לא במקרה הזה. 
אז אולי כדאי לבדוק כמה יעלה משקף אפטר מרקט, אולי כמה כדאי להוסיף כדי לקבל את גרסת ה-F, המעוטרת חיפויים מלפנים ובצדדים. לכן רכיבה על ה-S1000 בכביש בין עירוני בקו ישר, מקבלת את הציון 4. ואני נדיב…

 


תג מחיר
הסוזוקי GSX-S1000 נותן תמורה טובה מאוד לתג מחיר של 89,950 שקל. בעצם, תמורת המחיר הזה אתה מקבל GSX-R 1000 K5 משודרג עם זרוע אחורית מודרנית, בקרת אחיזה ומערכת ABS יעילה. מה רע? את גירסת ה- F לא בחנו בינתיים, אבל אני בטוח שהמחלות שהתגלו בכביש בין עירוני, ייעלמו לגמרי עם משקף מלפנים. זרוק את גלגל השיניים האחורי לטובת גלג"ש קטן יותר של 39 שיניים, ותקבל R1000 חדש, עם כידון רחב שיאפשר לך לקחת פניות ללא שום מאמץ, ומקדם פאן עצום. חוויה.

DNA של R1000 / סטפן אבנדיצ'י

נתקלתי בלא מעט אופנועים שנכשלו במעבר מדגם ספורט לאופנוע עירום, יותר מדי פשרות ורצון להשיג הכול בפחות כסף ובעיקר איבוד איכות בתחום ההתנהגות האופנוענית כמו יכולת תמרון ובלימה. לכן שמחתי להיווכח כי במקרה של הסוזוקי GSX-S1000 החדש מדובר באופנוע מצוין בפני עצמו, וניתן להרגיש את ה-DNA של דגם ה-R1000 עליו מבוסס האופנוע הזה. המנוע חזק ומגיב, בשרני כמו שרק מנוע ליטר ספורט של סוזוקי יודע להיות, ובכלל האופן בו ה-GSX-S1000 מתמודד עם עומסים ברכיבה, שינויי כיוון, בלימה חזקה וכניסה לפניה, מבהירה כי אין מדובר בפסל או ביצרן רושם עירוני גרידא – אלא באופנוע מצוין. ניתן לעשות בו מגוון שימושים למעט באופן טבעי תיור ארוך טווח, שתי הערות היו לי, תגובת המצערת במעבר מפתוח סגור בסל"ד נמוך ובינוני מלווה בשיהוי קטן, וגם את הכידון הייתי מחליף ליותר רחב. 

תעודת זהות

סוזוקי GSX-S1000

מחיר: 89,950 ש"ח

אחריות לחדש: שנתיים ללא הגבלת ק"מ

דרגת רשיון: A

נתונים טכניים

מנוע: 4 פעימות, 4 צילינדרים, רוחבי, גל זיזים כפול עליון

נפח:
999 סמ"ק

 

הספק: 144 כ"ס ב-10,000 סל"ד

 

מומנט: 10.8 קג"מ ב-9,500 סל"ד
צמיג קדמי: 120/70 ZR-17


הזנת דלק:
מערכת הזרקה

קירור: נוזל

 

זווית מזלג: 25 מעלות
 

מתלה קדמי: מזלג הפוך, KYB, כוונון מלא, 43 מ"מ

 
מתלה אחורי: זרוע דו-צדדית, בולם יחיד, כוון עומס קפיץ ושיכוך

בלם קדמי: צמד דיסקים 310 מ"מ, קאליפרים מונובלוק ברמבו

בלם אחורי: דיסק יחיד, 220 מ"מ

 

 

מדידות

אורך: 211 ס"מ


משקל:
207 ק"ג

רוחב: 79.5 ס"מ

בסיס גלגלים:
146 ס"מ

גובה מושב:
81 ס"מ

מכל דלק:
17 ליטר

גלריה

6 תגובות ל סוזוקי GSX-S1000 – המלך הוא עירום

  1. במידה ולא יודעים לא מדברים, אין מפות ניהול מנוע אבל יש, טרקשן קונטרול שזה כמו מפת מנוע????
    בקרת החלקה היא לא כמו או בערך, זו פונקציה של בקרת אחיזה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל