fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה
HJC
voge מוטו24 באנר
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

כמו גדול – יוסאנג GT250N במבחן דרכים

כמו גדול – יוסאנג GT250N במבחן דרכים

צילום: אריק רוזנבלום

ערך: גב"ב       כתב: אביעד רייס

שורה תחתונה: נראה מצוין, שימושי ביום יום פרברים-עיר וגם בסופ"ש לטיולים קצרים. יקר.
שוק האופנועים הקטנים בישראל רותח, מגוון דגמים, עיצובים ושימושים בכביש ובשטח ובמחירים נוחים ובביצועים עוד יותר נוחים, עם מנוע חד ודו צילינדר – שם היצרן פחות חשוב, הרי כולם מגיעים מאסיה או מהודו ומיועדים לאסייתים, תכלס האופנועים הקטנים בנפחי 250-400 הם האחראים לרנסנס האופנועים בשוק הישראלי שחזר במכה 20 שנה אחורה מבחינה זו וטוב שכך. 

יוסאנג המתמחה בייצור אופנועים קטנים מזה עשורים משתתפת בחגיגה גם בקאסטום וגם בספורט, וגם בעירום השימושי הנבחן כאן היום, GT250N, סך הכול מציעה יוסאנג לצעיר הישראלי לא פחות מחמישה דגמי רבע ליטר במגוון עיצובים ומחירים. יש לציין כי באירופה נזנחה קטגוריית ה- 250 סמ"ק כמעט לחלוטין לטובת ה- 300 אולם בישראל קטגוריית ה- 250 סמ"ק חיה ונושמת בגלל הקפיצה במחיר הביטוח. 



ה- GT250N הוא אופנוע נייקד שרוצה לתת לרוכב חווית אופנוע "פול סייז" בפלטפורמה של 250 סמ"ק. אם תרצו, המימדים באים לפצות על גודל המנוע הקטן. חווית הרכיבה על היוסאנג 250 בהחלט חביבה. מנוע וי-טווין מקורר אוויר המפיק 29 כ"ס עובד בצורה נעימה וחלקה, אך לעיתים נדמה כי המעטפת אשר הורכבה עליו היא קצת טו מאץ' בשבילו. עדיין צריך לזכור, מדובר ב- 250 סמ"ק, ומלכתחילה כאשר עולים על האופנוע הזה לא צריך לצפות לחווית רכיבה קיצונית.  אבל אם ב- 250 סמ"ק עסקינן, ביצועי האופנוע לא רעים בכלל. אולם הבעיה באה מכיוון המחיר והמתחרה הישיר של ה- GTN, קאוואסקי Z250SL, שזול במחירו בכ-8,000 שקל משמעותיים, נכון שמנועו של הירוק חד צילינדרי, אך יש לו 6 הילוכים בניגוד לחמישה בלבד ביוסאנג ומערכת ABS שלא ניתן למצוא ביוסאנג, וחבל. 

מבחינת הפוזה האופנוענית היוסאנג עושה עבודה עם ממדים נדיבים, ברכיבות בין עירוניות משחקים המימדים הגדולים לטובתו של הקוריאני, והוא נוח למרחקים ארוכים, וכך גם כאשר תדרשו למשימת הרכבה.

תפעול המערכות ובראשן הגיר (מה שהיווה בעיות בעבר אצל המותג) מתבצע בצורה חלקה וללא קשיים מיוחדים. כאמור 5 הילוכים בלבד עומדים לרשותו של הרוכב, עם מומנט צנוע וטווח כוח/סל"ד מצומצם של רבע ליטר קצת חסר ההילוך השישי ונדמה כי בתחום זה נשארה יוסאנג מעט מאחור. 


משקל האופנוע עומד על 159 קילוגרם וגובה המושב על 780 מ"מ, בהחלט נתונים שיכולים להתאים לרוכבים מתחילים – קהל היעד של היוסאנג GT250N. ברכיבה עירונית כל עוד הפקקים לא נוראיים עושה האופנוע את עבודתו נאמנה – הכידון רחב, המושב מאפשר תנועה יעילה ובחירה בין לרכון קדימה כמו באופנוע ספורטיבי לבין רכיבה זקופה בתוך העיר בגישת סטריט פייטר. הרגליות והמנופים ניתנים לכיוון, כך שכל אחד יוכל לעצב את סביבת הרוכב המתאימה לו. 

אבל בפקקים כבדים יש בעיה, בסיס הגלגלים של 1,435 מ"מ ארוך מאוד בקנה מידה של רבע ליטר ואפילו הרבה יותר, מעבר לזה בעיית התמרון נובעת מזווית צידוד מוגבלת ביותר. חיתוכים מהירים בין מכוניות חייבים להעשות בצורה איטית או לא להעשות בכלל, ובזהירות מיוחדת. סיבובים על המקום חייבים להתבצע ברדיוס רחב ע"מ להשלימם בפעם אחת. 

עם האוטובאנים הסופר איכותיים של דרום תל אביב התמודד ה- GTN בצורה מצויינת. הוא עושה זאת בעזרת מזלג קדמי הפוך, המשכך את כל הרעות החולות, ויש לא מעט. 


 דוגרי

יבואן יוסאנג הנוכחי חי ונושם בקרבנו כבר 10 שנים. היצרן נמצא בהתקדמות תמידית, מפתח, מתקדם ועושה מאמצים גדולים להשתפר ולתקן. היוסאנג GT250N הוא עוד אופציה חיובית בקטגוריית ה- 250 סמ"ק, ואם אתם או אתן עומדים לפני רכישה של אחד כזה, שווה בהחלט לגשת לסוכנות ולבצע רכיבת מבחן. תג המחיר של האופנוע עומד על 31,900 ₪ מחיר גבוה, אך הוא מציע דברים שאין ל-250 העירומים האחרים, מנוע שני צילינדר בתצורת וי שגם תורם למראה הכללי באופנוע חשוף כזה, ממדים גדולים ועיצוב אופנועי אמיתי. 


עוד באינסטגרם של דוגרי: MOTODOOGRI 


תעודת זהות

יוסאנג GT250N

אחריות:
 שנתיים ללא הגבלת ק"מ

מחיר:
 31,900 ₪


לפי מחירון 01/16 

 המחיר ללא אגרת רישוי והוצאות רישוי וכולל מע"מ. 

 דרגת רישיון: A1

נתונים טכניים

מנוע: 2צילינדרים 4 פעימות  8 שסתומים, DOHC V-TWIN 75

נפח: 
249 סמ"ק

מערכת דלק: הזרקה
קירור: אויר-שמן
הספק/סל"ד: 29/10000

התנעה:
חשמלית

הילוכים:
5 מהירויות

צמיג קדמי:
110/70-17 54H
צמיג אחורי: 150/60-17

בלם קדמי: 
דיסק צף

בלם אחורי:
דיסק

מדידות

אורך:2,080 מ"מ

רוחב:
655 מ"מ

גובה:
1,125 מ"מ

בסיס גלגלים: 1,435 מ"מ

גובה מושב: 
780 מ"מ

משקל: 
159 ק"ג

מיכל דלק: 17 ליטר


מחירון טיפולים
עבודה + חלקים כולל מע"מ:
טיפול 1,000 ק"מ 403 ש"ח
טיפול 5,000 ק"מ 425 ש"ח
טיפול 10,000 ק"מ 566 ש"ח
טיפול 15,000 ק"מ 711 ש"ח

מבחינת הפוזה האופנוענית היוסאנג עושה עבודה עם ממדים נדיבים, ברכיבות בין עירוניות משחקים המימדים הגדולים לטובתו של הקוריאני, והוא נוח למרחקים ארוכים, וכך גם כאשר תדרשו למשימת הרכבה.
                                                                                                                

14 תגובות ל כמו גדול – יוסאנג GT250N במבחן דרכים

  1. מה עם דף נתונים קטן? מומנט, הספק, מהלך מתלים..?

    טווח מהירויות בו הוא מרגיש נוח, כיצד המתלים עובדים תחת עומס, מערכת הבלימה?

  2. בכל מבחן דרך בחלק העליון של המבחן ישנם נתונים טכניים, נתוני מדידות, ת.ז של הכלי. תוכל לראות גם טבלת עלויות טיפולים במוסך. בכתבה הוזכרו הדברים שציינת. אולי מיהרת. אתה מוזמן אם יש לך הערות והארות ליצור קשר עם המערכת, בטוח שנשמח לקבל ממך עזרה במבחני דרכים, נראה שאתה מתאים ועושה את זה טוב יותר ותקבל במה. הנה מה עוד אתה מבקש?

  3. בכל מקום באירופה האופנוע הזה עולה בין 15 ל16 אלף שח. כאן פי 2.
    ומה שיותר מעניין זה שלצורך השוואה למשל הקוואסקי זד250, מחירו באירופה גבוה בכמה אלפים מהיוסאנג ואיכשהו בארץ היוסאנג יקר יותר משמעותית.. כיצד?
    יבואן חמדן.

  4. בישראל ישנו קרטל חזירי שמפעיל טרור על יבואנים קטנים ואונס אותם למחירים לא הגיוניים. בראש הקרטל עומדת מטרו-מוטור. לא מהנמנע שגם הפעם המחיר "החזירי" של היבואן הוא התכתיב החזירי של מטרו-אבניר ושות'.

  5. איך מטרו שמוכרת כלים בזול יותר מיוסאנג מכתיבה מחיר גבוה ליבואן יוסאנג? אין שום הגיון במה שאמרת עכשיו. היבואן של יוסאנג פשוט חמדן.
    תראה למשל את יבואן קיוואי ובנלי, למה הוא לא מקבל תכתיב ממטרו?

  6. מטרו-מוטור עומדים בראש קרטל האופנועים. אני צריך להסביר לך מה עושה קרטל? או שאתה רוצה שאני אשלח אותך להשתלמות בקולומביה(רמז: אני נותן לך כרטיס חד כיווני ובלי ביטוח נסיעות)? אם מטרו-מוטור לא רוצה מתחרים, היא תדאג שאופנועי המתחרים יהיו יותר יקרים מאופנועי הקרטל(וזה בדיוק מה שהיא עושה). אם מטרו לא רוצה למכור אופנועים בגלל ההסדר הכובל שלה עם חברות הביטוח, היא תדאג שאופנועי הקרטל יהיו יקרים, כדי שלא נקנה יותר מידי, ושל המתחרים יקרים יותר(וזה בדיוק מה שהיא עושה). ככה מגיעים למצב האבסורדי שאופנוע של יוסאנג עולה בישראל כפול מהמחיר האמיתי שלו. יש מבין? יבואן קיוואי בנלי מקבל בראש כמו כולם. כמו כולם הקרטל מעמיד בפניו שלוש אפשרויות: 1.למכור הרבה וביוקר, כמובן שבתמחור חזירי אף אחד לא יקנה ממנו(כמו במקרה הנוכחי של יוסאנג), 2.למכור מעט במחיר השוק, ואת זה קיוואי כן עושה, רק שכך הוא אף פעם לא יגדל ולא יסכן את הקרטל. 3. על מתחרי הקרטל אסורה השתתפות במכרזים תפורים למוסדות ציבור, אלא אם אתה רוצה לזכות בביקור של כנופית ה-TMax(זה שם קוד, השם האמיתי שמור במערכת). הקרטל מגביל לקיוואי את מכסות הייבוא, ולראיה שכל "רבי המכר" שלו בישראל, עד כמה שהקרטל מאפשר לך להיות רב-נכר, נמצאים במחסור, הם "אזלו מהמלאי". יבואן שלא מאוים מגביר מכירות של דגם מצליח, אבל איומי הקרטל עושים את שלהם. עכשיו אתה מוזמן להתקשר ליבואן ולבדוק בעצמך: נראה אותך קונה ממנו טרגט125(7,000 ש"ח), נראה אותך קונה ממנו סיטיבלייד125(8,000 ש"ח), נראה אותך קונה ממנו סופרלייט125 ב(13,000 ש"ח, המחיר כבר "עלה"), נראה אותך קונה ממנו סילברבלייד250(15,000 ש"ח), ונראה אותך קונה ממנו בלקסטר250 (21,000 ש"ח). נראה ונראה ונראה… כי כדי לראות אתה קודם כל אתה צריך לנחות על כדור הארץ.

  7. אין הגיון במה שכתבת. קראת את מה שאתה כותב לפני הלחיצה על ה"שלח"?
    כיצד ה"קרטל" הזה של מטרו גורם ליבואן אחר, כזה או אחר, למכור במחיר גבוה יותר?
    מישהו שם ליבואן אקדח על הראש?
    אז לשאלתך, לא, אין מבין.

  8. רציתי קוואי 250 נגמר. מכרזים ברור שתפורים.חלקי חילוף במחירים שערורייתיים במטרו, על שני פנסי לד רצו מימני 700 ש״ח, קניתי חלופי באי בי שניים ב10 ש״ח כולל משלוח. ועוד סיפורים למכביר

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל