fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
לרט
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
HJC
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70

הוסקוורנה 701: בשתי מילים – מתכון לאסון

הוסקוורנה 701: בשתי מילים – מתכון לאסון

עורך: גב"ב  |  כתב ובחן: עודד גביש  |  צילום: אריק רוזנבלום

שורה תחתונה: יש תחושה שהוא הולך לתת לכול האדוונצ'רים בראש.

כאשר ק.ט.מ רכשה את הוסקוורנה מב.מ.וו בשנת 2013 תהינו מה יהיה הדגם הגדול הראשון של אמני השטח והסופרמוטו משבדיה/ איטליה/ גרמניה /אוסטריה (מחק את המיותר אבל אין מה למחוק) תחת הבעלות החדשה, כביש או שטח או שניהם? באוקטובר 2015 נתנה התשובה: 701, נקרא אמנם "אנדורו" אך הוא כמובן מיועד להרבה יותר, בהשקה בפורטוגל בנובמבר 2015 הגדיר אותו היצרן "טרוול" אפילו, כלומר מיועד גם לטיולים, כמובן קשוח וחזק כמו שהוסקוורנה אוהבת – אבל גם מיועד לרוכבים לא אלופי עולם. כי האופנוע הזה, מקצועי ונותן ככול שיהיה כפי שתקראו בהמשך הכתבה במבחן, לא נכבה כשרוכבים עליו רגוע וגם על אספלט.


במקביל לרוכבי אנדורו חזקים זה גן עדן, כצפוי מהוסקוורנה הולכים ישר על המנוע צילינדר יחיד הכי חזק שיש לק.ט.מ, ה-690, כמעט 70 כוח סוס עם גל זיזים יחיד, ארבעה שסתומים, ניהול מנוע עם טכנולוגיית רכב-על-חוט (פעם ראשונה באופנועי הוסקוורנה שמיוצרים כזכור כבר 113 שנה), כשביטוי נוסף ל"דו"שיות" מגיע עם שלושה מצבי רכיבה – סטנדרט, מתון לכביש רטוב ואדוונס למלוא כוח מתפרץ. שלדת צינורות פלדת כרום מולי אך שלדת זנב מפוליאמיד לטובת ירידה במשקל וקשיחות שכן יחידת הזנב מתפקדת גם כמיכל דלק, בקיבולת של 13 ליטר. בדומה לכול האופנועים תחת ק.ט.מ המיתלים מתוצרת WP, המזלג מפריד בין השיכוכים כאשר רגל ימין מכילה את שיכוך החזרה והשמאלית את הכיווץ, המהלך הוא 275 מ"מ בדומה למהלך מאחור, עדות להיותו של הדגם דו"ש ולא משתתף באליפות האנדורו העולמית. ואם מאחור אז בולם יחיד עם מנגנון לינק. אמצעי נוסף לעזרת הרוכב הוא קלאץ' מחליק ו-ABS מתקדם של בוש שניתן גם לכבות לחלוטין, מי שיחפש תחת המושב ימצא אפשרות נוספת ל-ABS והיא לגלגל הקדמי בלבד. במקביל לכול הטכנולוגיה הזאת נהנה ה-701 ממרווחי טיפולים חסרי תקדים של כול 10,000 קילומטר וזאת בזכות פתרונות ייחודיים להקטנת החיכוך במנוע ושיפור דרמטי של השימון.

ואת החבילה הנאה הזאת משווקים עופר אבניר במחיר של 69,900 שקל לדגם 2016 יפיוף ומושך עיניים ברחוב ובשביל כפי שלמדנו – הבה נצא לשטח עם ה-701 החדש.

תן גז, שפן!   מאת עודד גביש

רכבתי על האופנוע במגוון תנאים ושטחים. בכל מקום כל הזמן אתה יכול לשמוע את האופנוע צוחק "זה כל מה שאתה יכול? תן גז שפן". התוכנית הייתה לצאת בבוקר לנס הרים, להתרשם ממנו בכביש הררי מפותל עד בר גיורא, שם להיכנס לשטח בשבילים מסולעים לכיוון בית שמש. אך מטבען של תוכניות להשתנות וכך יצא שבתור בוקר טוב יצא לי לחצות  את ת"א צפונה בשעות עומס מטורף.

עליתי על האופנוע, מרשים, גבוהה, קליל. אני מגיע לרצפה בקצות האצבעות. מתניע בנגיעה, צליל נעים, נגיעה בגז, הסל"ד טס למעלה.
התחלתי ברכיבה. האופנוע גבוה וצר, משתחל בכל חריץ פנוי, מושך מסל"ד סרק בצורה חלקה ומרשימה. אין צורך למשוך הילוכים.


זוויות ההיגוי של הכידון מדהימות ומשפרות מאד את התמרון, ההגוי עצבני ובשילוב עם צמיג קידמי על קוביות, לא נוסך ביטחון. אוחז טוב אבל לא מרגיש טוב. מצד שני הברקסים….. חזקים ומלאי רגש. עם הזמן מקבל ביטחון ומתחיל ללחוץ גם את המנוע.
אספקת כוח מדהימה. לא משנה באיזה הילוך ובאיזה סל"ד המנוע מושך חזק, ואומר לך תן עוד גז עוד גז. כל פעם אתה חושב שזהו, אנחנו בסל"ד מקסימאלי, נותן עוד גז ועף קדימה.גיר KTM טיפוסי, מדויק וחלק, אין סיבה טובה להשתמש בקלאץ' מלבד כדי לזנק מעמידה. והאמת עדיף להשתמש בכל אצבע אפשרית כדי לאחוז בכידון.

מלבד ניוטרל מיותר בין חמישי לשישי הגיר מושלם. הקלאץ' קל רך ומשתלב בהדרגה נעימה.

ואז הגיע השטח, האופנוע מישר את השטח. הוא לא רך אבל סופג הכול ובכל מהירות מבלי לאבד כיוון או מהירות. וככול שתגביר מהירות האופנוע מרגיש יותר טוב. בהילוכים נמוכים על קרקע רכה האופנוע מתקשה להוריד את הכוח לקרקע ומפרפר בכל נגיעה בגז. הפרונט קליל, מתרומם רק מעצם המחשבה על מכשול.

לאחר סשן בחולות עברתי לכביש מהיר לכיוון אלעד. מעל 130 קמ"ש הרוח מתחילה להיות ממש לא נעימה. מצד שני אתה תלוי ברוח על הכידון והאופנוע נקרע מצחוק וצועק עליך "תן גז". התחושה ש-190קמ"ש בהחלט אפשרי.
יציאה לעקיפות, התאוצות מדהימות, המנוע מושך ומושך, תענוג.

יש ויברציות, הרבה ויברציות, בהתחלה נבהלתי מהן. לאחר זמן שמתי לב לשני דברים 1. הן לא חזקות יותר בסל"ד גבוה מאשר בבינוני, כלומר תן גז… 2. הן מורגשות אך לא מפריעות, לא נרדמו לי הידיים.

ואז הגעתי לשטח המחיה הטבעי שלו. שבילים מהירים מסולעים, שבילים חומים, הפרונט חסר המשקל צולח הכול כאילו אתה על אספלט. המנוע בועט אותך קדימה ובולמי הזעזועים פשוט סופגים הכול. אין פחד לעבור את מגבלות האופנוע, הוא יכול הכול. גם אין פחד ליפול. זה אופנוע ששוקל 145 קילו – לא אדוונצ'ר של 220 ק"ג.

כל הזמן בכל מצב האופנוע מבקש עוד גז, ככל שתתן לו עוד גז הוא רק מתייצב ומבקש עוד. רק השכל הישר ונפילות מהעבר מונעות אסון.

שתי בעיות. אחת קשה – הכיסא רחב מדי לרכיבה בעמידה. גורם לעומס צידי על הברכיים ורגלי X. עד עכשיו כואבות. אחת זניחה – במילוי דלק (המיכל מתחת למושב ופתח המילוי בכנף האחורית) אפשר להכניס את הפיה רק כ-5ס"מ למיכל. ממש ממש לא נוח או הגיוני. וחייבים להחזיק את הפיה ביד באוויר שלא ייעצר התדלוק.

 

לסיכום

אופנוע מדהים. מכונת מלחמה בשטח. מסוגל הכול, מרגיש יותר טוב במהירויות גבוהות מאשר בזחילה בין עצים. בעיר הוא יגיע לכל מקום ומהר. מהר מאד.

מחוץ לעיר במהירות חוקית הוא בסדר, יגיע לכל מקום. במהירויות לא חוקיות הוא לא נעים עקב מחסור במיגון רוח. האופנוע אוהב מהירות וסל"ד וכל הזמן מבקש עוד. חובה להפעיל את הראש ולא להיסחף. הייתי רוצה, מאד רוצה לרכב עליו שוב לאחר שיותקן עליו קיט ראלי, מיכל גדול ומיגון רוח. יש לי תחושה שהוא יתן לכל האדוונצ'רים בראש.

 

תעודת זהות

הוסקוורנה 701

מחיר:
69,900 ש"ח

אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ

דרגת זיהום אויר – 3

לפי מחירון 01/16

המחיר ללא אגרת רישוי והוצאות רישוי וכולל מע"מ.

דרגת רישיון: A

נתונים טכניים

מנוע: צילינדר בודד, 4 פעימות, 2 גלי זיזים עליונים, 4 שסתומים, קירור נוזל.

נפח: 690

כ"ס: 67

הילוכים: 6

מצמד: הידראולי


הזנת דלק:
 מערכת הזרקה אלקטרונית

בלם קדמי: דיסק צף, בקוטר 300 מ"מ

מהלך מתלים: 275 מ"מ

צמיג קדמי: 90/90-21 M/C 54STT
 

 

מדידות

גובה: 950 ס"מ


גובה מושב:
91 ס"מ

משקל: 147 ק"ג

בסיס גלגלים: 1515

מיכל דלק: 13 ליטר

 

 

ואז הגעתי לשטח המחיה הטבעי שלו. שבילים מהירים מסולעים, שבילים חומים, הפרונט חסר המשקל צולח הכול כאילו אתה על אספלט. המנוע בועט אותך קדימה ובולמי הזעזועים פשוט סופגים הכול. אין פחד לעבור את מגבלות האופנוע, הוא יכול הכול. גם אין פחד ליפול. זה אופנוע ששוקל 145 קילו – לא אדוונצ'ר של 220 ק"ג.  
                                                                                                              
לאחר סשן בחולות עברתי לכביש מהיר לכיוון אלעד. מעל 130 קמ"ש הרוח מתחילה להיות ממש לא נעימה. מצד שני אתה תלוי ברוח על הכידון והאופנוע נקרע מצחוק וצועק עליך "תן גז". התחושה ש-190קמ"ש בהחלט אפשרי. יציאה לעקיפות, התאוצות מדהימות, המנוע מושך ומושך, תענוג.
                                     

 

14 תגובות ל הוסקוורנה 701: בשתי מילים – מתכון לאסון

  1. שמעתי שאם תפנה למערכת הם יתנו לך את הכלי הזה מול מצלמה כמובן ותלמד את עם ישראל איך פונים, כי אם היית מלומד והיית עושה שיעורי בית, ורואה מי חתום על הכתבה, היית יודע שהוא פנה שתים שלוש פניות בחיים שלו. אבל תמיד טוב לדעת שיש עוד כוכבים בביצה שלנו. דבר איתם!

  2. לא הייתי מכנה אותו דו"ש. מנוע פגז. לא נוח כלל בכביש, אלא אתם רוצים רק להגיע לשטח. לדעתי זה אופנוע שטח 90%, אם לא יותר.
    מקווה ששמו לו אגזוז סטנדרטי שלא צריך 24 שעות שיתקרר, ותקווה גם שהוא לא ממיס את המאותתים…
    תיהנו.

  3. 690=701=נון סטופ במוסך. דו״ש בודקים ארוך טווח ולא סתם מבחן לכמה שעות, כי דו״ש קורעים בשטח ביום שבת, אבל ביום ראשון בבוקר צריך לרכב עליו לעבודה. וכאן ה690 וה701 נופלים… האמינות שלהם שווה לתחת וזה אנדרסטייטמנט. נ-ב כנסו לאתר של ימאהה ושל קטמ בגרמניה, ותראו כמה עולה שם wrr, וכמה עולה שם ה 690. מסתבר שבאירופה פער המחירים הוא 15 אחוז סך הכל. למה פער המחירים בארץ הוא כמעט 80 אחוז רק אלוהים יודע… על החתום: אדם שרכב על ה 690 (כשלא היה במוסך). רכב גם על הימאהה wrr (שלא ראה מוסך), והגיע למסקנה שאם משפרים/שמסתמים/מחליפים מתלים ל wrr לא רק שהוא אמין יותר אלא גם שימושי יותר, ועולה בביצועיו על ה690 בכל פרמטר חוץ ממהירות שיוט בכביש מהיר.

  4. נסעתי עליו חצי שעה בכביש, לטעמי אגרסיבי ולא נעים ביום יום. בשטח – מי צריך 70 כוח סוס בשטח??? אולי פטרהנסל כשהיה צעיר…….

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל