fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
מוטוטאץ דקר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
HJC
סטפן
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר

התרשמות יחידים: TGB X-motion250

התרשמות יחידים: TGB  X-motion250

צילום: אריק רוזנבלום

ערך: גבב     בחן וכתב: ראסטי ג'יימס
הרושם הראשוני הוא של גודל. ה-Xמושן הוא קטנוע גדול וגבוה, במיוחד בהשוואה לסופר פיור הדו"פ 50 סמ"ק איתו הגעתי. למרות כל הגודל והמשקל, האיקס מושן יורד ועולה בקלות על ג'ק האמצע ובזכות כידון שטוח ובעל רוחב סביר גם תמרונים לא ממונעים הם קלים אתו במפתיע. הוא יפה עם קוים נהדרים – בדומה מאוד לדגם כלשהו של ימאהה, רבים מוצאים דמיון ל-Xmax, אני דווקא רואה את הדמיון המרובה ל-Xcity… הכידון גבוה ושטוח, החופה לא נמוכה וגם לא מפלצתית, ביחד התחושה היא של ישיבה על הקטנוע ולא בתוכו.    
מכסה מילוי הדלק נפתח מהסוויץ' (בדיוק כמו בסופר פיור איתו הגעתי) טריק נוח מאוד – מסובבים את המפתח עד הסוף שמאלה. המושב, לצערי לא חולק עם הזאטוט של סאן יאנג את הטריק ואינו נפתח מהסוויץ' אלא מצריך הוצאת מפתח.
הכסא גדול ומרווח. ריפוד קשיח ונוח. מתחתיו נמצא שטח שהיה מזכה את בעליו בשכ"ד לא צנוע בעליל… אין לי צורך בשתי קסדות אבל נכנסו בקלות קסדה מלאה וציוד מיגון מלא – כפפות ומגני ברכיים בחלק הקדמי של תא האכסון והמעיל התקפל מבלי לפגוע כלל במיגונים שלו בחלק האחורי. שזה הרבה! קל ונוח להשאיר הכל מתחת למושב ולהתפנות לעיסוקים לכשהגעת אל היעד ועדיין לא להתפשר על המיגון המלא ברכיבה. כך אני מאמין ומיישם. עוד בתא האכסון נמצא שקע מצת עם כיסוי גומי. שתי טענות יש לי אל טי.ג'י.בי בעניין הזה – האחת, למה אין שקע USB מובנה ושתיים, מה לעזאזל עבר לכם בראש כשקבעתם את שקע המצית בחלק הנמוך ביותר בתא ופניו כלפי מעלה? אפשר להשתמש בשקע רק כשהכסא מורם, מה שבעצם אומר שאי אפשר לטעון כלום תוך כדי רכיבה, למשל… למה לא בתא הקדמי שמתחת לכידון כמו שאר העולם?  
טענה קטנה נוספת יש לי בעניין המראות – הן אמנם רחבות ומספקות שדה ראיה נרחב אך העיצוב שלהן מקשה על כיוון כלפי מעלה (למשל למי שרוכן מעט קדימה ויושב על החלק הקדמי של המושב. כמוני…) וחבל.

לוח השעונים קריא וברור, מימין ללוח הדיגיטלי נמצא שעון סיבובי מנוע אנלוגי קלאסי ויפה. סה"כ מסביר פנים וחינני, אלמלא המוזרויות השונות – מד סל"ד דיגיטלי מקיף את החוגה השמאלית בלוח השעונים בנוסף לשעון האנלוגי הגדול מצד ימין… בשביל מה?.. מתג אדום בצד ימין של הכידון אחראי על הדלקת 4 וינקרים (להלן 'אורות מצוקה') ולא על כיבוי המנוע כנהוג בדו גלגלי מקדמת דנן.

סיבוב המפתח בסוויץ', נורה צהובה נדלקת ואז כבה – להראות שמשאבת הדלק מוכנה – ומתניעים. 
צליל המנוע חזק (אבל לא רועש כמו דיאלים, למשל) ומורגשות רעידות בסל"ד סרק. גם בסל"ד גבוה הן יורגשו שוב. על הכביש האיקס מושן מרגיש זריז וחזק, הרבה בזכות מנוע חזק והזרקת דלק נעימה, הוא מספק תאוצות מהמקום ותאוצות ביניים לא רעות בכלל ובצורה חלקה שאינה מאיימת על הרוכב. המנוע מחלק את הכוח היטב על פני הרצועה כולה. נראה ש-TGB הצליחה לסחוט יותר מכל אחד אחר את דגם המנוע הישן של הונדה (שנקנה, הועתק ושודרג ברחבי המזרח כולו, כולל סאן יאנג וקימקו) – צילינדר בודד בנפח רבע ליטר, 4 שסתומים, קירור נוזל. ההוא עם שני פתחי הריקון לשמן ורשת מסנן בתוך התבריג התחתון מביניהם… סה"כ תכנון ישן של תצורת מנוע אמינה ומוכחת. ככל שהמתכת ממנה עשוי המנוע היא טובה יותר כך הוא ישרוד לאורך הקילומטרים. ימים יגידו.

אבל הייחוד האמיתי של ה-Xmotion טמון במבנה – גבוה על המתלים הארוכים ועם כידון שמניח את הידיים גבוה כך שאתה מרגיש על הקטנוע ולא בתוכו – האיקס מושן אוהב לפנות! היגוי הפוך הוא כיף וקל עליו במהירות גבוהה או נמוכה. ההיגוי קל וזריז ולא פוגע ביציבות בקו ישר ומספק הרבה יציבות על הצד… מילה טובה בהזדמנות זו מקבלים צמיגי המקסיס שה-TGB מגיע נעול בהם – פעם ראשונה שאני מופתע לטובה מצמיג שלהם. על אף שכל סימון צבע על הכביש גורם עדיין לאיבוד אחיזה רגעי, כל פיסת אספלט נקייה היא חגיגה עם הצמיגים האלה…
השילוב של גובה ורוחב צר, כידון גבוה ומראות גבוהות הופך את הXmotion- לצולח פקקים מקצועי – מעל מראות הרכבים הפרטיים ועם שדה ראיה רחוק קדימה. בבינעירוני הוא ישייט בנוחות בין 90 ל-110 קמ"ש, לאיכות הרכיבה תורמים כסא שנשאר נוח לאורך רכיבה ארוכה ומתלים, שאמנם ציפיתי שיהיו רכים יותר עקב אורכם אבל מספקים שיכוך סביר. 
האורות מספקים וכך גם הבלמים. מספקים ולא יותר.

 
טווח הרכיבה המוצהר לטנק דלק עומד על 300 ק"מ מכובדים. לצערי עליי לדווח שחיווי הדלק התגלה כאדיש מדי וסטלן ומשלושה קווים קפץ להבהוב מבוהל של 'אני ריק לגמרי' שלא היה מבייש סמארטפון…

מילה בעניין הטיפולים – החלפת שמן ראשונה אחרי 500 ק"מ (מבורך לדעתי, אישית אני מחליף כבר אחרי 150 ק"מ ראשונים). רולים ורצועה יוחלפו אחרי 12,000 ק"מ מכובדים אבל בדיקת כיוון שסתומים מתבקשת כל 6,000, טיפול קטן כל 3,000 ק"מ. ומחירי טיפולים שנראים לא רק סבירים אלא זולים משאר המתחרים.
האם ה-TGB Xmotion250 הזה הוא מתמודד ראוי בקטגוריה? הוא אוהב היגוי הפוך ושמח לנטות ולהשכיב ביציבות ובטחון גם במהירויות נמוכות… פשוט כיף!  אני יכול לדווח לכם על פרצי צחוק בקסדה בכל כיכר ורמזור ושיוט נינוח לאורך הבינעירוני בואכה שפעת הטבע…
ולסיום, סיפור אגדה קטן. יש כביש אחד הרחק אי שם לא קרוב ולא רחוק מכאן גם לא משם. הדרך מתפתלת דרך יער, היער של כיפה אדומה והזאב…יער מהאגדות…  כביש אספלט רעוע, פה ושם חצץ על שולי הדרך…הפנינה האמיתית היא שינויי הגובה – הדרך עולה וגם יורדת יותר מ-70 מ' במהלך הסיבוב ביער… מין אלביישן מוטורי דו גלגלי עם פניות לימין ולשמאל, הדוקות יותר ופחות ומקומות לפוח עם גזייה וערכת קפה (זה בכל זאת יער, אתם יודעים). אני אוהב לרכוב שם.
עם ה-Xmotion נהנתי בסיבוב היער מכל רגע.
אז אולי אין לו שקע USB והוא לא הכי חלק או שקט או מאובזר בקטגוריה, אבל הוא קטנוע עם מקדם כיף אדיר ובמסגרת תקציב לקטנוע 250, ה-X motion בהחלט שווה רכיבת התרשמות – הוא יפתיע אתכם.


מודעה פרסומית:

תעודת זהות

X-MOTION 250 EFI
אחריות: 24 חודשים ללא הגבלת קילומטר
מחיר: 22,500 ₪

לפי מחירון 01/15 
דרגת רישיון: A1
המחיר ללא אגרת רישוי והוצאות רישוי וכולל מע"מ

נתונים טכניים

מנוע: 4 פעימות, קירור מים, הזנת דלק, הזרקת דלק
נפח:  249.4 (סמ"ק) 
בלמים: קדמי: דיסק – אחורי דיסק
גלגלים: קדמי 120/70-14
אחורי: 140/60-13
בולמים: אחורי- 2 בולמים

מדידות

אורך כללי (מ"מ): 2,155
משקל עצמי (ק"ג): 194
גובה מושב (מ"מ): 790
נפח מיכל דלק: 11 ליטר
קיבולת אחסון: 45 ליטר
(מקום ל-2 קסדות מלאות)
עלות טיפולים (המחירים כוללים מע"מ):
• טיפול 500 (הרצה): 388 שקלים
• טיפול 3,000: 223 שקלים
• טיפול 6,000: 496 שקלים
• טיפול 9,000: 441 שקלים
• טיפול 12,000: 1784 שקלים

מבחן ארוך טווח: טי.ג'י.בי X-Motion 250 – חלק 1

מבחן ארוך טווח: טי.ג'י.בי X-Motion 250 – חלק 2

מבחן ארוך טווח: טי.ג'י.בי X-Motion 250 – חלק 3

 סיבוב המפתח בסוויץ', נורה צהובה נדלקת ואז כבה – להראות שמשאבת הדלק מוכנה – ומתניעים. צליל המנוע חזק (אבל לא רועש כמו דיאלים, למשל) ומורגשות רעידות בסל"ד סרק. גם בסל"ד גבוה הן יורגשו שוב. על הכביש האיקס מושן מרגיש זריז וחזק, הרבה בזכות מנוע חזק והזרקת דלק נעימה, הוא מספק תאוצות מהמקום ותאוצות ביניים לא רעות בכלל ובצורה חלקה שאינה מאיימת על הרוכב. המנוע מחלק את הכוח היטב על פני הרצועה כולה.
                                       

 סיפור אגדה קטן. יש כביש אחד הרחק אי שם לא קרוב ולא רחוק מכאן גם לא משם. הדרך מתפתלת דרך יער, היער של כיפה אדומה והזאב…יער מהאגדות… כביש אספלט רעוע, פה ושם חצץ על שולי הדרך…
                                       

עוד כתבות ע. משיח:


כבדרך הגב – עמית משיח

קורס הקטנועים דוגרי – עמית משיח




7 תגובות ל התרשמות יחידים: TGB X-motion250

  1. לא משנה אם מתאימות לך / לכם / העיקר לסמוך על מבט שוב ושוב. נכון להיום הרבה מהאופנועים החדשים עושים את המראות מאוד לא נראות

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל