מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
סיבי – עף!
צילום: תומר לשר
ערך: גב"ב | כתב ובחן: תומר לשר | דעת מומחה: ניסים ברדה
הרבה זמן שכף ידי לא אחזה מצערת שמטפלת ביותר מבוכנה אחת. התקופה שעברתי פה בדו"גרי עד לפני שנתיים היתה מדהימה. בחנתי לא מעט אופנועים/קטנועים, חוויתי והעשרתי את הניסיון שלי וזו היתה חויה מדהימה. רצה הגורל ונכנסתי לעסק צילום החתונות בכל הכוח ולא נשאר לי זמן אפילו לקחת למבחן אופניים חשמליים. התקופה הלחוצה של הקיץ העלתה בי געגוע רב לאויר, לחופש למרחב ולתחושה הזו של להיות חד ומרוכז בכביש, בקווים ובדיוק מיקום הצמיג על האספלט. טלפון לאריק שיארגן כלי למבחן היה עניין של 13 שניות (הבחור עסוק) והאופנוע שעלה בגורל הוא הונדה CB650F.
מודה שבהתחלה עיקמתי פרצוף. צמד האותיות סי בי בלי אר בסוף, זה לא אני. אני צריך אר איפשהו בשם הדגם!
קצת רקע
בשנת 2013 הסתובבו לא מעט חובבי הונדה עצובים ומאוכזבים. הונדה הפתיעה כשהודיעה כי הורנט 600, מדגמי האופנועים המוצלחים ומצליחים בכול הזמנים, הגיע לסוף דרכו. 17 שנה ברציפות יוצרה הנוסחא הגאונית של מנוע סופר ספורט באופנוע רב שימושי "עם אופי" בטרם החליטה הונדה לקראת 2014 כי צריך להוריד את ההורנט לעם אפילו יותר. CB650F נולד. לא עוד מתיחת פנים אלא דגם חדש לחלוטין ושונה מהורנט, הונדה רצתה להגדיל את קהל המשתמשים לאופנוענים פחות מנוסים ועשירים וזאת באמצעות הורדת מחיר לקניה ואחזקה ועיצוב אופנוע עוד יותר ידידותי לתפעול.
וכך את מנוע הסופרספורט של ה-CBR600RR כפי שהותקן בהורנט מאז גרסת 2007 הנהדרת החליף ב-CB650F מנוע חדש, אמנם ארבעה צילינדרים ואפילו מוגדל נפח ל-650 סמ"ק, אך מכוון ומעוצב מהבסיס ליותר שימושיות, מ-102 כוח סוס של ההורנט ירדו כאן ל-85 כוח סוס, פחות הספק לטובת יותר כוח מיידי בסל"ד נמוך ופחות החלפות הילוכים. במקביל הותקנה ב-CB650F שלדת קורות פלדה במקום שלדת המונוקוק אלומיניום של ההורנט, זה יותר זול, פחות נשבר אם נופלים וגם אפשר ליישר, אמנם כבד מעט מההורנט (208 קילו רטוב, כ-10 קילו כבד מהורנט) אולם שינויים במרכז הכובד ומיקום טוב יותר לרוכב הביאו להתנהגות זריזה ונשלטת. גם המתלים פחות מתקדמים מאשר ההורנט, את המזלג ההפוך החליף קונבנציונאלי והבולם האחורי ללא לינק – עדיין זה מתאים יותר למיצובו של האופנוע כרב שימושי וידידותי וקל ככול האפשר לטווח רחב של רוכבים, בראש וראשונה לא מנוסים.
שבת בבוקר יצאנו לטיול לאיזור נס הרים/סטף מאחר וזה אזור קרוב, מפותל שאני מכיר ומאוד אוהב. למושב האחורי הצטרפה חברה טובה ויחד יצאנו כולנו לטיולון שבת בבוקר.
הסי בי 650 אף החדש מפתיע ושונה לחלוטין מההורנט שאני מכיר מן העבר. זה אופנוע שמרגיש יחידה אחת שלמה. זאת אומרת שהחלק האחורי והקדמי באופנוע הם יחידה אחת ודיי מסוכנרנים. זאת בעיקר צמד מתלים שעושים עבודה כ"כ טובה. אם הזכרתי את המתלים, נדבר עליהם מעט מבלי להכנס לפן הטכני אלא החוויתי בלבד. זה מה שחשוב אחרי הכל. המתלים עושים עבודה מ ע ו ל ה ספיגת מהמורות העיר ועבודה עוד יותר מדהימה בפיתולים בכבישי ירושלים. היציבות שהאופנוע משרה ממש מרשימה, גם כשלחצתי מעט בירידות של נס הרים (בהרכבה) האופנוע הרגיש יציב ובטוח בהטיה. ההיגוי בהורנט לא זריז ולא איטי, ניטרלי. הייתי פשוט רוצה לאפיין אותו בכך שהוא מתאים בדיוק (!) לאופי האופנוע. הבלמים עושה עבודה מספקת אבל לא הייתי מתנגד ליותר עוצמה. מערכת ה- ABS נכנסת לפעולה בשלב שמרגיש נכון ולא מוקדם מדיי ובכך מאפשרת ניצול בלימה אופטימאלי.
אחד הדברים שמעט הציקו לי היו סדר מתגי האיתות/צופר שכפי שנראה מיקומם הוחלף (מטה ומעלה) וכל פעם שרצית לאותת צפרתי וההפך. מניח שרוכשי הכלי יתרגלו לעניין בסופו של דבר.
אחד הדברים הבולטים בכלי הזה שעושים אותו כל כך מתאים לעיר/חוץ לעיר זוית הצידוד שממש אבל ממש מפתיעה. לא מספיק שהאופנוע הזה ממש קטן, הודות לזוית הצידוד הנדיבה ניתן לעבור בין פקקי העיר ולתמרן ממש כמו קטנוע.
תודה לאיציק בן דוסא על סיוע צילום ותנועה במבחן.
במחיר הזה קונים GSR750 של סוזוקי שהוא הרבה יותר אופנוע ונותן תמורה טובה יותר לכסף
אני חושב שהתבלבלת. זה 650 והקיקסר זה 750.
יתן הרבה יותר בתמורה לכסף שנשלם.
הוא צודק ,ה gsr נותן הרבה יותר אופנוע כיום ,באותו מחיר פחות או יותר. בעבר הסוזוקי היה יקר בעשיריה ואם הינך מתכוון להורנט המקורי, זהו סיפור אחר וגם מחירו ירד לבסוף.
יש כאן מספיק דו גלגליים דומים בנתונים על מנת לבצע מבחן השוואתי.
ראה מה כתב ניסים ברדה למעלה.
היום כמעט כל האופנועים דומים אחד לשני.
חשוב לקנות במקום שאוהבים מעריכים וחושבים לקבל שרות טוב ובמחירים נוחים.
לדעתי ההונדה קוואסקי סוזוקי ימהה וכו' יתנו את אותם תוצאות. אז מה שנשאר לך זה לבחור כנראה את הצבע והנפח
היה לי לחודשים, אהבתי מאוד, אבל התקדמתי ל1000, לא מצטער שקניתי ומכרתי, אהבתי את הכידון, הצורה, היופי. אבל היה לי טיפה חלש כי אחרי הפסקרה של כמה שנים על ענקיים, זה היה נפלא לתחושות ולעיר.
אני מסכים איתך בדבר הכי חשוב, מה שלא יהיה חשוב לקבל שירות הכי טוב שיש. אם האופנועים דומים, ולדעתי הם אמינים כי באים מבית טוב, הקניה מצוינת תהיה
ימהה mt07
עפ חוות דעת בחול האופנוע. הפך להיות רב מכר