fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
סטפן
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה

ימאהה YZF-R3 300 זה ה-500 החדש

ימאהה YZF-R3 300 זה ה-500 החדש

ערך: גב"ב      כתב: אביעד רייס    בוחן: סטפן אבנדיצ'י

צילום: עמית שיסל, אדם בלנגה, אריק רוזנבלום

 

שורה תחתונה: מחמם את הלב ואת העיניים, שימושי ומרגש, מחיר שפוי. למה לא היה כזה כשהיינו בני 20, אה ניסים?


המבחן המוצלח שעברנו עם הקאוואסקי Z300, הכניס בנו מחשבות והגיגים רבים בנוגע להשפעת נפח המנוע על יכולת האופנוע, ולשאלה האם הגודל באמת קובע באספלט, כי בשטח כבר מזמן לא. אז קבלו תשובה מהירה: 300 זה ה- 500 החדש. זה מה שיושב לך בראש כאשר אתה רוכב על אופנועי ה- 300 של שלל היצרנים הנוחתים בישראל בקצב מהיר ותורמים משמעותית לפריחה בתחום מכירות האופנועים. סינגלים, נייקדים, רפליקות, צילינדר אחד או שני צילינדרים המבחר ענק. אין פלא, ממש כמו שה- GS500 וה- GPZ עשו את זה בשנות ה- 90', אופנועי ה- 300 עושים את זה כיום, מתאימים לרישיון מוגבל, לא קורעים את הכיס כי הם מיוצרים באינדונזיה – אבל מספקים את הריגושים, וכעת ביתר שאת כי ה-500 דאז לא מתקרבים לעיצוב הבוטה של ה-300 כיום, אם כי מבחינת ביצועים יש לקטנים עדיין לאן לשאוף. קהל היעד של אופנועי ה- 300 רוכבים צעירים/ מתחילים הרוצים להכנס לעולם הספורט, אך לא רוצים ישר כלים שיהיו חזקים להם מידי – ממש כמו אז. גם רוכבים מנוסים שיחליטו לשנות ז'אנר רכיבה, וודאי יהנו מה-R בתור חוויות כביש ראשונה. 

 

הימאהה R3 הוא ה-300 סופר ספורט מהטריים בסביבה, הופיע יחד עם גרסת ה-250 בשנת 2014. ימאהה שמאז הדו-פעימתיים המופלאים למשפחת TZ שחוסלה בראשית שנות התשעים לא יצרה רפליקות קטנות, פתחה עידן חדש אצלה של אופנועי ספורט קטנים עם מנועי 4 פע' שני צילינדרים שנראים ממש כמו הדבר האמיתי, YZF-R. ורושם חיצוני הוא תמיד דבר חשוב, אין ספק שהימאהה R3 הוא אופנוע יפה, אפילו יפה מאד. הצביעה, הג'אנטים הכחולים, העיצוב הקרבי כיאה למשפחה, והזנב הסקסי עם נורות הלד. הימאהה R3 מסובב ראשים ויעלה חיוך על פניכם כאשר תפגשו אותו בבוקר, עם נוכחות ופוזה של מליון דולר. 


מדובר במורה מצוין לרכיבה ספורטיבית. לא מאיים בשום מצב (לפחות לפי הרגשתי בתור רוכב כביש מתחיל), אבל חזק, ויודע לספק המון פאן כשצריך ואם רוצים. ואולי זאת הנקודה פה בעצם – הימאהה R3 ישחרר פרצי אדרנלין רק כאשר הרוכב יחליט שהוא משחרר, ולא כמו אופנועי ספורט גדולים וחזקים שיכולים להפתיע את הלא מנוסים והמנוסים כאחד. 

 

למרות שמדובר באופנוע בנפח קטן, ימאהה ממש לא התכוונה לחסוך על ה-R הצעיר, שנראה לחלוטין שייך למשפחת הספורט המפוארת של היצרן. מנוע השני צילינדרים החדש של הימאהה קיבל קרדיט מעולה כמעט מכל מי שרכב עליו, והוא גם אחראי במידה רבה לשימושיות היום- יומית הגבוהה שהוא מספק. המנוע הזה עובד כל כך חלק וכל כך נעים, ומדובר בלא פחות מהרגשה של מדיטציה כאשר אתם רוכבים עליו. אהבנו מאד. ה-R3 מסוגל לספק אחלה של פאן לכל מי שירכב עליו, ובעיקר לרוכבים מתחילים. 

 

321 סמ"ק, 42 כ"ס, 10,750 סל"ד, הם לא נתונים עוקרי שיניים. אך אל לכם לשכוח, למרות העיצוב והצבעים, הימאהה R3 מיועד לפני הכל לכאלה שלא משחיזים רגליות כל סופ"ש בהרי ירושלים, אלא לאפשר את האופציה הזאת בנוסף להיותו כלי רכב יומיומי ונוח. לטובת שימושים אלו, הנתונים האלו הם מספיקים בהחלט. 

משקלו של ה-R עומד על 169 קילוגרם שמחולקים היטב על וסביב שלדת היהלום שלו. אין הרגשה של כלי כבד ששוכן לכם בין הרגליים – חשוב מאד כאשר האופנוע מיועד לכלל אוכלוסיית הרוכבים. לא נדרש שום זמן התרגלות למשקלו של הכלי גם במצב של עמידה. קחו את משקל האופנוע עם 780 מ"מ גובה המושב, הוסיפו גובה כללי של 1,135 מ"מ, ובסיס גלגלים של 1,380 מ"מ, וקיבלתם מתכון ספורטיבי – אבל לא קיצוני. 

רכבנו על ה-R3 המון בתוך העיר, וגם לפרקים בבין עירוני. ניסינו לדמות את השגרה היום- יומית של האופנוען הגר באיזור חדרה- גדרה, ולגלות עד כמה הימאהה R3 יכול להיות כלי רכב ראשי ולהחליף את הקטנוע שלכם, או האוטו. בתוך העיר ובפקקים האופנוע מתנהג לגמרי כמו קטנוע ואף יותר מזה, כי הוא אופנוע. הוא נראה כל כך הרבה יותר טוב מכל קטנוע שתוכלו לחשוב עליו, בטח ובטח אם אנחנו משווים את התנהגות הכביש יחסית לקטנועים. התנהגות הכביש הזו של הימאהה הקטן מצויינת. ההיגוי מדוייק וקל מאד להשתחל בין מכוניות. המראות אינפורמטיביות ביותר ונוחות לשימוש. המידע אותו מספק הקוקפיט יעיל ביותר בימאהה R3 – מד סל"ד, חיווי הילוכים, ומחשב המחשב את תצרוכת הדלק – ע"מ שלא תצטרכו לחשב עם מחשבון כמו פעם. 

 

גם מחוץ לעיר המצב טוב מאד. מדובר על אופנוע עם יכולות בין עירוניות לא מבוטלות בכלל. אורכו של האופנוע מקנה הרגשה שאתם רוכבים על כלי בנפח הרבה יותר גדול, מה שעוזר לגמוע כמויות גדולות של קילומטרים.  6 ההילוכים מספיקים כדי להביא אתכם למהירויות בהם תוכלו להגיד ביי ביי לרשיון מאד מהר (אנחנו לא ממליצים), ונותנים לאופנוע מרווח האצה גדול דיו לרכיבה זורמת בכל מהירות שתבחרו, ומספיק כח זמין לצאת לעקיפות כאשר תצטרכו אותו.


נהניתי מאד במחיצתו של הימאהה R3. בתור אחד שרוצה להתחיל ולחוות את עולם הכביש יותר ויותר אבל לא רוצה לקפוץ ישר לאופנועים הקיצוניים ביותר, ה- R3 ושאר אופנועי ה- 300 יושבים עליי בול. הם לא מאיימים, משרים המון ביטחון על הרוכב, נותנים לך להרגיש שאתה בשליטה מלאה כל הזמן, אבל יודעים לתת בראש שצריך. היה כיף גדול להתחיל ולהעיז להטות את האופנוע בסיבובים עוד קצת ועוד קצת כל פעם – פשוט כי האופנוע כאילו אומר לך "יאללה, בוא נעשה את זה ביחד". לדעתי, אם רוצים ללמוד לרכב באמת בכביש – חובה להתחיל מקטגוריית ה- 300 (אחרי שנה בשטח כמובן…). 
לסיכום
הימאהה R3 מספק כל מה שצריך הרוכב הישראלי הצעיר וגם מחירו 42,000 שקל סביר. שימושי כמעט כמו קטנוע, מאפשר לרכב בכיף בעיר עם גיר חמאתי ולעשות סידורים, במקביל לצאת עם החברים לרכיבה בנס הרים בסופ"ש, וכיושבים בבר בהר הוא לא יראה פראייר גם על יד YZF-R1M. ה-  R3 ישמח לעשות אתכם את כל זה ובכיף גדול. בתוספת העיצוב הקרבי והמכלולים האיכותיים כיאה לכלי מבית ימאהה, מדובר פה באופנוע שתהנו להתחיל איתו את קריירת רכיבת הכביש שלכם. 

 

באופן אישי / סטפן

למרות העיצוב הקרבי החוזקה של הכלי הזה היא דווקא יעילות ולא ריגושים של אופנוע מסלול, וזה נובע מהנתונים, בסיס הגלגלים למשל הוא כמו של אופנוע 600. המיתלים טובים, התרשמתי שמבחינת השילדה והמיתלים הוא בנוי לעומסים גדולים יותר, כלומר המנוע יכול להיות יותר חזק, לא מרגיש חזק כמו הקאוואסאקי הקטנים.

 

תעודת זהות

ימאהה  YZF R3

YAMAHA YZF R3

שנת ייצור: 2016

מחיר: 41,985 ש"ח

אחריות לחדש: שנתיים ללא הגבלת ק"מ

דרגת רשיון: A1

דרגת זיהום אוויר:
3

 

 

נתונים טכניים

מנוע: 320 סמ"ק 4 פעימות, 2 צילינדרים
נפח: 320
קירור: נוזל
כוח: 42@10,750
מומנט: 3@9000
הצתה: אלקטרונית חשמלית
דלק: הזרקת דלק ממוחשבת
הילוכים: 6
מתלה קדמי: טלסקופי
מתלה אחורי: swingram
בלם קדמי: דיסק הדרואלי 298 מ"מ
בלם אחורי: דיסק הדראולי 220 מ"מ
צמיג קדמי: 110/70-ZR17
צמיג אחורי: 140/70-ZR17

מדידות

אורך: 2090
גובה: 1135
רוחב: 720
גובה מושב: 780 מ"מ
בסיס גלגלים: 1380
משקל רטוב: 169
מיכל דלק: 14 ליטר

עוליות טיפולים במוסך:

מרווח טיפול     מחיר לפני מע"מ
1,000             538 ש"ח
5,000             412 ש"ח
10,000           647 ש"ח
15,000           411 ש"ח

20,000           1,375 ש"ח

… למרות שמדובר באופנוע בנפח קטן, ימאהה ממש לא התכוונה לחסוך על ה-R הצעיר, שנראה לחלוטין שייך למשפחת הספורט המפוארת של היצרן. מנוע השני צילינדרים החדש של הימאהה קיבל קרדיט מעולה כמעט מכל מי שרכב עליו, והוא גם אחראי במידה רבה לשימושיות היום- יומית הגבוהה שהוא מספק. המנוע הזה עובד כל כך חלק וכל כך נעים, ומדובר בלא פחות מהרגשה של מדיטציה כאשר אתם רוכבים עליו. אהבנו מאד. ה-R3 מסוגל לספק אחלה של פאן לכל מי שירכב עליו, ובעיקר לרוכבים מתחילים. …
                                                                                                              
גם מחוץ לעיר המצב טוב מאד. מדובר על אופנוע עם יכולות בין עירוניות לא מבוטלות בכלל. אורכו של האופנוע מקנה הרגשה שאתם רוכבים על כלי בנפח הרבה יותר גדול, מה שעוזר לגמוע כמויות גדולות של קילומטרים. 6 ההילוכים מספיקים כדי להביא אתכם למהירויות בהם תוכלו להגיד ביי ביי לרשיון מאד מהר (אנחנו לא ממליצים), ונותנים לאופנוע מרווח האצה גדול דיו לרכיבה זורמת בכל מהירות שתבחרו, ומספיק כח זמין לצאת לעקיפות כאשר תצטרכו אותו. .
                                     

 

24 תגובות ל ימאהה YZF-R3 300 זה ה-500 החדש

  1. נקרא כי זה האופנוע האופטימלי.

  2. זה אופנוע בלי כוח. רק למתחילים.
    למה אתם עושים ממנו אלוהים?
    מה אתם מכורים למטרו?

  3. ולאלו שרוצים להתנסות בתחום הדו גלגלי לא דרך קטנוע אלא דרך אופנוע.
    זה כמו לקנות רייזר ליפני שקונים ג'יפ.

  4. אני לא מבין בכלל את ההשוואה כאן.
    קיבלת מבחן דרכים שממצא את האופנוע.
    אם לדעתך הוא קטן או גדול תכתוב אבל מה אתה משווה לאוטו.?
    יש לך בכלל רשיון לאופנוע שאתה כותב כאן?

  5. למה אתה ושכמותך חייבים תמיד בכל מקום להעכיר את האווירה?
    עשו כאן כתבה יפה. נתנו התיחסות לכל מיני פרמטרים.
    תמיד חייב להגיע טיפש כמוך ולקלקל לכולם את הפאן. למה?
    אני גם בטוח שאתה ילד שאילו רשיון אין לו.

  6. לך תלחש לטיפשים אולי הם יאזינו לך.
    כן עדיין מבחן כזה זה מראה שהם מכורים של מטרו.

  7. עד שבתמונה האחרונה ראיתי שיש בחורה על האופנוע.
    למה ניסים גם לא כתב משהו? ניסים תחזור לתת בראש.
    החזירו את הדינוזאורים לכתבות.
    גבב תחזור לימים הטובים ותשחרר גם קצת את המצערת.
    הילדים של היום הכל חארטה ואוויר.
    זו לא אהבה אמיתית אצלם זה הכל שופוני ודאווין.
    כל הכבוד גם לבחורה על האופנוע אין סקסי מזה.

  8. תסלחו לי על הפרסומת אבל גם אני רוכב עם רוויט. סחורה אליפות למי שבאמת מבין בציוד לדו גלגלי.
    ואבי שהוא תותח על, גם נותן את החויית קניה כמו בחול. ומבטיח לכם שהמחירים כמעט אבל ממש כמעט כמו בחול.
    לכו לאבי ותגידו שאני שלחתי אותכם ותראו שאני צודק.
    שאפו לאופנוע ולכותבים.

  9. צר לי ליאור שכך אתה מרגיש. מטרו או לא מטרו, באמת אהבנו את האופנוע. נכון הוא לא הכי חזק אבל יכול לספק אחלה פאן, והוא כלי רכב יום יומי מצויין עם עיצוב יפה ואיכות נסיעה ורכיבה. ונכון הוא מתאים למתחילים אך גם לאלו שרוצים לחוות אופנוע "כביש" ולא לקפוץ ישר למים הכי עמוקים. אם הכלי הזה היה מיובא ע"י יבואן אחר הוא היה מקבל את אותן מחמאות.

  10. קונדום R-3
    ב-42000 ש"ח
    ניראה לי הזוי חחח

  11. 169 ק"ג משקל של אופנוע ליטר …

  12. 43 כס ב10000, ההונדה 500 מוציא את זה ב 7000. כמעט אותו מחיר, אותו רשיון, אותו ביטוח.אופנוע 300 זה אופנוע 250 עם ביטוח של אופנוע גדול.

  13. 500 תמיד הייתה קטגוריה של כלים משעממים, אז עם הgs, היום עם הcb למינהם.
    אם אופנועי ה500 היו הולכים ל"קצה" כמו שעושים באופנועי 300, אף אחד לא היה קונה 300.
    לעניין הr3, כבד מידי, מקבל את הכוח מאוד גבוה מה שמיותר מאוד לכלי שיבלה רוב חייו בעיר, צמיגי תיור, מתלים לא הפוכים, זה ממש לא זה.
    או שקונים 500 של הונדה למי שמחפש נוחות, כלי גדול פיזית, או שקונים 390 של ktm להתגרזנות.
    הr3 נופל מבחינתי בהגדרה של לא לפה ולא לפה, מיותר.

  14. כל מי שהגיב פה תגובות מטופשות פשוט לא מבין מהחיים שלו.
    הכלי הזה בבעלותי ואני פשוט נהנה מכל רגע איתו.
    מומלץ בחום למתחילים… או אפילו אם מישהו רוצה לרדת מ600/1000, לעבור לאופנוע קטן יותר אבל בלי הרגשה של "חסר".

  15. האופנוע היחיד שהמחיר לא יורד ולא נכנס לבצע לך תבין את מטרו זו גניבה לאור יום

  16. אני גר באהווי ופה הוא עולה חצי מחיר מבארץ.
    רכבתי על מספר אופנועים כבדים יותר ( האחרון R6) אבל הם לא מתאימים לאי קטן.
    חשבתי שהוא יהיה בסדר אבל האופנוע הזה הפתיע אותי מאוד. מצויין לעיר ומאוד כייף בעיקולים ובהרים. עובר בקלות מהירויות חוקיות ומספיק סלחן בניגוד ל R6 שהעניש אותי על רכיבה פרועה.
    למי שרוצה אופנוע איכותי שקל לשדרג למסלול אבל קל וזול לחיי היום יום מומלץ מאוד!

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל