מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
קוריאה פאוור – יוסאנג GD250X5 במבחן
שורה תחתונה:
פוזה של דוקאטי, ביצועים נאים לנפח, זריז.אופנועי 250 סמ"ק ארבע פעימות כביש די נעלמו מהעולם עם הופעת גרסאות ה-300, אולם מסיבות של רישוי וביטוח הרבע ליטר ממשיכים להימכר במדינות אסיה הענקיות בראשן אינדונזיה ו… בישראל הקטנה. יוסאנג הקוריאנית החוגגת עשור להגעתה לישראל בפעם הראשונה (מאז חלו החלפות יבואנים), מציעה לציבור בישראל דור חדש של אופנועי 250 סמ"ק. זוכרים את מנועי השני צילינדרים מבוססי סוזוקי ששמשו את כול דגמי הרבע ליטר בימי יוסאנג הראשונים בישראל? כיום ה-250 עברו ברובם לצילינדר בודד עם טכנולוגיה מתקדמת של הזרקת דלק, הדגם הראשון עם הטכנולוגיה החדשה הוא הסטריטפייטר הקטן של היצרן הקוריאני, GD250 X5, הנוחת בימים אלה בישראל.
הכיוון הבולט ביותר הוא העיצוב של ה-GD, עיצוב עתידני בו אנו נתקלים יותר ויותר עם מעבר הפוקוס של יצרני האופנועים ממערב למזרח. הזנב הקרבי, צורת האגזוז ומיקומו, יחידת התאורה הקדמית והשלדה האדומה – הכל כאן זועק עיצוב וסטייל, ובגדול. זה לא שאנחנו מדמיינים – באחת הפעמים בהם הסתובבנו ברחובות העיר שאל אותנו בחור נחמד האם מדובר בדוקאטי, והוא וחברו הופתעו לחלוטין כאשר סיפרנו כי מדובר בקוראני בנפח קטן.
יושבים על האופנוע, והתנוחה קרבית. כל הרגליות והמנופים ניתנים לכיוון מתוך הבנה של יוסאנג שבתנוחת רכיבה קרבית שכזו יהיו רוכבים שיצטרכו לשנות את מיקומם של המוזכרים כאן – עדות לתכנון ולמחשבה שמשקיע היצרן כדי להתאים את האופנוע לקהל רוכבים גדול. עוד בקוקפיט – צג דיגיטלי שחברי המערכת השתגעו למראהו עם חיווי הילוכים, חישוב צריכת הדלק, שעון סל"ד, וכידון פאט באר רחב ושמן שמרגיש מצויין בידיים, ונראה כי המצאותו של אחד שכזה באופנוע כדוגמת ה- GD, היא בגדר חובה.
מנוע האופנוע הוא מנוע סינגל מקורר מים, 4 שסתומים, גלז"כ, מפיק 28.5 כ"ס. הוא בהחלט לא מרגיש חלש, נהפוך הוא, מנועי
נקודת זכות אותה הזכירו כל הבוחנים שרכבו על הכלי היא ההיגוי המצויין והחד באופנוע. היוסאנג GD הוא חיה אורבנית מצויינת ולוחם פקקים מעולה, ויהיה אופנוע מצויין לשימוש עירוני/ בין עירוני לייט. עם זאת זווית הצידוד מוגבלת וסיבוב ברדיוס קטן הוא משהו שלא יקרה כאן. מאידך הבולמים קיבלו מחמאות, והמזלג ההפוך בחזית האופנוע עושה את עבודתו נאמנה. ועוד בעיר, אמנם גיר בעל שש מהירויות, אך ברכיבה בעיר כמעט ולא תזכו לראות את הילוכים 5 ו- 6. היוסאנג GDX5 אוהב ורוצה שתעבדו על ההילוכים 3-4 ברכיבה בעיר, כי אחרת, איך זה יהיה כיף?
קיבולת מיכל הדלק עומדת על 11 ליטר – מספיק ביותר לאופנועים בנפח 250 סמ"ק. לפי נתוני היצרן עומדת צריכת הדלק על 31 ק"מ לליטר דלק אחד, ובאמת, ברכיבה עירונית (ומעט בין עירונית) על פני יומיים בהם התניידנו ע"ג האופנוע, לא עלה בידינו לסיים את המיכל המלא איתו עזבנו את שערי היבואן. חסכון בדלק הוא וודאי חשוב ויכול לקסום להרבה רוכבים שירצו לנסות את היוסאנג החביב הזה. משקלו של היוסאנג X5 עומד על 130 ק"ג, גובה המושב שלו על 780 מ"מ, בסיס גלגלים של 1,346 מ"מ, ורוחב של 800 מ"מ – נתונים שהופכים אותו לידידותי מאד לכל סוג רוכב, ובמיוחד למתחילים. בכל אופן נמליץ כמו תמיד לבצע נסיעת מבחן אצל היבואן לפני כל רכישה, כדי לדעת באמת וע"פ ההרגשה האישית שלכם האם יש מצב למערכת יחסים מוצלחת (לא תקף רק לגבי יוסאנג כמובן).
למי כדאי?
– לאלו שרוכשים בימים אלו (זמן חגי האביב 2016) האופנוע במבצע ביטוח לשנה מתנה.
באופן אישי סטפן אבנדיצ'י:
או מה מהירות מקסימלית שאפשר להגיע?
לפי הנתונים יש למנוע הזה כח סחיבה אז מעניין לשמוע איך הןא מתנהג בכביש מהיר.