fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה
סטפן

וספהGTS 250 IE – רטרו שיודע לרוץ מהר

וספהGTS 250 IE  – רטרו שיודע לרוץ מהר
ערך: גב"ב     כתב: אדם בלנגה       בוחנים: אדם בלנגה וסטפן אבנדיצ'י
צילום: 
 אדם בלנגה ואריק רוזנבלום

שורה תחתונה: אם אין לכם מה לחפש מחוץ לגבולות העיר הגדולה… והכי חשוב – אתם רוצים להיות על הכלי הכי יפה בעיר. שתי מילים, רק וספה.

אין מה לעשות, אם אתם אוהבים את הוספה אף מבחן לא ישכנע אתכם אחרת, ואנחנו אוהבים את הוספה מאוד. אם אתם מסוג האנשים שמחפשים לקנות קטנוע ע"פ עקרון "גדול יותר = טוב יותר" זה הכלי האחרון שתסכלו עליו. למען האמת? הייתי נזהר ואומר שמדובר בחתיכת אמירה. לקנות וספה, בייחוד בנפח 250 סמ"ק, זה לומר (לצעוק)… "יכולתי לקנות פאקינג קטנוע מנהלים גדול וחזק יותר ובכל זאת קניתי את האיטלקיה היפה הזאת" מדובר פה בכלי העירוני הטוב ביותר שכסף (27,720 שקל) יכול לקנות. היא לא מהירה הוספה הזאת, עם מהירות סופית שלא תגרום לכם לאבד את הרישיון בכביש 6 ויכולות בין עירוניות נמוכות להפליא, מדובר פה בחבילה מכוונת מטרה לכרך העירוני הסואן – עדיף פקוק.

מסורת זה עניין חשוב

הוספה 250 אינה מנסה להיות ה-PX אלא כמו GTS מגיעה עם תיבת הילוכים אוטומטית סטנדרטית לחלוטין, וריאטור שסביר להניח מגיע מכלים אחרים מבית פיאג'ו. דווקא בעניין זה יש לי ראש שקט שהריי שמדובר בשילוב וריאטור – מנוע מוכר כך שהפתעות מיוחדות לא אמורות להיות במוסך. שימו לב – פה הדימיון לכלים הנוספים של חברת האם נגמר. שלוש וחצי מילים על מנועי 250 סמ"ק בקטנועים בסוף הכתבה.

על המתלה הקדמי של הוספה, זה עם המבנה שיכוך והחזרה שמתרכז על צד אחד של הכלי אפשר לכתוב מאות אלפי מילים, הפעם אני אסתפק בלומר שלעניות דעתי זה אחת המתלים הטובים ביותר להשתחלות עירונית. המתלה הקדמי המיוחד יחד עם הגלגלים הקטנים גורמים לוספה הזאת להתנהג טוב, טוב מאוד אפילו. חשוב לשים לב – לא כל אחד יתחבר לסוג זה של מתלה, ובעוד שכותב שורות אילו רוצה להאמין שהוא יכול לעקוב את ולנטינו רוסי על הוספה הזאת לא כל אחד ירגיש כל-כך בבית פה.

אני רוצה להאמין שכולם מתמוגגים למראה הוספה היפה הזאת בכחול ים מחנה בצל של תל אביב הלוהטת של יולי – אוגוסט, אבל אני יודע שלא כך הדבר. יש כאלה שמתחברים פחות. אז מה שאפשר לומר שהיא אסתטית בטירוף (ואני רוצה לראות משהו פוסל את זה!). אבל לצערנו הרב, אם תשאלו כל בחורה מה צריך לעשות בשביל להיות יפה, היא תענה בנשימה מהירה "בשביל להיות יפה צריך לסבול".

כשאת יפה סולחים לך על ה-כ-ל 

שימו רגע מול עיניכם כמה עובדות קשות שבתור חובב וספות קשה לי מאוד להודות בהן אבל… המושב גבוה להחריד – לא דבר מובן מאליו ולא דבר שכל אחד היה רוצה בקטנוע שלו (מצד שני הראות הגבוה הופכת את הנסיעה העירונית בו לעונג אמיתי). היא צפופה מאוד להרכבה, ויותר מזה דורשת שיכול רגליים בין הרוכב למורכב (אבל איפה הרומנטיקה בלי קצת מגע?). התא מתחת לכיסא לא יכיל קסדה, גם לא 3/4 (אבל בוספה המקורית לא היה בכלל תא אחסון, ובכלל למה אתם מתלוננים? יש לכם יופי של תא כפפות מקדימה). המתלים הקשים כמעט ומתרסקים בסלילה הישראלית (כן אבל… תראו איך היא מתנהגת?!).  אבל ככה זה… וספה זה וספה – ומי שאוהב את המותג יסכים לחיות עם החסרונות הללו.


וספה לא קונים עם השכל – קונים עם הלב

זה נראה לי המשפט הכי נכון שאפשר להגיד על המותג הקסום הזה, אין מדובר פה בכלי שנועד להיות לכל אחד, בייחוד ה-250 מדובר פה בכלי לייף סטייל מטורף עם הררי אופי שאפשר למצוא רק בסמטאות הקטנות של רומא. הכי חשוב בעיני זה איך שהכלי הזה גורם לכם להרגיש מדובר פה במוצר איכותי ומגניב בטירוף. מי שלא יצליח להבין למה אייפון עולה כל-כך יותר מהמקבילים, מי שלא יצליח להבין למה אנשים משקיעים אלפי שקלים בזוג רמקולים איכותיים, מי שלא נהנה מאומנות יפה לא יצליח להבין איך זה לרכב על מוצר שמפתחים אותו כבר למעלה מ-50 שנה וכל פעם – הוא קצת יותר טוב מהקודם. 

ברמה האישית הייתי רוצה את הוספה GTS300 והסיבה לכך מופיעה ממש פה למטה.


מנועי 250 – טכנולוגיה שעבר זמנה

העולם עובר למנועי 300, סליחה, לא "עובר"… עבר כבר. שימו לב שלכל היצרנים הגדולים החליפו את הרבע ליטר המוכר במה שאני מכנה רבע ליטר מוגדל. 

הרי לא מדובר פה במנוע עם הספק גבוה יותר מהיוצא, אלא במנוע "יעיל יותר", כזה שיעמוד בתקנות זיהום אוויר ההולכות ומתחזקות בשנים האחרונות באירופה. 

זה שבמדינת היהודים דרגות הביטוח מיושנות ממש לא מעיין את החברות הגדולות – ואילו כלי ה250 שאנחנו כן מקבלים מדובר באחד משתי אופציות:
שעטנז – עירבוב של כלי חדש עם מנוע מיושן יחסית שנתפר במיוחד לנו הישראלים
מיושן – מדובר פה בכלי מיושן יחסית (כזה שכבר פחות מוכרים באירופה) שמכיל מנוע מהסוג הישן.

לומר את האמת – אינני מעוניין באף אחת מהאופציות הללו, בגלל זה אני יכול להמליץ לכם, שבפעם הבאה שאתם קונים קטנוע, תקנו את ה-300, אולי הביטוח קצת מבאס אבל האמינות של הכלי, תצרוכת הדלק והביצועים יגרמו לכם להגיד תודה.

עוד באינסטגרם של דוגרי: MOTODOOGRI 

עוד בנושא וספה:
וספהLX 125 במבחן דרכים

תעודת זהות

וספה GTS 250 IE

אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ
מחיר: 27,720 ₪

לפי מחירון 01/16 
המחיר ללא אגרת רישוי והוצאות רישוי וכולל מע"מ. 
דרגת רישיון: A1

נתונים טכניים

מנוע: חד בוכנה, 4 פעימות, קירור מים

נפח:
244 סמ"ק

הזנת דלק: הזרקה אלקטרונית

מיתלה אחורי:
שני בולמים עם 4 אפשרויות לכיוון עומס קפיץ

מיתלה קדימי:
זרוע חד צידית עם בולם הידראולי יחיד

בלם קדמי:
דיסק 22 ס"מ

בלם אחורי:
דיסק 22 ס"מ

צמיג קדמי:
"12 – 120/70

צמיג אחורי:
"12 – 130/70

מדידות

אורך: 193ס"מ

משקל: 145 ק"ג

בסיס גלגלים:
137 ס"מ

מיכל דלק:
9.5 ליטר
מחירון טיפולים: 
עבודה + חלקים לא כולל מע"מ:
טיפול 1,000 ק"מ 422 ש"ח
טיפול 5,000 מבוצעים בדיקות שמן ובלמים ללא תמורה
טיפול 15,000 ק"מ 787 ש"ח
טיפול 20,000 ק"מ 1,010 ש"ח 
טיפול 25,000 מבוצעים בדיקות שמן ובלמים ללא תמורה
טיפול 30,000 ק"מ 1,583 ש"ח 
אין מה לעשות, אם אתם אוהבים את הוספה אף מבחן לא ישכנע אתכם אחרת, ואנחנו אוהבים את הוספה מאוד. אם אתם מסוג האנשים שמחפשים לקנות קטנוע ע"פ עקרון "גדול יותר = טוב יותר" זה הכלי האחרון שתסכלו עליו. למען האמת? הייתי נזהר ואומר שמדובר בחתיכת אמירה. לקנות וספה, בייחוד בנפח 250 סמ"ק, זה לומר (לצעוק)… "יכולתי לקנות פאקינג קטנוע מנהלים גדול וחזק יותר ובכל זאת קניתי את האיטלקיה היפה הזאת"
                                                                                                                
אז מה שאפשר לומר שהיא אסתטית בטירוף (ואני רוצה לראות משהו פוסל את זה!). אבל לצערנו הרב, אם תשאלו כל בחורה מה צריך לעשות בשביל להיות יפה, היא תענה בנשימה מהירה "בשביל להיות יפה צריך לסבול".  
                                       

9 תגובות ל וספהGTS 250 IE – רטרו שיודע לרוץ מהר

  1. אז מה עם היעדר ABS שזועק אני מיושן.
    לדעתי כל בר דעת ששוקל רכישת כלי דו גלגלי ובוודאי לעיר,חייב לדרוש ABS.
    מציל חיים!

  2. שנים רכבתי על ווספה פרימיטיבית יחסית לזו אלפי מונים.
    הכל מתחיל ומסתיים בנהג.
    אם ירצה ליפול יפול גם עם ABS.
    אחלה וספה. מאז ולתמיד.

  3. לפי התזה שלך מספיק לקרוא תפילת הדרך והשם יתברך כבר יפמפם על הבלמים כאשר הצמיג יאבד אחיזה בבלימה,בהצלחה.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל