מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
מונדיאל MENU
מתחת לשורת MENU מטרו
אינסטגרם
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
קונה אופנוע
הווסקוורנה באנר שמאל
סטפן
לרט
תמוז
לרט
KTM עליון קוביה
rok-straps רצועות קשירה 140
פרפקט קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
ברקום שמאל
HJC
מתלה לקסדה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
הארלי שמאל
מונדיאל קוביה

מונקי ביזנס- הונדה MSX125 במבחן ארוך טווח

מונקי ביזנס- הונדה MSX125 במבחן ארוך טווח

אביעד רייס

צילום: רוזנבלום/רייס

הונדה MSX הוא אופנוע קטן, מאד קטן. כל כך קטן שאחוזים גדולים מהאנשים שפוגשים בו (לא בהכרח רוכבי אופנועים)- חושבים שמדובר באופנוע ילדים. 

למי שלא מכיר, נסביר לפני הכל כי לא מדובר באופנוע ילדים, אלא באופנוע אמיתי בנפח 125 סמ"ק שגם נוסע לא רע בכלל יחסית לגודלו. 

ההונדה MSX הוא כלי מיוחד, ולמרות הגודל הקטן, מדובר בתופעה גלובלית ענקית. רוכבים במדינות כמו תאילנד הפכו את האופנוע הזה ללא פחות מסוג של אליל, עם חנויות, מוסכים וסדנאות שמתמחות אך ורק ב- MSX. סדנאות אלו משפרות, משדרגות ובונות אופנועים שנראים כפלטפורמות לחלומות הכי משוגעים של מי שבנה אותם. 
נראה כי כאשר מדובר בשיפורי הונדה MSX (פעמים רבות נקרא לו גם מונקי- פרטים ממש בעוד כמה שורות), אין גרסא הדומה לאחותה וכל כלי מיוחד ומטורף בדרכו שלו. 

למה MONKEY?

מונקי היה הכינוי שדבק באופנוע מבית הונדה שיוצר בשנות ה- 60 וענה לשם Z100. בהמשך הדרך הצטרפו לחגיגה גם ה- Z50, ה- Z50A ועוד דגמי Z עם אותיות סופיות שונות. 

אופנועי המונקי סחפו אחריהם במשך עשרות שנים מליוני מכורים ברחבי העולם, שהשתמשו במונקי לפלטפורמות שונות ומשונות לייצורים שבנו. 

מה גורם למאות אלפים ברחבי העולם להדבק בקדחת המונקי? צריך לרכב בשביל להבין. משהו בגודל הקטן, במראה ובייחודיות של הכלי הופך אותו לכזה שאי אפשר לעמוד בפניו. 


MONKEY דור חדש

בעשור האחרון נפלה אצל יצרני האופנועים ההבנה שהחזרתם לחיים של דגמים ישנים היא דרך לא רעה לעשות עוד כמה גרושים, ואכן כך היה. כולם רוצים לרכב על גרסא חדשה של משהו ש"היה פעם", וכמעט כל דגם "רטרו" שהגיח לשוק זכה להגיע לגדולות ומכירות רבות. 

רטרו היא מילה חזקה בעולם בו אנו חיים היום, ותחום האופנועים לא שונה מתחומים אחרים להם יש חלק בחיים של כולנו. הונדה אימצה גם היא את השיטה, והחייתה ב- 2014 את המונקי (שנמכר גם תחת השם GROM בצפון אמריקה) במטרה להחזיר לגדולה את אחד הדגמים היותר אייקוניים שלה. 

מה זה הכלי המגניב הזה אחי?!?!
הוא המשפט הנפוץ ביותר אותו שומעים בו רוכבים על המונקי (נבדק מדעית).

תעודת זהות קצרה לכל השואלים:
מנוע: צילינדר אחד 125 סמ"ק.
קירור: אוויר
הזנת דלק: הזרקה
הילוכים: 4
הספק: 9.6 כ"ס
בולם קדמי: מזלג הפוך
גובה מושב: 765 מ"מ
מרווח גחון: 160 מ"מ
משקל רטוב: 102 קילוגרם
מיכל דלק: 5.5 ליטר

מיהו קהל היעד העיקרי של המונקי?
ראשונים בתור- רוכבים צעירים/ מתחילים. 

הכלי קטן ויהיה אידאלי לרוכב הצעיר. נתוני האופנוע (גובה ומשקל) הופכים אותו ללא מאיים לחלוטין בשום מצב שהוא. 

האופנוע יכול לבנות בטחון עצמי של רוכב, ולהכניס אותו בקצב הנכון לרכיבת אופנועים. 

הבאים אחריהם- רוכבים עירוניים שרוצים כלי מגניב שלא ישעמם אף פעם. 

מדד המגניבות של ה- MSX הוא ללא עוררין. אין עוד הרבה כמוהו. 


סע לשלום המפתחות בפנים
יוצאים לדרך חדשה ולמבחן ארוך טווח, בו ננסה לאתגר את האופנוע, לדחוף אותו לעשות מעט יותר ממה שמצופה ממנו, ולראות מה תהיה התוצאה. 

כמובן שנשתמש בו גם ביום יום, נתהה על קנקנו וננסה להבין מהם ההבדלים בין אופנוע לקטנוע, ואיך נראים החיים עם אופנוע קטן בעולם של ענקים

תעודת זהות

הונדה MSX125

שנת ייצור: 2015

מחירון: 17,800 ש"ח
(ע"פ מחירון לוי יצחק)

קילומטראז': 2,768

מחיר לחדש: 20,900 ש"ח

אחריות לחדש: שנתיים ללא הגבלת ק"מ

דרגת רשיון:A2 

נתונים טכניים

מנוע: צילינדר אחד, קירור אויר, מערכת הזרקת דלק
נפח: 125 סמ"ק
הספק: 9.6 כ"ס ב- 7,000 סל"ד
מומנט: 10.9 קג"מ ב- 5,500 סל"ד
יחס דחיסה: 9.3:1
הזנת דלק: הזרקת דלק אלקטרונית PGM-FI
הילוכים: 4
בולם קדמי: מזלג קדמי הפוך 31 מ"מ
בולם אחורי: זרוע אחורית מפלדה ובולם אחורי יחיד
בלם קדמי: דיסק בקוטר 220 מ"מ
בלם אחורי: דיסק בקוטר 190 מ"מ
צמיג קדמי: 120/70-12
צמיג אחורי: 130/70-17

מדידות

בסיס גלגלים:  1,200 מ"מ
גובה מושב:  765 מ"מ
מרווח גחון:  160 מ"מ
משקל רטוב: 102 ק"ג
מיכל דלק:  5.5 ליטר

עלות טיפולים MSX125:

1,000 ק"מ       371 ש"ח
4,000 ק"מ       371 ש"ח
8,000 ק"מ       482 ש"ח
12,000 ק"מ     1,183 ש"ח
16,000 ק"מ     482 ש"ח
20,000 ק"מ     371 ש"ח
24,000 ק"מ     1,183 ש"ח
*המחירים כוללים מע"מ.

– – – – – – – – – – – –
עוד לאחרונה בנושא הונדה:

הונדה אפריקה טווין מבחן דרכים


הונדה ויזן – טווח ארוך פרק א



הונדה ויזן – טווח ארוך פרק ב



הונדה ויזן – בסיכום שנת 2015

גלריה

9 תגובות ל מונקי ביזנס- הונדה MSX125 במבחן ארוך טווח

  1. מוזר:
    אתם לוקחים למבחן כלי מוחלף, למה?ואתם אמורים לספר לי על כך שהכלי עבר עדכון, ולא אני לכם, לא?

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל