fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
לרט
לרט
MV קוביה
HJC
voge מוטו24 באנר
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70

האסקי ציוני: הוסקוורנה FE250

האסקי ציוני: הוסקוורנה FE250
ערך: גיא בן ברק           בחן: יוני רבן         כתב וצילם: גלעד בן-זקן

 

עופר אבניר פועלים מהר. 15 חודשים בלבד חלפו מאז החלו לשמש כיבואני הוסקוורנה בישראל – וכבר משווק כאן הליין המלא של היצרן הוותיק המככב בשטח מאז 1903. אין ספק כי הכניסה המהירה של המותג נעשית הודות למעורבות האישית של ההנהלה הבכירה באבניר במותג הוסקוורנה, בראשות הסמנכ"ל קובי גילון אשר רוכב בשטח מזה זמן על הוסקוורנה.

כמבחן בכורה לדגמי 2015 של הוסקוורנה בחרנו ב-FE250 ומסיבות טובות: האנדורו רבע ליטר מבוקש מאוד בשוק הישראלי, דגם זה מצויד מזה שנה במנוע החדש שק.ט.מ הציגו לשנת 2014 – מנוע סופר מתקדם, עם הזרקת דלק והתנעה חשמלית – ודגם זה מבטא היטב את הייחודיות של הוסקוורנה; למרות מספר מותגים על בסיס אותם מכלולים מכאניים המיוצרים תחת בעלות ק.ט.מ הרי שאין ספק בייחוד של ההוסקוורנה: העיצוב הקרבי, השילדה היחודית, הגרפיקה, תנוחת הרכיבה, מיכל הדלק ומסנן האוויר ועד משולש ההיגוי מכורסם CNC, אכן כן, זה הוסקוורנה.

מנוע
מנוע ה-250 החדש ל-2014 הנבחן כאן לראשונה תחת הוסקוורנה עם מידות בוכנה קיצוניות (קוטר מוגדל ומהלך מקוצץ לטובת יותר הספק), עם גל זיזים עילי כפול ושסתומים מוגדלים קלים במיוחד, יחד עם מערכת ניהול המנוע החדשה של קייהין וגופי מצערת 42 מ"מ מכוון העסק הישר לעבודת אנדורו. למנוע יש הרבה אוויר בסל"ד גבוה, באופן טבעי פחות גמיש ומתאים לסל"ד נמוך, למרות הסל"ד הכוח יורד לקרקע באופן מושלם וגם באבק והחום המהביל של שרב חודש מאי שביקר אותנו האחיזה בטיפוסים הייתה מצוינת. יש לציין שקיבלנו את אופנוע המבחן עם מערכת פליטה מלאה של FMF ואולי היא זו שהפחיתה כוח מהסל"ד הנמוך לטובת האמצע ומעלה הלאה, אך סה"כ המנוע עובד עגול ויפה, מאוד מרגש ומזמין. נציין כי ל-2015 יחס ההילוך השישי הוארך לטובת שיוט בשבילים מהירים.


שלדה, מתלים, בלמים

שלדת הכרום מוליבדן זהה לזו של 2014, משלבת מצוין קשיחות עם פידבק, המתלה האחורי ובניגוד לק.ט.מ מבוסס מנופי-מחבר (לינק פרוגרסיבי), הספיגה והעקיבה טובים, ולרוכב מגיע פידבק טוב מהגלגל האחורי, עם זאת שמענו חיכוך מלינק שהשתפשף על סלע במהלך תמרון איטי על סלע שפיצי. ניתן להשיג בשוק מגן ללינק, אך לא מהפאוור-פרטס של הוסקוורנה  מאידך ברכיבה מהירה בשבילים ובסינגלים מרגישים לחלוטין שהחלק האחורי שומר על קו הנסיעה טוב יותר לעומת מערכת נטולת לינק.

התנועה מעמידה לישיבה נוחה, לרוכבים גבוהים תהיה תחושת צפיפות שתיפתר באמצעות כיוונים והתאמות כידון ורגליות. יש לציין שלבוחן שלנו הרגליות הרגישו מעט קטנות. המזלג עובד פנטסטי, משרה ביטחון עם ספיגה נהדרת. על חישוקי ה-DID השחורים מותקנים דיסקים פרפריים, 260 מ"מ בחזית עם קליפר ברמבו שתי בוכנות ומאחור 220 מ"מ בוכנה אחת שמוכרים כבר זמן רב, הבלמים הנ"ל עושים עבודתם נאמנה למשימות האנדורו וכנראה שנראה את הדגם הנ"ל עוד שנים רבות בהיצע.

לסיכום
ה-250 הנ"ל הוא רייסר בנשמה, אמנם עדיף על גדולים וחזקים ממנו לרוכבים רבים, אולם אופי המנוע קיצוני יותר יחסית ל-250 הקודם של ק.ט.מ, חובב סל"ד, דורש עבודה נכונה יותר בשילוב המצערת והגיר. למנגנון הלינק האחורי יתרון ברכיבה מהירה בעקיבה אחר קו הנסיעה ובנוחות ברכיבה על השבילים, אך באנדורו צפוף תיתכן פגיעה בלינק ויש לשקול התקנת מגן.

מחירו של הוסקוורנה FE250 עומד על 78,849 ₪ ברישוי צהוב. הוסקוורנה נמצאים בישראל תחת כנפי עופר אבניר כבר שנה וכצפוי הם עושים עבודה יפה מאוד, נושבת רוח "עשייה" חדשה מבית עופר אבניר ורואים את הנ"ל בדו"ח המכירות – וכמובן בשטח.

תעודת זהות

Husqvarna FE 250
מחיר 2015: 78,849 ש"ח
לפי מחירון: 01/15
דרגת רישיון: A1
המחיר ללא אגרת רישוי והוצאות רישוי וכולל מע"מ.

נתונים טכניים

מנוע:  צילינדר בודד, 4 פעימות, 4 שסתומים קירור נוזל
נפח מנוע:  249 סמ"ק
הזנת דלק:  מערכת הזרקה
התנעה:  מתנע חשמלי
בלם קדמי:  הדראולי דיסק בקוטר 260 מ"מ
בלם אחורי:  הדראולי דיסק בקוטר 220 מ"מ
בסיס גלגלים:  10 +-1482
צמיגים קדמיים:  90/90 "21
צמיגים אחוריים:  140/80-18"

מדידות

משקל:  107 ק"ג.
קיבולת דלק:  9.5 ליטר.

עלויות טיפולים (לא כולל מע"מ)

 

שעות מנוע         מחיר סה"כ
1 שעה               383 ש"ח
15 שעות            453 ש"ח
30 שעות            658 ש"ח

 

ה-250 הנ"ל הוא רייסר בנשמה, אמנם עדיף על גדולים וחזקים ממנו לרוכבים רבים, אולם אופי המנוע קיצוני יותר יחסית ל-250 הקודם של ק.ט.מ, חובב סל"ד, דורש עבודה נכונה יותר בשילוב המצערת והגיר. למנגנון הלינק האחורי יתרון ברכיבה מהירה בעקיבה אחר קו הנסיעה ובנוחות ברכיבה על השבילים, אך באנדורו צפוף תיתכן פגיעה בלינק ויש לשקול התקנת מגן.  
                                                                                                              

 

13 תגובות ל האסקי ציוני: הוסקוורנה FE250

  1. תזכרו שאין עתיד על הכביש. כולם הורגים אחד את השני.

  2. ואף מילה על זה שאין קיק לאופנוע?
    אחד הדברים הכי חשובים זה גיבוי רגלית התנעה לסטרטר החשמלי ומאוד מוזר שהבוחן לא טרח אפילו לכתוב זאת.
    מספיק כסף הם לוקחים בשביל שאקבל את האופנוע מושלם ולא אצטרך להזמין קיט לקיק בעוד כמה אלפי שקלים.
    חבל כי מבחינתי זה פסל את האופנוע לקניה.

  3. מישהו פעם הצליח לדפוק לינק? אני רוכב 20 שנה, ודפקתי לא מעט חלקים באופנוע, אבל ללינק אפילו לא התקרבתי. לשקול מיגון? מה זה בדיחה או ברצינות?

  4. כל אחד באמונתו יחייה וכל אחד יסע איפה שמוצא לנכון.
    תיהנה אתה בטח ואני בכביש…
    רק בזהירות.

  5. ל 5 , נקווה שלא גם כך צפוף מדי בשטח , עדיף שכולם יעברו לכביש שם כבר צפוף.

  6. כנראה שאתה רוכב בשבילים וסינגלים זורמים. אשריך

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל