מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
אינסטגרם
מטרו באנר שמאל הכי עליון
הווסקוורנה באנר שמאל
קונה אופנוע
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
פרפקט קוביה שמאל
ברקום שמאל
לרט
תמוז
KTM עליון קוביה
אישימוטו באנר קוביה שמאל
rok-straps רצועות קשירה 140
סטפן
לרט
מתלה לקסדה
HJC
מונדיאל קוביה
הארלי שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

שוקולד חלב- הונדה מונקי MSX במבחן ארוך טווח

שוקולד חלב- הונדה מונקי MSX במבחן ארוך טווח
צילומים: רואי גרשון, אריק רוזנבלום

ממשיכים במבחן ארוך הטווח להונדה שלנו. 1,309 ק"מ הוא כבר אצלנו– 1,309 ק"מ אותם עבר בגבורה במגוון משימות בכל רחבי איזור המרכז. 


39 ק"מ לליטר היא צריכת הדלק היותר ממצויינת של ההונדה מונקי MSX, בהחלט כלי עירוני שמסתכל לכל קטנוע בלבן של העיניים. 

מהצד המתוק של רואי (שוקולד) גרשון:

-רוצה לקחת צעצוע מגניב לסיבוב?


-בטח, למה לא? 

בדרך כלל כשאופנוענים אומרים צעצוע, הם לא באמת מתכוונים למשהו שמוציאים מקופסת קרטון ונותנים לילד, אלא לאופנוע רציני! במקרה זה, איך נאמר, האיש מהצד השני של הוואטסאפ היה רציני… הבייבי הונדה כל-כך קטן, שאפילו ההונדה CB1000R הקצר שלי נראה ענק לידו!

כדי לקחת לסיבוב אופנוע כזה, אני צריך לנסות לעשות סוויץ' רציני בראש ולדמיין שאני ילד בן 16 שבדיוק הוציא רישיון. נראה אם אצליח… 

מתניע, יצוא לסיבוב. הבייבי הונדה מרגיש לי נוח לכל אורך הרכיבה. צמיגי הכביש אוחזים היטב את האספלט ומיתלים טובים לוקחים את מהמורות הכביש העירוני בקלות. גם עליה וירידה לא זהירה ממדרכות מתבצעת בקלילות ובנוחות, כך שלעלות על המדרכה ליד ביה"ס, לחנות ולעשות פוזה לא תהיה בעיה.

עומד ברמזור אדום כשלידי שליח על קימקו מובי. שנינו 125 סמ"ק. מסתכל לו בלבן של העיניים והוא מביט בשחור של משקפי השמש שלי. אור ירוק וכל מה שנותר לי לראות מתרחק זה הארגז של השליח… 

מסקנה מספר 1: הבייבי הונדה לא ה- 125 סמ"ק המהיר ביותר על הכביש…

ממשיך לרכב ברחובות העיר כשלפתע אני מוצא את עצמי מול הכניסה של ביה"ס התיכון בו למדתי! כנראה נכנסתי חזק מדי לדמות התיכוניסט… החניתי ליד הכניסה, התיישבתי על הברזלים ונזכרתי בסוזוקי X50 שהיה לי בתיכון ועל ד', הנערה מהכיתה המקבילה שלקחתי לסיבוב ואיך היא חיבקה אותי חזק כדי לא ליפול. מביט באופנוע, הוא נראה ממש קטן ואני 1.90מ'! הישיבה עליו בהחלט נוחה, מכיוון שבזכות המושב השטוח אין בעיה לנצל את מלוא אורכו. מצד שני אילו הייתי רוצה להרכיב שוב את ד', נראה לי שהיינו נאלצים לרכב הרבה יותר צמודים. אוקיי, מצד שני, מה רע?…


מסקנה מספר 2: האופנוע נוח או לנערים ארוכים שאין בכוונתם להרכיב יותר מדי, או לנערים קצרים שיכולים להרכיב. 

אחרי כמה דקות על הברזלים מתחיל להרגיש לא בנוח. משהו בחומות הגבוהות, בסורגים שסובבים את בניין בית-הכלא, סליחה, בית-הספר המסיבי הניצב מולי גורמים לי לחוסר נוחות… 

ממשיך לרכב. לבייבי הונדה 4 הילוכים. כדי להגיע מהר לסף המהירות שלו יש צורך למשוך את ההילוכים מאוד, והעברת הילוכים ב7000 סל"ד ומטה מגישה את ההילוך הבא ב5000 סל"ד חלשים. העברת הילוכים באזור 9000 סל"ד, בקו האדום, ממצה את כוח האופנוע יותר טוב וזה בא לידי ביטוי במיוחד בהילוך השלישי. התחושה היא שקיצור ההילוכים והוספת עוד הילוך ביניהם הייתה מאפשרת שימוש בפחות סל"ד לפני העברת ההילוך ומקלה על האופנוע ועל המצפון. סחיטה ארוכה של המצערת בהילוך רביעי וקצת סבלנות מביאים את הצג הדיגיטלי לעבור בקצת את 100 הקמ"ש. 

נער תיכון שזה מכבר למד את רזי ההיגוי ההפוך יכול ליהנות מהבייבי הונדה גם בתנועה צפופה בעיר. נגיעות כידון קלות משנות את כיוון האופנוע בזריזות וזווית צידוד נדיבה מאפשרת לאופנוע הקצר מעבר קל בין מכוניות.


כשאני חושב על קהל היעד ועל האלטרנטיבות, ללא ספק מדובר בכלי בעל פקטור מגניבות גבוה בהרבה משל קטנועי 125 סמ"ק הקיימים בשוק. אמנם יש גם אופנועי ספורט כדוגמת הונדה CBR125R, אך אלה יקרים יותר. מי שמחפש פרקטיות נטו, סביר שיבחר בקטנוע נוח עם ארגז ומקום מתחת למושב. מי שמתכנן להתקדם לאופנועים גדולים יותר בהמשך, מי שמחפש יותר הנאה, פוזה, בולטות, יותר אופנוע, ומי שרוצה שד' מהכיתה המקבילה תרכב צמודה אליו אל עבר השקיעה, יבחר בבייבי הונדה, בתנאי שהוא גר לא רחוק מהים…


 
עוד MSX באינסטגרם: MOTODOOGRI 

תעודת זהות

הונדה MSX125

שנת ייצור: 2015

מחירון: 17,500 ש"ח
(ע"פ מחירון לוי יצחק)

קילומטראז': 4,176

מחיר לחדש: 20,900 ש"ח

אחריות לחדש: שנתיים ללא הגבלת ק"מ

דרגת רשיון:A2 

נתונים טכניים

מנוע: צילינדר אחד, קירור אויר, מערכת הזרקת דלק
נפח: 125 סמ"ק
הספק: 9.6 כ"ס ב- 7,000 סל"ד
מומנט: 10.9 קג"מ ב- 5,500 סל"ד
יחס דחיסה: 9.3:1
הזנת דלק: הזרקת דלק אלקטרונית PGM-FI
הילוכים: 4
בולם קדמי: מזלג קדמי הפוך 31 מ"מ
בולם אחורי: זרוע אחורית מפלדה ובולם אחורי יחיד
בלם קדמי: דיסק בקוטר 220 מ"מ
בלם אחורי: דיסק בקוטר 190 מ"מ
צמיג קדמי: 120/70-12
צמיג אחורי: 130/70-17

מדידות

בסיס גלגלים:  1,200 מ"מ
גובה מושב:  765 מ"מ
מרווח גחון:  160 מ"מ
משקל רטוב: 102 ק"ג
מיכל דלק:  5.5 ליטר – 170 ק"מ על מיכל דלק אחד, משולב
צריכת מבחן: 39 ק"מ לליטר

על השעון:
 

עלות טיפולים MSX125:

1,000 ק"מ       371 ש"ח
4,000 ק"מ       371 ש"ח
8,000 ק"מ       482 ש"ח
12,000 ק"מ     1,183 ש"ח
16,000 ק"מ     482 ש"ח
20,000 ק"מ     371 ש"ח
24,000 ק"מ     1,183 ש"ח
*המחירים כוללים מע"מ.

רואי שוקולד ומוטו קפה:
הבחירה שלי: הונדה CB1000R

גלריה

4 תגובות ל שוקולד חלב- הונדה מונקי MSX במבחן ארוך טווח

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל