fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
לרט
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
HJC
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
סטפן
voge מוטו24 באנר

סוזוקי גלדיוס: ידידו הטוב ביותר של האופנוען

סוזוקי גלדיוס: ידידו הטוב ביותר של האופנוען
ערך: גב"ב      כתב: עמית ידידי       צילם: אריק רוזנבלום
השורה התחתונה:
בחירה מעולה בגרסת 47 כ"ס כאופנוע גדול ראשון, האמת גם רוכבים מנוסים יתאהבו בו; תמורה מעולה ל-58,850 שקל

 

 

איך שאני רואה את זה, אופנוע הוא קצת כמו כלב. יש את הרוטוויילרים או האמסטפים שנורא מגניב להסתובב איתם ברחוב אבל מאידך יש להם נטייה להיגרר לעימותים. לא בריא, בטח לא למתחילים. בצד השני של הסקאלה יש את הפודלים למיניהם, הם לא יזכו אותך במבטים מעוררי הערצה מהשכנים אבל הסיכויים שתקבל ביס או התקף חרדה קטנים משמעותית. סוזוקי גלדיוס SFV650 הוא סוג של לברדור: בגרסה המוגבלת ל-47 כוח סוס בהתאם למגבלות רישיון A1 הנבחנת כאן לראשונה בישראל הוא לא משהו שיפחיד ילדים קטנים וזקנות – אבל בהחלט יקבל רספקט ברחוב. 
עיצוב
אם תשאלו אותי, בחדר הישיבות בו עצבו את הגלדיוס מישהו התבלבל ובמקום סושי הגישו ספגטי בולונז… התוצאה: נייקד מיירט מונסטרים בעל מנוע וי טווין 90 מעלות עטוף בשלדת צינורות, בהחלט משקפת את ההשראה האיטלקית. הדגמים הקודמים הגיעו בצבעי פסטל, איך לומר בעדינות, קצת נשיים. החדשים באים בצביעה גברית יותר המשלבת שחור מבריק עם מט או אפור מט, שחור מבריק ושלדה אדומה. לרוב אני ממש בעד עירום נשי אבל במקרה הזה הגברי נראה הרבה יותר טוב.


בעיר

בתנועה העירונית הגלדיוס מרגיש טוב מאד. המנוע מייצר אספקת כוח חלקה וליניארית כמעט לכל אורך קשת הסל"ד. זה מוגבל? וואללה, ממש לא מרגיש ככה. העברת ההילוכים חלקה ומדויקת, המצמד רך והבלמים מספקים עוצמה ורגש בדיוק במידה הנכונה. מיקום המנוע לאורך שומר על רוחב צנוע מאד מה שמאפשר לעבור קרוב מאד למדרכות, יתרון גדול בפקקים צפופים. תנוחת הישיבה ממקמת את הרוכב בין הזקוף לשכוב, נוח ויעיל מאד בהתנהלות אורבנית. המתלים עושים עבודה טובה בבידוד ישבנו של הרוכב מרוב הפשלות של מע"צ. היה נחמד לו ניתן היה לכוונן את הבולמים בהתאם למשקל או אופי הרכיבה אבל חוץ מ-7 מצבי עומס קפיץ באחורי הכל קבוע מראש. לא נורא. 

פיזור החום של המנוע יעיל מאד ולא יבשל את איזור החלציים/ירכיים גם בימים החמים ביותר. לוח השעונים כולל את מה שנחוץ ולא מעבר לכך: מד סל"ד גדול ואנלוגי, מד מהירות דיגיטלי ואפילו תצוגה המראה באיזה הילוך אתה נמצא. הכול קריא וברור. המראות מספקות שדה ראיה טוב ומשרה בטחון. צריכת הדלק הממוצעת (משולבת) עומדת על כ-20 ק"מ לליטר מה שנותן טווח ריאלי של כ-200 ק"מ פלוס בין תדלוק לתדלוק.

 

 

מחוץ לעיר

כמו כל כלבלב גם את הגלדיוס צריך להוציא מדי פעם לטיולים. צריך? רצוי! גיחות קצרות אל מחוץ לעיר הן כיף אמיתי. בכביש הפתוח הוא מגלה אופי שובב ונמרץ, זאת מבלי לאבד שמץ מהצייתנות הטבועה בו. כאשר מדובר ברכיבות ארוכות התמונה מתחילה להשתנות והשילוב של מושב צר ונוקשה עם ישבן לא ממש מרופד מתחיל להציק. לרוב מצבים כאלו מדרבנים אותי להגביר מהירות כדי להגיע כבר. אבל אז, כשהמהירות כבר מזמן מעבר למגבלות החוק, כמו בכל נייקד מתחילים לשלם את הקנס על התערטלות בפרהסיה וגם הכתפיים והצוואר מתחילים לסבול. בקיצור, חיית אוטוסטראדות הוא לא. אבל שוב, זה רק ברכיבות באמת ארוכות. 

 

כבישים הרריים ומפותלים זה כבר סיפור אחר (במיוחד בירידה..). ברגע שמגיעים לכביש כמו נס הרים הגלדיוס מתמלא בעליצות. רק תן לו לרוץ והוא מאושר. פניות הדוקות, עיקולים מהירים, "הפלקות" מהירות מצד לצד, הכל הולך. אם תלחץ חזק הוא אפילו יכשכש בזנב! שלדת הצינורות עושה עבודה טובה בשמירה על הקו והיציבות, המשקל הנמוך של 208 קילו רטוב, המושב הנמוך (785 מ"מ) התורם להורדת הכובד ובכך לזריזות בשינויי כיוון. גם מרווח ההטיה בהחלט מספק. אני לא מארק מארקז (וגם לא ניסים ברדה) כך שרק במקרים קיצוניים ובעיקר עם נוסע מאחור הבאתי את הגששים שבקצה הרגליות למפגש עם האספלט. 

אם כבר נגענו בנושא ההרכבה, שתי נקודות קטנות. לחיוב אציין את ידיות האחיזה למורכב שמסייעות גם להסיר מהעומס על הנהג וגם לקשור דברים על המושב בעזרת רשת מטען. לשלילה, הרכבת נוסע בהחלט מורגשת מבחינת היכולות הדינמיות של הגלדיוס, הן בסחיבה והן ביכולת המתלים והשלדה לייצב את האופנוע תחת תוספת העומס. כבישים מפותלים כאלו גם חושפים את מגבלת ההספק – יציאה בעליה מעיקול בהילוך הנכון, גז פתוח לרווחה ו… לא הרבה קורה. מה לעשות, למרות שהסירוס נעשה למטרות טובות עדיין יש לו מחיר ובסל"ד הגבוה מגיע זמן התשלום.
 
סיכום
תמורת פחות מ-60,000 שקל הגלדיוס הוא בחירה מעולה לרוכבים מתחילים (בוודאי בגרסה מוגבלת הספק לרישיון A1), אך גם רוכבים מנוסים ידעו להעריך את האופי הנוח, חסכנות, גם שובבות כשצריך והמון המון שימושיות. מסוג האופנועים שעושים הכול, במשך השבוע הוא ישנע אותך לעבודה וחזרה כמו קטנוע מן השורה ובסופי שבוע יהווה פרטנר מצויין לטיולים ואפילו ל"ג'וי ריידז" בכבישים מפותלים. הוא לא יסבך אותך בצרות על הכביש, בטח לא במוסך וגם לא עם מנהל הבנק. יותר מזה באמת לא צריך. את המבחן שלי הוא עבר בהצטיינות.  
 
 

באופן אישי / ניסים ברדה

מיד כשאתה מתיישב על האופנוע אתה מרגיש שהכפפה מתאימה לך ליד. האופנוע מאוד ידידותי, במיוחד למשתמש מתחיל שלא מחפש להשכיב עד האוזניים, אבל הוא מתאים מאוד גם לבעלי ניסיון שמחפשים תשובה  ליום יום, וגם לצאת בשבת לטיול ולא להרגיש שאתה רוכב על אופנוע עצל. 

 

המתלים עושים עבודה טובה, הוא נוח ברכיבה, התנהלות המנוע שלו נעימה ולינארית (מעט חלש במהירויות שעוברות על החוק), הוא נותן הרגשת ביטחון גם בסיבובים קצרים והדוקים.

אופנוע שהוכיח את עצמו כאמין כבר מספר שנים כך שלא צפויות תקלות, התחזוקה פשוטה וחסכונית..
 

תעודת זהות

סוזוקי GLADIUS SFV 650A

מחיר: 59,900 שקל
לפי מחירון 01/15
דרגת רישיון: A1
המחיר כולל אגרת רישוי והוצאות רישוי וכולל מע"מ.

נתונים טכניים

מנוע: 4 פעימות, 2 צילינדרים, גל זיזים עליון כפול, תצורת וי 90 מעלות.
נפח: 645 סמ"ק
מערכת הצתה: אלקטרונית
התנעה: חשמלית
תיבת הילוכים: 6 מהירויות
בלמים:
קדמי:
דיסק כפול 240 מ"מ, קליפר שתי בוכנות
אחורי: דיסק בודד, 240 מ"מ, קליפר בוכנה אחת
בסיס גלגלים: 1,445 מ"מ
צמיגים: קדמי:   120/70 ZR-17"
אחורי: 160/60 ZR-17"  

מדידות

אורך: 2,130 מ"מ
רוחב: 760 מ"מ
גובה: 1,090 מ"מ
גובה מושב: 785 מ"מ
משקל: 202 ק"ג
מיכל דלק: 14.5 ליטר

מחירון טיפולים (עבודה וחלפים):
(כל המחירים לפני מע"מ ונכונים ליום פרסום המבחן)
טיפול      עלות

1,000         566 ש"ח
6,000         750 ש"ח
12,000       1,257 ש"ח
18,000       750 ש"ח
24,000       2046 ש"ח
סוזוקי גלדיוס SFV650 הוא סוג של לברדור: בגרסה המוגבלת ל-47 כוח סוס בהתאם למגבלות רישיון A1 הנבחנת כאן לראשונה בישראל הוא לא משהו שיפחיד ילדים קטנים וזקנות – אבל בהחלט יקבל רספקט ברחוב.
                                                                                                              
  פניות הדוקות, עיקולים מהירים, "הפלקות" מהירות מצד לצד, הכל הולך. אם תלחץ חזק הוא אפילו יכשכש בזנב! שלדת הצינורות עושה עבודה טובה בשמירה על הקו והיציבות, המשקל הנמוך של 208 קילו רטוב, המושב הנמוך (785 מ"מ) התורם להורדת הכובד ובכך לזריזות בשינויי כיוון. גם מרווח ההטיה בהחלט מספק. אני לא מארק מארקז (וגם לא ניסים ברדה) כך שרק במקרים קיצוניים ובעיקר עם נוסע מאחור הבאתי את הגששים שבקצה הרגליות למפגש עם האספלט.
                                     

 

18 תגובות ל סוזוקי גלדיוס: ידידו הטוב ביותר של האופנוען

  1. תתחדשו על הלוגו. שלא תגידו שהקוראים שלכם לא שמים לב.

  2. זה ממש מסכם את הדברים בכמה מילים במיוחד לאחר שקראת את הכתבה ורוצה עוד עין בוחנת.

  3. היום ברמות של 60 אלף אפשר למצוא תשובות טובות יותר גם תחת המותג סוזוקי עצמו.

  4. נכון שאפשר לקבל אופנוע אחר אולי בנפח גדול יותר ואף חזק יותר. אבל אופנוע זה כמו שכתב ניסים נותן לך גם תשובה ליום יום וגם לטיולים כיפיים בשבתות . ד"א מה שנותן כל אופנוע בעיני.

  5. מכנסיים קצרים, חולצה קצרה, נעלי אדידס וקסדת 3/4?
    בחייאת…

  6. הגלדיוס הוא כלי חמוד, אמין ועם תמורה מצוינת למחיר

  7. עידו, לך רחוק יותר.
    אני גם רוכב כך ביום יום על R1000.
    לא באתי כאן לחנך לרכיבה "מוגנת" על דו גלגלי, אלא רק להביע דעתי בכמה מילים על האופנוע.
    שתהייה רגוע, לערד אני רוכב עם מעיל.
    אבל יש אמת במה שכתבת ואני עדיין דואג להגיד ולשנן את המשפט החשוב שלי.
    "על דו גלגלי תרכב תמיד עם מחשבה של מה יקרה אם….."

  8. אבל כל אחד רוכב כמו שהוא חושב.
    יכול להיות שעם הניסיון של ניסים הוא מרשה לעצמו לרכב פחות מוגן.
    חוץ מזה הכל תלוי בשימוש בקטנוע. אם אתה משתמש בו ביום יום כל הזמן אתה לא תלך להתלבש כל פעם מחדש עם מגינים מגפי רכיבה וכו'.
    אתה מחפש גם את ההנאה מהרוח שזורמת על הגוף ואף אחד לא רוצה שיקח לו שעה להתלבש ואח"כ להזיע בבגדים ועוד שעה להוריד אותם.
    כל אחד צודק בצד שלו ורק שנשמור על עצמנו.

  9. עם על הכבוד לכל אלו שמטיפים לרכיבה עם מיגון.
    כמו שכתבו כאן למעלה למי שמשתמש באופנוע כל יום אז זו טירחה.

  10. מנוע רגיש וגמיש, כייף לשבת עליו ומיד הוא נותן הרגשה שהוא מתחבר אליך והאופנוע אמין בצורה יוצאת מהכלל. (ולא שאני יודע איך וכמה אנשים מוציאים על אופנועים אחרים בטיפולים ועוד אבל אני שומע מהחברים שלי מסביב ורואה כמה הם נכנסים למוסך . הכוונה לא לאופנועים ממש חדשים.

  11. רשמתם שהמחיר הוא פחות מ60K
    נכנסתי לבדוק באתר היבואן ושם רשום 69K
    אז מה האמת?

  12. עברתי לפני חודשיים מק.ט.מ דיוק 390 לגלדיוס..שמיים וארץ בכל התחומים,אולי צריך להיות רוכב על בכדי לקרוא לגלדיוס לברדור אבל בייחס לדיוק הוא אחלה אמסטף רק מאולף.

  13. 6,300 ש"ח ל-24 א' ק"מ זה זול וחסכוני? ולא הכנסנו למשוואה שרשרת+גלגל"ש, צמיגים ורפידות בלם שבטוח ידרשו החלפה לפחות פעם אחת בתקופה הנ"ל. תחזוקה יקרה מאוד! היום יש אופנועים שעושים טיפול כל 10-12 א' ק"מ והטיפולים שלהם זולים יותר. לא ברור מה מחליפים בטיפול שעולה 2,400 ש"ח?! הרי זה לא קטנוע. לא פותחים ווריאטור. למה הטיפולים של האופנוע הזה כל כך יקרים??

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל