מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
אינסטגרם
מידלנד שחורי 140 על 70
הווסקוורנה באנר שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
קונה אופנוע
תמוז
אגוסטה HM קוביה הכי עליון
סטפן
פרפקט קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
rok-straps רצועות קשירה 140
ברקום שמאל
לרט
לרט
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
הארלי שמאל
HJC
מונדיאל קוביה
מתלה לקסדה

תענוג עירוני – ימאהה דילייט 125 במבחן

תענוג עירוני – ימאהה דילייט 125 במבחן
עורך: גב"ב       בוחנים: אביעד רייס, אדם בלנגה, סטפן אבנדיצ'י

שורה תחתונה: עיצוב רטרו חביב, קליל, צר, חסכוני, לא מאיים ולא מהיר מידי, ומתאים לקשת רוכבים רחבה ובמיוחד למתחילים.


מאז שנת 2014 נכלל הדילייט בליין קטנועי ימאהה, במסגרת הרחבת הייצור והשיווק באסיה ובמיוחד בהודו, הקטנוע הזה מיוצר ומיועד לשווקי המזרח – ואנחנו נהנים מכלים ממותגים אך במחירים שפויים. לקחנו את הדילייט למבחן ולהלן המסקנות.

התקדמות בתנועה עירונית כבדה מאתגרת לא רק רכבים אלא גם דו-גלגליים רבים: מי שניסה לתמרן בפקקי הבוקר/ערב עם אופנוע ספורט או לחלופין מקסי סקוטר יודע זאת היטב, בטח מאז שהחלו עבודות הרכבת הקלה בתל אביב והפכו כבישים בה למגרשי חניה. 

הימאהה דילייט 125 כאן בדיוק כדי לפתור בעיה זו, ומי שמחפש חולץ פקקים מדופלם, אפילו לתקופת ביניים של כמה שנים עד שיגמרו את הרכבת הקלה בתל אביב – זה כלי מעולה למטרה זו. מעבר לכך, כאשר מקלידים "ימאהה דילייט" בגוגל ומגיעים לעמוד הקטנוע באתר של מטרו מוטור, המשפט הראשון המופיע בתיאור הכלי הוא "הימאהה הראשון שלך". ואכן עם נפח מנוע צנוע העומד על 114 סמ"ק, הספק של 10 כ"ס ומהירות מירבית שלא עוברת בהרבה את ה- 80 קמ"ש, הכלי מצוין למתחילים ולמתחילות ומדובר בכלי עירוני מוגבל טווח, הוא לא יכול להסתדר בכבישים מהירים וגם לא צריך לאתגר אותו שם. מאידך המחיר, 13,985 שקל, עושה את הדילייט לימאהה הזול ביותר בישראל, מאפשר להרבה יותר רוכבים להגיע למותג יפני, גם אם הוא מיוצר בהודו.

לאחר שהבהרנו את הנקודה הזאת, אפשר להמשיך הלאה. אז למי כן מתאים הימאהה דילייט? במיוחד ואולי אפילו רק, לאלו הרוכבים בעיר. לאור נתוני הכוח והמהירות אותם מספק הדילייט, אפשר להבין שרכיבה מחוץ לעיר היא לא השטח שלו. מצד שני, הדילייט הוא הקטנוע שתרצו כשאתם רוכבים בעיר, במיוחד בגלל רוחבו של הקטנוע העומד על 685 מ"מ בלבד, נתון שהופך אותו לאחד המשתחלים הטובים ביותר שתוכלו לקנות. יתרון עירוני נוסף, וכזה שגם צריך לעניין במיוחד רוכבים מתחילים, הוא נתון המשקל של הדילייט, העומד על- 98 קילו בלבד. הקטנוע קליל מאד ומתאים לכל סוג של רוכב. גובה מושב העומד על 755 מ"מ נמוכים ומזמינים, מציבים את הדילייט בגובה נמוך ממראות הג'יפונים השולטים בכביש, ומאפשרים לו להשתחל ביעילות ולהיות ראשון בכל רמזור. 


 

"כלי קטן כל כך חייב להיות חסכוני! " אתם אומרים לעצמכם, ובצדק – צריכת הדלק של הימאהה הקטן עומדת על 33 ק"מ לליטר, אכן דילייט אמיתי לחשבון הבנק. ועם מפרט צנוע גם עלויות התחזוקה נמוכות ויחד עם מחיר הקניה הנמוך הוא שאמרנו – ידידותי לכיס.אבזור? תא מטען חביב שוכן מתחת לכסא בו תוכלו להכניס קסדת 3/4  קטנה ולא יותר. בחלק הקדמי מתחת לכידון תוכלו למצוא תא קטן וגם וו תלייה לשקית עם החלה שרכשתם לפני שבת. 


מעצבי ימאהה כיוונו את עיצוב הדילייט גם למין הנשי ולאוהבי הקטנועים המעוצבים. עיצוב הרטרו עם נגיעות של Wann'a Be Vespa בולט ביותר עם הפנס הקדמי הגדול אותו קשה מאד לפספס. בנוסף ליחידת התאורה נוכל למצוא בדילייט כסא אלגנטי עם תפרים מסוגננים לקבלת מראה סטייליסטי מלא. 

הרכיבה על פני פתחי הביוב, הבורות והמהמורות המעטרים את כבישי מטרופולין תל אביב עוברת בצורה סבירה. מקדימה מתלה טלסקופי ומאחור מתלה Unit Swing שדווקא עובד טוב יותר מהמזלג. מראות הקטנוע לא טובות וקשה מאד לקבל אינפורמציה טובה מהן במהלך הרכיבה. איכות החומרים וההרכבה בקטנוע עושים רושם לא רע כלל, מכלולי פקק הדלק ומרימי הכסא איכותיים נראה כי יחזיקו מעמד זמן רב. 

סיכום

במחיר של 13,985 כולל מע"מ זה הקטנוע הזול ביותר של ימאהה בישראל, כרטיס כניסה לליגת היצרנים המובילים בעולם; גם מבחינת התכונות זה כלי מתאים ביותר למתחילים ולמתחילות, התמורה למחיר טובה, העיצוב אינו המוני אלא קלאסי והכלי טוב לתנועה מתונה ברחובות הערים, במיוחד בתנאים צפופים כמו במספר אזורים בתל אביב כיום. 


באופן אישי / סטפן אבנדיצ'י
אהבתי את יכולת התמרון של הקטנוע במצבים צפופים בין רכבים, המשקל נמוך ואכן התגובות שלו קלילות. לא אהבתי את רכות הקפיצים, הקטנוע שוקע תחתיך יותר מדי ואז כשעולים על מפגעים בסלילת הכביש לא נותר לו מהלך מתלה והתוצאה היא חבטות לגב, לא נעים. עלתה בי המחשבה שבגלל שהקטנוע הזה מיוצר בהודו ומיועד לשווקי אסיה, אולי הוא בכלל מיועד לממדי הגוף והמשקל של האסייתים ואנחנו הרוכבים המערביים פשוט כבדים ומגודלים מדי עבורו… המושבים רכים ומושב המורכב רך מדי, גם מבחינת התפעול המצב לא מבריק, במיוחד סיבוב מוגזם של המצערת שמרגיש לא תקין ומקשה לקבל מושג מתי בעצם יכנס הכוח.

תעודת זהות

ימאהה דילייט 125

 Yamaha Delight

מחירון: 12,985 ש"ח

אחריות לחדש: שנתיים ללא הגבלת ק"מ

דרגת רשיון: A2

דרגת זיהום:

נתונים טכניים

מנוע: 4 פעימות / 114 סמ"ק 
צילינדרים:
נפח: 114 
קירור: אוויר 
כוח: 10 כ"ס 
הצתה: TCI/חשמלית 
דלק: הזרקת דלק 
הילוכים: וריאטור  
מתלה קדמי: טלסקופי 
מתלה אחורי: unit swing 
בלם קדמי: דיסק, 180 מ"מ 
בלם אחורי: דיסק, 130 מ"מ 
צמיג קדמי: 90/90-12 
צמיג אחורי: 90/90-12 

מדידות

אורך: 1835 מ"מ 
רוחב: 685 מ"מ 
גובה: 1080 מ"מ
גובה מושב: 755 מ"מ 
בסיס גלגלים: 1250 מ"מ 
משקל רטוב: 98 ק"ג 
קיבולת מיכל דלק: 4.4 ליטר 

עוליות טיפולים במוסך:

מרווח טיפול     מחיר לפני מע"מ
1,000             310 ש"ח
3,000             219 ש"ח
6,000             336 ש"ח
9,000             219  ש"ח
12,000           810 ש"ח

המחירים אינם כוללים מע"מ

מעצבי ימאהה כיוונו את עיצוב הדילייט גם למין הנשי ולאוהבי הקטנועים המעוצבים. עיצוב הרטרו עם נגיעות של Wann'a Be Vespa בולט ביותר עם הפנס הקדמי הגדול אותו קשה מאד לפספס.
                                                                                                                
ומי שמחפש חולץ פקקים מדופלם, אפילו לתקופת ביניים של כמה שנים עד שיגמרו את הרכבת הקלה בתל אביב – זה כלי מעולה למטרה זו. מעבר לכך, כאשר מקלידים "ימאהה דילייט" בגוגל ומגיעים לעמוד הקטנוע באתר של מטרו מוטור, המשפט הראשון המופיע בתיאור הכלי הוא "הימאהה הראשון שלך".
                                       

14 תגובות ל תענוג עירוני – ימאהה דילייט 125 במבחן

  1. זה כלי מהמזרח ואיכות בהתאם. רק שמתקלקל החלקים במחיר של יפן. שוק לא יהיה לו ככה שגם להפטר ממנו יהיה קשה במחיר פח

  2. מחיר מופרז לקטנוע שלא מצטיין בדבר, הלוגו של ימהאה לא מצדיק את עלותו

  3. 54000 באט שזה 6000 שקל עם צצריכת דלק של אחד ל-63 קמ לליטר

    גנביםם

  4. אם אני רק בעיר מספיק לי אופניים חשמליות בלי הוצאות דלק, ביטוח חובה יקר,טיפולים וטסט.קטנוע כזה חלש לא מצדיק כאלה עלויות.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל