fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
לרט
תמוז
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
voge מוטו24 באנר
HJC
MV קוביה
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70

ימאהה 125 NMAX – אותו המותג בפחות כסף

ימאהה 125 NMAX – אותו המותג בפחות כסף

צילום: אריק רוזנבלום

עורך: גב"ב       בוחנים: גלעד בן זקן(מחירון לוי יצחק), שניrr, ניסים ברדה

שורה תחתונה: למרות ההיצע המכובד של קטנועי 125 בישראל צפוי הימאהה NMAX 125 להצליח בגדול. תמורה מעולה למחיר.

ה-Nmax 125 סמ"ק הופיע באמצע 2015 כחלופה חסכונית לקטנועי ה-125 ממשפחת האיקס-מקס הסופר מצליחה; הן עיצובו המודרני והן שמו של ה-NMAX מתייחסים לקשר המשפחתי בין ה"מקסים", כאשר ימאהה מבדלת את האיקס ככלי "ספורט" בעוד ה-NMAX מוגדר "עירוני". מחיר רכישה זול, 19,885 שקל בישראל, עלויות תחזוקה נמוכות וצריכת דלק אפסית נמנים על יתרונותיו הכלכליים של ה-NMAX אולם ממש לא על חשבון המפרט הטכני, הביצועים או ההתנהגות – נהפוך הוא. NMAX 125 נהנה ממיטב טכנולוגיית המנוע הזמינה לקטנועים קטנים כיום, בתוספת תזמון שסתומים משתנה (לראשונה בקטנוע) ו-ABS כסטנדרט (מראשוני קטנועי 125 עם ציוד זה כסטנדרט). גם הארגונומיה ומכלולי ההתנהגות ראויים פלוס עם בולמים וברקסים טובים. 
יצאנו אל הכרך העירוני והבינעירוני ליומיים של כ-200 ק"מ לבדוק האם מחיר הרכישה הזול אינו בא על חשבון האיכות, לבדוק האם צריכת הדלק היא אכן 46 קילומטר לליטר כפי שטוען היצרן – וכמובן מה הסיפור הזה של תזמון שסתומים משתנה?…


תזמון משתנה
עם קירור נוזל, הזרקת דלק, 4 שסתומים ושני גלי זיזים, מייצר מנוע ה-NMAX הספק מרבי של 12 כוח סוס, עד כאן שגרתי, אולם פעולת השסתומים בדגם זה היא מהסוג המשתנה ובכך זוכה הימאהה NMAX בתואר הקטנוע הראשון עם תזמון שסתומים משתנה. הסבר: פעולת השסתומים משתנה בין סל"ד נמוך שם נדרשת תערובת בכמות קטנה – לבין סל"ד גבוה אז מספקת המערכת את מירב התערובת דרך שסתומי היניקה. "קו פרשת המים" הוא 6,000 סל"ד, מתחת לסל"ד זה מפעילות הפיקות הנמוכות שעל גל הזיזים את השסתומים , כאשר המנוע מטפס מעבר לסל"ד זה נכנסות לפעולה הפיקות הגבוהות על גל הזיזים והמנוע זוכה למלוא התערובת. האופנוענים שבינינו בוודאי מכירים מערכת תזמון שסתומים של הונדה VFR800 הפועלת בעיקרון דומה ואפילו משתנה באותו סל"ד… המטרה בפעולת שסתומים משתנה היא גם ביצועים מיטביים לסל"ד ולמהירות, ואכן התאוצה של הקטנוע הזה היא מהמרשימות שפגשנו, גם בזכות משקל זעום של 127 קילו אך גם בזכות אותה מערכת שסתומים. בטווח הגבוה ימאהה מצהירים על מהירות מרבית של 100 קמ"ש, אך בפועל התמונה טובה עוד יותר מהצהרה זו מכיוון שב-100 קמ"ש משייטים בנוחות והמהירות המרבית הינה קצת מעל 110 קמ"ש. צריכת הדלק המוצהרת הינה ליטר לכול 46 קילומטר. 

התנהגות

יש לציין שהתנהגות הכביש של הקטנוע מצוינת, בפניות הדוקות יש שפע של אחיזה והקטנוע משתחל בקלילות רבה בין התנועה עם התנהגות צפויה ובטיחותית. גלגלי ה-13 אינץ' אמנם לא הכי גדולים אך היציבות מצוינת, המשקל נמוך והכלי מגיב מייד, השלדה קשיחה, המתלים מאפשרים יציבות מצוינת בפניות, אמנם על חשבון הספיגה אולם אנו מעדיפים זאת כך. 

נוחות ואביזרים

תנוחת הישיבה זקופה ונוחה והשליטה על הכלי מתבצעת בקלות, כל הלחצנים נגישים לאצבעות לקלות התפעול ואין תלונות. לוח המכוונים מציע מד מהירות דיגיטלי עם ספרות מהירות ענקיות ומדי מרחק מתאפסים, כמו כן לוח השעונים מציע מידע בנוגע לאורך חיי רצועת הוריאטור וצג צריכת דלק בכל מיני אופנים. בצד ימין של לוח השעונים ניתן לראות את העומס שמפעילים על המנוע מבחינת יעילות וניתן באמצעות מכוון זה לגלות עד כמה אנו יעילים במשיכת המצערת שלנו ברכיבה. 
אהבנו את החביקה של רגלי הרוכב בשדרת הקטנוע שבין הברכיים. לשם הנוחות תחת הכידון יש מצד שמאל גומחה ללא מכסה שניתן להניח בתוכה פרטים אישיים קטנים כמו טלפון וארנק או לחלופין בקבוק מים חצי ליטר. 
מתחת למושב תיכנס קסדה שלמה. מאחור יש ספוילר לאחיזת ידיו של המורכב, זה לא סבל או משהו שניתן יהיה להתקין עליו ארגז.

ABS בהישג ידך
חידוש של ה-Nmax במערכת הבלימה, זה אחד מראשוני קטנועי ה-125 עם בלמי ABS כסטנדרט, רכב לניוד עירוני, קטן וקליל שלרוב ישמש צעירים וחסרי ניסיון אחרים, זה אביזר בטיחותי ראשון במעלה. בפועל, ירידה על שני הבלמים לבלימת חירום מעידה שמערכת ה-ABS עובדת נאמנה, האחורי ננעל ראשון באופן טבעי והרעידה מורגשת במנוף הבלם האחורי.


סיכום:
יותר איכות, טכנולוגיה וביצועים – בפחות כסף, במקביל להוצאות תפעול נמוכות במיוחד. תמורת 19,885 שקל, מחיר של קטנוע 125 טיוואני, וצריכת דלק מגוחכת ה-NMAX125 הוא יפני בעיצוב מודרני עם הקווים של משפחת "מקס" המצליחה מאוד של ימאהה ואכן נראה טוב, נוח למגוון רוכבים כולל גבוהים, בזכות תזמון השסתומים המשתנה ה-Nmax מציע מנוע סופר יעיל לכל טווח מהירות, בין אם האצה, בין אם שיוט עירוני וכן בינעירוני. לכך יש להוסיף את ההתנהגות הזריזה, את כושר הבלימה ואת הבטיחות היתרה בזכות ה-ABS, שכאמור נמכר כסטנדרט ללא תוספת מחיר. 

קטנוע קאסטום מייד / ניסים ברדה

לאחרונה נראה שרוב היצרנים הדו גלגליים שוב נותנים תשומת לב מרובה לפיתוח הקטנועים בנפחים הקטנים, והימאהה NMAX 125 הוא דגומא מצוינת לכך – כבר ברגע שאתה מתמקם במושב אתה חש כי המכונה ממש קאסטום מייד עבורך. 
למרות שאני נחשב מעט גבוה, הקטנוע מתאים לי, הכידון מסתובב בחופשיות ללא כל בעיה, הוא קטן, זריז, תנוחת ישיבה נוחה, לוח שעונים במרכז מואר ונוח לצפייה. הקטנוע נותן לך הרגשת ביטחון בסיבובים ולוקח את הפניות והכיכרות בצורה קלה ונוחה. התאוצה שלו לינארית וחלקה, בבלימת חרום הבלם האחורי "נכנס לתחום" ה-ABS  מוקדם יותר  מאשר הקדמי, כמו שצריך להיות. שורה תחתונה – קטנוע מצוין.

תעודת זהות

ימאהה 125 NMAX

YAMAHA N-max 125

שנת ייצור: 2015

מחיר: 19,885 ש"ח

אחריות לחדש: שנתיים ללא הגבלת ק"מ

דרגת רשיון:A2 

נתונים טכניים

מנוע: 4 פעימות / 125 סמ"ק 
צילינדרים:
כוח: 11@7,500 
מומנט: 11.7@7,250 
הצתה: TCI/חשמלית 
הילוכים: וריאטור

דלק: הזרקת דלק ממוחשבת 
קירור: נוזל 
מתלה קדמי: מזלג טלסקופי 
מתלה אחורי: Swingarm 
בלם קדמי: דיסק, 230 מ"מ 
בלם אחורי: דיסק, 230 מ"מ 
צמיג קדמי: 110/70-13 
צמיג אחורי: 130/70-13 

מדידות

גובה מושב: 765 מ"מ 
בסיס גלגלים: 1350 
משקל רטוב: 127 
קיבולת מיכל דלק: 6.6 ליטר 
אורך: 1955 
רוחב: 740 
גובה: 1115

מחירון טיפולים (עבודה וחלפים):

(המחירים כוללים מע"מ ועבודה) 

טיפול        עלות 
1,000         431 שקלים
6,000         711 שקלים
12,000       880 שקלים
24,000       1,092 שקלים
30,000       712 שקלים
36,000       1,265 שקלים


למרות שאני נחשב מעט גבוה, הקטנוע מתאים לי, הכידון מסתובב בחופשיות ללא כל בעיה, הוא קטן, זריז, תנוחת ישיבה נוחה, לוח שעונים במרכז מואר ונוח לצפייה. הקטנוע נותן לך הרגשת ביטחון בסיבובים ולוקח את הפניות והכיכרות בצורה קלה ונוחה.
                                       

הייתרון הנוסף שלו על פני המתחרים הוא כידון רחב שמאפשר לרוכב המתחיל פקודת היגוי קלילה וללא מאמץ
                                       

23 תגובות ל ימאהה 125 NMAX – אותו המותג בפחות כסף

  1. בתחום הקטנועים לא יותר גבוה מאשר הכלים הטיוואנים. והבעיה שעלות החלקים במטרו לחלקי ימאה היא אש. ראו הוזהרתם.

  2. NMAX הוא סתם עוד קטנוע גנרי שזוכה אצלכם ליחצנות יבואן כדי להצדיק מחיר מופקע. פחחח…ABS לאופנועים זה קישקוש מקושקש, בטח לא "אביזר בטיחותי ראשון במעלה", אולי אחרון, והכי טוב בלי. 125? קטנוע? לשלם פחות ולקבל יותר? רק קיוואי סיטיבלייד, נמכר החודש בוואלה שופס ב 10 אלף על הכביש. קטנוע מעולה, גלגלים בקוטר 14 אינצ'. ב 20 אלף קונים היום אופנוע 250. אתם מה זה לא בעניינים. תתעדכנו לפני שאתם עושים לעצמכם פדיחות.

  3. למה? למה אתה מתייחס לעבודה של אנשים שנתנו כאן מבחן נפלא. ארוך, מושקע שיכול לעזור למי שבאמת לא מבין ורוצה להכנס לתחום וכך אתה מלכלך.
    מה יוצא לך מזה פרט שאתה פגוע באותם אנשים חדשים, רוכבים חדשים וסתם אנשים.
    גם אם אתה עובד סקלבלנד אוא בקחוואי.
    אף אחד לא אמר שקטנועי קוייאי לא טובים. כאן התייחסו לקטנוע ימהה.
    פחות רוע. פחות.

  4. מספר 2 זה שקוף וברור שאתה עובד באחת מהחברות המתחרות. (השם כאן ממש לא מעניין)
    אתם חושבים שהקטנוע ואו האופנוע שלכם טוב יותר?
    תפנו לחברה בדוגרי ותבקשו מהם שיעשו מבחן שיהייה מעט ארוך יותר לקטנועים שלכם.
    עם כל הכבוד לימהה יש יותר ניסיון, הוכחות, קבלות שהקטנועים שלהם אמינים יותר לאורך זמן.
    אז תעלו אתם מבחן דרכים של הקטנוע שלכם שיעשה איזה 20 אלף קילומטר (כמו שקראתי כאן מבחנים כולל עכשיו של קטנוע של הונדה) ובוא נראה איך הקטנוע שלכם מתנהל כ20 אלף קילומטר ואז נדבר על אמינות, אחריות, טיפולים, ולמחיר יהייה כאן משקל אם הכל יהייה מסביב טוב.

  5. תגובה. נכונה. כל הכבוד.
    אחלה כתבה טובה קלה ממצא מסבירה ונותנת את האפשרות גם לאדיוטות למיניהם להבין טוב יותר.

  6. כולכם צודקים אפילו מספר 1.
    מספר 2 כמו שכתבת את השם שלך.
    פחחחחחח
    אתה פשוט פח.

  7. כי הזמינו משהו להשתתף במבחני דרכים.
    איפה אפשרי להרשם אצלכם ולבוא גם .
    לדעתי אני כותב דיי מעניין ואולי אוכל להשתלב אצלכם בשביל הכייף. ברור שלא רוצה שכר.
    הכתבה אחלה.

  8. אל תיעלב. אבל לדעתי אתה ממש לא כותב מעניין ואפילו עם שגיעות כתיב.
    אבל ניסית. זה גם טוב ויפה.

  9. בעידן התקשורת הנוכחי הקוראים הפכו להרבה יותר דעתניים, הם כבר לא אוכלים אוטומטית את כל מה שכתב רכב מושחת כותב(מטעם היבואן). קטנוע 125 איך שלא תסובבו את זה ישאר קטנוע, והשימוש שלכם במכבסת מילים יוקרתית כגון: "ABS", או "כיוון שסתומים משתנה", לא ישנה את העובדה שאתם עושים שימוש במטבעות הלשון האלה רק כדי להצדיק מחיר מופקע. בזמנו ניפוניה בריו(קאב) בא עם דיסק פרפר כפול מקדימה, כולם ידעו שזה ליופי, זה גם היה לא בטיחותי כי הרקרס מאפשר פחות רגש ועשוי להוביל לנעילת גלגל קדמי. אה מה מה, בניפוניה מכרו אותו ב 8,000 ש"ח (10 אלף על הכביש). כי יש יבואנים שהם הוגנים(ריכמן), ויש את מטרו-אבניר הזבלים. אדון מבקר המדינה(3) לזבלים מתיחסים כמו לזבלים אחרת הם הופכים לזבלים יותר גדולים, מי יוצא רע בסיפור הזה? מטרו-מוטור, אני יוצא צדיק, ואתה יוצא צעיר פתטי זב חוטם ונאיבי שחושב שהכל יופי תופי ושהצדק הוא רשע.טמבל פחחח…

  10. והטיפולים במטרו שחיטה (שלא לדבר על שירות עלוב)

  11. זה ברור מאיפה אתה מדבר.
    אלוהים איתך אחינו.
    אתה יודע איך אומרים ל"ביבי"
    תתפטר.
    אז תתפטר.

  12. שנים שאני מדבר ומנסה להסביר ל"מובילי" הסצנה מה צריך לתקן, והם בשלהם. מה יצא? הציבור מאס בהם ופיטר אותם. באשר אלי, אני האדם השקוף, חסר משמעות, עוד רוכב, אחד מבין מאה אלף, לטקבקט זאת לא פרנסה. פולגז נסגר, גם דוגרי יכול להיסגר עם הם ימשיכו עם כתבות מסוג זה. גם מטרו יכול להיסגר…לנמושות האלה זאת כן הפרנסה שלהם. אני לא מוטרד מכך שמטרו עשוי לקרוס, אם גם אתה וחבריך לו מוטרדים על כך אמרתי שאתה מנותק.

  13. כל הזמן אתה מתלונן.
    לך תעשה הפגנה.
    לא רוצה אל תקנה.
    אבל ברור שאתה לא תקנה. כי הרי אתה מקבל רכב ת"ש מהמקום שאתה עובד בו. נכון?
    אז איפה אתה עובד ספר לנו על "אני האדם השקוף חסר משמעות".
    אדם חסר משמעות לא מזיין לכולפ את המוח.
    רציתי ליידע אותך במשהו.
    בפייסבוק של דוגרי משהו העלה איזו הערה לגבי המבחן.
    ראיתי שענו לבחור שם שאם הוא חושב שמשהו לא טוב שיקח את הקטנוע לרכיבת מבחן ויבוא למערכת של דוגרי עם חוות דעת מטעמו ושיסביר.
    אז יאללה תצטרף גם אתה ותהייה רוכב מבחן נוסף לדוגרי.
    בהצלחה.

  14. לא, אני לא כל הזמן מתלונן. אני נהנה מאוד להיות אופנוען, אני פחות אוהב דברים מסויימים שקורים בענף בישראל ומחרבים אותו. אני אוהב את היבואנים הקטנים שמציאים דרך שפויה יותר והוגנת להתנהלות מול לקוחות. הקרטל מטרו-אבניר ושות' נלחם בהם ורוצה להרוס גם את הטוב שיש כאן. הרבה מתחביב האופנוענות שלי משוקע בחו"ל, שם הסיפור אחר, אני רוצה שבישראל יהיה כמו בחו"ל. כרגע חרא, אז שאני אשמח מזה? זאת המדינה שלי! אצלי זה תחביב, אצלכם(דוגרי) זה מקצוע, אבל אתם מחרבים הכל כי אין בכם את התשוקה ואהבה לאופנועים כמו אצל אנשים כמוני, רק קומבינות ולעשות כסף בראש שלכם, ואגב כתבות תדמית שתשלום היבואן לצידם, כמו בכתבה הנוכחית. אם הייתם רושמים "מדור פרסומי" הייתי שותק. מה כבר יכול להיות מעניין בקטנוע משעמם טילים, בלי שום חוויה מוטורית(כי יש וריאטור) שדומה לכל הקטנועים האחרים מאותו הסגמנט. מה אמרתי ומה טענתי ומה אתה משיב לי? טענתי שהמבחן הוא פרסומת, טענתי שמטרו גונבים את הציבור במחירים מופקעים לקטנועים עירוניים גנריים שממילא כולם מיוצרים באותה האיכות פלוס מינוס ומיובאים מסין ושאר מדינות המזרח שהיצור בהם זול. שאני יהיה הבוחן שלכם? בכיף, הנה בחנתי ואלו מסקנותי, רוצה לעדכן את הכתבה שלך, או להשאיר אותי קטוקבק, זאת בחירה שלך. למה לעשות צחוק מהקוראים שלכם, להזמין אותם להעביר ביקורת, ואז להשאיר את הביקורת שלהם באיזה טוקבק שכוח אל שאף אחד לא מגיע כדי לקרוא אותו. על כך אמרתי, שאני לא חשוב, שקוף, אבל אם אתה מהמערכת של דוגרי, לכל הרוחות תעשה עם הביקורת שלי משהו חיובי. תגיד למטרו שהם חזירים, ותקן את הכתבה שקטנוע מפלסטיק ועם וריאטור, קטנוע גנרי, לא יכול להמכר תחת תג מחיר של "זהב". גנבים, רדו מהעץ! זאת הכותרת העיתונאית הראויה למבחן על ה-NMAX, וזאת תרומתי למבחן. תתקן את המבחן?

  15. מאחר ואני מבין שאתה בחור שלא עובד.(כי אם היית עובד היה לך את היושר האישי לא לבזבז את הזמן של המעסיק שלך בכתיבת תגובות. (אז כנראה אתה גם גנב. כן פשוט גנב. אתה גונב מהמעסיק שלך זמן שהוא משלם לך עליו.- גנב!!!) החלטתי אני להפסיק את ההתנצחות שלי איתך.
    כי אתה פשוט איש קטן. כן מה לעשות קטן, ממש קטנטן.. ואסביר במספר מילים.
    אם דוגרי לא היו ישירים ומקבלים כסף עבור הכתבה לא היו מעלים את התגובות שלך.
    אם הם העלו את התגובות סימן שאתה ממש לא צודק.
    ולסיכום.
    אתה קטן. מזה קטן…ממש קטן.. קטנטנון..

  16. מחזיק בקטנוע כחצי שנה מבצע נסיעות בין עירוניות כ 50 קמ ביום על כביש 4 בשעות הפקקים ומרוצה מהקטנוע עד הגג

  17. קטנוע פצצה קניתי אחד חדש השבוע במחיר 17000 רשום יד אפס קילומטר קטנוע ליגה מעל כול מה שרכבתי עד היום; כתבה מעולה ; מומלץ ביותר הקטנוע

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל