fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מוטוטאץ דקר
לרט
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
סטפן
voge מוטו24 באנר
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה

נמצאה השיטה לגמילה ממכוניות – ימאהה טריסיטי

נמצאה השיטה לגמילה ממכוניות –  ימאהה טריסיטי

צילום: אריק רוזנבלום

ערך: גב"ב   בוחנים: שניר.ג. וניסים ברדה


ימאהה טריסיטי / כתב ובחן: שניר.ג.

כשרוצים לגמול תינוק מטיטול הכלל הוא סבלנות וחלופה ערמומית, ימאהה מאמצת שיטה זו בבואה לגמול נהגים ממכוניות ולהעביר אותם לשני גלגלים, כי גם כאן הבעיה היא שלנהגים יש רכב, שהוא מפנק, מחמם ומלטף את הישבן לא פחות מטיטול ממותג. לכן בבואה להעביר נהג ממכונית מפנקת לקטנוע, ימאהה ולא במפתיע נוקטת בטקטיקה של… סבלנות וחלופה ערמומית, השיטה היא להוריד לו גלגל, ולומר לו שזה קטנוע של גדולים, עליו נוהגים, לא רוכבים! ימאהה יודעת כי בחלוף זמן יש סיכוי גדול כי אותו מומר מכונית יתאהב בחיים באוכף, בחופש ובאפס עמידה בפקקים, ובפעם הבאה שירכוש כלי זה כבר יהיה עם שני גלגלים. וגם אם לא, ימאהה מתכננת להגדיל בעוד חלופות מנוע את הטריסיטי שלה כך שניתן יהיה להתקדם עליו, ולגדול עם שלושה גלגלים, וגם להישאר עם שלושה גלגלים.


אז איפה היתרון לרוכב המתחיל?
יותר קל לייצב אותו הודות לגלגל הנוסף.
יכולת בלימה נהדרת בזכות הגלגל הנוסף – יותר שטח מגע פלוס עוד דיסק שנועל גלגל נוסף ומקבלים עצירה חזקה ואין את בעיית "נעילת גלגל קידמי". שלב שמסתיים לרב עם מפגש אספלט עגום. 

אחיזה גבוהה יותר ותחושת ביטחון מוגברת יחסית לדו"ג – בכביש רטוב.

להרגיש קצת יותר עטוף ופחות חשוף, גם במקרה של נפילה חלילה הצידה המסגרת (הרוחב עקב הגלגל הנוסף) תספוג את המכה קודם.

הסתגלות מהירה יותר והשריית בטחון במעבר לדו גלגלי.

הוזלה בביטוח לכלים עם שלושה גלגלים ו- ABS.

איפה החיסרון לרוכב המתחיל?
השתחלות בפקק מאתגרת, הוא עדיין רחב מקטנוע דו גלגלי.

יותר כבד מקטנוע דו גלגלי עקב הגלגל הנוסף. 
  
האמת היא, שלמרות השוני הגדול בין התלת לדו, אין הרבה הבדל, לא כזה שתוכל להבחין בו בקלות מבעד לכידון. וכקטנוע הטריסיטי בא די מצוייד ומאובזר אפילו קצת מעבר לקטנוע הממוצע בשוק. 

הטריסיטי למרות הגלגל הנוסף, נראה די סקסי וצר, וגם למרות הגלגל הנוסף הוא עדיין בסדר בהשתחלות בפקק, וזוית צידוד הכידון שלו מצוינת.



המנוע אמנם קצת חלש וצריך לסחוב משקל כבד יותר מקטנוע דו גלגלי, אבל הוא עובד יופי עם הוריאטור ואין שום סיבה להתלונן כל עוד אתם בעיר ואו באיזור גוש דן. עד 90 קמ"ש אפשר לצאת איתו גם מחוץ לעיר (בכל זאת כשחוזרים מהעבודה גם בכביש החוף או כביש 4 המהירות של התנועה בכלל לא עולה על 70 קמ"ש).


מתחת למושב יש מקום לקסדה מלאה, ומדרס שטוח לרגלים שעליו אפשר לשים תיק. ותמיד יש את האופציה להתקין ארגז אם עדיין חסר לכם מקום.

המתלים על הצד הרך יותר, אך עושים עבודה נפלאה לאזן את הטריסיטי ולהחליק לנו מהמורות. המושב נח למדי ומלבד העובדה שהברכיים שלי נפגשו בפלסטיק החיפוי (184 ס"מ) הטריסיטי נח!

הטריסיטי הוא מוצר מוגמר ללא ספק, המהנדסים יכולים להיות מאוד מרוצים מהתוצאה הסופית.

אז מזל טוב לנגמלים החדשים, ובע"ה יחד שלושתכם תעברו את הפקק! 




ימאהה טריסיטי / כתב ובחן: 
ניסים ברדה
שורה תחתונה: לכל מי שרוצה לחזור לדו גלגלי לאחר שנים של הפסקה, לכל מי שהחליק קלות וחושש לחזור ולהשתמש בדו גלגלי, לכל מי שאשתו והסובבים אותו חוששים שירכב על דו גלגלי, לכל מי שמחפש כלי זריז, נוח, וקל לתמרון (למרות שלושת הגלגלים), לכל מי שמחפש להגיע לעבודה מהר ו(כמעט) בחינם, לכל מי גם אוהב שיסתכלו עליו ברמזור; לכול אלה התשובה של מכונה עם שלושה גלגלים נכנסת למשוואה, וספציפית הטריסיטי 125 של ימאהה היא מכונה שעונה ונותנת תשובה לכל הדרישות והבקשות לעיל.

ומה איתי? כל חיי אני רוכב על מכונות ספורטיביות בנפחים גדולים. מפאת ניסיוני העשיר והעובדה שמאחורי יותר ממיליון קילומטר על אופנועי ספורט זכיתי לרכב גם על הדור הקודם של המכונות הספורטיביות שהיו מגיעות ללא כל בקרות, וכמובן בשנים האחרונות אני רוכב על מיטב המכונות הספורטיביות המשוכללות עם אמצעי הבטיחות והבקרה האלקטרוניים; והתוצאה? אני עד היום גם לא מצליח להתרגל אפילו ל-.ABS לכן מייד כשקיבלתי את האופנוע הנוכחי שלי ביקשתי מחברי "יורי מפרפר" שיש ברשותו אופנוע דומה שיבטל לי את כל סוגי הבקרות. לא רוצה לא בקרת החלקה, לא בקרת ווילי, לא בקרת כלום… כך סיכמתי ליורי את הדרישות שלי.

ולמה אני מספר את זה…? כי כשהתבקשתי על ידי אריק לרכב על הטריסיטי של ימהה עם שלושת הגלגלים, חששתי כי שלושת הגלגלים הם "סוג של בקרה אלקטרונית" והתערבות באופנוענות שאני ממש לא אוהב; חיכיתי למכונה מסורבלת, איטית, קשה לרכיבה ותמרון ובכלל לכל מה שאני לא אוהב. לא אוהב את ההגנות האלו שהמהנדסים כל הזמן חושבים איך להכניס לנו למכונות על מנת לשמור עלינו כרוכבים.

כגודל החששות גודל ההתרשמות לחיוב: המכונה הזו זריזה, קלה לתמרון גם בבריחה ממכשולים, תנוחת הישיבה זקופה ונוחה, המעצורים טובים ומהסוג המשולב, שוב כדי להקל על הפחות מנוסים, כאשר מנוף הבלם השמאלי עוצר גם את הגלגלים הקדמיים יחד עם האחורי, לחלופין ידית הבלם הימנית עוצרת רק את הגלגלים הקדמיים. לוח השעונים נוח וקל לשימוש.

אבל החשוב הוא שאנחנו כמעט כלל לא רואים ולא מרגישים את שני הגלגלים מקדימה. הקטנוע מתנהג כקטנוע רגיל עם גלגל אחד בלבד אבל נותן לנו את הרגשת הביטחון שכל אחד מאיתנו היה רוצה לקבל בכלי דו גלגלי, תעודת ביטוח מלאבד את הקידמי ו/או אפילו את האחורי מיידי פעם.

 יש גם מספר דברים שלא אהבתי. והאמת שאין הרבה וגם כאן הרוב זה בגלל שאני גבוה יחסית (188 ס"מ) לקטנוע קטן של 125 סמ"ק. בישיבה בטריסיטי אנחנו ישובים כאשר הרגלים ממש מוגנות בתוכו אבל אני כרוכב גבוה (מגיע עם הברכיים עד המגן הקידמי ולמעשה גם אם אני דוחף את עצמי לאחור מיידי פעם לאט לאט אני חוזר ומחליק לכיוון הפרוט ושוב מגיע עם הרגלים למגן בצידי הכידון. בנוסף בגלל תנוחת הישיבה הזקופה יש לכוון ולדחוף את המראות מעט קדימה על מנת שנוכל לקבל שדה ראיה טוב לאחור (שזה אחד הדברים היותר חשובים לנו כרוכבים על דו גלגלי מוגבל במהירותו ועלול להיעקף בתדירות גבוהה).    

 

תעודת זהות

ימאהה טריסיטי 125

YAMAHA TRICITY 125

שנת ייצור: 2016

מחיר: 19,985 ש"ח

אחריות לחדש: שנתיים ללא הגבלת ק"מ

דרגת רשיון:A2 

נתונים טכניים

מנוע: 4 פעימות 124.8 סמ"ק 
צילינדרים:
נפח: 124.8 
קירור: נוזל 
כוח: 11 כ"ס 
מומנט: 10.1nm@5500 rpm 
הצתה: TCI/חשמלית 
דלק: הזרקה 
הילוכים: V-BELT Automatic  

מתלה קדמי: טלסקופי 
מתלה אחורי: unit swing 
בלם קדמי: Dual Discs, Ø 220 mm 
בלם אחורי: Hydraulic single disc, Ø 230 mm 
צמיג קדמי: 90/80-14 
צמיג אחורי: 110/90-12 
בסיס גלגלים: 1310 

מדידות

משקל רטוב: 152 
נפח מיכל דלק: 6.6 ליטר 
אורך: 1905 
רוחב: 735 
גובה: 1215

מחירון טיפולים (עבודה וחלפים):

(המחירים כוללים מע"מ ועבודה) 

טיפול        עלות 
1,000         327 שקלים
4,000         316 שקלים
8,000         650 שקלים
12,000       843 שקלים
16,000       855 שקלים
20,000       1,202 שקלים


יכולת בלימה נהדרת בזכות הגלגל הנוסף – יותר שטח מגע פלוס עוד דיסק שנועל גלגל נוסף ומקבלים עצירה חזקה ואין את בעיית "נעילת גלגל קידמי". שלב שמסתיים לרב עם מפגש אספלט עגום
                                       

כגודל החששות גודל ההתרשמות לחיוב: המכונה הזו זריזה, קלה לתמרון גם בבריחה ממכשולים, תנוחת הישיבה זקופה ונוחה, המעצורים טובים ומהסוג המשולב, שוב כדי להקל על הפחות מנוסים, כאשר מנוף הבלם השמאלי עוצר גם את הגלגלים הקדמיים יחד עם האחורי, לחלופין ידית הבלם הימנית עוצרת רק את הגלגלים הקדמיים.
                                       

20 תגובות ל נמצאה השיטה לגמילה ממכוניות – ימאהה טריסיטי

  1. הכוונה לנסועה של 60 ק"מ (חלקם על כביש שש) לכיוון – השאלה היא האם הנפח שלו מוגבל מדי כדי לסוע בביטחה בכביש כזה על בסיס יומיומי

  2. עוד הייתי אומר שהכתבה מכורה.
    יאללה ניסים תעבור לקטנוע.

  3. לא ברור על מה נסמכים דברי הבוחנים על "אחיזה" טובה יותר בכביש רטוב, או על יכולות "בלימה" טובים יותר, האם הם השוו בין דגמים שונים של קטנועי 125? או שזה נובע מ"תחושה"?
    בקישור הבא ראיתי שיכולות הכלי אינן עולות על דו גלגלי רגיל ומופיעים גם חישובים המגבים את העובדה הזאת..
    אז אם כדבריכם, לפחות תביאו הוכחה לדבריכם..
    הנה הקישור
    http://myinnova125i.blogspot.co.il/2014/08/blog-post.html?m=1

  4. כמה נקודות מופרחות שהוא מעלה:
    6. קטנוע תלת גלגלי הוא רחב יותר ועל כן קשה יותר לחמוק איתו ממכשולים או לעבור איתו במעברי מילוט צרים.
    –לא רלוונטי עבור ימאהה טריסיטי – הוא לא רחב יותר.
    7. לקטנוע תלת גלגלי יש וריאטור. הוריאטור הכבד מקשה על עבודת המיתלה האחורי ועל כן פוגע באחיזה של הגלגל האחורי.
    –כי קטנועים עם שני גלגלים מונעים בשרשרת והילוכים?
    8. לקטנוע תלת גלגלי צמיגים בקוטר קטן. קוטר גלגלים קטן גורע מהיציבות והאחיזה הכללית.
    קוטר הצמיגים של הטריסיטי גדול משל רוב קטנועי 125.

    ובכלל כל הפוסט מריח מאינטרס ובסוף ה"כתבה" מפרסם אופנוע של הונדה. לא הייתי סומך על הנאמר שם.
    מה שכן, לדעתי זה פספוס גדול שלארץ לא מיובאת גרסת טריסיטי עם ABS.
    מבחינתי אם יגיע טריסיטי 250 עם ABS, זו תהיה חבילה מנצחת!

  5. קראתי את הכתבה בבלוג של האינובה והציטוט שלך הוא הוגן. לגבי 6 אופנוע בעל שני גלגלים מקדימה הרוחב המקסימלי שלו לא נוגע רק לרוחב הכידון, הטריסיטי רחב גם למטה(בגובה הכביש), על כן התחמקות עם טריסיטי-תלת לעומת דו-גלגלי רגיל, היא בלתי אפשרית איכן שמדובר במעבר צר ונמוך. בדו גלגלי רגיל הרוחב בגובה הכביש הוא של הגלגל, וזה רלוונטי מאוד מאוד בהתחמקות בין מכונית ומדרכה, ואני יכול לחשוב על עוד סיטואציות בהם לגלגל קדמי אחד כושר מילוט טוב יותר מהתלת. כלומר התלת גורע מהבטיחות. לגבי 7 צודק, לא נטען שיש הבדל מקטנוע דו גלגלי עם וריאטור, נטען שבכסף הזה קונים אופנוע רגיל עם שרשרת ומתלה אחורי נורמלי. לתלת עם המתלה הכבד של הוריאטור אין תוספת בטיחות, ומי שטוען כך הוא שקרן. לגבי 8 בטריסיטי צמיג אחורי בקוטר 12 אינצ' וקידמי 14 אינצ' תבדוק נתונים לפני שאתה צועק "קשקשן". עופר אבניר ומטרו מוטור משקרים את הציבור, משקרים את המדינה וזוכים במכרזים תפורים, משקרים על אופנוע תלת עם תוספת בטיחות שבכלל לא קיימת, ההפך, הוא פחות בטיחותי! ואתה מדבר איתי על פרסומת של הונדה? תקנה קיוואי, תקנה קליבלנד, תקנה מה שבא לך, אני לא קונה משקרנים וגנבים!

  6. חברים יקרים שלום רב!!!
    אני מחזיק בקטנוע הזה כשנה לערך החלקתי בו מ"ס פעמים… מדובר בשקר גדול לא בטיחות ולא נעלי.. ברגע שאתה בולם טיפה חזק הקטנוע יוצא משווי משקל ואז את מרוח ברציפה!!!
    לא להתקרב ואני נהג ותיק של 30 שנה… עם נסיון עשיר.
    ראו הוזהרתם ונשמרתם לנפשותיכם חברים!!! עובר ל A. B. S.

  7. אם החלקת מספר פעמים בשנה, כנראה שהותק שלך, 30 שנה, לא רלוונטי.
    ברור שאפשר להחליק עם הכלי. בכל זאת, הוא קצת יותר כבד ומגושם ואיטי, וכן, גם יותר יציב בזכות שני הגלגלים הקדמיים. יש לי כזה שנה, ואני מאוד מרוצה שהוא לא זריז כמו ה-NMAX למשל.

  8. יוסי היקר.
    אם החלקת עם קטנוע שיש בו שלושה גלגלים אז יש כאן שתי אופציות.
    1. אתה בכלל לא רוכב על דו גלגלי ובטח אתה לא רוכב של 30 שנה של וותק. ואם באמת יש לך 30 שנות ותק אני ממליץ לך להפסיק לרכב אם החלקת כל כך הרבה פעמים ועוד על שלושה גלגלים.
    2. או שאתה עובד בחברה מתחרה ורוצה להכפיש את המוצר הזה.
    ולך אדון א. החביב מספר 16. נכון הוא לא זריז כמו NMAX….אבל עדיין הוא זריז כמו שד (חולה).
    יאללה תהנו ותרכבו בכייף.

  9. קיבלתי את הכלי לפני חודש עם דגם ה a.b.s .כלי מדהים, מחיר פצצה , ממליץ בחום . מתאים לעיר ולקפיצות מידי פעם מחוץ.עושה 1-36 משולב תצוגה ברורה ודיגיטלית. מה שלא אהבתי זה מיכל דלק קטן ,ותא מתחת לכיסא קטן. חוץ מיזה שווה כל שקל.בקשר למהירות לא לשכוח מדובר על 125 סמ״ק ולא על CBR 600

  10. אפשר ביבוא אישי מתאילנד בעלות של 13500 כולל מיסים מעמ והובלה ועוד ישאר לכם עודף

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל