מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
מונדיאל MENU
מתחת לשורת MENU מטרו
אינסטגרם
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מידלנד שחורי 140 על 70
הווסקוורנה באנר שמאל
קונה אופנוע
עופר אבניר קוביה שמאל
סטפן
לרט
לרט
ברקום שמאל
rok-straps רצועות קשירה 140
KTM עליון קוביה
פרפקט קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
הארלי שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
מונדיאל קוביה
HJC
מתלה לקסדה

הונדה CBR650F – הכול מכול בכול

הונדה CBR650F – הכול מכול בכול

צילום: אריק רוזנבלום

  
ערך: גב"ב  כתב: אדם בלנגה בוחנים: אדם בלנגה וניסים ברדה


שורה תחתונה:
דווקא בגרסת ה-650 החדשה ההונדה הזה חוזר לשורשים של ה-CBR600F המקורי מלפני כמעט 30 שנה – במחיר זעום יחסית של 70,900 שקל זו חבילה מצוינת לכל מי שרוצה להרגיש ספורטיבי ללא ויתור על הפרקטיקה, לרכב מהר בנוחות ולתפעל כמו חמאה

יש אופנועים שפשוט כיף לרכב עליהם והייתי הולך רחוק ואומר שעל ההונדה הזה כמעט כל אחד ירגיש בבית ומהר מאוד. זה אופנוע שמציע כמות קטנה כל-כך של הפתעות שזה כמעט משעמם – אבל מי אמר שזה דבר רע? אני בחנתי אותו בפיתולים של נס הרים ובסידורים האחרונים של שישי בבוקר ולא תאמינו מה קרה… הוא עבד בצורה טובה בשניהם… האמת לא הייתי צריך להיות מופתע מאחר ואת הצירוף הזה של כיף, ביצועים ושימושיות ונוחות וידידותיות, המציאה הונדה עוד בשנת 1987 עם ה-CBR600F המקורי, מהאופנועים המוצלחים והמצליחים בכול הזמנים. עובדה שכמעט 30 שנה אחרי אותו CBR600F מקורי ("הוריקן" כפי שנקרא בארה"ב) עדיין יש להונדה CBR650F את סוד הקסם, המאפשר לך להשכיב בנס הרים עד האזניים ומשם לרכב לסידורים בתוך הפקקים של תל אביב באותה זמינות ואיכות.

האמת שעם הנתונים הממותנים של ה-CBR650F החדש ל-2014 (גרסת פיירינג ל-CB650F) הוא קרוב יותר ל-CBR600F המקורי מאשר לרפליקות ול-RR שהופיעו בשנות האלפיים. במקום שלדת אלומיניום שהונחתה על ה-F חזרו עם ה-CBR650F לשלדת פלדה שגם אפשר לתקן אם נופלים, המנוע שכבר חצה את קו ה-100 כוח סוס מאז גרסת ה-F3 של 1995, חזר עם ה-CBR650F להספק שימושי ומתאים לרבים יותר של 87 כוח סוס כמו ה-CBR600F המקורי. וכך גם המושב נמך, המתלים חזרו להיות שפויים עם מזלג טלסקופי צנוע ב-650 לאחר ההגזמות של CBR600F גרסת 2011 עם מזלג הפוך למירוצים באופנוע שאמור להיות אול אראונדר ולא RR. הונדה מגדירה את ה-CBR650F כחלופה בין ה-CBR500R לבין ה-CBR600RR, והוא בדיוק כזה, הרבה יותר מטווין אך לא קיצוני כמו ה-RR. וכך גם במחיר, עם תג של 70,900 שקל, ה-CBR650F יקר בכ-20,000 שקל מה-500 וזול בכ-30,000 שקל מה-600RR.  

בשבת בבוקר

בשבת בבוקר נסענו לטייל כמה חברים, במסלול הרגיל שלנו: ת"א, נס הרים, בר בהר, בית שמש, ת"א. ואני? בהחלט שמחתי להיות עם ההונדה הזה, אני הייתי בתורנות החזקת ציוד הצילום כך שקשרתי הכל יפה יפה למושב המורכב ויצאנו. כמו גם במהירויות איטיות בעיר (סידורי יום שישי זוכרים?), הרי שגם בכביש המהיר הוא מרגיש בבית, מהירות החוקית פלוס כמה מריחות צבע על הלוח שעונים ואפשר לבלות במהירות שיוט זו זמן רב. 

המנוע גמיש יחסית ל-600 ארבעה קנים – בניגוד ל-RR הרי כאן לא תמיד חייבים להוריד הילוך במהירויות ביניים כדי להתקדם, אפשר לפתוח את המצערת הנעימה לתפעול ופשוט להתקדם. יש לי חיבה רצינית למנועי ארבעה צילינדרים בשורה וה-650 הזה לא שונה. נכון לא מדובר פה במנוע שיעיף לכם את הפוני… אבל בהחלט מספיק למי שרוצה לעשות צעדים ראשונים (פלוס מע"מ) בעולם האופנועים. 

מקדימה אמונים על הבלימה שני דיסקים ברוחב 320 מילימטר ומאחורה יש אחד בקוטר של 220, כגיבוי למערכת הזאת ההונדה שלנו מספק מערכת ABS שעבודת בצורה טובה מאוד ולא מפריעה יותר מידי להתנהלות היום יומית.

הונדאי טיפוסי
ברמה האישית מאוד אהבתי את האופנוע הזה, לכן אסיים עם המלצה, לפני שאתם קונים את האופנוע "הכבד" הראשון שלכם, תעיפו מבט לכיוון האופנוע הזה, הפוטנציאל הטמון בו גבוה בהרבה מרמתם של רוב הרוכבים ולדעתי מדובר פה בבן לוויה לא פחות ממבריק. כל זה גם בדרך לעבודה בראשון בבוקר וגם בשבת שאתם רוצים קצת שקט מהאישה והילדים.


באופן אישי / ניסים ברדה
אם אתם מחפשים אופנוע שיודע כמעט הכול זה אחד מאלו. 
אל תחפשו מכונה ספורטיבית לגמרי אבל תוכלו כאן ליהנות מכל העולמות (כמעט).
כידון גבוה, ישיבה נוחה עם שדה ראיה טוב לאחור.
בלמים טובים, התנהגות כביש טובה ומתאימה לספורט טורינג.
האופנוע יותר מתאים לרכיבת טיול מאשר לרכיבה ספורטיבית חזקה, אבל כמו שכתבתי נותן גם וגם.
היגוי מעט כבד במהירות נמוכה אבל לקראת 30/40 קמ"ש כבר מרגישים היגוי קל בלי צורך להפעיל כוח על הכידון. 
מנוע וגיר חלקים.

שורה (יותר) תחתונה: תשובה מצוינת למי שמחפש לטייל וכשעובר בכביש סדום ערד גם לתת קצת יותר.

תעודת זהות

הונדה CBR650F

אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ
דרגת זיהום אויר – 3 
מחיר: 70,900 ₪

לפי מחירון 01/16 

המחיר ללא אגרת רישוי והוצאות רישוי וכולל מע"מ. 

דרגת רישיון: A

נתונים טכניים

מנוע: 4 צילינדרים בשורה, 4 פעימות, 16 שסתומים, קירור מים
נפח: 649 סמ"ק
הספק: 85 כ"ס ב- 11,000 סל"ד
מומנט: 6.3 קג"מ ב- 8,000 סל"ד
הזנת דלק: הזרקת דלק אלקטרונית PGM-FI
הילוכים: 6

מתלה קדמי: מזלג טלסקופי בקוטר 41 מ"מ, מהלך מתלה 120 מ"מ
מתלה אחורי: מונושוק בעל כוונון קפיץ עומס ראשוני, מהלך 43.5 מ"מ
בלם קדמי: זוג דיסקים בקוטר 320 מ"מ, 2 בוכנות לקליפר, ABS
בלם אחורי: דיסק בקוטר 240 מ"מ, ABS
צמיג קדמי: 120/70-17
צמיג אחורי: 180/55-17

מדידות

בסיס גלגלים: 1,450 מ"מ
גובה מושב: 810 מ"מ
מרווח גחון: 130 מ"מ
משקל רטוב: 211 ק"ג
מיכל דלק: 17.3 ליטר
צריכת דלק (יצרן): 21 ק"מ לליטר

מחירון טיפולים (עבודה וחלפים):

(המחירים כוללים מע"מ ועבודה) 

טיפול        עלות 
1,000       678 שקלים
12,000     1,001 שקלים
24,000     1,984 שקלים
36,000     1,001 שקלים
48,000     1,984 שקלים


יש אופנועים שפשוט כיף לרכב עליהם והייתי הולך רחוק ואומר שעל ההונדה הזה כמעט כל אחד ירגיש בבית ומהר מאוד. זה אופנוע שמציע כמות קטנה כל-כך של הפתעות שזה כמעט משעמם – אבל מי אמר שזה דבר רע? אני בחנתי אותו בפיתולים של נס הרים ובסידורים האחרונים של שישי בבוקר ולא תאמינו מה קרה… הוא עבד בצורה טובה בשניהם.
                                                                                                                
כמו גם במהירויות איטיות בעיר (סידורי יום שישי זוכרים?), הרי שגם בכביש המהיר הוא מרגיש בבית, מהירות החוקית פלוס כמה מריחות צבע על הלוח שעונים ואפשר לבלות במהירות שיוט זו זמן רב.
                                       

25 תגובות ל הונדה CBR650F – הכול מכול בכול

  1. בוא נהיה מציאותיים,רוב הרוכבים ארץ לא מתגרזנים.לכן לא צריך ל"התנצל".וטוב שכך שיש אופנועים שהם יותר שימושיים.ממילא הספורטיביים הם לבעלי ממון.לצערי זו המציאות.חוץ מזה אחלה כתבה,עושה חשק לאחד כזה.

  2. אופנוע עם מתלים וברקסים בסיסיים, שמורכב בתאילנד, ועולה כמו MT-09. העיקר שכתוב עליו "הונדה"…

  3. מספיקה השורה התחתונה .
    למי יש כוח היום לקרוא כל כך הרבה.
    בקיצורה. שורה תחתונה וגמרנו.
    קבלו ח.ח.

  4. יש לי אחד כזה שחור מאובזר ב20000 שקל מצוייין מצויין יש לו הכל ממטען ומחזיק טלפון של ראמ עד טו ברדרס חדש קרבון פול סיסטם ששיך רק לאופנוע הזה כולו מצוייד ב r&g ואני מוכר רק בגלל האישה צבע שחור חדש כלום ק"מ אופנוע פגז מעוצב כמו בחול השקעתי המון מי שמעוניין זה הפייס
    moshe de menashe

  5. הונדה הידרדרה מייצרת אופנועים משעממים לא מרגשים ומכוערים להבדיל מ Yamaha

  6. הונדה עושה צחוק במחיר הזה אני מביא MT09 ולוקח אותו בכל פרמטר אפשרי…לא לוקח..משפיל

  7. אתה יושב מהצד ומחליט החלטות אולי כי אתה עובד במטרו אבל מה הקשר בין שני האופנועים? כיכר לחם פרוס או גבטה? מי שם אותך לשר או שופט?

  8. אז אמרת עשו בתיאלנד פה בתגובה 2, מה רע? איכות ופס יצור הונדה, מה אתה חושב שזה חלטורה כמוך? אתה בכלל מבין מה זה פס יצור בארצות ששם יותר זול אבל הכל זה רמה הכי גבוהה?למה אתה חושב שברכב בעולם זה שונה?

  9. עכשיו תנסה להחיל בתוך הסכום הזה כמה שיותר
    ובעניין הנ"ל הימאהה לוקח בגדול ולו רק בגלל הבלמים הרדיאליים וה30כ"ס יותר ,
    ואני לא עובד במטרו .

    • בתור אחד שהיה לו אופנועי ספורט כבדים 750 R
      CBR900 RR ולאחר 17 שנה של רכיבה על קטנועים ולאחר שכל הילדים גדלו קניתי את CBR650F ואני יכול להגיד שאני מסכים עם ניסים אופנוע מדהים ורגוע יחסי לאחרים ובמובן מסויים לא לוקח אותי לאקסטרים שהיה לי וטוב שכך קל לתפעול נוח למרחקים נכון אין לו מכלולים של המלכים אבל עדיין עושה עבודה טובה

  10. כמו הרבה אחרים עשיתי חושבים והתלבטתי בין הכלים, למעט המחיר ונפח המנוע הקרוב אין הרבה מה להשוות בין נייקד סטריט פייטר לכלי פול פיירינג עם קליפונים ולא משנה איפה הוא מיוצר. בשבילי ה650f היה בדיעבד בחירה לא פחות ממצוינת, הכתבה קולעת בול לכל היתרונות של מנוע 4 בשורה, נעים הליכות בעיר ונותן בראש בנס הרים… כרכב עיקרי זה מה שחשוב באמת השימושיות והנוחות .

  11. עם כל הכבוד לMT09 או ה MT07 הCBR כלי מאוזן יותר בין מגוון הדרישות ומנוע 4 ב 11000טורים אני לא מחליף בציקימוקי 3 צילינדרים

  12. אני מסכים לגמרי עם כל מה שנכתב בכתבה, אבל לאחר רכיבת מסחן עליו אני חייב לציין כמה עובדות:
    1. המנוע פנינה אמיתי, גמיש בצורה מאוד חריגה למנועי 4 בשורה.
    2. מאוד ברור איפה חסכו באופנוע: החל מאיכות ההרכבה הירודה מאוד (חלקים לא יושבים יפה ולא מהודקים), בחירה של חומרים מאיכות לא גבוהה (פיירינג, צביעה בשכבה דקה מאוד, וולקרו במקום ברגים) ולבסוף דיזיין שפונה לעבר הזול עד זול מאוד (כמו מחסור בעינית לבדיקה של שמן, חיפויי פלסטיק לידיות מורכב שזזות ממקומן).
    3. הבולמים זולים ויכוליתי להרגיש בכך.

    * אני לא מגיע מעולם אופנועי הספורט אלא דו"ש, לאור כל מה שכתבתי לעיל, אני חושב שהמחיר שלו מעט מוגזם, בעיקר לאור החלופות הקיימות היום בשוק.

  13. 80 כ"ס זה 50 כ"ס יותר מידי. בטח שכל אופנוע קיצוני שמספק 100 כ"ס וצפונה טוב רק למתאבדים ולאלו שעסוקים במרוצים לא חוקיים(שם יש גם כסף גדול, אז לא נורא עם האופנוע היקר התפוצץ על איזו גדר בטיחות. לפעמים גם הרוכב מתפוצץ). ההונדה 650 נותן תמורה טובה מאוד, השאלה אם הוא שווה את משקלו בזהב? מזמן כשהמחירים נהיו פסיכים הפסקתי לחלום על "אופנוע כבד" חדש. החלק הטוב בסיפור שזה גם לא מאריך חיים(תמיד יש את הפיתוי לעלות לקצב שלא מתאים לסכנות האורבות בכביש ציבורי). כיום 30 אלף זה אצלי תקציב גג לאופנוע חדש מהניילונים. וגם…גיל צודק, שורה תחתונה הכי טוב, ראו לדוגמה את המבחן של רוי(מגיב18):"אני חושב שהמחיר שלו מעט מוגזם, בעיקר לאור החלופות הקיימות היום בשוק", אחל'ה שורה תחתונה!!!

  14. סדרת MT הבהירה לכולם לאיזה יחס של סטנדרט מחיר צריך לצפות, אופנועי סדרת הMT הם גם חדשים לגמרי-כלומר המחיר שלהם כולל את כל הוצאות הפיתוח.
    אח"כ בא יצרן אחר,עם אופנוע בסטנדרט יותר נמוך, דגם שמבוסס על 20 שנה של התפתחות איטית מאוד (כלומר הרבה פחות הוצאות פיתוח על הכלי הספציפי) ודורש את אותו מחיר-הלקוח צריך לעצור ולחשוב. זה לא עניין של האם מדובר באותה קטגוריה, זה עניין של להיות לקוח חושב-משהו כאן לא מסתדר.
    אולי היצרן הזה מזלזל בי? אולי הוא פשוט לא יודע לעבוד? אולי יש סיבה אחרת-אבל משהו כאן לא מסתדר, אם ימהה יודעים להרוויח ממוצר בסטנדרט של סדרת הMT לא יכול לבוא יצרן אחר ולדרוש מחיר יותר גבוהה על סטנדרט נמוך יותר ולצפות לנהירה של לקוחות. לאפל זה אולי עובד-יש מספיק אנשים שיקנו מוצר רק כי הוא שלהם בלי לשאול שאלות, כל השאר-תתחילו לעבוד.

  15. לא נוח בכלל שלא לדבר על החולשה שמרגישים מאופנוע כזה.
    650 סמק עם האות R שבמקרה הטוב מרגש כמו החמין של חמתי אחרי אקסטרא בישול.
    חברה בוא נקרא לילד בשמו אולי ?

  16. אני מקווה שאתה לא על סמים.
    החמין של אימא של אישתך כנראה טוב כמו שאתה מבין בדו גלגלי.
    אז בחייך לך לישון על הבטן.

  17. ה650 של יוסאנג לוקח במחיר ומספק את אותה תמורה בדיוק אם לא יותר.

  18. המקורי עם 110 כ"ס
    אופנוע מדהים ואמין
    עם רוכב טוב הוא פצצה בהשכבות בנס הרים
    וגם מתאים לכל יום

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל