fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
תמוז
לרט
מוטוטאץ דקר
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
MV קוביה
HJC

"אלפא-בטא"- בטא אלפ 200 במבחן

"אלפא-בטא"- בטא אלפ 200 במבחן
עורך: גב"ב       בוחנים: סופר רייסר, ידידיה עמית
צילום: אריק רוזנבלום/אדם בלנגה

שורה תחתונה: דו שימושי ידידותי ופשוט, מצוין לרוכב השטח המתחיל ויעיל בעיר


יש בו פשטות של הדו"שים היפנים הקטנים שלפני שלושים שנה… אמרו לנו כמה קשישים לאחר ששמו עיניים (ממושקפות) על הבטא 200 הנחמד. ואכן בניגוד מוחלט למגמת השכלולים, הטכנולוגיה, הביצועים והאלקטרוניקה שהשתלטה על עולם האופנועים ב-15 שנה האחרונות, מופיעה משפחת "אלפ" של בטא האיטלקית ומתוך כוונה מוצהרת מחזירה קצת שפיות לאופנועים. 

מהו בעצם הבטא אלפ, ואיך נגדיר אופנוע עם מראה לא כל כך שגרתי; האם זה דו"ש? האם טריאל? או שבכלל נקרא לו טריאלדורו? בתכל'ס, האלפ הוא בעצם כל השלושה – טריאלדו"שדורו. למה? כי את כל אלו אפשר לעשות עם האופנוע הקטן והחביב הזה. מנוע מקורר אוויר פשוט המייצר ביום טוב 20 כוח סוס, עם קרבורטור שלא דורש יד של כירורג וגם לא יעיף אותך אחורה אם פתחת יותר מדי. מעבר לזה שתי התכונות החשובות והמרכזיות ביותר במצגת הידידותיות של אלפ 200 הן המשקל והגובה. אלו הופכות אותו בעצם לאופנוע המושלם למתחילים בשטח, ולמי שרוצה באמת לתפוס בטחון בסוג רכיבה שכזה. 


האלפ הוא בעצם כל השלושה – טריאלדו"שדורו?

הגובה הנמוך של האלפ, הופך אותו לאחד האופנועים הפחות מאיימים שמעליהם תניפו את הרגל. ברכיבת שטח הקרבה לרצפה היא תכונה חשובה מאין כמוה, כאשר חושבים כל הזמן על הרגע בו נבדוק מקרוב מה טיב הקרקע וכמה היא קשה. כאשר מרגישים ששתי הרגליים יכולות להגיע בקלות אל הקרקע (תחושה אותה קשה הרבה יותר לקבל באופנוע אנדורו מקצועי), הדבר משפיע ישירות על תחושת הבטחון של הרוכב. ובבטא אלפ 200 החיבור הוא מיידי – גם אם חזרתם לרכיבה לאחר הפסקה ארוכה. 

הלאה… משקל. בשטח, המשקל הנמוך הוא חברו הטוב ביותר של הרוכב. גם כשהאופנוע בתנועה, גם כשהוא עוצר וגם… כשהוא נופל (והוא ייפול שלא יהיה לכם ספק) עדיף שהמשקל שתצטרכו להרים לא יהיה גדול מידי. משקל נמוך יאפשר לכם לנסות הרבה יותר דברים מאתגרים ברכיבה- עליות/ ירידות/ סלעים וסינגלים שעם אופנוע כבד לא הייתם מעיזים רק בגלל הפחד שמלווה את המחשבה ש "מה יקרה אם ייפול". הבטא אלפ 200 כל כך קל, 108 קילו, שלא תצטרכו לחשוב פעמיים על מה יהיה אם תפלו. כל מי שהרים אי פעם זוג אופניים יוכל עם מעט יותר כח להרים גם את האלפ. 

בנוסף, האופנוע כל כך מינימליסטי ועירום בגזרת הפלסטיקה והחלקים ה "יפים" שגם אם קניתם חדש והוא נופל הלב פחות כואב מאופנועים בהם יש יותר אבזור. 

הרכיבה בשטח נעימה, שקטה (כל כך שקטה שמידי פעם תצטרכו לוודא שאתם לא על אופניים) , פשוטה ולא מאיימת. 
הבטא עולה ויורד כל סלע בחינניות של איילה צעירה, ומקפץ בשמחה על כל קפל קרקע שנקרה בדרכו. הוא בשום פנים ואופן לא מרגיש רגשי נחיתות. כל עוד לא מדובר ב"דוחים" אימתניים שזורי מדרגות וסלעים בזוויות חדות (שאלו גם ככה לא שטח המחייה הטבעי של מתחילים) , האלפ ממש לא מתכוון לעצור בשום מקום. צמיגי הטריאל איתם מגיע האופנוע עושים עימו חסד ומשרים בטחון. 

אז כמו שבטח ניתן להבין, הבטא אלפ אוהב להתלכלך, אך הבטחנו שמדובר באופנוע עם אופי משולש.. הבטחנו וצריך לקיים. 

האופי השני של הבטא אלפ מתגלה כאשר מורידים לו את הכסא ואת הפלסטיק שעוטף את מיכל הדלק – או אז מתגלה לעיניכם אופנוע "טריאל", כמובן לא ברמה של אופנועי הטריאל המקצועיים שבטה יודעת לייצר כה טוב, אבל המנוע, הגיר והשלדה של האלפ מתאימים לאימון עד שנלמד לרכב על הדבר האמיתי. 

יתרונו השלישי של האופנוע נמצא בתוך העיר, גם בה יוכל הבטא אלפ למצוא את מקומו בקלות. התכונות מהן הוא נהנה בשטח באות לידי ביטוי גם בעיר. קל וקטן ויכול להשתחל בקלילות בין מכוניות, ולהשרות בטחון על חתך גדול של רוכבים. מחוץ לעיר? לא מתאים.  

לסיכום
הבטא אלפ 200 הוא לא "העיפרון הכי חד בקלמר". הוא לא ייתן לכם כח מתפרץ כמו ב-125/250 דו"פ צרחניים, הוא לא ייתן לכם את העוצמה שיש ב- 250/300 4 פעימות, הוא לא אופנוע שאיתו תמשיכו ותרכבו לעד בהנחה שהתאהבתם בעולם השטח… הכל נכון.
 
הבטא אלפ 200 הוא אופנוע לאנשים שרוצים להתחיל באיזי, רוצים ללמוד לשלוט באופנוע ואז להמשיך למדרגה הבאה בלמידה, ולא ללמוד תוך כדי התפוצצות על סלעים. 

למעט המחיר הגבוה שעומד על 37,000 שקלים ונמצא בעוכריו של הבטא, האלפ יהיה מצויין לאלו הרוצים לבדוק אם רכיבת שטח זה משהו שבא להם עליו, והאם מתאים להם להפוך את זה לתחביב בו הם עושים ברייק מחיי היום יום. קהל היעד הזה וגם אולי אנשים החוזרים לרכיבה או כאלו שרוצים סתם לטייל באיזי ימצאו בבטא אלפ 200 חבר נאמן. 

תעודת זהות

בטא אלפ 200 ALP

דרגת רישוי: A1

אחריות: שנה ללא הגבלת ק"מ

מחיר:
37,000 ₪ כולל מע"מ בתוספת אגרת רישוי 307 ₪.
המחיר הינו למזומן הכולל מראות מתקפלות, וינקרים, אור מספר ואור בלם וכן יחידת תאורה חזקה לנראות בכביש.

נתונים טכניים

מנוע:  צילינדר יחיד, 4 פעימות, 4 שסתומים, מקורר אוויר

נפח:
199 סמ"ק, 

הילוכים:
6

קוטר גלגל:
קדמי – 21", אחורי 18"

בסיס גלגלים:
1,370 מ"מ

בלם קדמי:
דיסק יחיד בקוטר 245 מ"מ

בלם אחורי:
דיסק יחיד בקוטר 220 מ"מ

מדידות

משקל רטוב: 108 ק"ג

נפח מיכל דלק:
 6 ליטרים

מרווח גחון:
 300 מ"מ

PLAY BIKE – פרוק המושב + כיסוי
מיכל הדלק הופר אותו ל-TRIAL

 > 
גובה מושב: 830 מ"מ, 725 מ"מ
ALP 200  מחירון טיפולים:

טיפול 1,000
שמן 114
מסנן שמן 66
עבודה 416
סה"כ 596 לפני מע"מ
 
טיפול 5,000
שמן 114
מסנן שמן 66
עבודה 500
סה"כ 680 לפני מע"מ
 
טיפול 1,0000
שמן 114
מסנן שמן 66
מצת 30
עבודה 500
סה"כ 710 לפני מע"מ
 
טיפול 15,000
שמן 114
מסנן שמן 66
עבודה 500
סה"כ 680 לפני מע"מ

15 תגובות ל "אלפא-בטא"- בטא אלפ 200 במבחן

  1. בפחות כסף יש הונדה CRF250L לא פחות ידידותי למתחיל והרבה יותר רב שימושי.

  2. נכון אבל גם זאת אופציה זולה ונוחה למתחיל, ממקום של הבנה בזמן הרכישה יבואו לקראת עם עוד כמה מאות שקלים הנחה. בהונדה לא יורידו שקל.

  3. רון ברור שיש צדק בדבריך.. להונדה יש משהו שלבטא אין ולבטא יש משהו שלהונדה אין…
    הבטא קל הרבה יותר מה שעושה אותו לכלי הרבה יותר מתאים לדילוגי סלעים ולאופנוע הרבה פחות מאיים למתחיל- אם נפלת עם הבטא אתה יודע בוודאות שתוכל להרים אותו כמעט מכל מצב.. אם נפלת עם ההונדה.. נפלת עם 145 קילו וזה כבר יותר בעייתי במיוחד אם אתה מתחיל. אבל- אם היה ורצית לצאת לרכיבת כביש או שאתה רוכב ביום יום מרחקים ארוכים בבין עירוני בוודאי שתמצא בהונדה פרטנר טוב יותר.

  4. אני לא מבין את התגובה שלך. אולי להונדה יש כזה או אחר.
    הכתבה כאן מושקעת נותנת הרבה חומר לראש למחשבה.
    תבקש מבחן השוואתי. למה תמיד צריך להעביר ביקורת?
    חברה אתם טובים. נקודה.

  5. האופנוע כנראה חביב. קראו את כל תגובתי הקודמת. במחיר של 20.000 ₪ שאולי הוא שווה הייתי מתלמד איתו בשמחה. במחיר הנוכחי שדלב דורשים עבורו הוא מאד מאד יקר לכלי שהוא פשרה גדולה מדי לייעוד שלו.

  6. תראה רון אני לא חושב שמדובר פה בשאלה של צודק או לא צודק.. יש פה שאלה של העדפה אינדיבידואלית של רוכב. רוכב שירצה יותר קל ולהתמקצע יותר בכיוון הטכני- ייבחר בבטא בגלל יתרון המשקל.
    רוכב שירצה להתרכז בטיולים וירצה את האופציה של לעלות על הכביש לרכיבות ארוכות מידי פעם- ייבחר בהונדה בגלל הדו"שיות שלו.
    מבחינת מחיר לחדש שניהם עולים כמעט אותו דבר ככה שאין פה עניין של לבחור אחד מהם בגלל יתרון כלכלי

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל